Osastolta karkaaminen
Oon siis suljetulla osastolla tällä hetkellä. Voinko/pääsenkö lähtemään koska haluan??
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ulkoilut vaan hoitajan kanssa...ap
No sitten et lähde, oman turvallisuutesi ja hyvinvointisi vuoksi vaikka kuinka korpeaa.
Jos karkaa ja jää kiinni, niin joutuu lepareihin.
Kerran päivysuäivystyksessä en jaksanut osotella ja lähdin kotiin. Tuli poliisit hakemaan.
Minkä vuoksi olet siellä, aiheutitko vaaraa muille ihmisille. Jos haluat tappaa itsesi, minusta se on ok. Olen kuullut, että joitain ihmisiä on monta kertaa viety hoitoon epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen. Suomessa on paljon ihmisiä jotka haluaisivat hoitoa, mutta eivät sitä saa. On turha yrittää hoitaa väkisin ketään. Ja miksi olet siis hoidossa jos et itse halua. Oletko alaikäinen, odota siis että olet 18-v.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä tarkkailu jaksolla siis ap
Sitten ei kannata karata, vaan esittää tervettä. Ota kiltisti kaikki lääkkeet (pystyt siihen kyllä, se kestää max. viikon) ja samoin syöt kaiken mitä eteen annetaan. Yöllä joko nukut tai esität nukkuvaa.
Älä mene millään tavoin mukaan muiden potilaiden aiheuttamiin tilanteisiin vaan pysyt niistä erossa. Jos tarjotaan viriketoimintaa tai ulkoilua niin osallistu niihin. Käyttäydy koko ajan rauhallisesti ja tee mitä sanotaan.
Lääkärille sanot lopuksi että vointi on nyt parempi ja jos kysytään lääkehoidon jatkamisesta niin valehtelet että aiot jatkaa sitä myös kotona. Muista myös käydä ostamassa ne lääkkeet sieltä apteekista, jotta näyttäisi siltä että syöt niitä.
Tsemppiä! Älä hölmöile niin pääset tuosta hoitokierteestä eroon!
Älä ihmeessä vielä tule tänne kylmään ja kovaan ulkomaailmaan. Ole siellä turvassa, Euroopassa jo soditaan!
jos yrität karata voimme käyttää pamppua ja sähkölamautinta
joten mieti kahdesti ..
Vierailija kirjoitti:
Ei se hoitaja sun perään lähde
Ovi on lukossa ja avataan vain jos pn liikkumisluvat myönnetty. T. Hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hoitaja sun perään lähde
Ovi on lukossa ja avataan vain jos pn liikkumisluvat myönnetty. T. Hoitaja
Kaltereita ja korkeita aitoja ei silti ole kuin Niuvanniemen ja Vanhan Vaasan sairaaloissa. Eli mikä "vankila" ei normaali suljettu osasto ole mitä karkaamismahdollisuuksiin tulee.
Jos karkaat niin älä mene kotiisi, sieltä tullaan nimittäin etsimään ja huoltomies avaa oven. Kannattaa myös välttää julkisia paikkoja jonkin aikaa ja pysytellä vaikka jonkun kaverin nurkissa. Myöhemmin asumisjärjestelyt kannattaa tehdä niin että et oleskele lainkaan siinä asunnossa jonka osoite näkyy Väestötietojärjestelmässä.