Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä ystäväni menee naimisiin ja hääjuhliin

Vierailija
18.12.2013 |

ei sitten kutsuttu minua. Opiskelen, joten tuloni ovat pienet. Silti heti kun kuulin, että häät on tulossa, hankin arvokkaan lahjan. Halusin sen heille muistoksi. Säästin lahjaa varten ruokamenoistani. Uskoin, että olisin kelvannut ilman hienoa lahjaakin, mutta halusin antaa parhaani tässä.

Järjestimme yhdessä häitä ja kun virallisten hääkutsujen aika tuli, hän yhtäkkiä ilmoittikin minulle, että ei voikaan kutsua minua, koska hänen vanhempansa vaativat tiettyjä sukulaisia paikalle. Heillä ei ole enää varaa kutsua kaikkia ystäviään. Joutuvat itse maksamaan tarjoilun ja ei vain ole varaa.

Annan lahjan häiden jälkeen, mutta surulliseksi tämä vetää. Olisin halunnut häihin. Meillä on niin paljon yhteisiä muistoja. Mitään riitaa ei ole ollut. Olemme vain köyhiä opiskelioita molemmat. Kuinka paljon kakku maksaa? Heräsi jopa epäilys, että hän ei haluakaan minua juhliinsa, mutta toisaalta taas uskon häntä. Hänen vanhempansa eivät osaa säästää, joten eivät auta paljoa hääkuluissakaan, vaikka määräävät vieraista. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin suoraan ystävälleni, että minusta on törkeää että hän jättää minut kutsumatta, koska olen kuitenkin suunnitellut juhlia hänen kanssaan. Suoraan sanottuna en tiedä olisivatko välit tuon jälkeen enää koskaan ennallaan.

Vierailija
2/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaa en ainakaan antaisi jos ei häihin kutsuta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin etten ymmärrä. Hän taas vetosi minuun, että voi pyytää minua olemaan pois, koska ymmärrän hänen tilanteensa. Olen kuulemma sellainen, jolle uskaltaa kertoa vaikeankin asian. Toivoo etten suuttuisi.

ap

Vierailija
4/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla ei ole arvoa. Annan lahjan kun sen kerta ostinkin. Joudun vain muistelemaan sitä etten saanut tulla juhliin. Parempi antaa, vaikkei saisikaan, kun on ystävästä kyse. Ystävyyden jatkosta en sitten tiedäkään. Aika näyttää.

ap

Vierailija
5/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tekivät saman. He päättivät ketä sukulaisia kutsutaan ja mä ja mun mies karsittiin ystävistä tilaa sukulaisille. Olin silloin nuori, vedätettävissä ja tyhmä, nykyään kutsuisin häihini ketä haluan. Harmittaa vieläkin äitini mielivaltainen käyttäytyminen.

Vierailija
6/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:03"]

Sanoin etten ymmärrä. Hän taas vetosi minuun, että voi pyytää minua olemaan pois, koska ymmärrän hänen tilanteensa. Olen kuulemma sellainen, jolle uskaltaa kertoa vaikeankin asian. Toivoo etten suuttuisi.

ap

[/quote]

Silti ystäväsi teko oli törkeä. Mielestäni muutenkin todella munatonta jättää oma ystävä (jota on vielä hyödyntänyt) kutsumatta vain siksi, että pitää saada mukaan pakkosukulaiset vanhempien pyynnöstä vaikkeivat he edes maksa koko juhlia. Luulisi että sinne sekaan mahtuu yksi juhlia järjestänyt ystävä. Huono selitys, en mitenkään pysty ymmärtämään ystävääsi. Asia olisi hieman eri, jos hän ei olisi häikäilemättä hyödyntänyt sinun apuasi ja antanut ymmärtää, että toki pääset juhliin.

Vierailija
7/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhemmat vaativat, mutta eivät maksa? Minkäikäisiä te oikein olette? Anoppi yritti tuota samaa meidän häihin ja totesin suoraan että lompakko auki sitten jos on vaatimuksiakin. Hampaita kiristellen osallistui sitten kuluihin että sai kummin serkun kaiman lastenlasten poikakaverit paikalle...

Vierailija
8/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs minä, järjestin 90 % polttarit. Morsian oli hyvin pitkäaikainen ystäväni, mm oli yli 10 v sitten minun kaasoni ja kun tuli kyse hänen polttareista, otti kaaso yhteyttä ja pyysi apua. Jälkikäteen kävi ilmi että morsian itse oli ehdottanut kaasolle ottamaan yhteyttä minuun, koska olen hyvä tapahtumien järjestelyissä ja olin silloin hoitovapaalla ja minulla oli hyvin aikaa.

Hyvin lähellä ennen polttareita kävi ilmi että olen ainoa polttariporukasta, jota ei oltu pyydetty häihin. Siinä vaiheessa lopetin polttareiden suunnittelun täysin, tosin ne oli lähes kokonaan jo kunnossa, en osallistunut maksuihin, siirsin kaikki varaukset kaason nimiin ja en tietenkään osallistunut polttareihin, joista sitten morsian otti kunnolla nokkiinsa.

Vastasin hänen ikävään sähköpostiin hyvin kylmästi. Ilmoitin etten ole kuullut koskaan morsiamesta, joka ehdottaa kaasolle ihmistä, joka ei ole vierasluettelossa ottamaan päävastuun polttareista. Ja edelleenkin koska kaikki muut polttariporukasta kutsuttiin häihin, olin todella loukkaantunut siitä että minulle iso työ nakitettiin.

Sain sitten ihan viime metreillä kutsun häihin, muistaakseen torstaina, kun häät olivat lauantaina, minulle oli paikka baaritiskillä. Toisella puolen istui niin ärsyttävä sovinistimies, olemme nähneet ennenkin ja meillä ei ole mitään tekemistä ja toisella puolella oli seinä.

Lähdin aika nopeasti pois. Hoitovapaalla kun oli, oli tulot sen mukaiset. Kutsussa oli tietenkin tilinumero, mikä on, ikävä kyllä,  tänä päivänä päivän sana. Hoitopäiväraha tuli vasta seuraavalla viikolla ja päätin että maksan maksun vasta kun rahat tulee. No, enpä maksanut euroakaan. Eikä tullut kiitos-korttiakaan emmekä ole juurikaan olleet morsiamen kanssa tekemisissä tämän jälkeen.

Ikävää, kaikin puolin. Näissä asioissa nähdään ketkä ovat oikeesti sinun ystäviä ja ketkä eivät.

Vierailija
9/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlien järjestämisestä ei ollut kyllä vaivaa. Autoin koristeiden teossa en muuta.

ap

Vierailija
10/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan arvokasta lahjaa anna tuossa tilanteessa. Mielestäni uskomattoman törkeää jättää hyvä ystävä kutsumatta. Ei se budjetti nyt voi yhteen ihmiseen kaatua.

Vierailija
11/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en missään nimessä antaisi häälahjaa.

Meidät myös kutsuttiin ristiäisiin epävirallisesti. Monta kertaa tuli vihjailuja tästä meidän lapsi tykkäisi. Joten sen ostin. Päivämäärä ilmoitettiin sanomalla suoraan meillä on ristiäiset x.x. Ristiäisviikolla tuore äiti ilmoitti ettei meitä voi kutsua, kun talo on nyt täynnä. Sanoin selvä ja palautin lahjan kauppaan.

vaikka kuinka on köyhä, he menevät kuitenkin naimisiin ja lasku on aina iso. 1 ihminen mahtuu aina mukaan, ihan aina.

Vierailija
12/12 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sen lahjan. Arvokas päätös pikäaikaiselle ystävyydellemme? Aion pyytää häntä näyttämään hääkuvia. Annan silloin sen lahjankin. Sen jälkeen en aio ottaa kontaktia häneen. En kuuntele enää mitään.

ap