Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten siivoat hotellihuoneesi lähtöpäivänä?

Vierailija
07.11.2013 |

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän jälkeeni käytettyjä kortsuja ja spermaiset lakanat :)

Vierailija
62/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä ole siivoojat siivoamista varten? No, roskat laitan aina roskikseen ja nostan pyyhkeet lattialle. Sänkyä en petaa kun siitä kuitenkin vaihdetaan lakanat. Vessa vedetään aina asioinnin jälkeen enkä koe sitä siivoamisena.

Niin ja huoneistohotelleissa tiskaan, niissä missä olen ollut niin on oletuksena että asukas tiskaa, ei siivooja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinavaatteet otan pois ja jätän myttyyn, käytetyt pyyhkeet lattialle, roskat roskiin ja pöydälle hieman tippiä ja kiitosviesti siivoojalle.

Yhden kesän kerrossiivoojana työskennellessä oli aina kivaa kun asiakkaat jätti vähän tippiä (tyyliin hilut lompakosta) ja kiitosviestiä tai muuta siististä huoneesta. Lämmitti opiskelijan sydäntä (ja täytti hieman lompakkoa)...

Vierailija
64/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siivoa, koska sotkekaan huonetta. Enkä petaa sänkyjä, miksi tehdä siivoojan työ vaikeammaksi, käytetyt pyyhkeet voin laittaa samaan kasaan.

Vierailija
65/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 01:38"]

No onko sinulla tapana kotonakin pedata sänky juuri ennen lakanoiden vaihtoa? Jos ei, niin miksi sitten hotellissa? Se ei ole mitään porsastelua jättää sänky petaamatta, vaan ihan maalaisjärjen käyttöä. Selvästi haluat vain jättää "käyntikortin", että olet harvinaisen siisti ja huomaavainen ihminen. Turhaa itsekorostusta. Roskat kuuluukin tietty laittaa roskiin, sitä vartenhan ne roskikset siellä on.

[/quote]

Tämä on mielenkiintoista vertailua, mutta omalla kohdallani ei yhteismitallista eli minulle kotona tavallisena arkiaamuna toimiminen ei ole yhtä kuin matkoilla ennen lähtöpakkausta toimiminen.

Ennen lähtöäni hotellihuoneesta pakkaan ja ainakin itselleni se käy helpommin, jos olen "sulkenut" vuoteen ( ja varmistanut, ettei siellä ole mitään minulle kuuluvaa). Oli se oikeaoppista tai ei, käytän usein varsinkin pienemmissä hotellihuoneissa pakatessani sänkyä laskualustana. Sileällä vuoteella ei niin helposti sujahda pakattavaa sängyn uumeniin. En toisaalta myöskään halua pakata suoraan niiden vaihtoon menevien lakanoiden päälläkään. 

Hyvinvarustellut  hotellihuoneet, sviitit ja huoneistot ovat usein eri juttu, niissä on avatuille laukuille omat pakkauspaikkansa. 

En tosin liiemmin sotke ympäristöäni muutenkaan ja aamuisin petaan, ihan itseni vuoksi. Se nyt vain on yksi tapa jäsentää elämää, tehdä ero yön ja päivän välille.

En tosin myöskään oleta, että kaikki ovat samanlaisia kuin minä itse. Tämä nyt on vain yksi vastaus, minun vastaukseni, ketjun otsikossa esitettyyn kysymykseen.

Vierailija
66/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan vetäminen ja roskien laittaminen roskiin nyt on niin itsestäänselvää, etten pidä sitä siivoamisena.

Sänkyä en petaa, tosin heitän peiton suunnilleen suoraan ja tarkistan samalla ettei sänkyyn ole jäänyt nenäliinoja, pikkuhousuja, sukkia tmv. Päiväpeiton laskostan jo nukkumaan mennessä siististi esim. tuolin selkänojalle, jos tarvitsen aamulla tuolia nini nostan päiväpeiton sängyn jalkopäähän. Käytetyt pyyhkeet yleensä vessanpöntön kannen päälle, koska ei huvita heittää niitä aamusuihkun kastelemalle lattialle.

Vierailija
67/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viimeksi niin ihana siivooja, että irrotin pussilakanat ja tyynyliinat. Muuten huolehdin, ettei roskia ole muualla kuin roskiksessa.

Vierailija
68/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:58"]

Kai joku vessan vetäminen on itsestäänselvyys. Minä ainakin kuseskelen sen verran usein, että lähtiessä tulee varmasti käytyä.

T: 4

[/quote] Tuota vessan vetamattomyytta oikein mietin. Taitaa olla niin etta ne ovat kerrostaloasujia jotka eivat uskalla "hiljaisuuden" aikana vetaa vessaa vaikka siella olisi tavaraa ihan tukokseen asti.

Vierailija
69/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 02:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 23:44"]

Laitan kaikki roskat roskikseen ja muut tavarat alkuperäisille paikoilleen. Peitteet laitan jotenkuten siististi, mutta ne viedään pian pois joten en yritä jäljitellä samaa tyyliä kuin niillä saapuessani oli. Jos olen sotkenut ja aiheuttanut esim. näkyvän tahran, hinkutan sen pois. Suihkussa käytyäni huuhtelen lattian suihkulla.

[/quote] Amerikkalaisessa hotellissa joutuisit maksamaan vesivahingosta jos rupeaisit lattialle vetta lotraamaan.

[/quote]Ai jaa. Miten Amerikassa käydään suihkussa niin että vesi ei putoa lattialle?

[/quote] Amerikassa on joko suihkukoppi tai seisotaan ammeessa jonka edessa on suihkuverho. Lattia pysyy aina kuivana. Miten suomalaisessa hotellissa voi suihkun jalkeen pukeutua, laittaa tukkaa ja meikata kun pitaa seisoa lainehtivalla lattialla? Aika sottaista. Pyyhkeiden lisaksi kylpyhuoneessa on aina pienempi, paksumpi kylpymatto jonka paalle noustaan suihkusta.

Vierailija
70/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:14"]

Kyllähän huoneen siivous kuuluu hintaan eikä sitä ole mikään pakko jättää huonetta siistiin kuntoon, mutta jos sitä itse nyt vaikka laittaa roskit roskiin, tavarat jotakuinkin paikalleen sun muuta pientä siivousta johon itsellä ei aikaa mene montaa minuuttia niin miksi sitä ei voisi tehdä. Siivoojalle tulee hyvä mieli ja säästää pari minuuttia aikaa ja jos jos useammassa huoneessa on näin niin aikaa säästyy vielä enemmän. Eikä pelkoa, että siivoojilta työ loppuisi silti. Siellä on vähemmän kiireisiä töitä joita tehdään kun on aikaa.

Voihan sitä ajatella, että ei kukaan minunkaan työtä puolestani tee, mutta jos käyttämällä pari minuuttia aikaa tekee siivoojan iloisemmaksi niin mikä siinä on väärin? Itse kai olen outo kun minulle tulee hyvä mieli siitä, että autan toista vaikka en mitään saisi vastineeksi.

[/quote] Ilosemmaksi se siivooja tulee kun jatat muutaman euron tippia lakanoiden viikkaamisen sijasta.

Vierailija
71/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 07:00"]

Laitan tavarat paikoilleen jos on tullut siirreltyä, roskat roskiin, pyyhkeet vessan lattialle ja jos kerkeän ja viitsin, revin myös liinavaatteet sängystä valmiiksi.

Joskus teininä tullut yksi kesä tuota tehtyä ja työtahti on palkkaan nähden niin huima, että mielelläni jätän huoneen mahdollisimman nopeasti siivottavaksi.

[/quote]

Se on työnantajan ongelma. Jos kaikki tekisi niin kuin sinä, niin työtahtia vain kiristettäisiin, kun avuliaat hotellihuoneestaan maksaneet aatut tekisivät ilmaiseksi osan töistä.

[/quote]

Tää on ihan sama perustelu kuin se, että jotkut idiootit eivät vie roskiaan ja tarjottimiaan pikaruokaloissa roskikseen, koska lisää henkilökuntaa kyllä palkattaisiin jos kaikki tekisivät niin.

Newsflash, asiat ei tosiaankaan toimi niin. Olisi ihanaa jos toimisi, mutta tuollaisesta "vittuilusta" kärsii viimekädessä ainoastaan se työntekijä jonka parasta tuolla toiminnalla ajatellaan.

[/quote]

Pikaruokala on eri asia kuin hyvä hotelli. Saattaisi sinullakin mennä suu vinoon, jos joutuisit oikeassa ravintolassa tekemäänn samat siivoustoimenpiteet kuin Mäkkärissä. Pikaruokalassa syövät ymmärtävät saavansa sämpylänsä sitäkin halvemmalla juuri siksi, että tekevät osan hommista itse. 

Vierailija
72/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 08:08"]

No en todellakaan ala repimään lakanoita pois ja pesemään lavuaareja ja ottamaan roskapusseja pois ja solmimaan siksi, että siivoojilla on muutenkin rankkaa. Ei kukaan muu tee minunkaan töitäni, vaikka työni on vaativaa ja kiireistä

[/quote]

No mutta ei kai tässä käsketty kaikkien näin tekemään vaan joku vaan kertoi tekevänsä, ja joku toinen heti hyökkäsi kimppuun että soosoo sinua. Minäkin tykkään hieman helpottaa siivoojan työtä siltä osin kuin se minulta kätevästi käy, samalla kun tsekkaan huoneen viimeisen kerran läpi että mitään ei jäänyt. En kuitenkaan rupea tekemään mitään ylimääräistä, kuten just repimään lakanoita peittojen päältä, koska olen kuitenkin hotellissa maksavana asiakkaana. Eri asia jos menen kaverin luo yökylään, silloin tietysti siivoan jälkeni mahdollisimman hyvin. 

[/quote]

Minä olen vaativassa työssä ja korkeassa asemassa. Mutta en kosta sitä siivoojille. Autan heitä, koska se ei ole minulta pois. Ei ole iso homma ottaa lakanoita pois ja pesaista lavuaaria ja niillä pyyhkeillä luututa kylppärin ja vessan lattia.

Ihmiset ovat kyllä sikoja ja itsekkäitä. Nautitaan, kun pienipalkkainen raataa

Vierailija
73/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ymmärrä, millaiset SIAT jättävät vetämättä wc:n käytön jälkeen. Erittäin epäkohteliasta käytöstä.

Vierailija
74/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 08:08"]

No en todellakaan ala repimään lakanoita pois ja pesemään lavuaareja ja ottamaan roskapusseja pois ja solmimaan siksi, että siivoojilla on muutenkin rankkaa. Ei kukaan muu tee minunkaan töitäni, vaikka työni on vaativaa ja kiireistä

[/quote]

No mutta ei kai tässä käsketty kaikkien näin tekemään vaan joku vaan kertoi tekevänsä, ja joku toinen heti hyökkäsi kimppuun että soosoo sinua. Minäkin tykkään hieman helpottaa siivoojan työtä siltä osin kuin se minulta kätevästi käy, samalla kun tsekkaan huoneen viimeisen kerran läpi että mitään ei jäänyt. En kuitenkaan rupea tekemään mitään ylimääräistä, kuten just repimään lakanoita peittojen päältä, koska olen kuitenkin hotellissa maksavana asiakkaana. Eri asia jos menen kaverin luo yökylään, silloin tietysti siivoan jälkeni mahdollisimman hyvin. 

[/quote]

Minä olen vaativassa työssä ja korkeassa asemassa. Mutta en kosta sitä siivoojille. Autan heitä, koska se ei ole minulta pois. Ei ole iso homma ottaa lakanoita pois ja pesaista lavuaaria ja niillä pyyhkeillä luututa kylppärin ja vessan lattia.

Ihmiset ovat kyllä sikoja ja itsekkäitä. Nautitaan, kun pienipalkkainen raataa

[/quote] Toivottavasti ne lattialuuttupyyhkeet evat sitten osu seuraavaksi minulle. Aikamoinen sika pesee hotellin lattiat kylpypyyhkeella.

Vierailija
75/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mitenkään. Ei meidän hotellihuoneessa ole oikeastaan mitään siivottavaa, roskat laitetaan samantien roskiin yms. Pyyhkeitä en laita lattialle, vaan myttyyn lavuaariin, niin ei tarvitse siivoojan noukkia niitä lattialta, säästyy selkä. Huone on meidän jäljiltä yhtä siisti kuin tullessamme, lukuunottamatta lakanoita ja pyyhkeitä. Lakanoita en kyllä ota pois, ajattelen, että tulen hotelliin lepäämään enkä töitä tekemään. Ja hotelliyö on kuitenkin aika kallis.

Vierailija
76/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2013 klo 18:40"]

No en mitenkään. Ei meidän hotellihuoneessa ole oikeastaan mitään siivottavaa, roskat laitetaan samantien roskiin yms. Pyyhkeitä en laita lattialle, vaan myttyyn lavuaariin, niin ei tarvitse siivoojan noukkia niitä lattialta, säästyy selkä. Huone on meidän jäljiltä yhtä siisti kuin tullessamme, lukuunottamatta lakanoita ja pyyhkeitä. Lakanoita en kyllä ota pois, ajattelen, että tulen hotelliin lepäämään enkä töitä tekemään. Ja hotelliyö on kuitenkin aika kallis.

[/quote]

Juuri näin. Sen huoneen siivoaminen kuuluu siivoojan työhön ja minä maksan siitä osuuteni huoneen hinnassa. Eli jätän huoneen perussiistiin kuntoon, enkä ala tehdä siivoojan puolesta hänen töitään.

Vierailija
77/77 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan roskat roskiin, likaiset pyyheet suihkukopin lattialle, tyhjät pullot ja tipit jätän sivupöydälle. Muuta en tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan