Muita, jotka eivät pidä tillistä? Te, jotka pidätte, selittäkää, miksi pidätte
Minkä kanssa tilli on parasta? Itse en voi ymmärtää koko tilliä. Että miksi sellaista pahanmakuista heinää pannaan ruokaan häiritsemään.
Kommentit (29)
Ihanaa on, käytän paljon.
Mulla on virolainen hernekeitto resepti johon tulee tilliä!
Jauhelihatäytteiset pikku lätyt saa päälleen smetanaa ja tilliä.
Teen itse tuoretillistä ja majoneesista omaa tillimajoneesia.
Kalalle tilliä melkein aina.
Paras kesävoileipä paahtoleipä jossa päällä juustoa, tomaattia, majoneesia ja tilliä.
Tais tulla selväksi mitä ajattelen tillistä :)
Rakastan tillin makua.Sitä nyt vain joistain tykkää ja jostain ei.Miten sen nyt selität?
Käytän kalaruuissa ja uusissa perunoissa.Ja kalaa meillä syödään paljon.
Minäkin pidän tillistä. Tuoksu on ihana ja maku omaleimainen, tuo raikkaan säväyksen moniin ruokiin. Kalaruoissa ihan ehdoton ja munakas tuoreella tillillä maustettuna on todella hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tilli on ihan ehdoton lohen kanssa. En tiedä miksi, mutta niin se vain on. Nyt menen tekemään nuudelia.
Eikä ole. Tillin kanssa lohi maistuu lähinnä yrteiltä. Ilman tilliä se maistuu sille, mille pitääkin eli kalalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilli on ihan ehdoton lohen kanssa. En tiedä miksi, mutta niin se vain on. Nyt menen tekemään nuudelia.
Eikä ole. Tillin kanssa lohi maistuu lähinnä yrteiltä. Ilman tilliä se maistuu sille, mille pitääkin eli kalalta.
Kyllä. Puhdas lohi vain suolan ja pippurin kanssa on parasta.
Tosi hyvää!
Tillikermaviilikastike
Tillisipsit
Tilliperunat
Tiliä lohikeittoon, perunoiden päälle, uuniloheen, kermaviilikastikkeeksi... ai että!
Minä pidän ihan kaikista yrteistä. Hyvin vaikeaa on kuvitella esimerkiksi lohikeittoa ilman tilliä. Kaikille yrteille on paikkansa.
Paistetun muikun/silakan kanssa menee kermaviilikastikkeessa. Muuten en oikein välitä.