Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nuo "Mikä sun tekosyy on?" jutut himoliikkujilta

Vierailija
08.11.2013 |

Ihan samoin voisi näiltä kysyä, että mikä sun tekosyy on, ettet ompele lapsellesi vaatteita. Miksi ostat niitä Kiinassa pikkukätösin tehtyjä rättejä etkä ompele itse. On vain tekosyitä, kun et niin tee!

Raivostuttavaa ja saa aikaiseksi vain päinvastaisen reaktion kuin pitäisi.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:29"]

Liikkumaan pystyy jokainen jo luonnostaan, mutta ompeliminen on vaatii jo lahjakkuutta ja taitoa, jota kaikille ei ole suotu.

[/quote]

Höpö höpö! Ompelemaan oppii ihan jokainen, kun vain harjoittelee. Mene ja katsele eri kankaita ja erilaisia kaavoja ja siitä vain kokeilemaan! Kyllä se oma ompelutapa sieltä löytyy, kun tarpeeksi sinnikkäästi jaksaa yrittää.

Vierailija
22/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveajattelua. Ei tuo liikuntaa korvaa. Miksi ihmeessä pitäisi lenkkeillä just viideltä aamulla?

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:31"]

Paljon enemmän hyvinvointiin vaikuttaa se, miten ottaa elämän vastaan. On positiivinen, on sosiaalistaelämää ja kaikenkaikkiaan on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Sehän on tutkitusti tehokkaampi lääke pitkään ikään kuin se, että liikut vastentahtoasi pakon edestä.

Mutta ei, kaikkien on tykättävä juoksemisesta klo 5 aamulla ja on vain tekosyitä, kun näin ei tee.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan aina että minun ei tarvitse. Veriarvot loistavat, verenpaine myös. BMI ihanteellinen ja lihaskuntotesteissä päihitän monetkin himoliikkujat. Pystyn myös tekemään raskaita ulkohommia putkeen monta tuntia. Kiitän hyviä geenejäni.

Vierailija
24/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaat ulkohommat monta tuntia putkeen ovat liikuntaa...[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:35"]

Vastaan aina että minun ei tarvitse. Veriarvot loistavat, verenpaine myös. BMI ihanteellinen ja lihaskuntotesteissä päihitän monetkin himoliikkujat. Pystyn myös tekemään raskaita ulkohommia putkeen monta tuntia. Kiitän hyviä geenejäni.

[/quote]

Vierailija
25/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran ei tykkää liikunnasta vaan sohvalla makoilusta, niin älkää valittako läskeistänne.

Tuo ompeluun ym. vertaaminen on kyllä aika kaukaa haettua. Oletko kuullut jonkun valittavan kun vaatteet on pakko ostaa kaupasta?

Läskistä valitetaan, mutta niistä eroon pääsemisen eteen ei kuitenkaan olla valmiita tekemään mitään. Hikoilu on niin typerää, liikkuminen ei kiinnosta, .. vali, vali, vali.

Vierailija
26/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:35"]

Toiveajattelua. Ei tuo liikuntaa korvaa. Miksi ihmeessä pitäisi lenkkeillä just viideltä aamulla?

Paljon enemmän hyvinvointiin vaikuttaa se, miten ottaa elämän vastaan. On positiivinen, on sosiaalistaelämää ja kaikenkaikkiaan on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. Sehän on tutkitusti tehokkaampi lääke pitkään ikään kuin se, että liikut vastentahtoasi pakon edestä.

Mutta ei, kaikkien on tykättävä juoksemisesta klo 5 aamulla ja on vain tekosyitä, kun näin ei tee.

[/quote]

[/quote]

No kun ei muuloin ole aikaa, niin sehän on vain tekosyy jos ei viideltä aamulla lähde juoksemaan.

Ei tuo ole mitään toiveajattelua. Älä aliarvioi positiivisuutta.

Vierailija
27/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoliikkujana samaa mieltä kuin ap. Eihän siinä ole pohjimmiltaan kyse liikunnasta vaan egoon liittyvästä oman hännän kohotuksesta. Jos ei pätisi liikunnalla niin sitten yrittäisi päteä jollain muulla.

Vierailija
28/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:29"]

Liikkumaan pystyy jokainen jo luonnostaan, mutta ompeliminen on vaatii jo lahjakkuutta ja taitoa, jota kaikille ei ole suotu.

[/quote]

Ei muuten pysty. Oletko kuullut sairauksista, vammoista jne? Syyllistävä himoliikkuja siellä taisi ottaa itseensä.

[/quote]

Sanoin vain mielipiteeni, enkä ottanut aloitusta henkilökohtaisesti. Kai sitä saa mielipiteensä sanoa, ilman verisidettä itse aiheeseen.

Itse olen tavannut lukemattomia määriä liikuntarajoitteisia, jotka harrastavat liikuntaa siltä osin miltä pystyvät, eivätkä ole jääneet tulemaan makaamaan sairauksen tai vammansa varjolla.

Vierailija
29/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yksi hailee liikkuuko joku ja kärsiköön itse sitten läskeistäänkin. Mua vaan tympii kuunnella jonkun ylipainoisen valituksen kun ei voi liikkua ollenkaan kun "polvet ovat niin kipeät jaadijaa" Totta vi*** ne on kipeät kun painoa on pirusti eikä yhtään lihaksia tukemassa! Asialle pitäisi tehdä jotain, kenekään lihakset ja kunto ei kohoa valittamalla vaan tekemällä asialle jotain! Typerää.

Vierailija
30/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma keho pysyy hyvännäköisenä ja terveenä, kun liikkuu. Minä käyn treenaamassa yhtä lajia 3 kertaa viikossa. Sen lisäksi saatan liikkua muutoinkin, mutta tuo 3 kertaa viikossakin riittää pitämään todella hyvässä kunnossa. Minusta on vähintäänkin outoa, ettei joku halua olla terveennäköinen ja tuntea itseään terveeksi.

Vierailija
31/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tulee vastarekatio kuten ap:llä vaikka harrastan liikuntaa,paljon. Noi Mikä sun tekosyy-jutut on pelkästään pätemistä.Tää oli hyvä blogijuttu aiheesta,liikkuuko vai ei on jokaisen oma asia http://www.lily.fi/blogit/fitness-fuhrer/tekosyita-tekosyita

Vierailija
32/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko esimerkiksi voi tosiaan vaikeuttaa sitä liikkumista. Jos nivelrikkoinen on ylipainoinen, täytyisi saada paino pois ruokavaliolla ensin, jotta jalat kestävät paremmin. Huomautus nyt siitäkin, että kaikki nivelrikko ei johdu ylipainosta vaan perinnöllisestä syystä.

Enenn kaikkea ihmiste saisivat huolehtia vain omasta nätistä pikku navastaan ja antaa muiden liikkua, syödä, nukkua ja hengittää omaan tapaansa. Yleensä iän myötä saa sitten lisää suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä muuta maailmaa kohtaan.

Vierailija
33/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinäkin, kuinka usein nämä "himoliikkujat" todella kyselevät, että mikä on tekosyysi? Minä tiedän tasan yhden tapauksen, sen joka oli lehdessä. Itse liikun 3-6 krt/viikossa ja nautin siitä suunnattomasti. Silti en koskaan ikinä milloinkaan, kommentoi muiden liikkumattomuutta.

Myönnän kyllä ajattelevani, että "tekosyy" jos joku väittää, ettei ehdi liikkua. Sitähän se nimittäin on. Parempi on vaan myöntää, ettei huvita/kiinnosta/jaksa/pidä tärkeänä. Kaikki jotka haluavat pystyvät ja ehtivät kyllä harrastaa liikuntaa. Myös sairaudet/fyysiset vammat ovat useimmiten tekosyy. Okei, jos olet neliraajahalvaantunut tai terminaalivaiheen syöpäpotilas, niin silloin liikunta ei onnistu. Mutta useimmille fyysisistä rajoitteista kärsivillekin löytyy sopiva liikuntamuotio jos halua on. Moni sairaus tai vaiva jopa helpottuu liikunnalla.

Vierailija
34/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 lasta täälläkin, ok-talo, 2 bonuslasta, 3vuorotyö ja treenaan silti 4 kertaa viikossa. Sanoisin että on kiinni suunnittelemisesta, jos halua on niin kyllä aikaakin löytyy.

Vierailija
35/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:44"]

Mulle on yksi hailee liikkuuko joku ja kärsiköön itse sitten läskeistäänkin. Mua vaan tympii kuunnella jonkun ylipainoisen valituksen kun ei voi liikkua ollenkaan kun "polvet ovat niin kipeät jaadijaa" Totta vi*** ne on kipeät kun painoa on pirusti eikä yhtään lihaksia tukemassa! Asialle pitäisi tehdä jotain, kenekään lihakset ja kunto ei kohoa valittamalla vaan tekemällä asialle jotain! Typerää.

[/quote]

Puhumattakaan siitä, kuinka kalliiksi liikkumattomuus ja lihavuus tulee yhteiskunnalle.

Vierailija
36/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:38"]

Raskaat ulkohommat monta tuntia putkeen ovat liikuntaa...[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:35"]

[/quote]

[/quote] Mutta en tee niitä joka viikko monta kertaa. Lihakset kuitenkin ovat pysyneet kunnossa vastoin kaikkien himohiihtäjien odotuksia. Ähäkutti.

Vierailija
37/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:50"]

No ensinäkin, kuinka usein nämä "himoliikkujat" todella kyselevät, että mikä on tekosyysi? Minä tiedän tasan yhden tapauksen, sen joka oli lehdessä. Itse liikun 3-6 krt/viikossa ja nautin siitä suunnattomasti. Silti en koskaan ikinä milloinkaan, kommentoi muiden liikkumattomuutta.

Myönnän kyllä ajattelevani, että "tekosyy" jos joku väittää, ettei ehdi liikkua. Sitähän se nimittäin on. Parempi on vaan myöntää, ettei huvita/kiinnosta/jaksa/pidä tärkeänä. Kaikki jotka haluavat pystyvät ja ehtivät kyllä harrastaa liikuntaa. Myös sairaudet/fyysiset vammat ovat useimmiten tekosyy. Okei, jos olet neliraajahalvaantunut tai terminaalivaiheen syöpäpotilas, niin silloin liikunta ei onnistu. Mutta useimmille fyysisistä rajoitteista kärsivillekin löytyy sopiva liikuntamuotio jos halua on. Moni sairaus tai vaiva jopa helpottuu liikunnalla.

[/quote]

Vaikka en ole itse se syöpäpotilas eikä ihan terminaalivaiheeseenkaan asti olla päästy, priorisoin hetken tämän läheiseni kanssa tärkeämmäksi kuin olla salilla ja lenkillä normaaliin tapaan. Kyllä, se näkyy omassakin ulkomuodossa, mutta elämä vaan on tällaista. Mutta joo, kirmaa vaan pururadalla muokkaamassa pyllyäsi, kun perheenjäsen makaa sytostaattipöhnässä kotona ja tiedät, että ehkä vuoden päästä häntä ei enää ole. 

Eikä tarvitse mennä edes tällaisiin äärimmäisyyksiin. Moni kokee tärkeämmäksi olla läsnä lastensa kehityksessä ja pitää samalla kiinni omasta mielenterveydestään, mikä rupeaa rakoilemaan liialla stressillä ja aikataulutuksella. 

Liikunta on kivaa ja tekee hyvää, mutta kannattaa pitää renkinä, ei isäntänä.

Vierailija
38/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 10:56"]

[/quote]

Vaikka en ole itse se syöpäpotilas eikä ihan terminaalivaiheeseenkaan asti olla päästy, priorisoin hetken tämän läheiseni kanssa tärkeämmäksi kuin olla salilla ja lenkillä normaaliin tapaan. Kyllä, se näkyy omassakin ulkomuodossa, mutta elämä vaan on tällaista. Mutta joo, kirmaa vaan pururadalla muokkaamassa pyllyäsi, kun perheenjäsen makaa sytostaattipöhnässä kotona ja tiedät, että ehkä vuoden päästä häntä ei enää ole. 

Eikä tarvitse mennä edes tällaisiin äärimmäisyyksiin. Moni kokee tärkeämmäksi olla läsnä lastensa kehityksessä ja pitää samalla kiinni omasta mielenterveydestään, mikä rupeaa rakoilemaan liialla stressillä ja aikataulutuksella. 

[/quote]

Olet loistava esimerkki siitä kuin pässi voi olla jutuissaan. Sinä varmaan kuljet valittaen kuinka et ehdi liikkumaan, vai? Kuinka paljon noin yleisesti elämässäsi juttelet tällaisia marttyyrin elkein?

Vierailija
39/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:00"]

[/quote]

[/quote]

Olet loistava esimerkki siitä kuin pässi voi olla jutuissaan. Sinä varmaan kuljet valittaen kuinka et ehdi liikkumaan, vai? Kuinka paljon noin yleisesti elämässäsi juttelet tällaisia marttyyrin elkein?

[/quote]

En todellakaan kulje valittamassa. Mutta tiedostan sen faktan, että liikuntakertoja on ainakin 80 % vähemmän kuin yleensä. Ja joku voi pitää sitä tekosyynä, joku jonain muuna. Itse pidän sitä elämäntilanteena, johon pyrin sopeutumaan parhaani mukaan. Kaipaan sitä hetkeä, kun voin taas antaa aikaa itsekkäästi ihan vaan itselleni. Ja siihen ajatukseen pystyy varmaan aika moni pienten lasten äitikin samaistumaan. 

Vierailija
40/115 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tämä on todella loistavasti sanottu!

Itse olen ollut vähän on-off -liikkuja lähes koko elämäni. Saan nautintoa liikunnasta, mutta silti kausittain liikkeelle lähteminen tuntui aina ylivoimaiselta. Muutama vuosi sitten koin ahaa-elämyksen: muutin ajattelutapaani. En enää ajatellut, että "Vitsit, pakko nyt tänään lähteä lenkille, kun en eilen ja toissapäivänä tehnyt mitään." tai että tämän viikon pitkän lenkin pitää olla 12 km, kun viime viikolla se oli 10 ja edellisellä viikolla 8 km. Rupesin ajattelemaan vain sitä, kuinka nautinnollista on kuulokkeet korvilla askeltaa eteenpäin. Se on miljoona kertaa ihanampaa, kuin maata sohvalla kaukosäädin kädessä tai istua tietokoneella ja surffata netissä.

Enää minulla ei ole mitään vaikeuksia lähteä liikkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme