Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun muutitte pois kotoa jäikö teille oma huone vanhempienne kotiin?

Vierailija
12.09.2020 |

Muutin viikko sitten pois kotoa ja kun tulin käymään ja kun joissakin tilanteissa vanhasta tottumuksesta sanoin "mun huone" niin vanhemmat heti korjasivat että huone ei ole minun. Toki ymmärrän että en enää asu vanhempieni luona, enkä omista huonettani ja vanhempani saavat tehdä mitä haluavat, niin siltä jäi jotenkin inhottava tunne noista kommenteista. Koska vaikka huone ei enää olekaan minun niin siinä huoneessa nukun vanhemmilla käydessäni. Kyse ei ole mistään tilan puutteesta vaan vanhempani asuvat kahdestaan ja talossamme on neljä makuuhuonetta eikä minulla ole sisaruksia.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori olipas epäselvä tuo avaukseni

-ap

Vierailija
2/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt, ei edes omaa sänkyä.

Mun lapsille jää omat huoneet.

Ainoa että voi kyllä olla vaihdamme esikoiselle nykyisen oman huoneemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näemmä sanoin "talossamme" myös vahingossa, talo on siis vanhempieni tietysti.

Vierailija
4/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asua kotonani niin kauan kuin haluan, koska perheemme on miljonäärejä <333

Vierailija
5/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt eikä jäänyt edes oikeutta käydä kotona. Luonnevikainen narsistivanhempi huusi lähtiessään että takaisin ei sua oteta ja käymn ei tarvi tulla, ja koskaan emme auta vaikka miten paha hätä tulisi”.

Lupaus/uhkaus piti eli tuohon loppui yhteydenpito, yksin piti olla joulutkin tyhjässä opiskelija-asuntolassa Tampereella.

Vierailija
6/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt. Äiti myi samantien asunnon ja muutti pienempään. Silti olen tuntenut aina itseni tervetulleeksi äidin luo. Avaimenkin sain, vaikka sille oli harvoin tarvetta.

Vierailija
7/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi ja on yhä 25 vuoden jälkeen

Vierailija
8/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jäänyt, pikkuveli muutti siihen.

Enpä usko että kovin kauaa hilloan tyttäreni huonetta sellaisena kuin se on. Odottelen että 19v tytär saisi itsenäistymispuuskan ja muutan sen huoneen ompeluhuoneeksi aika äkkiä.

Vierailija
9/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli todella inhottava kommentti vanhemmiltasi. Olen pahoillani! Vaikka huoneesta olisi muokattu työhuone tai vierashuone niin silti mielestäni saat kutsua sitä sun huoneeksi!

Kun lapseni muuttaa, aion pitää huolta että huone säilyy silti tavallaan lapsen huoneena niin että hän tietää että on milloin vain tervetullut oleilemaan, ihan niin kauan kuin haluaa.

Omassa nuoruudessani äitini teki jossain vaiheessa huoneestani käsityötilan, mutta tämä oli ihan okei, olin ollut poissa jo pari vuotta.

Vierailija
10/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinne huone olisi jäänyt, kun vein sieltä kaikki kamat omaan asuntooni? Vanhempani laittoivat heti muutettuani lämmityksen poikki yläkerrasta ja se huone on nyt varastotilana.

Vierailija
11/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa. Sitten kun huoneestani tuli työhuone, olin aina tiellä käydessäni.

Vierailija
12/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Konkurssin tehneet & alkoholisoituneet yrittäjävanhempani menettivät kaiken, joutuivat kadulle ja sen jälkeen kun saivat uudestaan katon päänsä päällw, se oli pieni kaksio johon ei ollut takaisin menemistä.

Vierailija
13/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP perheineen on ilmeisesti rikas. Ei kaikilla ole tuollaista luksusta, että olisi vierashuonetta.

Asuimme kolmiossa, kun asuin kotona. Heti kun muutin pois, pikkuveli sai huoneeni. Kun kävin kotona, nukuin olohuoneen sohvalla, koska huone ei ollut enää minun. Kun veljeni muutti pois kotoa, vanhemmat myivät asunnon ja muuttivat vuokrakaksioon, ettei tarvitsisi maksaa hukkatilasta.

Jos käymme yökylässä, varaamme hotellihuoneen. Toinen vaihtoehto on se olohuoneen sohva. Kyllä aikuisena on mukavampi olla itsenäisesti hotellissa kuin vanhempien sohvalla, varsinkin kun vanhemmat tykkäävät nousta jo klo 5:30 aamupuurolle.

Vierailija
14/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi aika pitkäksi aikaa, sinne tosin tuli äidin ompelukone ja muita käsityötavaroita. Nyt muuttivat pois, joten enää ei ole.

Vierailija
15/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi, ja on vieläkin, vaikka muutostani on 34 vuotta. Isä on kuollut ja äidillä on alzheimer, käyn hänen luonaan usein ja nukun edelleen "omassa" huoneessani, tosin sinne on varastoitu kaikenlaista roinaa.

Vierailija
16/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jäänyt, pikkuveli muutti siihen.

Enpä usko että kovin kauaa hilloan tyttäreni huonetta sellaisena kuin se on. Odottelen että 19v tytär saisi itsenäistymispuuskan ja muutan sen huoneen ompeluhuoneeksi aika äkkiä.

Jeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
17/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii vierashuoneen. Ei ole minun huone, vaan minun vanha huone on sen nykyinen nimi.

Vierailija
18/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa kommentointia mielestäni kyllä vanhemmiltasi, jos olet kerta vasta viikon ollut omillasi.

Vierailija
19/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa kommentointia mielestäni kyllä vanhemmiltasi, jos olet kerta vasta viikon ollut omillasi.

Joo no niin minustakin. Tuli tunne, että ehkä he eivät sitten ihan kauheasti halua minun käyvän vanhassa kodissa. Tai ainakin itselleni tuli tunne, että en halua ehkä tulla kovin pian uudestaan vierailulle.

Vierailija
20/157 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni muutti opiskelemaan muutama viikko sitten. Otin hänen huoneensa työhuoneekseni. Teen osan viikkoa etätöitä ja viime vuonna jouduin tekemään keittiössä. Nyt voin jättää läppärin ja paperit pöydälle ja saan oven kiinni kun on kokouksia ja puheluita.

Kyn tyttö tulee käymään, asuu toki vkl omassa entisessä huoneessaan,mutta ei se samalla tavalla ole hänen oma kuin ennen. Ja ole tehnyt selväksi että tarvitsen huonetta arkisin.

Tuntuu tyttö viihtyvän opiskelupaikassaan, mikä on tietysti hyvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi