Kysymys! Miksei naiset tässä maassa osaa edelleenkään pukeutua kunnolla?
En haasta riitaa enkä syyttele vaan KYSYN. Kysymys otsikossa. Viruksen takia olen ollut todella pitkään Suomessa, vaikka kotini on Ranskassa ja olen mies, joka on kiinnostunut muodista ja pukeutumisesta. Olen kysellyt varovasti asiaa ja saanut vastaukseksi että halutaan peittää eikä näyttää mitä on eikä tällä nyt suinkaan tarkoiteta alastomuutta vaan vaatteilla ei koreilla asennetta. Ihmettelen! M28
Kommentit (577)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.
Massamuoti on rumaa muovista páskaa ja vain siihen on 99%:llä naisista varaa.
Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.
Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28
Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?
Koska kanssihmiset ja vastaantulijat arvostavat tyylikästä näkyä.
Jaa. No tuo on minulle sellainen syy, että se ei kyllä riitä, että pitäisi vain muita varten pukeutua jollain tietyllä tavalla. Itse asiassa pidän sitä ihan harvinaisen hölmönä syynä tehdä oikein mitä tahansa! Asiallisesti voi pukeutua ja kohteliaasti käyttäytyä, mutta että pitäisi johonkin tiettyyn tyyliin vain miellyttääkseen muita? Mission impossible. Kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää. Ajanhukkaa, sanoisin.
Tykkään pukeutua naisellisesti, en tarkoita nyt sitä, että sillä lailla kuin kysyjä ehkä tarkoittaa.
Käytän paljon hameita ja mekkoja, saappaita, laitan hiukset ja meikkaan, käytän koruja, mutta en liikaa. Siis korvakorut, joskus kaulakoru ja joskus sormus, lähinnä Kalevala korun koruja.
Saan jonkin verran huomauttelua tyylistäni, kuten kyselyä siitä, että mitkä juhlat nyt on, tms. Pidetään jotenkin sellaisena bimbona jos tykkää pukeutua naisellisemmin. En kuitenkaan paljastele tai käytä kireitä vaatteita.
Käytän hameita ja mekkoja myös talvisin, valitsen materiaalit lämpötilan mukaan. Moni on kysynyt, miten talvella tarkenee hameessa. Mielestäni neulehame/-mekko villasukkahousujen kanssa on lämpimämpi kuin se nylonit farkkujen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takii o tullu noin paljon alapeukkuja? :o Eikö ihmiset saa pukeutua, niin kui he itse haluavat? Kukaan ei oo sit vastannu mitään. :D Haluisin ny kuulla perusteluja tuolle, et pitäisi pukeutua muitten pillin mukaan. Jo on kumma. M25
Eikö toisten ihmisten esteeetinen näkökulma merkitse sinulle mitään? Etkö halua ilahduttaa ympäristöäsi olemalla staili?
Ai niin, eih ei Suomessa, koska kateus?
Voit myös osoittaa itsekunnioitusta pukeutumalla hyvin.
Meidän yrmyt ei osaa erottaa naturellisesti meikattua juhlameikin omaavasta. Oisko tässä syy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takii o tullu noin paljon alapeukkuja? :o Eikö ihmiset saa pukeutua, niin kui he itse haluavat? Kukaan ei oo sit vastannu mitään. :D Haluisin ny kuulla perusteluja tuolle, et pitäisi pukeutua muitten pillin mukaan. Jo on kumma. M25
Eikö toisten ihmisten esteeetinen näkökulma merkitse sinulle mitään? Etkö halua ilahduttaa ympäristöäsi olemalla staili?
Minusta taas osoittaa enemmän itsekunnioitusta pukeutumalla säänmukaisesti ja ympäristöä kunnioittavaa kun ei ostele turhaan. Visuaalisuus on kyllä ihan siellä listan häntäpäässä. Jos kaikki onnistuu yhdessä paketissa niin hyvä, mutta harvoin on lämpimät ja loskankestävät vaatteet erityisen tyylikkäitä.
Kun lähtee arkiaamuna kotoa bussipysäkille 6.30 ja taivaalta sataa kaikkea mahdollista, lämpötila on n. 7 astetta ja tuulee "25m/s", niin eipä oikein huvita laittaa mitään sen hienompaa päälle. Sateenvarjoa on turha aukaista, kun se on päreenä heti, joten sadetakki ja kumpparit ovat parhaimmat syysvarusteet, kun tuolla sateessa ja tuiskussa tallustelee. Töihin kun pääsee, niin yleensä hiukset ovat jonkinlainen pörröpesä ja meikit, ne vähäiset, ovat kosteassa ilmastossa jo vähän liikkuneet pitkin naamaa. On todella hehkeä fiilis.
Tietenkin he, joilla on oma auto ja pääsevät ovelta ovelle, niin säästyvät luonnonvoimilta ja voivat näin ollen pukeutua vaikka minkälaisiin asuihin ja meikkikin pysyy siistinä.
Tosin ei työni nyt olekaan sellaista, että sinne varsinaisesti pitäisi tai kannattaisi sen hienompiin vaatteisiin pukeutua, joten päälle kelpaa farkut ja paita, jalkoihin mukavat kengät, jotta jaksa koko päivän seistä ja kävellä. Vapaa-aikana en yleensä käy missään, niin senkään vuoksi en ole panostanut vaatteisiin. Turhaan ne odottaisivat jtn spesiaalijuttua kaapissa.
Tuli vielä mieleen, kun tässä naisten pukeutumista solvataan, niin oli neljät treffit kesällä. Olin itse luonnollisesti käynyt suihkussa, meikannut, laittanut hiukset, hieman hajuvettä, kivat kengät, nätti pusero ja farkut.
Mitäs miehillä? Kaikilla oli virttyneet vanhat T-paidat ja kolmella kulahtaneet farkut ja yhdellä reisitaskushortsit (väri oli ollut joskus vihreä). Yhdellä T-paita oli liian pieni (maha näkyi) ja siinä oli pieniä reikiä ja muutama tahra. Yksi oli käynyt suihkussa ja laittanut hajustetta (tuo shortsityyppi, pisteet siitä), liian pieni T-paitatyyppi haisi ummehtuneelle, sellaiselle vanhalle talolle, homeelle? Kaksi muuta onneksi oli neutraaleita, eli ei hienhajua, mutta ei hajusteitakaan. Kaikilla kenkinä oli tennarit, mutta se ei haitannut. Nämä oli nettideiteistä ja kuvissa kaikki olivat ihan normaalin näköisiä ja pukeutuneita. Siis eivät he olleet livenäkään rumia tms.
Joten voisiko ap tehdä aloituksen samasta asiasta, mutta kohteena miehet? Kun ei edes treffeille viitsitä panostaa, niin mitähän pukeutuminen (ja peseytyminen) olisi arjessa? Voitte arvata tuliko jatkoa kenenkään kanssa...
Venäjällä ja Itä-Euroopassa tehdään paljon vanhoista kankaista vaatteita sekä suositaan kirpputoreja. Vastaan niille miehille mitkä ihailee Pietarin ja Moskovan (varattomien) naisten vaatetusta. Harva oikeasti on rikas tai omaa sillä hetkellä sponsoria.
Niiden vaatteiden tarkoitus onkin herättää just miesten huomiota, jotta nämä tulisi juttusille. Teikäläisten jutuista päätellen voisin todeta korean kuoren ajavan asiansa.
Tervetuloa vaihtamaan sananen tai pari. Muutamaa flirttiä vastaan oletkin jo sponsorina 🥰
Koska mukavuus menee sen edelle, miltä muut haluavat minun näyttävän. Farkut ja T-paita sekä trikopaita ja jalalle mukavat kengät, ei kiinnosta mitä muut ajattelevat. Talvitakkeihin tosin panostan vähän enemmän, koska ulkona päällysvaate voi olla nätimpikin ja vain kävellessä pidettävät saa olla epäkäytännöllisempiä kuin sisällä pidettävät. Mun vaatteet ei ole mitään halpavaatteita, vaan mukavia ja laadukkaita. Sievin kengät ei ole kauniita, mutta ne sopii mun lättäjalkaan, eikä ne mitään halvimpia ole.
Minä pukeudun ensisijaisesti sään ja mukavuuden mukaan enkä veisaa viis mistään muodista tai siitä, ihastutanko muita ihmisiä vaatteillani. Se tarkoittaa sitä, että näin syystuulilla on jo pipo päässä ja talvella Kuomat ja villasukat jalassa. On toppahousua tai tuulipukua, sadesäällä sadeviitta.
Sori jos sun silmät puhkeaa.
Mee sinne Ranskaan ja pysy siellä.
Tähän vaikuttaa tietysti ilmasto ja Suomessa huono valikoima kivijalkakaupoissa. Ulkomaisten nettikauppojen koot taas ei oikein sovi suomivartalolle.
Kulttuuriin ei vieläkään kuulu pukeutua, edes juhliin. Ei ole mitenkään harvinaista nähdä miehiä hautajaisissa verkkareissa tai naisia legginseissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset naiset pukeutuvat kyllä tyylikkäämmin kuin suomalaiset. Ja virolaiset, ruotsalaiset... Ihan kaikki tässä meidän ympärillä. Miksi Suomi on poikkeus pääsäännöstä?
Minusta tuntuu,että on tod. paljon helpompi pukeutua tyylikkäästi jos on pitkä ja hoikka.
Helpompi luoda tyylikäs, näyttävä kokonaisuus. Olemmeko me kansakuntana hieman pullukampaa sorttia? Jo tämä asettaa haasteita...
Pussilakanastakin voi tehdä kaftaanin, ja kantaa itsensä ylväästi. Jää lihomisen varaakin.
Ja varmasti on enemmän persoonallisuutta, kuin sulla pystyynkuolleen tylsäksi näivettyneellä muidenkyttääjä ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Tähän vaikuttaa tietysti ilmasto ja Suomessa huono valikoima kivijalkakaupoissa. Ulkomaisten nettikauppojen koot taas ei oikein sovi suomivartalolle.
Kulttuuriin ei vieläkään kuulu pukeutua, edes juhliin. Ei ole mitenkään harvinaista nähdä miehiä hautajaisissa verkkareissa tai naisia legginseissä.
Kääk hautajaisissa ?! Putoan.
Toimistotyössä aikaisempina vuosikymmeninä työkaverinaiset pukeutuivat kyllä paljon hameisiin ja suoriin housuihin, jakkuihin ja ohuisiin neuleisiin ja tietenkin kauluspaitoihin. Käytettiin pieniä korujakin ja työkenkinä kevyehköt sandaalit tai avokkaat (korolliset, ei siis ns. balleriinat, mutta ei todellakaan korkkarit, ei arkena). Nyttemmin harvoin hameisiin tai mekkoihin, jotkut harvat edes kesäaikana, ja muutenkin tosiaan hyvin casual-tyyliin, siis kuitenkin siistusti. Ja tummiinväreihin! Tunnen itseni tässä seurassa joskus riikinkukoksi, vaikka käytänkin ihan tavallisia paitoja ja puseroita, mutta kun niissä on muitakin värejä kuin musta ja valkoinen!
Aiemminkin ne jakut, hameet ja suorat housut ynnä huivit ja avokkaat jäivät kyllä toimistolle, sillä useimmat naiset kulkivat töihin pyörillä ja monilla oli lapsiakin päivähoitoon kuljetettavina, joten eivät he voineet arkena pukeutua muuten kuin käytännöllisesti eli tuulipukuihin ja toppa-asuihin, ei vaikka villakangastakkiin.
Aiemmin kaupassa asioidessakin eron näki selvemmin, kun tyylikkäästi pukeutuneet ja meikanneet "virkanaiset" tulivat asioimaan iltapäivisin ja iltaisin, enää ero eri asiakasryhmien välillä ei ole yhtä ilmeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso esim. Net-a-porterista paljonko kaunis, hyvin leikattu ja hyvistä materiaaleista tehty naisten vaatetus maksaa.
Miehet saavat kohtuuhinnalla hyviäkin klassisia vaatteita, naisten laatuvaatteet ovat aivan järkyttävän kalliita ja ainoastaan rikkaat voivat niitä hankkia.
Vastauksesi on tekosyy. Esim siskoni joka ei ole koskaan pukeutunut legginseihin ja toppeihin on vähemmällä rahalla tehnyt löytöjä. Toki nykyisin paremmilla tuloilla voi ostaa kalliimpaakin mutta hyviä löytöjä voi tehdä tuloluokasta huolimatta kunhan viitsii käyttää aikaa etsimisiin ja mielikuvitukseen. M28
Miksi tuhlata aikaa "tekemällä löytöjä" jos voi vaan ostaa jotain nopeasti kaupasta ja olla itse tyytyväinen ja käyttää aikaa johonkin muuhun?
Mitä sitten? Minä katselen miehiä, joskaan niissä ei ole juuri mitään katseltavaa. Jos näen tyylikkään, hyvännäköisen miehen, hän on homo.
Kato sälli itteäs peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Kun lähtee arkiaamuna kotoa bussipysäkille 6.30 ja taivaalta sataa kaikkea mahdollista, lämpötila on n. 7 astetta ja tuulee "25m/s", niin eipä oikein huvita laittaa mitään sen hienompaa päälle. Sateenvarjoa on turha aukaista, kun se on päreenä heti, joten sadetakki ja kumpparit ovat parhaimmat syysvarusteet, kun tuolla sateessa ja tuiskussa tallustelee. Töihin kun pääsee, niin yleensä hiukset ovat jonkinlainen pörröpesä ja meikit, ne vähäiset, ovat kosteassa ilmastossa jo vähän liikkuneet pitkin naamaa. On todella hehkeä fiilis.
Tietenkin he, joilla on oma auto ja pääsevät ovelta ovelle, niin säästyvät luonnonvoimilta ja voivat näin ollen pukeutua vaikka minkälaisiin asuihin ja meikkikin pysyy siistinä.
Tosin ei työni nyt olekaan sellaista, että sinne varsinaisesti pitäisi tai kannattaisi sen hienompiin vaatteisiin pukeutua, joten päälle kelpaa farkut ja paita, jalkoihin mukavat kengät, jotta jaksa koko päivän seistä ja kävellä. Vapaa-aikana en yleensä käy missään, niin senkään vuoksi en ole panostanut vaatteisiin. Turhaan ne odottaisivat jtn spesiaalijuttua kaapissa.
Tuli vielä mieleen, kun tässä naisten pukeutumista solvataan, niin oli neljät treffit kesällä. Olin itse luonnollisesti käynyt suihkussa, meikannut, laittanut hiukset, hieman hajuvettä, kivat kengät, nätti pusero ja farkut.
Mitäs miehillä? Kaikilla oli virttyneet vanhat T-paidat ja kolmella kulahtaneet farkut ja yhdellä reisitaskushortsit (väri oli ollut joskus vihreä). Yhdellä T-paita oli liian pieni (maha näkyi) ja siinä oli pieniä reikiä ja muutama tahra. Yksi oli käynyt suihkussa ja laittanut hajustetta (tuo shortsityyppi, pisteet siitä), liian pieni T-paitatyyppi haisi ummehtuneelle, sellaiselle vanhalle talolle, homeelle? Kaksi muuta onneksi oli neutraaleita, eli ei hienhajua, mutta ei hajusteitakaan. Kaikilla kenkinä oli tennarit, mutta se ei haitannut. Nämä oli nettideiteistä ja kuvissa kaikki olivat ihan normaalin näköisiä ja pukeutuneita. Siis eivät he olleet livenäkään rumia tms.
Joten voisiko ap tehdä aloituksen samasta asiasta, mutta kohteena miehet? Kun ei edes treffeille viitsitä panostaa, niin mitähän pukeutuminen (ja peseytyminen) olisi arjessa? Voitte arvata tuliko jatkoa kenenkään kanssa...
Eipä ihme, että treffikumppanisi olivat sinkkuja. Jos ei kunnioita naista edes treffeillä sen vertaa, että pukeutuu silmää miellyttävästi, saa suksia vtuun. Hirveää muiden ihmisten ajan tuhlausta. Voi verrata työhaastatteluun.
Ai meillä on täällä taas palstamies (joka on nainen), joka yrittää keksiä uusia tapoja provoilla. Noh, huonosti meni taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Minä katselen miehiä, joskaan niissä ei ole juuri mitään katseltavaa. Jos näen tyylikkään, hyvännäköisen miehen, hän on homo.
Kato sälli itteäs peilistä.
Tässä se kitetyi:
Jos suomalainen nainen huolehtii ulkonäöstään, hän on huomionkipeä h*ro.
Jos...mies..., hän on h*mo.
Vierailija kirjoitti:
Pukeutuisin mielelläni hyvin ja kauniisti, mutta minulla ei ole varaa ostaa vaatteita. Palkka menee pakollisiin menoihin ja lapsen tarpeisiin.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Luot uskoa siihen, että maailmasta löytyy vielä hyviä ihmisiä joilla on käytöstavat. Toivon sinulle ja kaltaisillesi kaikkea hyvää. Ansaitsisit palkankorotuksen. M28
Vierailija kirjoitti:
Suomen vaihtelevan sään mukaan pukeutuminen on Suomessa oikein.
Mene vaan metsään tuulenläpäisevän villakangastakkisi, kravattisi ja nahkakenkiesi kanssa. Keskity vaatteidesi suojeluun. Älä vaan kiinnitä huomiota luontoon, elämään ja käytännöllisyyteen.
Voit myös tulla ulos homouden kaapista.
Muuten hyviä pointteja, mutta tuo homous oli vähän, sanotaanko, tyylitöntä.