Pikaruokaravintolan myyjä nauroi minulle, eli asiakkaalle
Mahdollisimman lyhyt kuvaus tämänpäiväisestä tapauksesta alla.
Kävin erään pikaruokalan autokaistalla. Myyjä kysyi tilaustani, ja tilasin hampurilaisaterian. Myyjä kysyi, haluaisinko dippiä.
Dipit ovat tässä ravintolassa englannin kielellä, ainakin suurin osa on. Minä olen aivan sysip***a englannin kielessä, mutta tilasin nyt englanniksi kuitenkin, kun juuri sen dipin halusin.
Lausuin sen ihan päin honkia. Ei tainnut edes olla englantia, mutta silti ymmärrettävissä. Eihän niitä dippejä nyt niin paljon ole.
Myyjä alkoi nauraa. Sai suorastaan kohtauksen, mutta pinnisteli jotta sai sanottua, että saan ajaa luukulle.
Unohti jopa kysyä, minkä juoman haluan, niin paljon nauratti.
Luukulla pidätteli nauruaan ja kysyi haluamastani juomasta. Vastasin, koska ”kokis” ei ole kauhean vaikea lausua.
Maksoin ja myyjä pyysi menemään odottamaan parkkiin vieläkin virnistellen. Kun hän pian toi aterian minulle, hän nauroi edelleen.
Joo, saattaa olla että sattumalta vaikkapa työkaveri vitsaili tai pilaili ja siksi nauratti. Mutta siinäkin tapauksessa olisin toivonut minua palvelleen asiakaspalvelijan vaikkapa sanovan: ”anteeksi, en naura sinulle”.
Hampurilainen ei maistunut tuon jälkeen yhtä hyvältä.
En mielestäni ole yleensä kauhean herkkänahkainen, mutta olen sitä mieltä, että asiakaspalvelijalta voi odottaa käytöstapoja.
Laittaako palautetta, vai ylireagoinko? Onko muilla ikäviä asiakaspalvelutilanteita pikaruokaravintolassa tai muussa ravintolassa tai missä asiakaspalvelutilanteessa tahansa?
Kommentit (100)
Laita palautetta. Nauroi sitten mille vaan, niin asiakaspalvelutilanteeseen se ei kuulu. Oisit voinut vaikka kysyä, että jos sä annat sille 40 euroo, niin paljonko hän antaa takaisin. Sitten räkättänyt päin naamaa, kun ei osaa laskea.
Ap, älä välitä koko jutusta. Se, joka työskentelee tuollaisessa pikaruokapaikassa, kertoo aika paljon ihmisen älykkyysosamäärästä...
Ne työntekijät eivät vaan pääset muualle töihin.
Valmistavat siellä hampurilaisia jne kun ei ole muutakaan työtä. 😊
Tätäkään ongelmaa ei olisi jos asiakaspalvelutehtäviin palkattaisiin tavallisen, tai miksei jopa rumahkon puoleisia ihmisiä. Itse ylipainoisena koen oloni epämukavaksi, jos asiakaspalvelija on hoikka ja kaunis/komea. Kyllä minä niiden arvostelevan asenteen vaistoan. Nuo on niitä entisiä koulun pissiksiä, jotka saa nautintoa kiusatessaan asiakkaita. Miksi sinne pitää palkata vain hyvännäköisiä nuoria? Ei sellaisilla ole kunnioitusta muita kohtaan.
Mä välttelen ruokapaikkoja, missä annosten nimet ovat englanniksi. Olen alle 30v ja hyvä englannissa, mutta en silti tykkää ääntää sitä jossain ravintolassa. Ikinä ei tiedä, pitäisikö ääntää suomalaisittain vai ihan kunnolla. Jotenkin kiusallista. Plus että Suomessa pitäisi voida asioida suomeksi.
Ite oisin vääntäny vielä lisää surkealla englannilla ja nauranut mukana.
Miten herkästi ihmiset ottaa itteensä ja pilaavat oman päivänsä :I
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuori valaankokoinen nainen ja megahypersuperateria ja LIGHT-kokis, niin LIght-kokis , nuille naurettiin aina . Ja varmaan niille nauretaan edelleen.
Osa pitää kyseisistä juomista. Mielestäni Pepsi Max oli parempaa kuin Pepsi.
Yleensä valaankokoiset ovat miespuolisia palstalaisia, jotka elävät kaljalla.
taas yksi persenaamainen ennustaja joka tietää kaikkien juomiset ja syömiset.
Vierailija kirjoitti:
Lounasaikaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipizzajyväskylä kirjoitti:
Kotipizzassa nuoret hoikat naiset nauroivat minulle, samalla kun juoruilivat viikonlopusta kassalla, otin noutopöydästä pizzaa, salaattia yms, mutten ole hoikka niin siksi varmaan nauroivat,, mistäkö tiesit että nauroivat minulle? No siitä että minun lisäksi yksi ainoa asiakas ja sekin oli mies,, ja katsoivat välillä minua ja tyrskähtivät,, en ole hoikka, mutta en lihavakaan, normaalipainoinen (näille sama kuin läski)
Laitoin palautetta, jonka jälkeen myymäläpäällikkö pyysi että tulisin keskustelemaan asiasta, ja sanoi että antaa palautetta,, no en mennyt vaan äänestin ns jaloillani, enää en koko paikkaan mene, olisivat vain kiistäneet
Missä Kotipizzassa on noutopöytä?
No Jyväskylässä, lounas aikaan
Älä valehtele,Kotipizzan konseptiin ei kuulu buffetit
eikä salaatit,jos ne nauroivat sitä kun menit ahmimaan sitä mikä ei sulle kuulu.
Kyllä joissain on esim. kalasatamassa lounasaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei liene varaa nauraa kenellekään jos ei ole muualle päässyt töihin kuin johonkin pikaruokapaikkaan. Minulle ei ole naurettu pikaruokaloissa koskaan mutta sellaista ihmeellistä ylimielistä käytöstä on joillain ollut, kerran huomautinkin ettei kannata ylpistellä jos on purilaisia myymässä.
No mistä tiiät ettei ne myyjät vaikka opiskele esim. oikeus- tai lääketiedettä ja tekee tota vaan ns. sivubisneksenä että sais vähä rahaa opiskelun ohella.
Tämä on totta ja vaikkei olisikaan niin miksi ihmistä saa halveksua hänen työnsä perusteella? Olisiko parempi maata kotona kuin tehdä töitä? Musta kaikkia työssäkäyviä ihmisiä ja heidän työtään pitää arvostaa. Veroja hekin maksavat!
Ja myyjien pitäisi arvostaa ja osata palvella asiakkaita kunnioittavasti..ei tuollainen käytös ole sivistynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Lounasaikaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipizzajyväskylä kirjoitti:
Kotipizzassa nuoret hoikat naiset nauroivat minulle, samalla kun juoruilivat viikonlopusta kassalla, otin noutopöydästä pizzaa, salaattia yms, mutten ole hoikka niin siksi varmaan nauroivat,, mistäkö tiesit että nauroivat minulle? No siitä että minun lisäksi yksi ainoa asiakas ja sekin oli mies,, ja katsoivat välillä minua ja tyrskähtivät,, en ole hoikka, mutta en lihavakaan, normaalipainoinen (näille sama kuin läski)
Laitoin palautetta, jonka jälkeen myymäläpäällikkö pyysi että tulisin keskustelemaan asiasta, ja sanoi että antaa palautetta,, no en mennyt vaan äänestin ns jaloillani, enää en koko paikkaan mene, olisivat vain kiistäneet
Missä Kotipizzassa on noutopöytä?
No Jyväskylässä, lounas aikaan
Onko kyseessä Kuokkalan keskustassa oleva Kotipizza?
Kyllä
Ja Jyväskylän Keskustassa, forumin lähellä
Luuli, että vitsailit, ja nauroi kohteliaasti vitsillesi. Miten joku ei osaa tuon vertaa englantia tämän päivän maailmassa?
Missä Kotipizzassa on noutopöytä?[/quote]
Porvoossa on, kuten myös tuo ap:n autokaista[/quote]
Ainakin Jyväskylässä Asemakadulla.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkään ongelmaa ei olisi jos asiakaspalvelutehtäviin palkattaisiin tavallisen, tai miksei jopa rumahkon puoleisia ihmisiä. Itse ylipainoisena koen oloni epämukavaksi, jos asiakaspalvelija on hoikka ja kaunis/komea. Kyllä minä niiden arvostelevan asenteen vaistoan. Nuo on niitä entisiä koulun pissiksiä, jotka saa nautintoa kiusatessaan asiakkaita. Miksi sinne pitää palkata vain hyvännäköisiä nuoria? Ei sellaisilla ole kunnioitusta muita kohtaan.
Mitä jos korjaisit ensin oman asenteesi ennen kuin alat haukkumaan muita? Käsittämätöntä että aikuinen ihminen tekee noinkin vahvoja päätelmiä toisista ihan vain näiden ulkonäön perusteella.
Olen itse ihan nätti nuori nainen, jota kiusasi koulussa ylipainoinen tyttö. Saanko tällä pohjalla haukkua kaikki ylipainoiset kiusaajiksi, jotka edelleen vain metsästävät hoikkia kiusattavakseen?
Miksi pitää ottaa kaikki niin vakavasti? Ettekö osaa relata yhtään?
Jyväskylässä on Kotipizza jossa on buffet. Keskustassa, siinä on myös chalupa ja se on niiden yhteinen buffet.
Ja jos ottaa sokerittoman juoman ei se ole aina siksi että haluaisi vähentää kaloreita. Tai vaikka oiskin ni kylhän se parisataa kaloria vähemmän on ihan hyvä. Miks pitäis juomalla ne ottaa?
Vierailija kirjoitti:
No ei liene varaa nauraa kenellekään jos ei ole muualle päässyt töihin kuin johonkin pikaruokapaikkaan. Minulle ei ole naurettu pikaruokaloissa koskaan mutta sellaista ihmeellistä ylimielistä käytöstä on joillain ollut, kerran huomautinkin ettei kannata ylpistellä jos on purilaisia myymässä.
Jotenkin ironista että halveksut kyseistä työtä, vaikka itse käytät heidän ''palvelujaan.'' Voin vannoa että jokaisen pää ei tuollaisessa työssä kestä.
90% todennäköisyydellä ei nauranut sinulle, olet vain epävarma.
No Laukaan s-marketissa myyjä nauraa asiakkaiden ulkonäölle että sinänsä. mut mitäpä tältä junttipaikkakunnalta voisi odottaa
ei heillä huolta jos saa kenkää pääsee tälle palstalle modeksi ei todella tarvitse luetun "jos osaavat" ymmärrystä lainkaan. en ole i,s lehteä ostanut enää 4 vuoteen luotto mennyt täysin.
Kai olet tietoinen, että kaikissa paikoissa ei ole iltavuoroja? Opiskeluaikana taas pikaruokaloiss voi tienata riittävästi iltaisin ja viikonloppuisin opintojen ohella.
Kummallisen vähämielistä sakkia teissä "paremmissa" ihmisissä.