Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?

Vierailija
13.09.2020 |

En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28

Kommentit (577)

Vierailija
81/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset naiset pukeutuvat kyllä tyylikkäämmin kuin suomalaiset. Ja virolaiset, ruotsalaiset... Ihan kaikki tässä meidän ympärillä. Miksi Suomi on poikkeus pääsäännöstä?

Katso samalla miten noiden maiden miehet pukeutuu. 

Vierailija
82/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä...

Suomalaisen naisen itsetunto ei ole niin pinnallista asioista kiinni?

ehkä... Käsityksemme tyylistä on toisenlainen kuin sinulla?

ehkä... Meitä ei kiinnosta mitä sinä tai muut ajattelettevat?

Kun vaatteet ovat ehjät (elleivät ole tarkoituksellisesti revitty, jos on vaikka punkkari) ja puhtaat ja tilaisuuteen sopivat, se riittää. Muu on sitten henkilökohtainen juttu eikä ole minun asiani arvostella toisten valintoja. Eikö ole kiva että meitä on monenlaisia?Tylsäksi käy elämä jos kaikki rupeavat jotain "tyyliä" noudattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puutut vain naisten pukeutumiseen, vaikka eivät miehetkään osaa pukeutua siististi ja tyylikkäästi? On lökäpöksyjä, Oon komia paitoja ja ikivanhat karjalalippikset päässä.

Vierailija
84/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin kyllä pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja käyttää korkokenkiä yms. mutta en halua herättää turhaan huomiota. En nimittäin halua kuulla törkeyksiä ja vislailua. Suomalaiset miehet ovat metsäläisiä, miksi vaivautua heidän takiaan. Tänään kävin kaupassa ja vaikka olin pukeutunut huppariin ja lökäreihin, niin joku vislasi. Hiukset olivat auki, joten täytyy alkaa pitää kiinni ilmeisesti. Miesten on vaikea ymmärtää, millaista on olla nainen. Kun menin kauppaan, mulla oli epämiellyttävä olo, koska kaupan edessä parveili jostain syystä useampia raksamiesporukoita.

Tapahtuiko tämä Helsingissä?

Vierailija
85/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että perustat oman youtube kanavasi pukeutumisohjeita varten, niitä me tarvitsemme. 

tai stailausfirman poliitikoille, saataisiin vähän mallia. 

Vähän tähän tapaan, mutta suomeksi. Ja matala kynnys tosi vähän pukeutumista harrastaville.

Vierailija
86/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vaihtelevan sään mukaan pukeutuminen on Suomessa oikein.

Mene vaan metsään tuulenläpäisevän villakangastakkisi, kravattisi ja nahkakenkiesi kanssa. Keskity vaatteidesi suojeluun. Älä vaan kiinnitä huomiota luontoon, elämään ja käytännöllisyyteen.

Voit myös tulla ulos homouden kaapista.

Vierailija
87/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuisin mielelläni hyvin ja kauniisti, mutta minulla ei ole varaa ostaa vaatteita. Palkka menee pakollisiin menoihin ja lapsen tarpeisiin.

Vierailija
88/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takii o tullu noin paljon alapeukkuja? :o Eikö ihmiset saa pukeutua, niin kui he itse haluavat? Kukaan ei oo sit vastannu mitään. :D Haluisin ny kuulla perusteluja tuolle, et pitäisi pukeutua muitten pillin mukaan. Jo on kumma. M25

Vierailija
89/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäisin kyllä pukeutua kauniisiin vaatteisiin ja käyttää korkokenkiä yms. mutta en halua herättää turhaan huomiota. En nimittäin halua kuulla törkeyksiä ja vislailua. Suomalaiset miehet ovat metsäläisiä, miksi vaivautua heidän takiaan. Tänään kävin kaupassa ja vaikka olin pukeutunut huppariin ja lökäreihin, niin joku vislasi. Hiukset olivat auki, joten täytyy alkaa pitää kiinni ilmeisesti. Miesten on vaikea ymmärtää, millaista on olla nainen. Kun menin kauppaan, mulla oli epämiellyttävä olo, koska kaupan edessä parveili jostain syystä useampia raksamiesporukoita.

Tapahtuiko tämä Helsingissä?

Ei, ja olivat suomalaisia.

Vierailija
90/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläiset naiset pukeutuvat kyllä tyylikkäämmin kuin suomalaiset. Ja virolaiset, ruotsalaiset... Ihan kaikki tässä meidän ympärillä. Miksi Suomi on poikkeus pääsäännöstä?

Minusta tuntuu,että on tod. paljon helpompi pukeutua tyylikkäästi jos on pitkä ja hoikka.

Helpompi luoda tyylikäs, näyttävä kokonaisuus. Olemmeko me kansakuntana hieman pullukampaa sorttia? Jo tämä asettaa haasteita...

Vierailija
91/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa miehet osallistuu naistensa kuluihin, täällä ei. Siinä sulle vastaus

ahaa. se on siis miesten vika miksi naiset ostavat rumia vaatteita

Todennäköisesti. Se on selvästi myös vain miesten ongelma, miehethän täällä aiheesta vänisevät päivästä toiseen. Siis "miehet"? Ùlipojut, joilla ei muu pysy mielessä kuin oma kikkeli ja sen stimulointi.

Vierailija
92/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.

Massamuoti on rumaa muovista páskaa ja vain siihen on 99%:llä naisista varaa.

Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.

Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28

Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?

Vierailija
93/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten muistan, että 80-luvulla vielä niin sanotusti pukeuduttiin. Talvellakin näki enemmän villakangastakkeja, nykyisin lähinnä toppatakkeja. Oli hattuja ja siistejä nahkakenkiä. Nykyisin kun käyt kenkäkaupassa, saat melkein hakemalla hakea nahkakenkiä. Suurin osa kauppojen villapaidoista on vastenmielistä keinokuitua. Joku pukeutumisen romahdus on ollut havaittavissa. 

Vierailija
94/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.

Massamuoti on rumaa muovista páskaa ja vain siihen on 99%:llä naisista varaa.

Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.

Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28

Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?

Koska kanssihmiset ja vastaantulijat arvostavat tyylikästä näkyä. 

Vierailija
95/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on kyllä huvittava. >D Ruma, mauton, tyhmä, naivi.. Ja silti on aina niin suuri ääni ja luulo omasta ihmeellisyydestään. Ja turha nyt tehdä mitään autopilottivastausta suomlaisista miehistä kun heille on kyllä hierottu oma hirvittävyytensä päähän niin lujasti etteivät luule eivätkä pidä ääbtä itsestään. Mutta naiset niin aiheetta tekevät.

Vierailija
96/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten muistan, että 80-luvulla vielä niin sanotusti pukeuduttiin. Talvellakin näki enemmän villakangastakkeja, nykyisin lähinnä toppatakkeja. Oli hattuja ja siistejä nahkakenkiä. Nykyisin kun käyt kenkäkaupassa, saat melkein hakemalla hakea nahkakenkiä. Suurin osa kauppojen villapaidoista on vastenmielistä keinokuitua. Joku pukeutumisen romahdus on ollut havaittavissa. 

80-luku oli taloudellisesti maamme kulta-aikaa. Luottoja mainostettiin lähestulkoon kaikille, osamaksut tekivät tuloaan ja yleisestikin elämä hymyili kunnes tuli lama.

Vierailija
97/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostovoima  romahdus alkoi 90-luvun lamasta eikä se ole sieltä juurikaan noussut. Siksi nuo halpaketjut jylläävät, kun harvalla on muuhun varaa. Ostetaan sitä, mikä auttaa juuri nyt olevaan tarpeeseen.

Vierailija
98/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi puutut vain naisten pukeutumiseen, vaikka eivät miehetkään osaa pukeutua siististi ja tyylikkäästi? On lökäpöksyjä, Oon komia paitoja ja ikivanhat karjalalippikset päässä.

Koska naisten ainoa tehtävä on miellyttää ulkonäöllään miehiä, eiköhän se palsta Penojen mielipide ole jo aika selväksi tullut. Miehet saavat olla käytnnöllisesti pukeutuneita, naisten on sipsutettava korkokengissä ja hameessa 30 asteen pakkasilla, loskakeleillä tai rankka sateessa kun kadut tulvivat.

Vierailija
99/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovimies kirjoitti:

Suomalainen nainen on kyllä huvittava. >D Ruma, mauton, tyhmä, naivi.. Ja silti on aina niin suuri ääni ja luulo omasta ihmeellisyydestään. Ja turha nyt tehdä mitään autopilottivastausta suomlaisista miehistä kun heille on kyllä hierottu oma hirvittävyytensä päähän niin lujasti etteivät luule eivätkä pidä ääbtä itsestään. Mutta naiset niin aiheetta tekevät.

Mikä pidättelee hirveässä kotimaassa? Venäjällä miehiä kumarretaan taloudellisen turvan toivossa. Rahasta ollaan jaksettu kiukutella jo aivan tarpeeksi ettei haluta maksaa naisten menoja.

Vierailija
100/577 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei siis olla tavattu. Mulla on aina hame, koska töissä on pidettävä työvaatteita, haluan vapaalla helmojen liehuvan. Luonnollisesti eri materiaalit eri vuodenaikoihin. Musta maailman mukavin vaate. Housuja omistan kolmet, käytän niitä metsässä ja kalassa. Korkkareita en laita jalkaani, niiden peräänhän kaikki näissä ketjuissa aina ovat....mikä oikeastaan muistuttaakin siitä, miksen liiku ns. ihmisten ilmoilla.