Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutitte pois kotoa jäikö teille oma huone vanhempienne kotiin?

Vierailija
12.09.2020 |

Muutin viikko sitten pois kotoa ja kun tulin käymään ja kun joissakin tilanteissa vanhasta tottumuksesta sanoin "mun huone" niin vanhemmat heti korjasivat että huone ei ole minun. Toki ymmärrän että en enää asu vanhempieni luona, enkä omista huonettani ja vanhempani saavat tehdä mitä haluavat, niin siltä jäi jotenkin inhottava tunne noista kommenteista. Koska vaikka huone ei enää olekaan minun niin siinä huoneessa nukun vanhemmilla käydessäni. Kyse ei ole mistään tilan puutteesta vaan vanhempani asuvat kahdestaan ja talossamme on neljä makuuhuonetta eikä minulla ole sisaruksia.

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun huoneesta puhutaan edelleen mun huoneena. Mutta ei sinne minun huonekalujani jäänyt, koska vein ne mukanani. Jotain sälää ehkä. Epävirallinen vierashuone se on ollut jo vuosia.

Nuorin siskoni muutti pois kotoa vasta kaksi vuotta sitten. Hänen huoneensa on selvästi edelleen hänen huoneensa, on sänky ja kaikki.

Vierailija
102/157 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kotoa muuttaessani ottanut paljoa mukaan, lähinnä joitain vaatteita jne perustavaroita, eli huonekalut jäi. Vanhemmat eivät juuri kajonneet huoneeseen vuosikausiin. Vielä 10v myöhemmin kaapista löytyi pyjamaa ja aamutakki. Vuosien saatossa huone muuttui kyllä, äiti muutti järjestystä vähän, toi uusia huonekaluja jne, siitä tuli enemmän vierashuone kuin minun huoneeni vaikka siellä edelleen oli vaikka kuinka minun tavaroitani (asun kaukana, tavaroiden lajittelu vain jäi..). Reilu 10v poismuuttamiseni jälkeen vanhempani myivät asunnon ja muuttivat pienempään. Siellä on edelleen vierashuone, minun huonekalujani ym siellä ei enää ole, mutta viimeksi käydessäni oli ihanaa huomata että samat pyjamat, aamutakit ja villasukat edelleen löytyvät kaapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi oma huone ja on edelleen. Muutosta on kulunut 27 vuotta. Ihana kun siellä huoneen seinillä on teiniajan julisteita. Laatikoissa kuivuneita hajukumeja.

Vierailija
104/157 |
13.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Äitini muutti miehensä luokse, kun muutin pois kotoota. Kun käyn heillä nukun sohvalla.

Vierailija
105/157 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP perheineen on ilmeisesti rikas. Ei kaikilla ole tuollaista luksusta, että olisi vierashuonetta.

Asuimme kolmiossa, kun asuin kotona. Heti kun muutin pois, pikkuveli sai huoneeni. Kun kävin kotona, nukuin olohuoneen sohvalla, koska huone ei ollut enää minun. Kun veljeni muutti pois kotoa, vanhemmat myivät asunnon ja muuttivat vuokrakaksioon, ettei tarvitsisi maksaa hukkatilasta.

Jos käymme yökylässä, varaamme hotellihuoneen. Toinen vaihtoehto on se olohuoneen sohva. Kyllä aikuisena on mukavampi olla itsenäisesti hotellissa kuin vanhempien sohvalla, varsinkin kun vanhemmat tykkäävät nousta jo klo 5:30 aamupuurolle.

Vai että rikkaita. Suurimmalle osalle on aivan normaalia, että lapsilla on omat huoneet eikä eletä niin hiuskarvan varassa, että heti kun on vaan mahdollista, muutetaan pienempään asuntoon. Mun ystävien vanhemnat kaikki asuu edelleen omakotitaloissa, vaikka ollaan muutettu yli 10 vuotta sitten omilleen. Mun vanhemmat halusivat keskustaan ja hommasivat sieltä kolmion (miksi ihmeessä olisivat ängenneet tilavasta omakotitalosta johonkin kaksiokoppiin).

Taidat elää kuplassa? Toki tilavassa, mutta kuplassa silti.

Vierailija
106/157 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi oma huone. Siinä huoneessa nukuin perheineni vieraillessani vanhemmilla. Viimeisinä vuosina enemmänkin, kun hoidin sairaita vanhempiani samalla. Ensimmäisen kuollessa olin toisen tukena, ja siinä samassa huoneessa nukuin. Myös toisen vanhemman hautajaisten jälkeen kömmin sinne huoneeseen nukkumaan. Minulle se toi paljon turvaa, kun oli jotain mikä pysyi.

Vierailija
107/157 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei aikanaan jäänyt, miksi olisikaan? Kun muutin 17v pois kotoa olen tainnut yhden yön sen jälkeen nukkua vanhempieni talossa.

Oma lapseni muutti pois vastikään ja hän menetti huoneensa samantein, nyt jos tulee kotiin nukkuu olohuoneessa. Kaikille lasten huoneille on jo keksitty muuta käyttöä, ei todellakaan museoida.

Vierailija
108/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Siskoni muutti pois muutettuani siihen huoneeseen ja sen jälkeen vanhemmat muutti pienempään asuntoon jossa ei olisi ollut edes yhtään ylimääräistä huonetta. 

Vierailija
109/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt eikä jäänyt edes oikeutta käydä kotona. Luonnevikainen narsistivanhempi huusi lähtiessään että takaisin ei sua oteta ja käymn ei tarvi tulla, ja koskaan emme auta vaikka miten paha hätä tulisi.

Lupaus/uhkaus piti eli tuohon loppui yhteydenpito, yksin piti olla joulutkin tyhjässä opiskelija-asuntolassa Tampereella.

Mitä sinä olit tehnyt, että hän noin kiukkuisesti sanoi? Mitä toinen vanhempi sanoi?

Vierailija
110/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki huone on olemassa mutta nykyään sekä kuopuksen kun tulee käymään että lastenlasten kun tulevat yökylään. 

Vierailija
111/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Ottivat sen omaksi makuuhuoneekseen. Ihan ymmärrettävää kyllä, koska asunto oli kaksio ja olivat siihen saakka nukkuneet olohuoneessa, että minä sain oman huoneen.

Vierailija
112/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee pahaa lukea, kuinka kylmiä ajattelemattomia vanhempia monilla on. Itse olin kotiin aina tervetullut. Minulla ei ollut ihan omaa huonetta, kun minulla oli useita sisaruksia. Mutta minulle oli aina tilaa, rakkaus ympäröi minut kotona. 

Vierailija
113/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on muuttanut omilleen, vaikka se nykyään on mun työhuone, niin edelleen sitä kutsutaan "Lapsen nimi huone" ja kun esikoinen tulee käymään (asuu toisella paikkakunnalla), hän saa huoneen omaan käyttöönsä vierailun ajaksi. Koska miksi ei?

Vierailija
114/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP perheineen on ilmeisesti rikas. Ei kaikilla ole tuollaista luksusta, että olisi vierashuonetta.

Asuimme kolmiossa, kun asuin kotona. Heti kun muutin pois, pikkuveli sai huoneeni. Kun kävin kotona, nukuin olohuoneen sohvalla, koska huone ei ollut enää minun. Kun veljeni muutti pois kotoa, vanhemmat myivät asunnon ja muuttivat vuokrakaksioon, ettei tarvitsisi maksaa hukkatilasta.

Jos käymme yökylässä, varaamme hotellihuoneen. Toinen vaihtoehto on se olohuoneen sohva. Kyllä aikuisena on mukavampi olla itsenäisesti hotellissa kuin vanhempien sohvalla, varsinkin kun vanhemmat tykkäävät nousta jo klo 5:30 aamupuurolle.

Vanhempiesi logiikka on ihmeellinen. Vuokralla asuminen tulee varmasti kalliimmaksi kuin oman asunnon omistaminen vaikka se olisikin hieman liian suuri omiin tarpeisiin.

Ehkä he halusivat nauttia elämästä ja käyttää myyntirahat itseensä, eikä säästää niitä lapsille. 

Vierailija
115/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani muuttivat heti minun huoneeseen kun muutin pois, koska se oli isompi. Pienempään huoneeseen toki pistettiin sänky ym vermeet, että siellä sai nukkua kun oli tarvis. Mutta ei mikään meidän makkareista ollut "minun huone" johon olisin erityisen kiintynyt, koska niitä vaihdeltiin muutenkin usein sisarusten kanssa.

Mummolassa taas on vieläkin esim enon huone, vaikka mummu ja ukki jo kuolleet eikä enokaan ole ko. huoneessa käynyt kymmeniin vuosiin.

Vierailija
116/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kun lapset on 20-30 vuotta asuneet muualla, on perheet ja tarkkoja omasta kodistaan eibät suostu katsomaan vanhoja tavaroitaan, hävittämään tai viemäään pois.  Mikä museo minä olen? Tahtoisin myös romut pois.

Vai vielä olisi kolmiossa pitänyt "omat huoneet" säilyttää.  Kun ensimmäinen muutti pois päästiin miehen kanssa olohuoneesta makuuhuoneeseen hankkimaan kunnon sänky.

Vierailija
117/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi huone, mutta hieman vaivautunutta on siellä nukkua, kun katosta riippuu seksi-keinu ja seinällä risti kahleineen. Valaistus on nykyään punainen.

Vierailija
118/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittelen nyt kuoleman lähestyessä ettemme asu vuokralla. Lapsille jää ikävä homma yrittää myydä pintaremonttia vaativa kerrostaloasunto.  

Vierailija
119/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoinen on muuttanut omilleen, vaikka se nykyään on mun työhuone, niin edelleen sitä kutsutaan "Lapsen nimi huone" ja kun esikoinen tulee käymään (asuu toisella paikkakunnalla), hän saa huoneen omaan käyttöönsä vierailun ajaksi. Koska miksi ei?

Eikö ne muista enää teidän nimiäkään !? :O

Vierailija
120/157 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt omaa huonetta. Vanhemmat myivät rivarikolmion pois, kun muutin omilleni ja menivät vuokralle kerrostalokaksioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi