Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö jättää alkoholin suurkuluttaja?

Vierailija
09.11.2013 |

Miehestä tullut vähitellen alkoholin suurkuluttaja: pitäisiköhän lähteä tässä vaiheessa lasten kanssa?

Olen ollut miehen kanssa yhdessä13 vuotta ja naimisissa 10. Meillä on myös kaksi lasta. Mies eikinä ole ollut lasiin sylkevä ja suhteen alussa pohdin hiukan miehen alkoholin käyttöä, se kun poikkesi omasta. Alussa mies saattoi ottaa viikolla saunan yhteydessä pari pientä olutta ja viikonloppuna sitten esim. Kuusi olutta tai pullon viiniä.

nyt tilanne on sellainen, että viikolla menee vähintään pari kertaa saunassa kolme tai neljä isoa olutta. Viikonloppuna menee yhteensä noin kaksitoista isoa olutta ja pari viskiä tai pari lasia viiniä.

Olen yrittänyt keskustella huolestani, mutta mies väheksyy huolta ja on sitten yhden arkiviikon ottamatta, mutta palaa entiseen tahtiin.

Onko ainoa tapa erota? Mitä muuta voisin tehdä pelastaakseni parisuhteemme ja perheen?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei näe juomistavassaan mitään vikaa, et voi pakottaa häntä muuttumaan. Sinä voit päättää vain omasta ja lastesi elämästä, haluatteko elää alkoholin suurkuluttajan, ja ehkä alkoholistin kanssa. Jos haluatte, teidän on pakko hyväksyä hänen valintansa. Ja valitettavasti sinun on kannettava vastuu siitä, että lapsesi joutuvat kokemaan "lasisen lapsuuden". Mieti hyvin tarkkaan onko juopotteleva puoliso sinulle niin paljon rakkaampi kuin omat lapset. Kyseessä on niiden loppuelämän hyvinvointi.

Vierailija
2/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysymys sinun elämästä. Mieti jaksatko miestä, joka juo usein? Onko siitä haittaa esim. Lapsille? Onko mies humalassa väkivaltainen? Mielestäni ero lapsiperheessä tulee tarkkaan harkita, eikä se ole ainoa, ensimmäinen vaihtoehto. Oletko jutellut miehesi kanssa vakavasti asiasta? Oletko kertonut, mitä mietit? Anna miehellesi mahdollisuus muuttaa tapojaan. Minun mies joi kännit kerran viikkoon. En niin siitä välittänyt, kun siitä ei meille muille harmia ollut. Mutta sitten mieheltä selvisi pettäminen, kolme vuotta toisen naisen kanssa. Silloin mulla ei ollut vaihtoehtoja, oli pakko erota. Toivottavasti te saatte asianne kuntoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suurkulutuksen raja? Oma isäni joi joka päivä korillisen keskiolutta, perjantaisin korvasi osan kossulla. Se oli hirveää. Siihen verrattuna miehesi on ihan normaali. Miten käyttäytyy? Meillä oli väkivaltainen.

Vierailija
4/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole mitenkään väkivaltainen ja sovitut asiat hoitaa aina. Lisäksi ajoittaa tissuttelut lasten nukkumaan menon jälkeen. Saattaa tissutella yksin tietokoneella, kun muut nukkumassa. 

Keskustella ollaan yritetty, mutta mies ei muuta kulutustaan. Keskimäärin mies käyttää viikossa n. 30 annosta, kesälomalla meni 50 annosta...

miten miehen saisi ymmärtämään, että olen huolissani, ilman että hän kokisi sen holhoamiseksi?

ap

Vierailija
5/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas vaimo ei ole ollenkaan huolissaan, saman määrän nappailen, ellei joskus enemmänkin per viikko. Olen kysynyt, useastikin, että haittaako. Ei häntä haittaa pätkän vertaa ja jos haittaisi, kyllä huomaisin sen hänen olemuksestaan.

Itse saattaa ottaa joskus saunan jälkeen puolikkaan siiderin, jos vien eteen sen toisen puolikkaan, juo senkin, ei tosin kyllä itse lähtisi hakemaan.

Miksi siitä pitäisi olla huolissaan kun se kerran ei vaikuta juuri mihinkään?

Vierailija
6/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:13"

Onko ainoa tapa erota? Mitä muuta voisin tehdä pelastaakseni parisuhteemme ja perheen?

[/quote]

Tottakai se kannattaa erota, eikös se ole näiden nykynaisten tapa, jos jotain ei miehessä hyväksytä, otetaan ero.

Jos samalla tavalla ajattelisi omasta vaimosta (ja varmaan monen muunkin vaimosta), pitäisi erota, kun akka lihoo. Vuosi vuodelta on kerännyt kiloja istuessaan töllön ja netin äärellä, itse en harrastaessani aktiivisesti liikuntaa.

Ja siltikin tulee juotua se "koppa" kaljaa viikon aikana, lihomatta.

Mies

Vierailija
7/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi jättää. Itse en kykene, koska meillä on pieni lapsi enkä uskaltaisi antaa häntä kahdenkeskisiin tapaamisiin isänsä kanssa. Jos ei tätä huolta olisi niin lähtisin heti. Saa nähdä miten käy. Hyvä mies muuten mutta tuo alkoholinkäyttö pilaa kaiken. Jos voisin olla 100% varma, että saisin lapselle ja miehelle valvotut tapaamiset, niin eroaisin.

Sinulle joka väität ettei tissuttelu vaikuta mihinkään, niin totta hitossa 12 olutta ja pari lasia viskiä vaikuttaa keneen tahansa. Ei ole kivaa kun toinen on joka viikonloppu pienessä tuiskeessa.

Vierailija
8/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ainakaan omaan vaimoon ole vaikuttanut vaikka ei ota itse juuri mitään. Meillä taitaa olla perheessä kaikki paremmin kuin monessa muussa sellaisessa. 

Lapsista huolehditaan, heille kerrotaan joka päivä, että heitä rakastetaan, järjestetään yhteistä kivaa perheen kera jne.

Siltikin otan viikonloppuna jokusen oluen ja aamupäivästä lähdetään lapsien kanssa uimaan, keilaamaan, laskettelemaan, ihan mihin vaan.

Vierailija
9/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä sanoin samassa tilanteessa miehelle, että perheenisä ei voi kiskoa tuollaisia määriä alkoa jos haluaa elää perhe-elämää. Saa valita vapaasti millaista elämää haluaa elää. Kiukutteli aikansa ja lopetti sitten kokonaan. Olen hyvin, hyvin onnellinen asiasta. Ja kiitollinen, koska olin varautunut siihen toiseenkin vaihtoehtoon.

Vierailija
10/32 |
09.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 21:44"]

No, ei ainakaan omaan vaimoon ole vaikuttanut vaikka ei ota itse juuri mitään. Meillä taitaa olla perheessä kaikki paremmin kuin monessa muussa sellaisessa. 

Lapsista huolehditaan, heille kerrotaan joka päivä, että heitä rakastetaan, järjestetään yhteistä kivaa perheen kera jne.

Siltikin otan viikonloppuna jokusen oluen ja aamupäivästä lähdetään lapsien kanssa uimaan, keilaamaan, laskettelemaan, ihan mihin vaan.

[/quote]

Edelleen "jokunen olut" on ihan eri asia kuin 12 olutta ja päälle väkeviä.

Vierailija
11/32 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:41"]

Itse otan 2-3 annosta lähes joka ilta ja viikon loppuna pe ja la ehkä 4-5 - yleensä punaviiniä tai siideriä. Olen kahden alakoululaisen äiti ja välillä otan muutaman annoksen myös heidän nähdessään, mutta en ole koskaan lasten kanssa humalassa.

Jos omasta käytöstäni ei ole haittaa lapsille ja perhe-elämälle, en näe siinä mitään ongelmaa. Kuten en näe myöskään miehesi tapauksessa.  

[/quote]

Tekisin lastensuojeluun ilmoituksen, jos tuntisin sinut. Olet juuri niin itsekäs kuin kaikki muutkin alkoholistit, kun kuvittelet ettei lapsesi tai lähipiirisi kärsi juomisestasi. Korkki kiinni ja hoitoon mars!

Vierailija
12/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:13"]

nyt tilanne on sellainen, että viikolla menee vähintään pari kertaa saunassa kolme tai neljä isoa olutta. Viikonloppuna menee yhteensä noin kaksitoista isoa olutta ja pari viskiä tai pari lasia viiniä

[/quote]

Jos viikonloppuna menee noin vähän, so what? Eihän tuossa ole kuin 6 bottlea perjantaille ja lauantaille sekä tietenkin nuo muut lisäksi. Ei ole paljon, turhaan valitat

Vierailija
13/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksaisi kauaa katsella ryyppäävää miestä. Jos hän muuten olisi hyvä mies, niin muuttaisin omaan asuntoon ja jatkaisin seurustelua vain selvinä hetkinä.

Vierailija
14/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole ryyppäämistä, jos muutaman oluen ottaa viikonloppuna? Turhan nipo olet

Vierailija
15/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi lapsiperheen isän pitää saada joka päivä alkoholia? Miksi ei voi olla ilman, jos läheiset pyytävät? Miksi on ihan pakko tissutella? Jos mies ei osaa tähän vastata, lähde hakemaan apua itsellesi, yksin. Suojele lapsia.

Jatkuva riita juomisesta on jo merkki liikakulutuksesta. Sitäpaitsi tollaiset määrät juomia vaikuttavat jo terveyteen, eivät keho, aivot ja sydän tiedä muusta kuin alkoholin määrästä joka niihin lykätään, ei niitä voi puhumalla vakuuttaa siitä että ongelmaa ei ole. Parempi ehkä lähteä etsimään uutta elämää nyt kuin olla itsekkään, rapistuvan juomaveikon omaishoitaja jo lähitulevaisuudessa. Kaikki se aikakin, joka tissutteluun menee, on yhteisestä tekemisestä pois, ellet sinäkin sitten ala tissuttelemaan.

Vierailija
16/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä ketjun neropatti mies, jos juominen ei kerran vaikuta mihinkään, mihin sitten tarvitset sitä?

Vierailija
17/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:29"]

Jatkuva riita juomisesta on jo merkki liikakulutuksesta. 

[/quote]

Ei ole, vaan turhaan naputtavasta akasta. Mullapa on hyvä vaimo, ei naputa, vaikka viikonloppuna otankin

Vierailija
18/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 21:35"]

Pitäisi jättää. Itse en kykene, koska meillä on pieni lapsi enkä uskaltaisi antaa häntä kahdenkeskisiin tapaamisiin isänsä kanssa. Jos ei tätä huolta olisi niin lähtisin heti. Saa nähdä miten käy. Hyvä mies muuten mutta tuo alkoholinkäyttö pilaa kaiken. Jos voisin olla 100% varma, että saisin lapselle ja miehelle valvotut tapaamiset, niin eroaisin.

Sinulle joka väität ettei tissuttelu vaikuta mihinkään, niin totta hitossa 12 olutta ja pari lasia viskiä vaikuttaa keneen tahansa. Ei ole kivaa kun toinen on joka viikonloppu pienessä tuiskeessa.

[/quote]

Oletko ottanut selvää esim.lastenvalvojalta, miten asiassa kävisi? Lapsesi joutuu elämään alkoholistin kanssa päivittäin. Eroa ihmeessä!

Vierailija
19/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:31"]

Ja sinä ketjun neropatti mies, jos juominen ei kerran vaikuta mihinkään, mihin sitten tarvitset sitä?

[/quote]

Tapa rentoutua viikon raskaiden töiden päälle, haittaako tuo? Minua ei, aamusella karistan edellisillan oluet liikunnalla yms. muulla harrastamisella.

Vierailija
20/32 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuoli rakkaus miehen alkonkäyttöön. Aluksi ei haitannut. Ei lapsia, enkä niitä olisi hänen kanssaan hankkinutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä