Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset! Saako teitä lähestyä arkena?

Vierailija
02.11.2013 |

Toisinaan yritän avata keskustelua mukavan oloisen naisen kanssa arkisessa tilanteessa, kuten bussipysäkillä tai junassa. Useimmiten keskustelu tyrehtyy heti alkuunsa, joskus harvoin jutellaan edes vähän aikaa ja vain kerran elämässäni ollaan menty treffeille myöhemmin. Sitten taas kun kyseessä on tilanne, jota kutsutaan bileiksi tai juhliksi, niin aika lailla kaikki ovat valmiita juttelemaan, ja usein mennään pidemmällekin.

Kysymys kuuluu, että saako tällainen mukava perusmies lähestyä teitä naisia arkisissa tilanteissa, vai koetteko sen epämiellyttävänä ja tunkeilevana? En tietenkään tarkoita päällekäyvää lähestymistä tai mitään ehdottelua, vaan harmitonta small talkkia, joka itsestään etenee johonkin tai sitten ei.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän omituisena, jos ihminen ei osaa suhtautua luontevasti saamaansa myönteiseen huomioon. Lääppiminen ja ällöttävät onlainerit erikseen, mutta jos mies kohteliaasti mutta tunkeilematta tekee itseään tykö, niin minusta se tuntuu ainoastaan mukavalta. Jos olen varattu, osaan kyllä sanoa kohteliaasti ei, eikä kukaan mies ole siitä koskaan loukkaantunut.

Vierailija
2/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jutteluun ajautuu luontevasti ja juttelija ottaa sellaisen asenteen, että ei ole heti iskemässä niin se on ihan ok. On vaivaannuttavaa jos itsellä on kiire taikka on väsynyt ja joku vääntää hilpeää juttua väkisin. Jos taas osuu paikkaan jossa on luonnollinen tilanne jossa on aikaa jutella niin se on ok ( juna myöhässä, hissiä saa odotella, kassajono ei kulje vaan myyjä jossakin yms.). Naisille kuitenkin tulee juttelemaan pääsääntöisesti häiriintynyttä sakkia joten täytyy se juttelu alkaa luontevassa sille sopivassa tilanteessa jotta nainen erottaa, että kyseessä ei ole häirikkö. Itse ainakin olen varovainen jos joku alkaa jutella tuostavaan koska ei tiedä yhtään mitä ajaa takaa. Toisaalta olen sosiaalinen ja juttelen mummoille ja papoille ja ylipäätään ihmisille jossakin bussissa taikka muualla jos tilanne on luonteva. Elikkä jos juttelija on joku ikäiseni mies voi hyvin jutella, mutta enemmän ihminen ihmiselle tyyliin.

Joskus olen törmännyt siihen, että tällainen sosiaalinen luonne tulkitaan väärin ja joku mies käsittää, että lähestyminen on muuta kuin vain sellaista jutustelua.

Voin hyvin jossakin lasten puistossa jutella jollekkin isälle enkä todellakaan ole iskemässä :D.

Minusta pitäisi olla enemmän tilaa sellaiselle jutustelulle vailla enmpää niin sitten voisi oikeasti joskus törmätä kuitekin ihmiseen joka olisi enemmänkin.

Mutta siis jos osaat tehdä sen luontevasti niin voit jutella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 21:47"]

Aloittaja lähestyy ihan väärästä suunnasta tätä. Kyse ei ole ajasta tai paikasta, vaan kysyjästä itsestään. Komea mies saa tulla iskemään ihan milloin ja missä vain. Vähemmän komea mies taas saa suksia kuuseen niin baarissa kuin siellä ratikkapysäkilläkin.

[/quote]

No näinkin kyllä, mutta täytyy muistaa että toisen hyvännäköinen on toisen ällötys ja toisin päin. Ei tarvi kuin katsoa av:n "komein/seksikkäin mies" -ketjuja niin huomaa, että makuja on kyllä ihan laidasta laitaan.

19

Vierailija
4/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iskeminen on? Tuntuu että jotkut naiset kuvittelevat, että kaikki miehet ovat jokaisen naisen perään. Näinhän ei ole.

En minä sitä kiellä, etteikö miehen ja naisen välillä vallitsisi erityinen jännite, mutta jos aloitan keskustelun naisen kanssa esimerkiksi bussipysäkillä, niin ei minulla todellakaan ensisijaisena tavoitteena ole iskeä.

Toki jos nainen osoittautuu mukavaksi ja keskustelu soljuu bussimatkan ajan, niin saatan kysäistä treffeillekin.

Ettekö osaa sanoa ei, kun miesten lähestymiset ahdistavat?

Vierailija
5/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:26"]

Mitä iskeminen on? Tuntuu että jotkut naiset kuvittelevat, että kaikki miehet ovat jokaisen naisen perään. Näinhän ei ole.

En minä sitä kiellä, etteikö miehen ja naisen välillä vallitsisi erityinen jännite, mutta jos aloitan keskustelun naisen kanssa esimerkiksi bussipysäkillä, niin ei minulla todellakaan ensisijaisena tavoitteena ole iskeä.

Toki jos nainen osoittautuu mukavaksi ja keskustelu soljuu bussimatkan ajan, niin saatan kysäistä treffeillekin.

Ettekö osaa sanoa ei, kun miesten lähestymiset ahdistavat?

[/quote]

Sä olet luultavasti hyvin harvinainen, jos aidosti vaan juttelet ilman mitään taka-ajatuksia. Ap:kin myönsi, että vaikka papparaisille sun muille jutteleekin ihan muuten vaan, niin naisille jutellessa on iskeminen enemmän tai vähemmän mielessä -ts. jutellessa ap ottaa selvää siitä haluaako hän pyytää naista treffeille.

Juuri se on häiritsevää, että miehet eivät juurikaan kyllä vain juttelemisen ilosta naisille ala juttelemaan vaan siinä on aina tai lähes aina se iskeminen mielessä, enemmän tai vähemmän vahvana. Siispä ei voi pelkästään naisia syyttää siitä, että miksi aina kuvittelemme miehen olevan iskemässä. Siksi, että lähes kaikki miehet ovat sitä tekemässä. Ja ikävä kyllä aika monet iskijät sitten vielä loukkaantuvat, jos nainen ei olekaan kiinnostunut vaikka jutteli (!) ystävällisesti (!) miehelle.

19

Vierailija
6/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:35"]Juuri se on häiritsevää, että miehet eivät juurikaan kyllä vain juttelemisen ilosta naisille ala juttelemaan vaan siinä on aina tai lähes aina se iskeminen mielessä, enemmän tai vähemmän vahvana.[/quote]

Vaikka miehellä olisikin taka-ajatuksia, niin mitä haittaa siitä on, jos hän käyttäytyy asiallisesti?

Koska en itse käytä alkoholia enkä käy baareissa, minusta tuntuu kummalliselta, etten saisi lähestyä naisia arkisissa tilanteissa. Onko suomalainen miesten ja naisten välinen kulttuuri todellakin sellaista, että kiinnostavaa vastakkaista sukupuolta saa lähestyä vain baarissa (ja alkoholin vaikutuksen alaisena)?

Vierailija
7/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 23:35"]Juuri se on häiritsevää, että miehet eivät juurikaan kyllä vain juttelemisen ilosta naisille ala juttelemaan vaan siinä on aina tai lähes aina se iskeminen mielessä, enemmän tai vähemmän vahvana.[/quote]

Vaikka miehellä olisikin taka-ajatuksia, niin mitä haittaa siitä on, jos hän käyttäytyy asiallisesti?

Koska en itse käytä alkoholia enkä käy baareissa, minusta tuntuu kummalliselta, etten saisi lähestyä naisia arkisissa tilanteissa. Onko suomalainen miesten ja naisten välinen kulttuuri todellakin sellaista, että kiinnostavaa vastakkaista sukupuolta saa lähestyä vain baarissa (ja alkoholin vaikutuksen alaisena)?

[/quote]

Mun mielestä kyllä saa lähestyä missä vaan, kunhan ei ole liian tungetteleva ja liimautuva ja kunhan kantaa itse vastuunsa eli ei sitten loukkaannu jos naista ei kiinnostakaan vaikka nainen on ollut ystävällinen.

Mä ainakin olen ihan kokemusteni kautta kokenut suurimmaksi ongelmaksi sen, että en tiedä miten pitäisi käyttäytyä että käyttäytyisi "oikein", niin ettei tilanteesta tule hankala. Jos on etäinen ja torjuva, niin syytetään että miksi naiset ovat niin tylyjä ja eikö saa edes jutella. Jos taas on välitön ja mukava niin oletetaan että on kiinnostunut ja sitten suututaan jos ei olekaan. En siis tarkoita, että kaikkien kohdalla olisi näin, mutta valitettavan monen kohdalla kyllä. Siksi naisten voi olla aika vaikea suhtautua "epätavallisissa" yhteyksissä lähestyviin miehiin, kun tosiaan monet kadulla lähestyvät miehet eivät ehkä ole tasapainoisimmasta päästä.

Sitten taas jos baareihin verrataan, niin humalatilaa suurempi vaikuttava tekijä lienee se, että baarissa lähestyvä mies on hyvin todennäköisesti iskemässä joten hänelle voi sanoa ihan suoraankin että olen varattu (vrt jos kadulla joku tulee juttelemaan säästä niin olisi aika outoa sanoa niin).

19

Vierailija
8/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon en osaa vastata, mutta voin sanoa naisille vinkiksi, että meitä miehiä kyllä saa lähestyä. Kaunis tai vähemmän kaunis nainen, kaikki lähestymiset tuntuu hyvältä ja nostaa itsetuntoa.

Vierailija
9/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2013 klo 00:00"]

Otsikkoon en osaa vastata, mutta voin sanoa naisille vinkiksi, että meitä miehiä kyllä saa lähestyä. Kaunis tai vähemmän kaunis nainen, kaikki lähestymiset tuntuu hyvältä ja nostaa itsetuntoa.

[/quote]

Ette te miehetkään ole kaikki samanlaisia... Yksikin itseäni nuorempi mies sai melkein sätkyn, kun kommentoin hänelle kentän tapahtumia, kun satuin matsissa vieressään istumaan. Muuta taka-ajatusta ei kyllä ollut kuin se, että olin ihan yksin ja halusin jakaa tyrmistykseni tuomarin toiminnasta edes jonkun kanssa. Poika-parka kai oli kuullut liikaa tarinoita puumanaisista.

Vierailija
10/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yleensä arkisin liikkuessani aika omissa ajatuksissani, joten jos joku tulee juttelemaan, voin olla aika häkeltynyt, enkä välttämättä keksi mitään järkevää sanottavaa. Baarissa tms. menen yleensä varta vasten tapaamaan ystäviä, joten olen jo valmiiksi virittäytynyt sosiaaliseen moodiin. 

Toisekseen, yleensä jos kauppakeskuksessa kivannäköinen nuori mies lähestyy ja kysyy mitä kuuluu, mitä todennäköisimmin hän yrittää myydä mulle sähkösopimusta, saada mua kuukausilahjoittajaksi tai pummia  tupakkaa tms. Ehkä siksi olen lähtökohtaisesti vähän varautunut aina jos joku ei-eläkeikäinen lähestyy. 

Muuten tykkään että tullaan ihan vaikka suoraankin iskemään. 

Vierailija
11/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentava ketju, josta tulee mieleen erään naispuolisen tuttavani tilitys, kun eräs tuntematon mies oli pyytänyt häntä kahville. Mikäköhän hullu sekin oli? Meitä on monia miehiä jotka eivät viihdy yöelämässä. Siksi minusta olisi kiva lähestyä vastakkaista sukupuolta ihan päivänvalossa, ilman mitään laitosasukin leimaa.

Vierailija
12/76 |
03.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kannattaa lähestyä ympyröissä, joissa vastapuoli on vastaanottavaisempi ja jossa on helpompi päästä käsitykseen, onko vastapuoli vapaa ja kiinnostunut ja yleensä myös tilanteessa, jossa on mahdollista jatkaa keskustelua - ei siis yleensä ruokakaupassa eikä bussipysäkillä vaan juurikin harrastusympyröissä, kirjastossa, bileissä, kaveripiirin kautta, opiskeluympyröissä jne. Ehkä tuo ruokakauppa ja bussipysäkkikin menee, jos todennäköisyys vastapuolen sinkkuudelle ja kiinnostukselle on iso (eli nuori/nuorehko nainen, joka avoimesti ottaa sinuun katsekontaktia tai muuten ilmaisee kiinnostuksensa). Muuten kannattaa pitäytyä aika neutraaleissa asioissa, kuten säässä, ruuhkassa, kiinnostavissa uutisaiheissa ym. Näistä toki sopii keskustella niin perheenäidin, mummuikäisen kuin teininkin kanssa enkä pidä mitenkään pahana, että muutamalla sanalla huomioi esim. vieressään bussissa istuvan ihmisen. Täytyy kuitenkin olla sen verran sosiaalista älyä, ettei jatka keskustelua tämän pidemmälle, jos toinen osapuoli ei osoita halua jatkaa kohteliasta small talkia pidemmälle. Suomalaiseen kulttuuriin vaan kuuluu oma reviiri, hiljaisuuden sietäminen ja hidas tutustuminen. Liiallinen tuputtaminen ja tunkeilu koetaan vastenmielisenä ja on "parempi olla hiljaa, jos ei oikeasti ole mitään asiaa" .

Vierailija
13/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa lähestyä, kunhan pitää sen lähestymisen nimenomaan asiallisena. Pervoille iso ei.

Vierailija
14/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa, kyllä voi lähestyä. Asiallisesti, sitä me naiset arvostamme.

Vierailija
15/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa totta kai, kunhan lähestyminen on asiallista. Asiallisuuteen kuuluu minun näkökulmastani se, että ymmärretään kun toinen yrittää keskeyttää keskustelun eikä ole kiinnostunut.

Vierailija
16/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi hymyä ja ystävällistä juttua yhtään pelottavana - mutta kitinä jostain pullonpalautusautomaatilla olevasta jonosta tai bensiksen hitaasta kassatytöstä ei oo sitten se kiva iskurepliikki.

Vierailija
17/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saa, jos on asiallinen, mutta kannattaa ymmärtää, että useimmat viehättävät naiset on varattuja. Siis jos keskustelu tyrehtyy alkuunsa, niin nainen todennäköisesti aistii tarkoitusperäsi ja vaivaantuu, koska ei halua huomiota muilta miehiltä kun omaltaan. Tuollainen tilanne on vaivaannuttava, koska jos et heti pyydä suoraan treffeille, niin tuntuisi oudolta möläyttää olevansa varattu. Jos taaskin jatkaa juttelua, vaikka arvelee kyseessä olevan iskuyrityksen, niin sitä tietää johtavansa miestä harhaan. Ei kiva. Siis älä oleta, että jokainen yksin liikkeellä oleva nainen on sinkku.

Vierailija
18/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähestyä esim. niin että tulee istumaan samaan pöytään työpaikkaruokalassa, mutta se että tulee jossain kaupassa juttelemaan kun yritän miettiä mitä teen ruoaksi, se on ensinnäkin aika läpinäkyvää, että myös häiritsevää. En ole kaupassa kuluttamassa aikaa, yritän päästä kotiin lasten ja miehen luo mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
19/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, jos joudun ajattelemaan sitä iskuyritykseksi, sorry vaan :( Kun tosi tosi tosi tosi harvoin sellainen henkilö on ollut mukava, yleensä aina mielenterveyspotilaita (tai sitten heidän ainakin pitäisi olla). 

Sen sijaan jossain harrastusryhmässä tms tilanne on täysin toinen, silloin se olisi suotavaa jutella. :)

Vierailija
20/76 |
02.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vain suomalaiset on niin juroja että ei saa häiritä (= tulla juttusille) muuten kuin baarissa kun juomana jotain vettä väkevämpää;D Kyllä minä naisena olen imarreltu varattuna tai vapaana, jos joku mies tulee juttusille tai pitää minua viehättävänä. Osaan kyllä sitten torjua jos minua ei kiinnosta tai olen varattu:)

Ihmetyttää vaan sellainen suomalainen asenne että "minä liikun yksin, älkää häiritkö, en uskalla puhua ihmisten kanssa ja vieraiden ihmisten juttelu vaivaannuttaa". Ihan oikeasti, ihmisiä tässä ollaan, ei toisen ihmisen juttelemaan tuleminen luulisi ketään haittaavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi