Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät pidä tillistä? Te, jotka pidätte, selittäkää, miksi pidätte

Vierailija
12.09.2020 |

Minkä kanssa tilli on parasta? Itse en voi ymmärtää koko tilliä. Että miksi sellaista pahanmakuista heinää pannaan ruokaan häiritsemään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä jos on sellanen merellinen oikein freeshi katkarapusalaatti esimerkiksi niin kyllä se tuo sellaisen säväyksen siihen.

Vierailija
2/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli on ihan ehdoton lohen kanssa. En tiedä miksi, mutta niin se vain on. Nyt menen tekemään nuudelia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. Ihan kamalaa, pahan hajuista ja makuista rikkaruohoa.

Vierailija
4/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja uudet perunat

Vaaleat kalat, kalakeitto, kylmät kastikkeet

Maustekurkut, hölskykurkut

Vestan tillisilli <3

Vierailija
5/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tilli on hirveän makuista! Olen kalan ja äyriäisten ystävä ja ärsyttää kun ravintolassa ne usein sisältävät tilliä.

Vierailija
6/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha, aah unelmien täyttymys.

Vierailija
7/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pula-ajan nostalginen mauste. Harvoissa maissa sitä ylipäätään käytetään paitsi Ruotsissa ja Suomessa.

On parempiakin olemassa, itse laitan nimenomaan lapsuusmuistojen takia lohen kanssa perunoiden päälle hieman, ja joskus kalakeittoon.

Makuasioita toki, mutta mausteena samaa kastia globaalisti kuin ruuista esim. veriletut tai maksalaatikko.

Vierailija
8/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ja uudet perunat

Vestan tillisilli <3

Mä aatttelin hetken aikaa "vaaleet kalat" joku sei ja kalapuikko. Niin tollanne vaaleakala kermaviilissä.

Vierailija
9/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeittoon tykkään lisätä tilliä, sopii siihen.

Vierailija
10/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja uudet perunat

Vestan tillisilli <3

Mä aatttelin hetken aikaa "vaaleet kalat" joku sei ja kalapuikko. Niin tollanne vaaleakala kermaviilissä.

Sei on tuoreena ihan eri tavaraa, oikein hyvää. Turska, hauki, ahven, kuha, ainakin.

Vierailija
11/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tilli maistuu ihanan raikkaalle ja kesäiselle.

Vierailija
12/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilainen vaimoni on kovin ihastunut tilliin vaalean kalan, kermaviilikastikkeen ja perunoiden kanssa. Itse en ole ikinä ymmärtänyt tillivillitystä, vaikka sitä on syötetty minulle koko elämäni ajan.

Vierailija
13/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli on mun lempiyrtti. Mun mielestä siinä on ihana tuoksu ja se sopii ennen kaikkea kalan, äyriäisten, perunoitten ja kurkun kanssa. Tykkään laittaa sitä salaatteihinkin, ja tilliliha on ollut lapsesta asti mun herkkua.

Vierailija
14/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattu tilli on kammottavin kaikista mausteista. En ymmärrä ollenkaan miksi kukaan haluaisi ruokansa maistuvan tunkkaiselle kuivatulle tillille. Silti mun mielestä tuore tilli sopii joihinkin ruokiin, esim. uudet perunat kuuluu keittää suolalla ja tillillä maustetussa vedessä.

Vierailija
15/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt tillistä, jo lapsena. Vain koulun tilliliha oli käsittämätön ruokalaji - siihen ei tilli sopinut ollenkaan, vaikka oli tilliä nimeä myöten.

Vierailija
16/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliliha on ainoa, missä ymmärrän tillin. Ja sitäkin teen / syön vain kerran viidessä vuodessa korkeintaan. Toinen inhokki on persilja. 

Vierailija
17/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mausta mutta en voi sietää heinämaisia pitkiä huitiloita jotka jää kurkkuun

Vierailija
18/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tykännyt tillistä, jo lapsena. Vain koulun tilliliha oli käsittämätön ruokalaji - siihen ei tilli sopinut ollenkaan, vaikka oli tilliä nimeä myöten.

Oli pakko peukuttaa ylös, ihan siksi, kun oma mielipide on täysin päinvastainen. :)

t. kommentti sinun kommentin alapuolella, nro 16.

Vierailija
19/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillihän on mitä mainioin yrtti kalalle, uudelle perunalle ja tillilihaan kuten moni on jo maininnutkin.

Ymmärrän kuitenkin kyllä heitäkin joille tilli ei maistu. Yrtit on vähän hankalia ja aina makuasia. Itse en voi ymmärtää rosmariinia.

Vierailija
20/29 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on muitakin tillinvihaajia! Olen koko elämäni kärsinyt siitä kun kotona ja ravintoloissa yms. aina tungetaan sitä hiivatin kissanpissan hajuista ruohoa mun ruokaan!!!

Yökkistä!

Onkohan tässä joku geneettinen juttu kuten korianterissa? Tilli ei vaan maistu mitenkään hyvältä mun suussa. Hajukin ällöttää.

Vaikka aikuistuessa olen oppinut pitämään monista ruoka-aineista, joista lapsena en pitänyt, niin tilli on edelleen kauhistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi