Naiset! Saako teitä lähestyä arkena?
Toisinaan yritän avata keskustelua mukavan oloisen naisen kanssa arkisessa tilanteessa, kuten bussipysäkillä tai junassa. Useimmiten keskustelu tyrehtyy heti alkuunsa, joskus harvoin jutellaan edes vähän aikaa ja vain kerran elämässäni ollaan menty treffeille myöhemmin. Sitten taas kun kyseessä on tilanne, jota kutsutaan bileiksi tai juhliksi, niin aika lailla kaikki ovat valmiita juttelemaan, ja usein mennään pidemmällekin.
Kysymys kuuluu, että saako tällainen mukava perusmies lähestyä teitä naisia arkisissa tilanteissa, vai koetteko sen epämiellyttävänä ja tunkeilevana? En tietenkään tarkoita päällekäyvää lähestymistä tai mitään ehdottelua, vaan harmitonta small talkkia, joka itsestään etenee johonkin tai sitten ei.
Kommentit (76)
Kiitos vastauksista.
Baarit ja viinamäen hommat ovat alkaneet tympiä viime aikoina, ja tutustuisin paljon mieluummin selvin päin. Siksi on harmillista kuulla, että monien suhtautuminen arkisiin "iskuyrityksiin" on näin negatiivinen. Luulin, että ne olisivat varatuillekin lähinnä imartelevia ja mukavaa vaihtelua, mutta voihan tietysti olla niinkin, etten ole ollut ihan niin hienovarainen ja smooth kuin olen itse kuvitellut.
Tutustuin muuten aikoinaan pitkäaikaiseen ex-avovaimooni juna-asemalla, kun olin matkalla kotiin juuri puoli tuntia sitten intistä päästyäni. Tämä siis se ainoa kerta, kun arkitilanne on johtanut treffeihin. Ja hyvä kerta olikin!
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:10"]
Joo, kiitos ei, älä tule puhumaan formuloista tms mulle kauppajonossa tms. Baarissa voit tulla juttelemaan, silloin se voi vaikka johtaakin johonkin, kauppajonossa ei.
[/quote]
Eli suomalaisen naisen kohdalla baarissa formuloista puhuminen johtaa johonkin, mutta kauppajonossa ei. Olisiko alkoholilla mitään tekemistä asiassa? Anteeksi mutta naurattaa vaan niin paljon:D Jotenkin niin herttaista että kun ollaan baarissa iskumeiningillä ehkä alkoholin voimin liikenteessä, niin formulat kehiin niin suomalainen nainen on myyty, annas olla jos joku keskellä päivää selvin päin juttelee samasta aiheesta niin se on kauhistus...:D
Tässä sen vaan näkee, suomalaiset ei uskalla ja halua jutella toisten ihmisten kanssa kuin baarissa, usein viinasten kanssa:)
Baareissako sitten ei ole oletuksena että joku tulee iskemään, mutta kassajonossa on? Siellä on luvallista tulla puhumaan mutta kassajonossa ei? Tätä mä en millään ymmärrä, kun ei baarissakaan voi tietää kuka on varattu ja kuka ei sen paremmin. Mun mielestä on hienompaa että ihmiset uskaltavat tulla toisten juttusille ihan selvin päin keskellä päivää:)
[/quote]
Musta vaikuttaa siltä, että sä reagoit nyt vain niihin vastauksiin, jotka sopivat sun ennakkoluuloosi ja jätät reagoimatta niihin, jotka toisivat jotakin erilaista näkökantaa.
Ja sitten tuohon "Baareissako sitten ei ole oletuksena että joku tulee iskemään, mutta kassajonossa on?" -kysymykseen:
En ole itse puhunut baarien ja kadulla iskemisen erosta, mutta baareihin aikalailla yleisesti liittyy tämä soidinmenopuoli. Siispä jos baarikontekstissa joku tulee iskemään, niin tämä iskemisen kohde ehkä pystyy paremmin nähdä tilanteen kokonaisuutena, siis että ei hän voi toista syyttää jos tämä tulee iskemään koska sellaista baarissa paljon tehdään. Aina siis vaikuttaa se kulttuuri missä ollaan.
Silmiinpistävintä sun kommenteissasi on mielestäni se, että sä et tunnu oikein itsekään osaavan päättää oletko iskemässä niitä naisia vai muuten vaan juttelemassa. Toisaalta väität että muuten vaan, mutta kuitenkin rivien välistä huokuu se, että naisten lähestymiseen liittyy tämä ajatus että "ehkä tämä etenee johonkin".
19
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 16:51"]
Toisinaan yritän avata keskustelua mukavan oloisen naisen kanssa arkisessa tilanteessa, kuten bussipysäkillä tai junassa. Useimmiten keskustelu tyrehtyy heti alkuunsa, joskus harvoin jutellaan edes vähän aikaa ja vain kerran elämässäni ollaan menty treffeille myöhemmin. Sitten taas kun kyseessä on tilanne, jota kutsutaan bileiksi tai juhliksi, niin aika lailla kaikki ovat valmiita juttelemaan, ja usein mennään pidemmällekin.
Kysymys kuuluu, että saako tällainen mukava perusmies lähestyä teitä naisia arkisissa tilanteissa, vai koetteko sen epämiellyttävänä ja tunkeilevana? En tietenkään tarkoita päällekäyvää lähestymistä tai mitään ehdottelua, vaan harmitonta small talkkia, joka itsestään etenee johonkin tai sitten ei.
[/quote]
Minulla on sormus sormessa, ja se tarkoittaa sitä, että olen naimisissa. Erittäin naimisissa. Säästä voin kyllä puhua ja politiikasta. Siihen se sitten jääkin.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:12"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:01"]
Toki saa, jos on asiallinen, mutta kannattaa ymmärtää, että useimmat viehättävät naiset on varattuja. Siis jos keskustelu tyrehtyy alkuunsa, niin nainen todennäköisesti aistii tarkoitusperäsi ja vaivaantuu, koska ei halua huomiota muilta miehiltä kun omaltaan. Tuollainen tilanne on vaivaannuttava, koska jos et heti pyydä suoraan treffeille, niin tuntuisi oudolta möläyttää olevansa varattu. Jos taaskin jatkaa juttelua, vaikka arvelee kyseessä olevan iskuyrityksen, niin sitä tietää johtavansa miestä harhaan. Ei kiva. Siis älä oleta, että jokainen yksin liikkeellä oleva nainen on sinkku.
[/quote]
Kuinka vaikea on sanoa vaikka "hyvä kysymys, mun mies varmaan tietäisi"?
[/quote]
Sitten reaktio on jotain sen tapaista kuin "lol luulitko että olin sua iskemässä?" Ehkä olen liian herkkä, mutten pidä siitä, että joku tuntematon saa minut tuntemaan itseni noloksi ja tyhmäksi. Minua ei siis mieluummin saa lähestyä arkena, koska minulle on aina jäänyt noista tilanteista dorka olo. Tiedän että tämä kertoo vain siitä että olen tyhmä paska, mutta oikeasti ajattelen näin.
[/quote]
Jep, tämäkin on ihan totta. On jokseenkin epämukavaa, jos mies tulee muka muuten vaan juttelemaan, mutta selvästi kuitenkin on taka-ajatuksia. Ilmeisistä taka-ajatuksista huolimatta lähestyminen ei sisällä mitään konkreettista iskemistä tai ehdottelua, joten olisi tosi typerää alkaa selittää tai vihjailla olevansa varattu jos se ei keskustelunaiheeseen liity.
Juuri tämä ehkä omalla kohdallani selittää sen pienen epämukavuuden, joka minulle tulee kun joku mies lähestyy kadulla tai muualla. Se, ettei oikein mikään toimintatapa ole hyvä: jos alat selitellä olevasi varattu, teet itsestäsi dorkan, jos taas olet mukava ja osallistut jutteluun niin annat liian positiivista vastakaikua ja mies tulkitsee kiinnostuneeksi. Ei tietenkään kaikkien kohdalla näin, mutta mä ainakin olen liian monta kertaa saanut tuta miehen kiukustumisen kun en olekaan ollut kiinnostunut vaikka ystävällisyydestäni on sellainen tulkinta tehty.
19
Minuun tekisi vaikutuksen, jos joku asiallinen ja mukava perusmies lähestyisi muutenkin kuin tuhannen kännissä jossakin yökerhossa. Arvostaisin suunnattomasti. Ja just small talk olisi kiva lähestymistapa. Siitä voisi vaihtaa yhteystietoja ja mennä joskus treffeille, jos tuntuisi siltä, että yhteistä jutunjuurta löytyy.
Valitettavasti se on niin kamalan harvinaista, että Suomessa mies tulee juttelemaan ihan arkisessa tilanteessa, mut olisin iloinen, jos näin kävisi.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:21"]
Kiitos vastauksista.
Baarit ja viinamäen hommat ovat alkaneet tympiä viime aikoina, ja tutustuisin paljon mieluummin selvin päin. Siksi on harmillista kuulla, että monien suhtautuminen arkisiin "iskuyrityksiin" on näin negatiivinen. Luulin, että ne olisivat varatuillekin lähinnä imartelevia ja mukavaa vaihtelua, mutta voihan tietysti olla niinkin, etten ole ollut ihan niin hienovarainen ja smooth kuin olen itse kuvitellut.
Tutustuin muuten aikoinaan pitkäaikaiseen ex-avovaimooni juna-asemalla, kun olin matkalla kotiin juuri puoli tuntia sitten intistä päästyäni. Tämä siis se ainoa kerta, kun arkitilanne on johtanut treffeihin. Ja hyvä kerta olikin!
[/quote]
Tuosta smoothiudesta vielä. Mun mielestä jos sä kerran olet iskemässä niin älä yritä esittää kuin olisit ihan muuten vaan liikkeellä samaan tapaan kuin olisit vaikka mummolle juttelemassa. Nimenomaan tuo oman agendan naamiointi on se mikä häiritsee. Jos taas joku tulisi suoraan ja ystävällisesti kysymään, että haluaisitko lähteä kahville, niin siihen voisi suoraan ja ystävällisesti sanoa että kiitti mutta olen varattu. Sen sijaan se, että haistan kyllä iskuyrityksen mutta mies esittää kuin olisi ihan muuten vaan juttelemassa, on epämukavaa juuri tuon takia mitä aiemmin selitin eli ei oikein tiedä miten reagoida kun se mitä mies ajaa oikeasti takaa ja mitä hän esittää ajavansa takaa on ristiriidassa.
19
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:20"]En tiedä missä ihmiset tutustuvat toisiinsa, mutta jotenkin kummasti he silti saavat väsättyä enemmän vauvoja kuin ihku-ihanat sosiaaliset italiaanot ja spaniardit.
[/quote]
Samaa taitaa moni tahtomattaan sinkku miettiä.
Aloittaja lähestyy ihan väärästä suunnasta tätä. Kyse ei ole ajasta tai paikasta, vaan kysyjästä itsestään. Komea mies saa tulla iskemään ihan milloin ja missä vain. Vähemmän komea mies taas saa suksia kuuseen niin baarissa kuin siellä ratikkapysäkilläkin.
Niin, on vähän omituista ja vaivaannuttavaa vastata johonkin yhtään sääkysymystä kummempaan "olen muuten varattu" -kommentilla. Ja jos tätä asiaa ei tuo esille, antaa jotenkin toisen luulla jotain, johon itse ei millään lailla ole valmis. Itse kun en edes töiden takia pidä juuri koskaan sormusta, vaikka olenkin naimisissa. Ja totta on tuokin, että jos ei itse ole yhtään "kosiomielellä" liikkeellä, on tavallisissa rytkyissä hiukset ponnarilla ja naama rasvaisena, ei ole itsetunto yhtään siinä mallissa, että tässä nyt ruvettaisiin flirttailemaan. Kun tärkeintä on hakea ne ruuat ja ehtiä päiväkotiin hakemaan muksu ja alkaa laittaa ruokaa. Aika tylyä varmaan itsekin esitän, ei varmaan tee edes mieli kenenkään tulla flirttailemaan. Kauppaa ja bussipysäkkiä parempia ympäristöjä varmaan esim. kirjasto, erilaiset harrastusympyrät, kuntosali ym. Toki nämäkin voi olla joillekin totisia suorituspaikkoja eikä välttämättä kaikki tykkää häirinnästä tai kontaktin ottamisesta sielläkään. Kaveripiirin kautta tutustuminen kanssa yksi hyvä konsti.
Ainakin minulle tulee jos tuntematon alkaa puhumaan jotain
tunne , että se koittaa pummata jotain tai varastaa laukun joten
en vastaile aluksi kovinkaan pirteästi vaan olen varuillani :)
Ap, sä puhut sen puolesta että miksei ihmiset voisi jutella toisilleen muuten vaan mutta näyttää siltä ettet sä naisia kuitenkaan lähesty "muuten vaan". Olis tosiaan kiva jos miehet ja naiset voisi jutella ilman että ollaan iskemässä, mutta ei se taida onnistua. Mun mielestä olis tosiaan huippua jutella ihmisen kanssa niitä näitä ilman että siinä jo treffejä mielessä suunnitellaan, säkin muka ajat sitä asiaa mutta kuitenkin naisia lähestyt iskumielessä vaikka yrität esittää niille muuta. Naiset on aika tarkkoja huomaamaan tuollaiset asiat ja se voi ärsyttää monia.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:37"]
Kiitos vastauksista.
[/quote]
Tuosta smoothiudesta vielä. Mun mielestä jos sä kerran olet iskemässä niin älä yritä esittää kuin olisit ihan muuten vaan liikkeellä samaan tapaan kuin olisit vaikka mummolle juttelemassa. Nimenomaan tuo oman agendan naamiointi on se mikä häiritsee. Jos taas joku tulisi suoraan ja ystävällisesti kysymään, että haluaisitko lähteä kahville, niin siihen voisi suoraan ja ystävällisesti sanoa että kiitti mutta olen varattu. Sen sijaan se, että haistan kyllä iskuyrityksen mutta mies esittää kuin olisi ihan muuten vaan juttelemassa, on epämukavaa juuri tuon takia mitä aiemmin selitin eli ei oikein tiedä miten reagoida kun se mitä mies ajaa oikeasti takaa ja mitä hän esittää ajavansa takaa on ristiriidassa.
19
[/quote]
Smoothiudella tarkoitin, että yritän huolehtia siitä, että molemmat osapuolet pääsevat tilanteesta ilman vaivaannuttavia tai noloja hetkiä. En esimerkiksi sitä, että piilotan agendani salakavalasti, ja sitten väitän, että "no lol ei mulla ollutkaan mitään mielessä", jos nainen ei olekaan kiinnostunut.
Lähtökohtaisesti esittämäsi suora tapa on siinä mielessä hankala, että haluan ensin tutustua naiseen hieman, ennen kuin tiedän, haluanko lähteä treffeille itsekään vai en. Muutenkin tuntuu jokseenkin tökeröltä mennä suoraan kysymään tuntemattomalta, että lähdetkö kahville.
Samalla tavalla niissä pikkujouluissa tai vastaavissakin haluan jutella ensin usein pitkäänkin. Saatan myös vaikuttaa kiinnostuneelta, mutta en sitten lopulta pyydäkään treffeille. Tai sitten pyydän, jolloin toinen voi vastata kyllä tai ei, enkä tee siitä mitään numeroa. Se lähinnä mietityttää, että miksi bileissä tämä toiminta on lähtökohtaisesti ok, mutta sporassa tiistai-iltapäivänä ei?
AP
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En minäkään ole varsinaisesti kuullut näistä säännöistä, mutta jotenkin kummasti ne huomaa, kun vähän tarkkailee ympäristöään. Menetkö vaikka Ranskaan noudattamaan suomalaista juomakulttuuria ja ihmettelet kun missään ei lukenut, että kadulle oksentelu ja sammuminen ei kuulu tapoihin? En tiedä missä ihmiset tutustuvat toisiinsa, mutta jotenkin kummasti he silti saavat väsättyä enemmän vauvoja kuin ihku-ihanat sosiaaliset italiaanot ja spaniardit.
En ole aggresiivinen. Hymyjä ja sydämiä iltaasi! :) <
[/quote]
No en ole kyllä koskaan kuullut että suomalaiset pahastuvat jos heille menee juttelemaan, vaikka kovin juroja ovatkin. Että meidän kulttuurissa olisi kiellettyä jutella ihmisille kuin vain tietyillä paikoilla. Ja en mene Ranskaan örveltämään, kun en tee sitä Suomessakaan. Sanotaanko niin että minä noudatan hyviä käytöstapoja yleensäkin, enkä orjallisesti tietyn suomalaisen kansanosan juomakulttuuria kuuluakseni joukkoon harmaaseen. Ehkä siksi minulle ei ole ongelma tai haittaa jos joku tulee juttelemaan, en ota sitä pahalla. Ja osaan myös lopettaa juttelun kohteliaasti jos minua ei haluta jatkaa keskustelua. Mun mielestä vaan hyviin tapoihin kuuluu että voidaan olla ystävällisiä ihmisille joilla on jotain asiaa ja tulevat luoksesi. Mutta sovitaanko etten vain ymmärrä (koska olen sitten vaan niin yksinkertainen varmaan) sitä, että miksi jotakuta voi haitata toisen ihmisen juttelemaan tuleminen? En vain itse voi kuvitella että se olisi negatiivista, mutta kullekin toki mielipiteensä sallittakoot. Se vaan että tuo jurotus asenne, että huolehditaan vain omista asioista eikä muiden, kostautuu myös onnettomuustilanteissa. Monissa maissa rynnätään heti auttamaan kun huomataan että jollain on hätä, siinä missä suomalaisten kulttuurissa painellaan ohi tai kuvaillaan kameralla eikä soiteta apua, kun ketään ei kiinnosta se toinen ihminen. Musta vaan ei koskaan ole pahitteeksi että ihmiset osaavat ottaa kontaktia ja sitä ei tarvitse arastella tai ajatella siitä huonoa.
Kiitos samoin sinulle:)
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:37"]
Kiitos vastauksista.
[/quote]
19
[/quote]
Smoothiudella tarkoitin, että yritän huolehtia siitä, että molemmat osapuolet pääsevat tilanteesta ilman vaivaannuttavia tai noloja hetkiä. En esimerkiksi sitä, että piilotan agendani salakavalasti, ja sitten väitän, että "no lol ei mulla ollutkaan mitään mielessä", jos nainen ei olekaan kiinnostunut.
Lähtökohtaisesti esittämäsi suora tapa on siinä mielessä hankala, että haluan ensin tutustua naiseen hieman, ennen kuin tiedän, haluanko lähteä treffeille itsekään vai en. Muutenkin tuntuu jokseenkin tökeröltä mennä suoraan kysymään tuntemattomalta, että lähdetkö kahville.
Samalla tavalla niissä pikkujouluissa tai vastaavissakin haluan jutella ensin usein pitkäänkin. Saatan myös vaikuttaa kiinnostuneelta, mutta en sitten lopulta pyydäkään treffeille. Tai sitten pyydän, jolloin toinen voi vastata kyllä tai ei, enkä tee siitä mitään numeroa. Se lähinnä mietityttää, että miksi bileissä tämä toiminta on lähtökohtaisesti ok, mutta sporassa tiistai-iltapäivänä ei?
AP
[/quote]
Varmaan koska bileissä on oletus että ihmiset juttelevat toistensa kanssa. Olisi aika hassut bileet, jos kaikki istuisivat hiljaa. Siellä sporassa vastaavaa oletusta ei ole. Samaten baarissa on se kulttuurinen oletus että ihmiset ovat siellä tutustumassa toisiinsa. Vaikka joku sitten olisikin varattu eikä olisi aikomusta tutustua kehenkään, niin baarissa on silti odotettavissa että joku tulee juttelemaan eikä siinä ole sinällään mitään erikoista.
En siis yritä sanoa, että sporassa ei saa jutella koska se ei kuulu kulttuuriimme, vaan yritän sanoa, että koska kulttuuriimme ei kuulu tuntemattomien kanssa kaikkialla jutteleminen niin siksi tietyissä tilanteissa suhtautuminen juttelemiseen on luontevampaa kuin toisissa.
Ja tuosta smoothiudesta, joka tapauksessa sulla näkyy olevan naisten kanssa juttelemiseen aavistuksen verran eri agenda kuin vaikka papparaisen kanssa juttelemiseen. Ja se häiritsee monia, se että huomaa kun toinen on (enemmän tai vähemmän) iskeminen mielessä, muttei kuitenkaan ilmaise asiaa niin että siihen voisi selvästi reagoida. Olenko oikeassa siinä, että et juttele samassa mielessä "100 % muuten vaan" naisille verrattuna vaikkapa niihin papparaisiin? Ainakin tekstistäsi se paistaa aika selvästi läpi. Mm. että haluat jutella kunnolla ennen kuin tiedät kysytkö treffeille jne. Eli se treffiasia on siellä jollakin tasolla mielessä joka tapauksessa. Mua häiritsee juuri se. Mä haluaisin nimenomaan sitä mitä säkin kai vielä jossain vaiheessa peräänkuulutit, eli sitä että kaikki voisivat toistensa kanssa jutella ilman taka-ajatuksia.
19
Ehkä siksi se on baareissa / bileissä enemmän ok, koska siellä ollan sosiaaliseeraamassa, arjessa kaupungilla/kadulla ei useimmat taida olla :) Sitäpaitsi varatuillehan iskeminen kadulla on kiusallista, eipä ole tullut muuten koskaan mieleen.
Sinkkuelämää tiesi ilmiön myös:
- He should've mentioned her earlier.
- But not too early. l hate that. "l have a girlfriend.'' l just asked if that seat was taken.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:25"]
[/quote]
[/quote]
Musta vaikuttaa siltä, että sä reagoit nyt vain niihin vastauksiin, jotka sopivat sun ennakkoluuloosi ja jätät reagoimatta niihin, jotka toisivat jotakin erilaista näkökantaa.
Ja sitten tuohon "Baareissako sitten ei ole oletuksena että joku tulee iskemään, mutta kassajonossa on?" -kysymykseen:
En ole itse puhunut baarien ja kadulla iskemisen erosta, mutta baareihin aikalailla yleisesti liittyy tämä soidinmenopuoli. Siispä jos baarikontekstissa joku tulee iskemään, niin tämä iskemisen kohde ehkä pystyy paremmin nähdä tilanteen kokonaisuutena, siis että ei hän voi toista syyttää jos tämä tulee iskemään koska sellaista baarissa paljon tehdään. Aina siis vaikuttaa se kulttuuri missä ollaan.
Silmiinpistävintä sun kommenteissasi on mielestäni se, että sä et tunnu oikein itsekään osaavan päättää oletko iskemässä niitä naisia vai muuten vaan juttelemassa. Toisaalta väität että muuten vaan, mutta kuitenkin rivien välistä huokuu se, että naisten lähestymiseen liittyy tämä ajatus että "ehkä tämä etenee johonkin".
19
[/quote]
Moikka vaan, olen kyllä hetero nainen eli ei mun tarvitse päättää olenko "naisia iskemässä vai muuten vaan juttelemassa": D
Ja mitä tulee tuohon baariasiaan, niin kyllä siellä baareissa käy paljon varattuja ja niitä jotka eivät etsi seuraa. Enkä kyllä ymmärrä tuota että miksi ketään pitäisi missään tilanteessa mitenkään "syyttää" mistään. Mun mielestä vaan on typerää että iskemään saisi tulla vain baareissa mutta ei sitten muualla? Ei ne samat ihmiset varmaan baarissakaan halua niitä iskuyrityksiä jos ne kassajonossakin on kauhistus. Ja en edelleenkään ymmärrä miksi naisesta on niin kamalaa jos mies lähestyy keskellä päivää selvin päin, mutta se on ok alkoholin voimin hämyisessä baarissa? Ihan itse te näitä yritätte rajoittaa, että missä kukakin saa tulla juttelemaan, ei siihen ole mitään sääntöä.
Mulle ei ainakaan ole väliä tuleeko joku mies vaikka sitten siinä mielessä juttusille baarissa vai kassajonossa. Jälkimmäisestä olen imarrellumpi, koska vaatii varmaan juuri näiden jurojen asenteiden takia enemmän rohkeutta avata suunsa suomalaisille, joille on kauheaa että joku kehtaakin tulla juttelemaan keskellä päivää... Ei mulle ainakaan tee mitenkään sen "hyväksyttävämmäksi" iskuyritykselle mikään paikka, kun en muutenkaan ajattele toisten ihmisten juttusille tulemisesta pahaa.
Typerää minusta on lokeroida joku tietynlainen paikka sellaiseksi missä voi ottaa kontaktia ihmisiin, mutta muualla se sitten on kiellettyä.
Ei mua haittaa että joku normaali ihminen tulis juttelemaan, mutta yleensä ei tule kuin juopot tai muuten hullut. Ehkä kauniilla nuorilla naisilla on sitten liikaakin niitä juttelijoita joka käänteessä, eivätkä aina jaksa, varsinkin jos ovat varattuja.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:25"]
[/quote]
[/quote]
19
[/quote]
Moikka vaan, olen kyllä hetero nainen eli ei mun tarvitse päättää olenko "naisia iskemässä vai muuten vaan juttelemassa": D
Ja mitä tulee tuohon baariasiaan, niin kyllä siellä baareissa käy paljon varattuja ja niitä jotka eivät etsi seuraa. Enkä kyllä ymmärrä tuota että miksi ketään pitäisi missään tilanteessa mitenkään "syyttää" mistään. Mun mielestä vaan on typerää että iskemään saisi tulla vain baareissa mutta ei sitten muualla? Ei ne samat ihmiset varmaan baarissakaan halua niitä iskuyrityksiä jos ne kassajonossakin on kauhistus. Ja en edelleenkään ymmärrä miksi naisesta on niin kamalaa jos mies lähestyy keskellä päivää selvin päin, mutta se on ok alkoholin voimin hämyisessä baarissa? Ihan itse te näitä yritätte rajoittaa, että missä kukakin saa tulla juttelemaan, ei siihen ole mitään sääntöä.
Mulle ei ainakaan ole väliä tuleeko joku mies vaikka sitten siinä mielessä juttusille baarissa vai kassajonossa. Jälkimmäisestä olen imarrellumpi, koska vaatii varmaan juuri näiden jurojen asenteiden takia enemmän rohkeutta avata suunsa suomalaisille, joille on kauheaa että joku kehtaakin tulla juttelemaan keskellä päivää... Ei mulle ainakaan tee mitenkään sen "hyväksyttävämmäksi" iskuyritykselle mikään paikka, kun en muutenkaan ajattele toisten ihmisten juttusille tulemisesta pahaa.
Typerää minusta on lokeroida joku tietynlainen paikka sellaiseksi missä voi ottaa kontaktia ihmisiin, mutta muualla se sitten on kiellettyä.
[/quote]
Oho, ilmeisesti luulin jotakin viestiäsi sitten ap:n kirjoittamaksi, sori.
Ja tuohon muuhun osuuteen, sitä tarkennankin myöhemmissä viesteissäni. Eli en ole sanomassa missä saa ottaa kontaktia ja missä ei vaan yritän selittää, miksi mahdollisesti naiset reagoivat eri tavoilla eri tilanteissa.
19
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.11.2013 klo 17:17"]
[/quote]
Suomalaisen kulttuurin kohteliaisuussääntöihin kuuluu, että annetaan ihmisten olla pääsääntöisesti rauhassa. Tästä huolimatta suomalaiset pystyvät pariutumaan ja myös lisääntymään enemmän kuin monet sosiaalisemmat eteläeurooppalaiset, joten en ymmärrä, mikä tässä on niin suuri ongelma. Pystytkö ymmärtämään muiden kulttuurien erilaisia käytöskoodeja, vai ovatko vain suomalaisten tavat sinulle ongelma?
[/quote]
Voisiko joku aggressiivisemmin enää vastata...:D Olen kyllä ihan suomalainen eikä minulle ole ongelma meidän kulttuurimme, mutta kannatan kyllä enemmän avoimuutta enkä sellaista että kun joku tulee juttelemaan niin heti ajatellaan henkilöstä jotain negatiivista. En ole myöskään varsinaisesti kuullut tuollaisesta säännöstä, että ihmisten annetaan olla rauhassa eli kellekään ei saa mennä juttelemaan mitään koskaan? Suomalaisethan näyttää suorastaan pelkäävän ihmisiä ja kanssakäymistä, onhan se pahinta mitä voi tapahtua kun joku tulee juttusille.
Miten ihmiset sitten tutustuvat toisiinsa, jos missään ei saa häiritä menemällä juttelemaan? Kuka sen määrittää, että vain baarissa ja harrastuksissa tai työpaikalla ja koulussa saa jutella, mutta muualla se on ehdottomasti kiellettyä? Esimerkiksi itse olen jutellut linja-autoa odotellessa vanhan papparaisen kanssa, punttisalilla miehen kanssa ja kaupassa myöskin heittänyt huulta miehen kanssa eikä näissä missään ollut iskuaikeita kellään. Onhan se kamalaa että toiset ihmiset tykkäävät olla sosiaalisia ja jutustella vaikka jotain, tai mikä pahempaa heistä voi saada loistavia ystäviä tai vaikka hauskoja hetkiä arkeen...
[/quote]
En minäkään ole varsinaisesti kuullut näistä säännöistä, mutta jotenkin kummasti ne huomaa, kun vähän tarkkailee ympäristöään. Menetkö vaikka Ranskaan noudattamaan suomalaista juomakulttuuria ja ihmettelet kun missään ei lukenut, että kadulle oksentelu ja sammuminen ei kuulu tapoihin? En tiedä missä ihmiset tutustuvat toisiinsa, mutta jotenkin kummasti he silti saavat väsättyä enemmän vauvoja kuin ihku-ihanat sosiaaliset italiaanot ja spaniardit.
En ole aggresiivinen. Hymyjä ja sydämiä iltaasi! :) <