Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?
En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28
Kommentit (577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.
Massamuoti on rumaa muovista páskaa ja vain siihen on 99%:llä naisista varaa.
Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.
Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28
Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?
Koska kanssihmiset ja vastaantulijat arvostavat tyylikästä näkyä.
Tulevatko he kertomaan arvostuksensa vai tyytyvätkö he vain katsomaan päästä varpaisiin ja nyökkäämään hyväksyvästi? Vai millä tavalla sinä osoitat heille arvostuksesi?
Mitä sillä on väliä sulle miten muut pukeutuu? Ihmettelen miksi liikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus
ahaa. se on siis miesten vika miksi naiset ostavat rumia vaatteita
Voisiko olla niin, että monet miehet ovat kyllä antaneet rahaa joskus aikaisemmin rahaa vaateostoksiin, mutta koska naiset ovat ostaneet vain todella kauheita rytkyjä, eivät maksa enää?
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku yllä jo sanoi, jos kriteereinä on se että valmistettu esim. Ranskassa, Briteissä tai Italiassa ja mielellään luonnonkuiduista (tai talvitakkien jne. osalta kashmirista, villasta jne) sekä vielä esteettisesti leikattu, hintalaput alkavat nelinumeroisista luvuista.
Kumma kyllä tuollakin tosi moni tuote on sold out jo muutama tunti julkaisun jälkeen eli kyllä niitä varakkaita on jotka vaan impulssiostoksina noita hankkii. Mutta se ei ole realismia normaalille naiselle.
Normaalin naisen vaatteet tulevat näin kärjistetysti Prismasta, Lidlistä ja ehkä Lindexistä/H&M:stä. Kiinalaista ja bangladeshilaista pikkutyttöjen kokoon kursimaa polyesteriä joka ratkeaa saumoistaan parin pesukerran tai käytön jälkeen.
Kun tarkemmin ajattelee, oksettaa koko pikamuoti. Hankkisin itse muualta vaatteita kuin H&M:stä mutta olen tavallinen köyhä duunarinainen vaikka olen akateeminen, eli toinen vaihtoehto olisi se että menee vaan jossain kirppisryysyissä ja se ei taas työn puolesta ole vaihtoehto.
Tää akateeminen hakee merkkivaatteensa kirppikseltä. Suosittelen. Vaatii ahkeraa kiertelyä mut esim. Kontissa ja UFFilla on usein just näitä laadukkaita vaatteita pilkkahintaan, koska henkilökunta ei tunnista niitä kalliiksi merkkituotteiksi jos ovat jotain muuta merkkii kuin tyyliin marimekko.
Ja se kyräily ja kateus, mikä hehkuu näistä reippaasti sään mukaan pukeutuvista naisista. Jos sä kehtaat laittaa ihan hameen päälle. "Eikö sun ole kylmä?" No, kai mä aikuisena tiedän, että onko. "Miten sä pystyt
kävelemään noilla koroilla?" Kyllä iso ihminen vähän edes epämukavuutta kestää juhlien takia. Koroissakin on huimia eroja kuten kenkien lesteissä.
Pöh.
Täällä vain tykätään olla panostamatta mihinkään. Sama koskee ruokaa ja musiikkia. Mautonta mössöä lusikalla ja kotimaista bile-iskelmää. Kaikkea samaa mitä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mee sinne Ranskaan ja pysy siellä.
Älä vain mene Ranskaan, suurimmalla osalla suomalisista on niin hyvä itsetunto että voimme nauraa omalle tyylittömälle tyylille ja opetella hieman pukeutumista.
Itse asuin Ranskassa kerran enkä tykännyt koko maasta, mutta myönnän että siellä opetetaan naisille kehon mallin mukaista pukeutumista ihan äidiltä tyttärelle. Vaikken pidä Ranskasta, voin myöntää että voin opia heiltä jotain. Tätä on normaali itsetunto. taisin sitäkin opiskella.
Trolluksesta syyttelijöille tiedoksi, että on olemassa meitä muita, joiden mielestä tää on erittäin hyvä aloitus.
Meillä katupukeutuminen on aika "rumaa". Farkut ja lenkkarit, joissa lampsitaan eteenpäin. Liian monella maha roikkuu ja paidat ovat sopimattomia . Juhliin suomalainen nainen osaa laittautua. Vähän kritisoin myös tarjonnan köyhyyttä. Liikaa tarjolla valmiita lumppuja. Kaikissa kaupoissa samoja made in Korea, Portugal, Intia ym. Ym
Vierailija kirjoitti:
Täällä vain tykätään olla panostamatta mihinkään. Sama koskee ruokaa ja musiikkia. Mautonta mössöä lusikalla ja kotimaista bile-iskelmää. Kaikkea samaa mitä ennenkin.
Henkistä laiskuutta se on.
Vierailija kirjoitti:
Koska pukeudun niin, että itsellä on hyvä ja mukava olla. En muita varten.
En ymmärrä tätä suurta väärinkäsitystä, jonka mukaan kauniisti pukeutuminen tarkoittaa aina epämukavuutta. Ei se niin ole. Nainen voi pukeutua kauniisti, panostaa pukeutumiseen ja tuntea olonsa hyväksi. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.
Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.
Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28
Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?
Jaa. No tuo on minulle sellainen syy, että se ei kyllä riitä, että pitäisi vain muita varten pukeutua jollain tietyllä tavalla. Itse asiassa pidän sitä ihan harvinaisen hölmönä syynä tehdä oikein mitä tahansa! Asiallisesti voi pukeutua ja kohteliaasti käyttäytyä, mutta että pitäisi johonkin tiettyyn tyyliin vain miellyttääkseen muita? Mission impossible. Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää. Ajanhukkaa, sanoisin.
Niin, kun sä et vaan tajua pointtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pukeudun niin, että itsellä on hyvä ja mukava olla. En muita varten.
jos hyvä ja mukava olo on tavoitteena pukeutumisessa, miksi sitten pitää ostaa kaapit täyteen vaatteita ja kenkiä, joita ei käytä
Minulla on yläasteajaltakin vielä vaatteita kaapissa :D Olen ostanut elämän varrella mielettömät määrät kivannäköisiä vaatteita, mutta ovat niin epäkäytännöllisiä, ettei tule koskaan pidettyä.
-eri
Kannattaa opetella haluamisen ja tarpeen ero. Sitten ostat vain mitä tarvitset.
Laadukkaat keskenään yhdisteltävät arkivaatteet ja juhla asu talveksi ja kesäksi. Ei tarvitse kuin parikymmentä vaatekapoaletta jos alusvaatteita ei lasketa.
Et nyt ymmärtänyt. Halusin ne, koska ne ovat kivannäköisiä :)
Kunhan ei haise ja vaatteista ei vatsanahka pääse karkailemaan ulos (yleistä miehillä) niin on ihan riittävää panostusta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sillä on väliä sulle miten muut pukeutuu? Ihmettelen miksi liikuttaa.
Kysyn, koska suunnittelen naisille vaatteita, myyn ja markkinoin niitä. Jokaisella naisella on oikeus tuntea olonsa kauniiksi, pukeutua kauniisti ja panostaa pukeutumiseen. Mielestäni sääolot, varallisuus tai muutkaan ulkoiset tekijät eivät ole este. Sanotaan vielä, että Suomessa marjastamaan ei kannata mennä korkokengät ja mekko päällä mutta ei toisinpäinkään ravintolaan mennä tuulipuku päällä. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko he kertomaan arvostuksensa vai tyytyvätkö he vain katsomaan päästä varpaisiin ja nyökkäämään hyväksyvästi? Vai millä tavalla sinä osoitat heille arvostuksesi?
Hymy, nyökkäys, hyväksyvä kommunikatiivinen asenne. Taitaa kyllä tapahtua vain Ranskassa. Ilme sanoo, että wow, huomasin sinut.
Kääntäisin tämän toisin päin. Arvostatko itse jos näet hyvin pukeutuneita ihmisiä? Vai mulkoiletko sivusilmällä että ketähän nuokin kuvittelevat olevansa?
Entä laitapuolen kulkijat kaduilla? Säälinsekaisia ajatuksia? Parasta ehkä olla siltä väliltä, ei kannata erottua suuntaan kuin toiseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku yllä jo sanoi, jos kriteereinä on se että valmistettu esim. Ranskassa, Briteissä tai Italiassa ja mielellään luonnonkuiduista (tai talvitakkien jne. osalta kashmirista, villasta jne) sekä vielä esteettisesti leikattu, hintalaput alkavat nelinumeroisista luvuista.
Kumma kyllä tuollakin tosi moni tuote on sold out jo muutama tunti julkaisun jälkeen eli kyllä niitä varakkaita on jotka vaan impulssiostoksina noita hankkii. Mutta se ei ole realismia normaalille naiselle.
Normaalin naisen vaatteet tulevat näin kärjistetysti Prismasta, Lidlistä ja ehkä Lindexistä/H&M:stä. Kiinalaista ja bangladeshilaista pikkutyttöjen kokoon kursimaa polyesteriä joka ratkeaa saumoistaan parin pesukerran tai käytön jälkeen.
Kun tarkemmin ajattelee, oksettaa koko pikamuoti. Hankkisin itse muualta vaatteita kuin H&M:stä mutta olen tavallinen köyhä duunarinainen vaikka olen akateeminen, eli toinen vaihtoehto olisi se että menee vaan jossain kirppisryysyissä ja se ei taas työn puolesta ole vaihtoehto.Tää akateeminen hakee merkkivaatteensa kirppikseltä. Suosittelen. Vaatii ahkeraa kiertelyä mut esim. Kontissa ja UFFilla on usein just näitä laadukkaita vaatteita pilkkahintaan, koska henkilökunta ei tunnista niitä kalliiksi merkkituotteiksi jos ovat jotain muuta merkkii kuin tyyliin marimekko.
Miten monta tuntia viikossa käytät kirppareilla kiertelyyn? Haetko lapset hoidosta mukaan vai yritätkö ehtiä sinne ennen lasten hakemista? Omalla paikkakunnalla kirpparit on surkeita enkä löydä sieltä oikein mitään. Lähimpään isoon kaupunkiin on parisataa kilometria, joten päivittäin ei sinne ehdi ja matkatkin maksaa, joten se säästö menee siinä. Itse inhoan vaateostoksia ja kaupoissa kiertelyä, joten vaatteeni ostan Prismasta. Minua ei onneksi haittaa vaikka joku vaatteilleni irvistelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen vaihtelevan sään mukaan pukeutuminen on Suomessa oikein.
Mene vaan metsään tuulenläpäisevän villakangastakkisi, kravattisi ja nahkakenkiesi kanssa. Keskity vaatteidesi suojeluun. Älä vaan kiinnitä huomiota luontoon, elämään ja käytännöllisyyteen.
Voit myös tulla ulos homouden kaapista.Muuten hyviä pointteja, mutta tuo homous oli vähän, sanotaanko, tyylitöntä.
Olen täysin hetero ja naimisissa naisen kanssa. M28
Missä ihmeessä sinä kuljet tiirailemassa? Edes meillä täällä syvällä maaseudulla ei kukaan enää käytä crocseja muualla kuin ehkä puutarhatöissä. Niin no, ehkä jotkut pulimummot - heitäkö tarkkailet? Ja leggarit on jopa täällä vaihdettu jo pari vuotta sitten urheilutrikoisiin.
Keksi parempia trollauksia, jos on ihan pakko trollata.