Miten siivoat hotellihuoneesi lähtöpäivänä?
Kommentit (77)
Mitä ihmeen itsekorostusta? Joo, kyllä petaan kotonakin sängyn, jos lakanat pestään vaikkapa vasta illalla. On tämä AV kyllä moukkien kokoontumisajo.
20 siksi ettei varmana n o i n toimita , kuuluu hintaa ett siivooja siivoo, hinta vähän toinen kuin vuokra asunnossa
En siivoa mitenkään, miksi niin tekisin koska kerrossiivooja sen tekee.
Jätän kaiken levälleen, pitää olla eletyn näköistä.
Siivoa sen verran, että näen ettei huoneeseen jäänyt mitään. Eli ainakin roskat roskikseen.
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:44"]
Laitan kaikki roskat roskikseen ja muut tavarat alkuperäisille paikoilleen. Peitteet laitan jotenkuten siististi, mutta ne viedään pian pois joten en yritä jäljitellä samaa tyyliä kuin niillä saapuessani oli. Jos olen sotkenut ja aiheuttanut esim. näkyvän tahran, hinkutan sen pois. Suihkussa käytyäni huuhtelen lattian suihkulla.
[/quote] Amerikkalaisessa hotellissa joutuisit maksamaan vesivahingosta jos rupeaisit lattialle vetta lotraamaan.
silloinkunjouduintekeenäitähommiipakostiolikasssittäynnäjahuvikseniveditnwäkäähotellillaainakunolimahdollisuusheitttääkuivatporvarihomoilleterveisinäheidänvaimoiltajatiedämitentäääjatkossameneehorovaikkamitenjaksoittavatahuora.
Matkustan paljon töideni puolesta. Yleensä kerään roskat ja laitan pyyhkeet WC kannen päälle taiteltuna. Minäkin haluaisin olla mahdollisimman siisti, ei sovi luontoon heittää käytettyjä pyyhkeitäkään mytyssä lattialle.
Joskus olen viikannut lakanat ja peitot nipuksi sängyn päälle, kun on ollut ylimääräistä aikaa. Piti tehdä jotain, jottei stressaa turhaan tulevaa palaveria. Päästin siivoojan sisään, kun hän kiersi ennen kuin minun piti lähteä ja kerätessäni laukkuja hän otti jokaisen lakanan yksitellen ravistellen ne auki. Hän heitti ne sitten myttynä sen rullakon pyykkisäkkiin ja katsellessani totesi, ettei ne saa mennä viikattuna koneeseen.
Kerään kaikki käytetyt liinavaatteet + pyyhkeet kasaan sängyn päälle, roskat roskikseen. Siinäpä se, tippiä vielä pöydälle.
En yhtään mitenkään, koska ei kuulu mulle. Huoneen hintaan kuuluu se siivouskin joten on ihan hotellin ongelma siivota. Tosin en kyllä sotkekaan millään tavalla, käyn hotellihuoneessa yleensä vain nukkumassa.
Otan yleensä lakanat, pussilakanan ja tyynyliinan valmiiksi irti siivoojana varten. Minusta vessan vetäminen ja roskien laittaminen roskikseen ovat itsestäänselvyyksiä, en tajua millainen porsas jättää ne tekemättä?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 00:26"]
Miksi tuota kommenttiani alapeukutettiin, jossa kerroin siivoavani roskat roskiin, järjestäväni tavarat paikoilleen ja laittavani sängytkin siisteiksi, vaikka ne auotaan pyykkiin?
En kyllä tahdo jättää itsestäni "käyntikorttia", että olisin elänyt kuin porsas, "alamaiset siivotkoon!". Jos nyt kerrossiivojan työtä tekevä sanosi, että pedattu sänky itse asiassa hidastaa työtä, jättäisin sen tekemättä. En kuitenkaan ala riipimän lakanoita pois peittojen päältä... Maksan sen verran palvelusta.
[/quote]
Mistä tämä suomalainen huono itsetunto ja tasapäistämisen tarve oikein tulee?
Mitkä helkkarin "alamaiset"? Miten sä kuvittelet että yhteiskunta oikein toimii? Ihmisillä on erilaiset työt - jotkut ovat hotellisiivoojia. Ei se tee niistä mitään sinun alamaisia. Anna ihmisten hoitaa omat työnsä, ei se heitä pahenna tai alenna.
Villi veikkaus: olet myös sitä mieltä, että maailmassa ei pahempaa asiaa olekaan kuin tuloerot.
Roskat roskikseen, omat kamat mukaan, sänky jää petaamatta. Vessan vedän tietenkin, enhän koskaan muutenkaan jätä vetämättä.
Laitan tavarat paikoilleen jos on tullut siirreltyä, roskat roskiin, pyyhkeet vessan lattialle ja jos kerkeän ja viitsin, revin myös liinavaatteet sängystä valmiiksi.
Joskus teininä tullut yksi kesä tuota tehtyä ja työtahti on palkkaan nähden niin huima, että mielelläni jätän huoneen mahdollisimman nopeasti siivottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:00"]
Laitan tavarat paikoilleen jos on tullut siirreltyä, roskat roskiin, pyyhkeet vessan lattialle ja jos kerkeän ja viitsin, revin myös liinavaatteet sängystä valmiiksi.
Joskus teininä tullut yksi kesä tuota tehtyä ja työtahti on palkkaan nähden niin huima, että mielelläni jätän huoneen mahdollisimman nopeasti siivottavaksi.
[/quote]
Se on työnantajan ongelma. Jos kaikki tekisi niin kuin sinä, niin työtahtia vain kiristettäisiin, kun avuliaat hotellihuoneestaan maksaneet aatut tekisivät ilmaiseksi osan töistä.
Roskat roskikseen, jos niitä on jäänyt pöydille tai pudonnut lattialle. Vessasta tarkastan että pötössä ei ole kovin pahoja takalaittomia.
Aika jännä että moni sanoo käyvänsä vetämässä vessan. Ettekö te vedä vessaa tarpeilla käydessänne? Minä takastan kyllä tarpeilla käynnin jälkeen että tuliko puhdasta vai pitääkö vetää uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 02:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:44"]
Laitan kaikki roskat roskikseen ja muut tavarat alkuperäisille paikoilleen. Peitteet laitan jotenkuten siististi, mutta ne viedään pian pois joten en yritä jäljitellä samaa tyyliä kuin niillä saapuessani oli. Jos olen sotkenut ja aiheuttanut esim. näkyvän tahran, hinkutan sen pois. Suihkussa käytyäni huuhtelen lattian suihkulla.
[/quote] Amerikkalaisessa hotellissa joutuisit maksamaan vesivahingosta jos rupeaisit lattialle vetta lotraamaan.
[/quote]Ai jaa. Miten Amerikassa käydään suihkussa niin että vesi ei putoa lattialle?
[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:12"]
Aika jännä että moni sanoo käyvänsä vetämässä vessan. Ettekö te vedä vessaa tarpeilla käydessänne? Minä takastan kyllä tarpeilla käynnin jälkeen että tuliko puhdasta vai pitääkö vetää uudelleen.
[/quote]
Osa ihmisistä on tosiaan näin sikoja. Esimerkiksi jättävät ulosteet ja virtsat pönttöön lillumaan aina yön ajaksi, ettei vain kukaan naapuri häiriintyisi vessan vetämisestä. Hyi ja yök!
En minäkään varsinaisesti siivoa. Siirtelen huonekalut paikalleen, jos olen niitä liikuttanut (yleensä en), laitan roskat roskikseen, jätän sängyn auki, pyyhkeet kylppäriin. Vessan vetäminen joka käynnin jälkeen on automaatio, joten en erikseen sitä käy vetämässä.
No onko sinulla tapana kotonakin pedata sänky juuri ennen lakanoiden vaihtoa? Jos ei, niin miksi sitten hotellissa? Se ei ole mitään porsastelua jättää sänky petaamatta, vaan ihan maalaisjärjen käyttöä. Selvästi haluat vain jättää "käyntikortin", että olet harvinaisen siisti ja huomaavainen ihminen. Turhaa itsekorostusta. Roskat kuuluukin tietty laittaa roskiin, sitä vartenhan ne roskikset siellä on.