Teet saavutuksia elämässä, sitten vain kuolet pois
Katsoin juuri videon vanhoista kasari/ysärielokuvista joiden tähtinäyttelijät on jo kuolleet. Pistää kyllä mietityttämään, että mikä idea tässä elämässä on kun vaikka olisi mikä menestynyt stara, niin nekin vaan kuolee lopulta ja se oli siinä. Korkeintaan heidän elokuvat yms. jää tänne vielä pyörimään. Mutta taviksesta ei tänne jää mitään, korkeintaan jälkeläissukupolvi muistaa vielä mutta sitten haihtuu unholaan.
Kommentit (96)
Elämän tarkoitus on palvoa yksin Jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitella, että jossain vaiheessa maapalloon iskisi vaikka asteroidi ja kaikki elämä tuhoutuu. Kaikki nämä vuosisatojen aikana tapahtunut kehitys olisi ollut ihan turhaa silloin. Mindblowing!
Vuosisatojen aikana tapahtunut kehitys? Tarkoitat kai yli 3,5 miljardin vuoden aikana tapahtunutta kehitystä?
Ensimmäisen ihmisentapaisen kehitys alkoi n. 2.4 miljoonaa vuotta sitten mutta valtavin tekninen kehitys on tapahtunut ihan vasta viimevuosisatoina.
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Miksi kaikkivaltiaalla on tarve tulla palvotuksi?
Hoidan pakolliset asiat ja muuten teen, mitä tykkään. Onpahan kivaa niin kauan kuin täällä on. Miksi tänne pitäisikään jäädä kenestäkään sen kummoisempaa jälkeä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö saa palvoa seurassa?
Elämän tarkoitus on olla täällä hetki, siivota jälkensä ja poistua.
Universumin mittakaavassa ihmisellä ja ihmiskunnalla ei ole pienintäkään merkitystä. Vaikka tuhoaisimme kaikki tunnetut galaksit, sillä ei olisi pienintäkään vaikutusta maailmaan.
Kaikki mitä maailman mittakaavassa pölynhiukkastakin pienemmällä planeetalla Maa tapahtuu, on merkityksetöntäkin merkityksetömpää.
Ihminen voi siis huoletta elää elämänsä miten sattuu haluamaan. Millään mitä teet ei ole väliä ja kun kuolet, atomisi palautuvat luonnon, ja lopulta tähtien ja tähtipölyn miljardien vuosien kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Universumin mittakaavassa ihmisellä ja ihmiskunnalla ei ole pienintäkään merkitystä. Vaikka tuhoaisimme kaikki tunnetut galaksit, sillä ei olisi pienintäkään vaikutusta maailmaan.
Kaikki mitä maailman mittakaavassa pölynhiukkastakin pienemmällä planeetalla Maa tapahtuu, on merkityksetöntäkin merkityksetömpää.
Ihminen voi siis huoletta elää elämänsä miten sattuu haluamaan. Millään mitä teet ei ole väliä ja kun kuolet, atomisi palautuvat luonnon, ja lopulta tähtien ja tähtipölyn miljardien vuosien kiertoon.
No on sillä väliä mitä tekee, esim. ettei tapa muita ja riistä heidän ainutkertaisia elämiään.
Vierailija kirjoitti:
Jännittävä ajatuskudelma avauksessa. Mä en ainakaan koe elämääni lainkaan noin. En näe elämääni saavutuksina, joita joidenkin ulkopuolisten ihmisten pitäisi vuosien tai vuosikymmenten päästä muistella. Elämä on sitä, jota minä elän, ei sitä, mitä ja miten muut sen ulkopuolelta näkevät.
En maksa asuntolainaa siksi, että saavuttaisin jotain, vaan siksi, että saan asua tässä talossa. En tee asioita siksi, että saisin listata, että olen tehnyt nämä asiat.
juuri tämä. Saa asua talossa eikä kommunistien neukkukuutiossa.
Elämäänsä tyytyväinen ihminen elää itselleen merkityksellisen elämän. Eri ihmisille se on eri asioita.
Olkoon saavutukset mitä tahansa, mutta jos ne tekee vain muiden odotuksista ja painostuksesta, elämän merkityksellisyys puuttuu.
Ei kenenkään kannata odottaa vaan eläkepäiviä elääkseen, se tulee tehdä tänään ja nyt. Kun olet kuollut, et tiedä enää mitään. Parhaimmillaan läheisesti muistavat sinut (erilaiset taltioinnit, kuten taide ja teokset, ml. kirjoitettu historia), mutta eipä siitä itse ole enää tietoinen.
Päivä vain ja hetki kerrallansa. Ja kohtele muita kuten toivot itseäsi kohdeltavan. Illalla kun painat pääsi tyynyyn ja tämän olet tehnyt, muuta ei tarvita. Ei ole mitään sen kummempaa mitä pitäisi saavuttaa. Elämän tarkoitus on elämä itse.
Säälittäviä kliseitä ketjullinen. Oikeasti.
Elämän tarkoitus on haudata vanhempansa ja mennä pian itse perässä mullan alle.
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoitus on haudata vanhempansa ja mennä pian itse perässä mullan alle.
jäikö lapset tekemättä? Et sitten ymmärtänyt miten tämä homma toimii.
Ja coronakin vielä !
Zinc