Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen raivokohtaukset hajottaa perheen

Vierailija
15.09.2020 |

Kohta 3v lapsi saa päivässä monta pahimmillaan melkein tunnin pituista järjetöntä raivaria. Aamu alkaa valituksella ja yltyy huutoon ja lapsen saa väkisin raahata autoon ja päiväkotiin. Sinne menee kyllä mielellään ja pk:sta tulee hyvää palautetta lapsen käytöksestä. Iltapäivällä raivarit jatkuu kotona, huutaa eteisen lattialla ylensä 30 - 60 min putkeen. Sitten vähän rauhoittuu kunnes viimeistään nukkumaan mennessä taas räjähtää.

Olemme molemmat vanhemmat ihan poikki tähän tilanteeseen. Meillä on kotona aivan hirveä meteli koko ajan, joku huutaa jatkuvasti. Haaveissa on ollut toinen lapsi, mutta ei tähän kaaokseen voi mitään vauvaa enää ottaa. Ollaan ns hyvä perhe, molemmat vanhemmat hyvissä töissä, ei päihdeongelmaa, talous kunnossa. Neuvolassa vähätellään, kuuluu kuulemma ikään. En ikinä tiennyt, että arki tulee olemaan pelkkää huutoa ja silmitöntä raivoa..

Mitä tässä voi tehdä. Ollaan niin lopussa tähän ja kotona olo ahdistaa kaikkia nykyään. Lapsi on lyhyitä päiviä hoidossa, tuskin johtuu ylikuormittumisesta.

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIKÖ AP TULE MIELEEN MENNÄ RAUHOITTAMAAN LAPSI KUN EI SELVÄSTI SIIHEN ITSE KYKYNE.

Lapset eivät itse kykene säätelemään tunteita. Se on aikuisen tehtävä nimetä tunteita, ohjata lasta, puhua ja rauhoittaa.

Ap, sinä jätät lapsen täysin heitteille ja tunteidensa vietäväksi.

Mahtaa lapsi olla kauhuissaan ja peloissaan raivomaailmasda - täysin yksin löytämättä ulospääsyä.

Mä vähän leikkelin. Joo, olen aivan samaa mieltä!

EI SAA JÄTTÄÄ YKSIN tunteitten kanssa!

ÄLÄ huuda takaisin, lapsi ei tajua, miksi raivoat!

LUE: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne%C3%A4ly

Vierailija
202/208 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä viranomaistaho tekisi jotain? mikäli tuollainen näkyisi vielä sanallisena aggressiona ja suoranaisena vainona muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIKÖ AP TULE MIELEEN MENNÄ RAUHOITTAMAAN LAPSI KUN EI SELVÄSTI SIIHEN ITSE KYKYNE.

Lapset eivät itse kykene säätelemään tunteita. Se on aikuisen tehtävä nimetä tunteita, ohjata lasta, puhua ja rauhoittaa.

Ap, sinä jätät lapsen täysin heitteille ja tunteidensa vietäväksi.

Mahtaa lapsi olla kauhuissaan ja peloissaan raivomaailmasda - täysin yksin löytämättä ulospääsyä.

Mä vähän leikkelin. Joo, olen aivan samaa mieltä!

EI SAA JÄTTÄÄ YKSIN tunteitten kanssa!

ÄLÄ huuda takaisin, lapsi ei tajua, miksi raivoat!

LUE: https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne%C3%A4ly

Sattuipa somasti:https://www.is.fi/menaiset/hyva-fiilis/art-2000011196896.html

Vierailija
204/208 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro säännöt ja pidä niistä kiinni. Olet löysäillyt liikaa ja lapsi on tottunut siihen, ettei huonosta käytöksestä tule mitään seuraamuksia. Älä anna positiivista huomiota silloin kun se huutaa, muuten vahvistat epätoivottua käytöstä.

Vierailija
205/208 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kuormittunut pk-päivän jälkeen ja voi olla myös nepsy-tyyppistä oireilua jos on vahvempana kuin ikätovereilla. Vaadi apua neuvolan, pk:n tai perheneuvolan kautta ja lue aiheesta kaikki mitä saat käsiisi. Koita ymmärtää lasta, ei se huvikseen raivoa. Ja todennäköisesti tämäkin vaihe menee ohi, vaikka olisi nepsy.

Vierailija
206/208 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ovat nyt ne vonkujat jotka haukkuvat lapsettomat alimpaan maanrakoon.... XD

Vierailija
207/208 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset on niiiiiin ihanii!!!! <3 <3 <3

Ota yhteys asiantuntijaan heti. Jotenkin asiaa pitää lähteä purkamaan.

Mitä jos et tulisi ketjuun keskustelemaan, jos sulla ei oo oikeasti mitään tarjottavaa? Ihmiset ovat joskus ihania, joskus eivät. Tämä pätee ihan kaikkiin ihmisiin ikään katsomatta. Ei kenellekään voi tarjota sellaista roolia, että aina olisi ihana.

Niin.... entä mitä sinä tarjota keskusteluun? Muiden puheiden rajoittamista ja karsinointiako?

Vierailija
208/208 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuollaista myös. Nepsy.