Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketkä jättää supersotkuisen hotellihuoneen, kahvilassa tarjottimen viemättä...

Vierailija
08.11.2013 |

....heittää roskiksen ohi käsipaperit julkisessa vessassa, marssii tarkoituksella superlikaisilla kengillä sisään kauppaan, pissaa ohi vessanpöntöstä, piirtää bussin penkkiin jne. 

Tunnetko tällaisia ihmisiä tai oletko itse sellainen? Miksi joku toimii tahallaan ylimielisesti ja tekee kiusaa niille, jotka tekee työtään? Saavatko he tästä jotain iloa vai ovatko vain välinpitämättömiä ja kusipäisiä ihmisiä?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vie likaisia astioita normaalissa kahvilassa kaupungilla. Oman tarjottimen vienti rullakkoon ei todellakaan vastaa käsitystäni miellyttävästä kahvilaelämyksestä. Aika usein kahviloissa pöydät ovat täynnä likaisia astioita, koska muutkaan eivät vie tarjottimiaan. Se on aivan oikein, mennessäni kahvilaan ostan elämyksen. Kahvia osaan keittää kotonani, pelkästään siitä ei kannata maksaa.

Vierailija
2/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:49"]

....heittää roskiksen ohi käsipaperit julkisessa vessassa, marssii tarkoituksella superlikaisilla kengillä sisään kauppaan, pissaa ohi vessanpöntöstä, piirtää bussin penkkiin jne. 

Tunnetko tällaisia ihmisiä tai oletko itse sellainen? Miksi joku toimii tahallaan ylimielisesti ja tekee kiusaa niille, jotka tekee työtään? Saavatko he tästä jotain iloa vai ovatko vain välinpitämättömiä ja kusipäisiä ihmisiä?

[/quote]

Mun mies ei vie likaisia astioita. Hän on suomalainen mutta ulkomailla kasvanut ja on sitä mieltä, että 4e kahvikuppiin kuuluu niiden pöydistä pois korjaaminen vaikka kauppias muuta vihjailee palautuspisteillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 16:43"]

Fakta, sinne kahviloihin ei palkata uusia työntekijöitä vaikka kuinka protestiksi jätätte niitä tarjottimia. Siellä on töissä 1-2 henkilöä, joista toinen väsää kahveja ja toinen palvelee asiakkaat, salin siivoaa se kenellä on aikaa. Kiireisissä kahviloissa kukaan ei siivoa mitään sitten muutamaan tuntiin ja alkaa kauhea marina kun on niin epäsiistiä kun tarjottimia ja likaisia kuppeja pöydällä eikö teillä ole enempää henkilökuntaa.

Toki niitä tarjottimia siis saa sinne jättää, en sitä mitenkään keneltäkään estä, mutta ette te tuollaisella naurettavalla passiivisaggressiivisella kiukuttelulla hintoja alenna tai enempää työntekijöitä sinne kahvilaan hommaa. Kannattaa antaa ihan kirjallista palautetta.

En siis koskaan ole ollut kahvilassa töissä, asiakaspalvelussa kylläkin, mutta ei se nyt vaadi ihan hirveästi aivokapasiteettia ymmärtää että ei mitään tapahdu sillä että aiheuttaa olemassaoleville työntekijöille kiusaa. Heillä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa palkkaukseen ja hintoihin.

[/quote]

Tosiasia on myös se, että siinä vaiheessa kun asiakkaat tekevät itse kaiken, ei työnantaja tarvitse yhtään työntekijää.

Siksi jätän itse tietyissä paikoissa astiat pöytään. En tehdäkseni kiusaa, vaan osoittakseni, että työntekijöitä tarvitaan yhä.

[/quote]

Sä olet niin väärässä kuin olla jo voit. Kun työntekijät eivät ehdi siivota pöytiä, mitä tapahtuu? Tulee epäsiistiä, ja asiakkaat äänestävät jaloillaan viihtyisimmän asian puolesta. Yrittäjä joutuu sen 3:n palkkaamaan mikäli on yhtään yrittäjä ja asiakaspalveluhenkinen.

Vierailija
4/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 14:49"]Minä jätän usein kahvilassa tarjottimen pöytään. En ollakseni ylimielinen vaan tukeakseni työllisyyttä. Mitä enemmän asiakkaat tekevät itse, sitä vähemmän tarvitaan työntekijöitä. Siksi en käytä automaattikassojakaan.

Hotellihuoneet (joissa työni takia yövyn liiankin usein) jätän perussiistiin kuntoon. Sänkyjä en petaa koskaan, koska se vaan hidastaa kerrossiivoojan työtä.
[/quote]

Näin. Ylityöllistetty ja alipalkattu kahvilan työntekijä juoksee siivoamassa palkattomana ylityönä sun sotkut. Olet pohjasakkaa.

Vierailija
5/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffassakin saa myös kerätä omat roskat ja viedä poistuessa roskapönttöön. Tiukoissa näytösväleissä vahtimestarit kolaavat popcornkasoja ja harjailevat popparimausteita penkeistä. Välillä salit ovat kuin pommin jäljiltä. 500-paikkaisen salin siivoamiseen voi olla 1 henkilö ja 10 minuuttia aikaa. Kaikkien siisteys lisäisi kaikkien viihtyvyyttä. Lapsetkin osaavat tämän, vanhemmilta jo unohtuu... T. Entinen elokuvateatterityöntekijä

Vierailija
6/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi juttunsa on nämä ihmiset, jotka eivät otakaan tuotetta, vaan jättävät sen ostoskoristaan sillä kohtaa kyydistä, kun se tulee mieleen. Ja tämä tarkoittaa juustoa pakkasessa, jäätelöä lehtihyllyn seassa, tuoretiskikalaa kuivahyllyn takana... Vaikka joku työntekijä ehtisikin palauttamaan tuotteen omalle paikalleen, siitä ei voi varmuudella tietää, kauanko se on paikoillaan ollut ja on käytännössä lähes aina hävikkitavaraa. Hulluilla päivillä pääsi viimeksi tänään todistamaan, millaiseen kuntoon ruokakaupassa paikkoja kehdataan jättää.

Vierailija
7/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:18"]

En minäkään öykkäröintiä ja tahallista sotkemista ymmärrä, mutta jos maksan 100 e yhdestä hotelliyöstä niin en minä siellä ennen lähtöäni ala siivoamaan tai pyyhkimään pöytää, jos sille on läikkynyt jotain. Roskat laitan roskiin kuten kaikkialla muuallakin.

Joissakin itsepalvelukahviloissa olen jättänyt tarjottimen palauttamatta, jos kahvi ja joku leivos maksaa 15 e ja kannan ne itse pöytään, joten tuohon hintaan voin kyllä jättää pöydän siivoamatta! Ei se ole henkilökunnan kiusaamista vaan yrittäjä voisi hieman miettiä asiakastakin. Korkeat hinnat ja sen jälkeen asiakas vielä itse siivoaa jälkensä?!

[/quote]

en vain ymmärrä, miksi on niin vaikeaa siivota omat sotkunsa?

vaikka se olisi vain mehua pöydällä mutta silti, ei se siihen pöydälle tai lattialle kuulu.

ei kai kukaan muukaan kotonansa jätä mehuja tai muutakaan lattialle, miksi siis muualla?

ja toinen mikä häiritsee on on tämä hinnoista valittaminen ja tarjottimen jättäminen.

äänestä jaloilla tai anna kirjallista palautetta, tuollainen toiminta on omasta mielestäni vain seliteltyä laiskuutta.

eihän kukaan kadulta taluta väkisin kahville, älä mene jos et halua.

on olemassa ravintoloita ja pikaruoka paikkoja, niissä on ero ihan syystä.

jos menet ravintolaan se maksaa äkkiä monta kymppiä/lautanen mutta hesellä maha täyttyy kympillä,

jostain on siis pihistetty ja se jokin on juuri se ihminen joka vie kuppisi ja lautasesi pois.

Valittamista vain valittamisen ilosta.

Vierailija
8/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 16:43"]

Fakta, sinne kahviloihin ei palkata uusia työntekijöitä vaikka kuinka protestiksi jätätte niitä tarjottimia. Siellä on töissä 1-2 henkilöä, joista toinen väsää kahveja ja toinen palvelee asiakkaat, salin siivoaa se kenellä on aikaa. Kiireisissä kahviloissa kukaan ei siivoa mitään sitten muutamaan tuntiin ja alkaa kauhea marina kun on niin epäsiistiä kun tarjottimia ja likaisia kuppeja pöydällä eikö teillä ole enempää henkilökuntaa.

Toki niitä tarjottimia siis saa sinne jättää, en sitä mitenkään keneltäkään estä, mutta ette te tuollaisella naurettavalla passiivisaggressiivisella kiukuttelulla hintoja alenna tai enempää työntekijöitä sinne kahvilaan hommaa. Kannattaa antaa ihan kirjallista palautetta.

En siis koskaan ole ollut kahvilassa töissä, asiakaspalvelussa kylläkin, mutta ei se nyt vaadi ihan hirveästi aivokapasiteettia ymmärtää että ei mitään tapahdu sillä että aiheuttaa olemassaoleville työntekijöille kiusaa. Heillä ei ole mahdollisuuksia vaikuttaa palkkaukseen ja hintoihin.

[/quote]

Tosiasia on myös se, että siinä vaiheessa kun asiakkaat tekevät itse kaiken, ei työnantaja tarvitse yhtään työntekijää.

Siksi jätän itse tietyissä paikoissa astiat pöytään. En tehdäkseni kiusaa, vaan osoittakseni, että työntekijöitä tarvitaan yhä.
[/quote]

niin kauan kun suomessa ei ole edulliset kahvilahinnat/tippaus kulttuuri kukoistuksessa minä olen työntekijäin puolella ja vien tarjottimen kärryyn. Sitten kun nämä asiat on kasassa niin jätän sen tarjottimen tippeineen pöytään, kuten teen ulkomailla.

Vierailija
9/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2014 klo 21:43"]Tämä on tässä maassa nykyään vikana: ihmisiltä puuttuu nöyryys. Kaiken maailman tollot kuvittelevat olevansa niin euroopan omistajaa, ettei itsepalvelumestassa voi tarjotintaan pois viedä "kun maksoin kahvista niin paljon". Samat ovat niin laiskoja paskoja, etteivät kaupan parkkihallissa saa kärryjään pois vietyä, vaan tökätään ne vaan viereiseen parkkiruutuun, "kyllä ne siitä joku hakee". 

Jos menee kahville paikkaan missä tarjotin kuuluu viedä itse pois, niin sitten se viedään. Menee sitten kahville muualle, jos tätäkään ei pysty suorittamaan.
[/quote]

Ohis. Kuului kova narina ysärillä kun kolikkokäryt tulivat ja yleistyivät , samalla kärrypojat katosivat. Jotkut jättää that kärryyn ennemmin kuin vie ne pois. Nykyään köyhät/opiskelijat käyttää näitä kärryjä parkkipaikoilta...

Vierailija
10/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hotellihuoneet ovat usein likaisia, ihan Sokos-hotelleissakin. Tämä itsepalvelukulttuuri on mennyt hiukan liian pitkälle. En imuroi itse pölyistä (130€/yö) hotellihuonetta. En vie tarjotinta, jos olen maksanut hyvän lounaan hinnan kahvista ja sämpylästä. Mikä järki on edes käydä kahvilassa, kun tarjotin pitää itse kantaa pöytään ja vielä poiskin? Siivoanko myös kahvilan vessan, jos sitä satun käyttämään? Lisäksi joku toinen on murustellut pöydän täyteen. Röyhkeä tässä en ole minä, vaan ketju tai yrittäjä, joka on järjestänyt palvelukonseptin huonosti. 

Vierailija
11/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetimme itäsuomessa lomailun sillä hotellit aivan käsittämättömän saastaisia vaikka kuinka siivottu. Yök yök.Venäläiset ovat kyllä sellainen rutto...

Vierailija
12/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaajat kuuluvat samaan sakkiin. En ymmärrä niitä jotka heittävät roskat maahan. Mikä pointti siinä? Yleensä roskis on vieressä kun tilanteita olen todistanut.

Vierailija
13/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerrossiivoojana lentokentän lähellä olevassa hotellissa. Sotkusin porukka oli lentoemännät.
Yleensä jengi jättää huoneet siistiin kuntoon. Pyyhkeet naulakossa, roskat roskiksissa, toki peti petaamatta, mutta se on ok. Lentoemot eivät löytäneet roskiksia, märät pyyhkeet pitlin lattioita, sängyt myllättynä pitkin poikin... Kerran oli paskaa levitetty veskin seinille. Siis ihan käden jälkiä paskalla tehty. Lasku lähti perässä.

Vierailija
14/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen sietäisi joskus elämässään kokeilla muutaman kuukauden siivoojan työtä. Voisi avata silmiä, mihin kuntoon jätetään yleisiä vessoja, työhuoneita, hotellihuoneita yms.

En tarkoita että kenenkään tarvitsee alkaa tehdä minun työtäni mutta normaalia maalaisjärkeä on suotavaa käyttää.

Wcharjan käyttäminen arabialaisessa vie pari sekuntia. Kun minä käytän sitä yön jälkeen kuivuneen paskan liottamisessa ja pesussa kestää helposti se 5 minuuttia. Kun taukotilassa juodaan kahvia, se lattialle tippuneen kahvitahran pyyhkäisy pois käsipaperilla vie kaksi sekuntia. Jos jätät sen lattaille, tulee jälkeesi seuraava, jonka kengänpohjissa kahvi kulkeutuu pitkin lattiaa kahvipöydän viereen, alle yms, minulla kestää 10 minuuttia koko lattian pesussa.

Kun lähdet ovesta ulos ja otat kahvasta kiinni, minun ei tarvitse koskea oven laseihin, mutta jokaisen lasinlähmijän jälkeen on lasi putsattava= sormenjälkien lähmimä lasi on epäsiistin näköinen. Haen taas välineet siivousvaunusta ja pyyhin lasin, turhaa aikaa uppoaa tämmöiseen ihan vain ihmisten ajattelemattomuuden takia.

Pidän työstäni valtavasti ja siinä on paljon hyviä puolia, joten älkää käsittäkö väärin. Ylläpitosiivous on työni ja siitä palkkani saan mutta tarkoitus oli kai vain kertoa miten ihan pikkujutuilla saat toisen työtä helpotettua, jos haluat.

:)

Vierailija
15/96 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 12:18"]

En minäkään öykkäröintiä ja tahallista sotkemista ymmärrä, mutta jos maksan 100 e yhdestä hotelliyöstä niin en minä siellä ennen lähtöäni ala siivoamaan tai pyyhkimään pöytää, jos sille on läikkynyt jotain. Roskat laitan roskiin kuten kaikkialla muuallakin.

Joissakin itsepalvelukahviloissa olen jättänyt tarjottimen palauttamatta, jos kahvi ja joku leivos maksaa 15 e ja kannan ne itse pöytään, joten tuohon hintaan voin kyllä jättää pöydän siivoamatta! Ei se ole henkilökunnan kiusaamista vaan yrittäjä voisi hieman miettiä asiakastakin. Korkeat hinnat ja sen jälkeen asiakas vielä itse siivoaa jälkensä?!

[/quote]

en vain ymmärrä, miksi on niin vaikeaa siivota omat sotkunsa?

vaikka se olisi vain mehua pöydällä mutta silti, ei se siihen pöydälle tai lattialle kuulu.

ei kai kukaan muukaan kotonansa jätä mehuja tai muutakaan lattialle, miksi siis muualla?

ja toinen mikä häiritsee on on tämä hinnoista valittaminen ja tarjottimen jättäminen.

äänestä jaloilla tai anna kirjallista palautetta, tuollainen toiminta on omasta mielestäni vain seliteltyä laiskuutta.

eihän kukaan kadulta taluta väkisin kahville, älä mene jos et halua.

on olemassa ravintoloita ja pikaruoka paikkoja, niissä on ero ihan syystä.

jos menet ravintolaan se maksaa äkkiä monta kymppiä/lautanen mutta hesellä maha täyttyy kympillä,

jostain on siis pihistetty ja se jokin on juuri se ihminen joka vie kuppisi ja lautasesi pois.

Valittamista vain valittamisen ilosta.

[/quote] 

suomalainen yrittäjä on vaan niin uskomattoman laiska! 

Vierailija
17/96 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2014 klo 00:24"]

En vie likaisia astioita normaalissa kahvilassa kaupungilla. Oman tarjottimen vienti rullakkoon ei todellakaan vastaa käsitystäni miellyttävästä kahvilaelämyksestä. Aika usein kahviloissa pöydät ovat täynnä likaisia astioita, koska muutkaan eivät vie tarjottimiaan. Se on aivan oikein, mennessäni kahvilaan ostan elämyksen. Kahvia osaan keittää kotonani, pelkästään siitä ei kannata maksaa.

[/quote] 

Jos asiakas ei halua palvelua niin hän voi itse käydä kaupasta evänsä ostamassa. Lidlistä saa kroisantin ja purkin mehua / limua alta euron. Baareissa monesti kroisantti maksaa 3 ja limu 2euroa. Jos molemmissa paikoissa vallitsee itsepalvelu niin hulluutta baariin on silloin mennä, tuntien nahassaan yrittäjän mielipahan siitä, ettei asiakas ostanut tarpeeksi tuoden hänelle maksimaalisen tuloksen omalta kohdaltaan. 

Vierailija
18/96 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellihuone pitää olla samassa kunnossa kuin sitä vuokratessa. Sängyt pedattuina, roskikset tyhjinä. Niin lukee ehdoissa. 

Vierailija
19/96 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset turistit.

Vierailija
20/96 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kahvilasta, vienkö astiat paikoilleen lähtiessäni. Edullisessa paikassa vien, kalliissa en, sillä oletan sen kuuluvan kalliiseen hintaan.