Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä juodaan alkoholia? Mikä määrä on ok?

Vierailija
04.11.2013 |

Ja mahdollisten lasten iät olisi kiva tietää :)

Meillä pian 6kk täyttävä lapsi. Minä juon kerran kuukaudessa, joskus kaksikin.. Kotona otan 0-4 kaljaa sen kerran kuussa iltasella. Jos ystävän kanssa otetaan hänen luonaan muutamat tai käydään baarissa arki iltana, tulee otettua 1-6.. Viikonloppuisin ei tule käytyä koskaan, kerran tosin oli poikkeus kun oli syntymäpäivät ja silloin tuli otettua aiempaa enemmän..

Mieheni taas vuorostaan juo mielestäni liikaa :/ vähimmillään 2/vk.. Enimmillään juo 2-4 kertaa viikossa.. Joka kerralla 4-8, harvemmin 8 kuitenkaan.. Miehen omien sanojensa mukaan hänen ''pitää'' saada saunakaljaa kun ei muuten osaa olla :o Tätä olen kummastellut. Meillä sauna 1-2 kertaa viikossa. Mies juo normaalisti viikon aikana n. 8-12, joskus menee reippaasti yli :( En jaksa kun mies saattaa esim. maanantaina ostaa 4 kaljaa, joista jää 2 juomatta.. Ja sitten ne juodaan seuraavana päivänä! Joka päivä tulee sitten välillä juotua se muutama.. Baarissa ei käy taikka muualla juomassa, sen olen kieltänyt kokonaan koska juo kotona jo ihan tarpeeksi!

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 19:32"]

Selvinpäin on kiva olla, alkoholia ei tee edes mieli. 

[/quote]

Kuulostaa vähän oudolta korostaa erikseen, että selvinpäin on kiva olla. Tuskin kukaan muu kuin täysin alkoholisoitunut ihminen on sitä mieltä, että ainoastaan humalassa on hauskaa. Useimmat lienevät sitä mieltä, että sekä selvinpäin etä humalassa voi olla kivaa.

Vierailija
2/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä join viime viikolla ti-to pari annosta joka päivä (ruokajuomat), pe illalla pullo viiniä miehen kanssa puoliksi, la kaksi pulloa viiniä miehen kanssa puoliksi. Minulle siis 15 annosta eli ei ylitä vielä suurkulutusrajaa. Toi viikko oli vähän yläkanttiin kun olin työmatkalla 4pv. 

Olutta en juo, mies juo kotikaljaa tai ykköstä, meillä saunotaan päivittäin (mikäli se tähän jotenkin liittyy).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin - ja lapset on 19 ja 23, en tiiä paljonko ne juo kun asuvat omillaan.

Vierailija
4/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon max kerran joka toinen kk, mies on juonut edellisen kerran  reilu 4 v sitten. Käyn ystävieni kanssa ulkona, silloin juon, alle 5 annosta, mies menee aina autolla.

Vierailija
5/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 13:41"]

Juon kerran viikossa yhden, täällä paheksutun SAUNAkaljan. Muuten en oikeastaan juo mitään. En ole vielä huomannut mitään haittaa tästä ainokaisesta viikottaisesta alkoholiannoksesta. Lopetan kyllä, jos haittoja syntyy.

[/quote]

ei SAUNAkalja ole paheksuttu vaan se kun niitä saunakaljoja otetaan ma-to ilman saunaakin! ja viikonloppuna oikeen kunnolla sitten kun pitää rentoutua rankan työviikon jälkeen

Vierailija
6/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda käytännössä lainkaan. Ei huvita/maistu.

Lapsi 11-v, eikä ole nähnyt kumpaakaan vanhempaansa kertaakaan kännissä.

Esim. työpaikan pikkujoulussa ja esim. häissä tulee jotakin vähän maisteltua, mutta silloinkin on vesi hyvä oheisjuoma.

Ja erinäisiä pulloja viinistä sampanjaan löytyisi kellaristamme lähemmäs sata.

Vierailija
7/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies ei juo, jäi minultakin ekan lapsen tuloon.

Jouluna ja joskus harvoin muulloin tulee otettua kotona viiniä. Ehkä 1 pullo viiniä ja 6-pack olutta kuluu meillä vuodessa. Jokunen siideri. Eli aika vähän.

Vierailija
8/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 20:06"]

Kun mies ei juo, jäi minultakin ekan lapsen tuloon.

Jouluna ja joskus harvoin muulloin tulee otettua kotona viiniä. Ehkä 1 pullo viiniä ja 6-pack olutta kuluu meillä vuodessa. Jokunen siideri. Eli aika vähän.

[/quote]

Ai niin, lapsia nyt kaksi, ovat 4- ja 6- vuotta. Sitä ennen käytin kyllä enempi alkoholia (5-6 annosta viikossa), ihan kotonakin.

Vierailija
9/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei arkena juoda lainkaan. Mieheni on kasvanut alkoholistiäidin ja tämän uuden väkivaltaisen alkoholistimiehen kodissa, omasta lapsuudesta muistan vain isän ottamat pari saunaolutta lauantaisin. 

Tavatessamme mieheni oli huumeiden viihdekäyttäjä ja joi olutta monta kertaa viikossa. Kun aloimme seurustella jokunen vuosi myöhemmin, jätti hän huumeet, koska tiesi sen olevan minulle ehto. Oluen kittaus on myös yhteisten vuosien aikana vähentynyt huomattavasti. Kun aloimme suunnitella perheen perustamista, kävimme läpi myös sitä, millaisessa ympäristössä lastamme kasvatetaan. Puhuimme siitä, että mielummin molemmat tarjoamme lapselle päihteettömän lapsuuden. Sen yhden, kaksi voi lauantaina ottaa illalla ja vaikka pari lisää kun lapsi on nukkumassa, kunhan toinen ottaa korkeintaan sen yhden ja on toimintakykyinen. 

Juhlaillat on sitten asia erikseen, kun lapsi on hoidossa. Sitten saa juoda vaikka aamusta asti, jos on valmis kärsimään seuraukset seuraavana päivänä :D

Kukin tietysti tyylillään, mutta minusta mieheni ja hänen perheensä päihdehistorian huomioon ottaen, olisi aika huolestuttavaa jos hän päivittäin joisi yhden tai kaksi. Rentoutua voi vähän terveellisemmilläkin tavoilla.

Vierailija
10/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:10"]

Jos pystyy aamulla nousemaan ylös kuudelta tai seitsemältä ja saa itsensä töihin ajoissa, eikä pidä krapulapäiviä, silloin on ok. Jos työnteko kärsii, sitten juo liikaa. En katsosi niinkään juodun viinan määrää, vaan mahdollisia seurauksia. Jos mies pääsee aamulla sängystä ylös, eikä jää ratsiassa promilleista kiinni, juomamäärät on ok.

[/quote]Jos työnteko tai läheiset kärsii, niin silloin juotu jo pitkään liikaa. Se on kertoo jo alkoholisoitumisesta jos työkin kärsii.

[/quote]Jos juo pari kolme olutta pari kertaa kuukaudessa, niin ei ainakaan meillä ole työnteko siitä kärsinyt. En tietenkään tarkoittanut, että vedetään kossua puoli pulloa, vaan tosiaan ei lasketa montako olutta juodaan, maks kuitenkin joku kolme, mikä mielestäni on jo tosi paljon. Ja miten se työ voisi kärsiä jos sinne pääsee, tai lapset jos juo jotain pari olutta kun ne nukkuu, ei mitään sikspäkkiä? Miksi te av-mammat aina liioittelette ja lisäätte OMIA MIELIKUVIANNE toisten kirjoituksiin? Niin on tässäkin käynyt... Mulle viina = olutta. Meillä ei muuta viinaa juoda, olutta vaan. Enkä usko sen haittaavan kenenekään työntekoa.  Kaljamahaa, päänsärkyä, krapulaa, riitoja ei meillä oluesta tule. Teillä varmaan tulee, kun aihe näin tulisia komentteja kirvoitti. Otan osaa...

Vierailija
11/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:10"]

Jos pystyy aamulla nousemaan ylös kuudelta tai seitsemältä ja saa itsensä töihin ajoissa, eikä pidä krapulapäiviä, silloin on ok. Jos työnteko kärsii, sitten juo liikaa. En katsosi niinkään juodun viinan määrää, vaan mahdollisia seurauksia. Jos mies pääsee aamulla sängystä ylös, eikä jää ratsiassa promilleista kiinni, juomamäärät on ok.

[/quote]

Nonii siinä ollaan sitten kunnon kansalaisia kun työnteko onnistuu ja juomisellahan ei ole mitään vaikutuksia esim. läheisten elämään. Huoh.

Vierailija
12/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 1-2 iltana saattaa mennä pari lasia viiniä tai muutama olut/siideri. Perjantaina ja lauantaina menee vähintään yksi pullo viiniä puoliksi ja lisäksi mies juo olutta tai viskiä. Sunnuntaina ehkä viiniä ruuan kanssa. Sitten kun biletetään minä juon 5-10 annosta alkoholia, lasten seurassa, siis esim vappuna vähän vähemmän. Mies taas 10+ annosta. Lomaillessa juodaan oikeastaan joka päivä. 

Molemmat tiedostavat kyllä, että juodaan liikaa. Lapsia on kaksi, 8v ja 4 v.

Vierailija
13/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä entisen alkoholisti myöhemmin absolutismi perheen tytär taas en tiedä juoko mieheni liikaa vai ei. Onko tämä tavanomaista käyttöä vai ei?

Mies juo 3-4  iltana viikossa. Yleensä 2 0,3l juomaa. Joskus menee 4. Eli maksimissaan varmaan 16 annosta viikossa. Baarissa ei juurikaan käy- pari kertaa vuodessä ja noi juomansa litkii illalla sohvalla tai ihan janoon. Itse sanoo et olis sama vaikka limpparia jois mut vaan jotenkin tykkää mausta. Alkuaikoina ei viikolla ottanut vaan viikonloppuna otti mut nyt 13 vuoden aikana on painottunut viikolle.

Mä olen saanut kodin peruina alkoholismin pelon ja mua ärsyttää kantaa sille juomaa kaupasta. En kyllä itsekään kuppiin sylje eli otan 1-2 annosta 1-2 krt viikossa. Ja kun juhlin niin silloin enemmän.

Mut onks toi tissuttelua vai ei?? Mä en oikeesti tiedä. Itse toivoisin et mies vähän vähentäs.

Vierailija
14/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe, la ja su viinipullo miehen kanssa puoliksi, ja näistä viineistä yleensä menee ruokaankin jokunen desi. Viikolla ei juurikaan juoda, ja saunatkin menee yleensä ilman kaljoja. Nyt, kun olen raskaana, miehenkin alkoholinkäyttö on vielä tuostakin vähentynyt, joku 2-3 annosta viikossa, kun ennen raskauttani meillä molemmilla meni se n. 9 annosta viikossa.

Vierailija
15/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei juoda tippaakaan, ollaan siis molemmat absolutisteja mutta se ei liity lapsiin mitenkään.

Ostamme kyllä viiniä, olutta tai muutakin alkoholia kotiin, jos on tulossa juhlat.

Vaikea sanoa, mikä määrä on ok ja mikä ei. Ilmeisesti miehen juomat määrät eivät ole ap:lle ok mutta miehelle kyllä. Onneksi ei itse tarvitse säätää tuon asian kanssa.

Vierailija
16/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juodaan harvoin kotona. Aikuisten (täysi-ikäiset lapset ovat toisinaan mukana) illanistujaisissa vietetään 4-6 kertaa vuodessa ja siellä juodaan niin, että saatetaan olla pienessä hiprakassa. Juhlapyhinä ei juoda vaikka nuorinkin lapsi on jo 16v.

Vierailija
18/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee yleensä 2-3 pvänä 1-2 annosta ja viikonloppuna pullo viiniä.

Vierailija
19/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään hyväksy tissuttelua lapsiperheessä, saunakaljat ok.. muuten juodaan muualla ja lapset hoidossa :)

Vierailija
20/59 |
04.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon lähes joka päivä yhden lasin viiniä päivällisellä, mutta isompia määriä en juo koskaan. Mies taas ei niin välitä ruokaviineistä, mutta juo sitten kerran viikossa vähän enemmän, 6-8 isoa olutta. Emme pidä alkoholinkäyttöämme minkäänlaisena ongelmana.

"Mies juo normaalisti viikon aikana n. 8-12, joskus menee reippaasti yli :"

Eihän tuo ole iso määrä. Miesten suurkulutusraja on peräti 24 annosta viikossa. Jos sen alle pysyy, ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi