Toimiiko toi Cambridge-ohjelma oikeesti?
Tai siis olen kyllä omin silmin nähnyt kuinka muutama kaverinikin on sillä onnistunut pudottamaan painoaan paljonkin. Mutta onko tulokset pysyviä noin niinkuin pitkällä tähtäimellä? Eikö niitä ateriankorvikkeita (tai mitä lie pussikeittoja) tarvii syödä sitten lopun ikää, jos mielii hoikkana pysyä. Kaverit sitä hehkuttavat, mutta vähän epäilyttää, että onko vaan rahanhukkaa?
Kommentit (4)
no vaikee on uskoo, että toimis. mun yks tuttu laihtui n. 20 kg ja nyt kahden vuoden jälkeen 10 kg tullut takaisin. kai se vähän ihmisestä riippuu..
Tietenkin toimii. Mikä vaan toimii missä syödään vähemmän kuin kulutetaan. Sitten kun tavoitepaino on saavutettu, syödään mitä tahansa, juuri sen kulutuksen verran. Ei simppelimpää voi olla.
Toimii, mutta vain jos sitoudut siihen tosissas. Niin kuin kaikki laihduttaminen.
Cambridgessa on se hyvä puoli, että taso-ohjelma mahdollistaa oikean ruokavalion opettelun. Ei siis niin että vedetään pusseja ja siinä se, vaan tasolla yksi paastotaan normaaliruuan kiusauksista kuitenkin kaikki vitamiinit jne saaden, tasolla kaksi opetellaan annoskokoa, tasolla kolme ateriarytmiä ja oikeita signaaleja (onko nälkä vai tylsyys ) jne. En nyt muista miten nuo meni mutta suurin piirtein noin. Ja joka tasolla lisätään kaloreita.
Punnituksessa voi ja kannattaa käydä vielä normaalipainoisenakin säännöllisesti, esim. 4 kertaa vuodessa tai vaikka kerran viikossa jos haluaa. Näin paino ei vain räjähdä käsiin vaan voi oikeasti puuttua asiaan ajoissa.
Sehän tuossa on systeeminä, että ei kukaan liho jos ruokailu-ja liikuntatottumuksissa ei ole jotain päin prinkkalaa. Siksi tuon kuurin aikana opetellaan sitä oikeaa syömistä ja liikkumista.
Itse siis tässä juurikin laihduttamassa cambridgen tuotteilla, nyt takana 16kg ja hyvä olo :)
Sen oman mässäämisen ja muun näkee paljon helpommin valmentajan kautta ja tajuaa vihdoin missä itse on mennyt metsään.
Suosittelen kokeilemaan, tsemppiä ! :)
itse laihdutin vuosi sitten 16 kg cambridgellä. nyt syön kotiruokaa ja en ole pusseihin koskenut. Paino on pysynyt poissa.