Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkät hiukset aina kiinni= lyhyet hiukset

Vierailija
31.10.2013 |

En ymmärrä. Ensin kasvatetaan pitkät hiukset ja sitten ne sidotaan kiinni päähän nutturalla/ponnarilla. Sama asia, kun olisi lyhyet hiukset.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, te saatte olla onnellisia, kun voitte kasvattaa pitkät hiukset :) Mun on pakko pitää otsista, kun on korkea otsa ja lisäksi hiukset ovat ohuet vaikkakin niitä on paljon. En vain yksinkertaisesti voi kasvattaa pitkiä hiuksia, koska niistä ei tule nättiä :(

Vierailija
22/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät hiukset ja aina kiinni.Inhottaa pitää auki. 10kk poikakin nauraa äitille,kun avaan hiukset,olen niin erilaisen näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 16:01"]

Voi, te saatte olla onnellisia, kun voitte kasvattaa pitkät hiukset :) Mun on pakko pitää otsista, kun on korkea otsa ja lisäksi hiukset ovat ohuet vaikkakin niitä on paljon. En vain yksinkertaisesti voi kasvattaa pitkiä hiuksia, koska niistä ei tule nättiä :(

[/quote]

Otsis toimii ihan hyvin pitkän tukankin kanssa. Ja jos hiuksia on paljon, mutta on ohuita, saa aineilla aivan upeaksi laitettua sen pitkän tukan. Kuivaus pää alaspäin hyvän muotovaahdon kanssa, sitten kuivan tukan tyveen vielä hiuspuuteria, ja lakka päälle. On tuuhea ja hieno. Itsellänikin on luonnostaan tosi liruletti mutta pienellä laittamisella pesun jälkeen näyttää hyvältä pitkänä.

Vierailija
24/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 16:01"]

[/quote]

Mun on pakko pitää otsista, koska otsassa on ruma leikkausarpi ja hiukseni ovat myöskin ohuet (sen lisäksi niitä on vähän). En ole antanut tämän estää itseäni kasvattamasta pitkiä hiuksia...

En suoraan sanottuna usko, että hiukseni olisivat erityisen paljon kauniimmat lyhyinäkään, ainakaan sillä ajalla, vaivalla ja rahalla mitä olen valmis hiuksiin investoimaan. Joidenkin naisten paras puoli on kauniit hiukset, mulla ei mutta onneksi mussa on muita kauniita kohtia.

Vierailija
25/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä tukka lähes aina kiinni. 

Se on tosi paksu ja itsepäinen, yksi hius on kuin jouhi.

en tykkää jos se heiluu pitkin naamaa kun sitä on silloin kaikkialla.

lyhyt on kokeiltu, ei toimi. Kun tuon tukkani leikkaa lyhyeksi, niin se saattaa todellakin sojottaa vaikka ylöspäin. Edes Pelkän lyhyen otsatukan pitäminen ei toimi, kun se ei mitenkään kevyesti laskeudu kasvoille. Naama näyttää lyhyen tukan kanssa paljon leveämmältä.

Vierailija
26/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissakin ammateissa on sisäinen pakko pitää hiukset kiinni turvallisuusyistä. t. pitkätukkainen

Vierailija
27/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 12:28"]

Samaa mieltä apn kanssa! Jos haluaa pitkät hiukset niin antakoot sitten niiden hulmuta :D Jos ei kestä että ne tuulee suuhun tai pyörii tiellä niin leikkaa lyhyeksi älyhoi :D

[/quote]

Taidat olla vähän yksinkertainen? Aika monien pitkähiuksisten täytyy pitää hiuksia kiinni esim. työtehtävissä. Myös liikuntaa harrastaessa on aika vittumaista, kun hiukset "hulmuaa" naamalla. Pitäisikö näistäkin syistä sitten leikkauttaa joku pottakampaus? Aika monet myös yksinkertaisesti tykkää pitää hiuksia kiinni.

Vierailija
28/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole sama asia. Itse teen paljon letti-, nuttura-ja solmukampauksia, jotka ovat näyttäviä.

Vierailija
29/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n kanssa samaa mieleltä, oikeastaan aina minulla on ollut lyhyet hiukset. Nyt minulla on reilusti hartioille ulottuvat tasapitkät hiukset, niistä saan noin 15cm pitkän ponnarin.

Koskaan hiukset eivät on kauniit, töissä ne on pakko pitää kiinni, kotonakin pidän ne kiinni, koska ne ovat useimmiten silmillä kun tekee jotain muuta kuin istuu paikallaan. Hyvin harvoin kun käyn jossain vapaa -aikana milloin hiukset on auki, ehkä kolme kertaa kertaa kuukaudessa.

Aamuisin minulla menee poninhännän tai nutturan väsäämiseen sama aika kun lyhyen tukan pesuun ja föönaukseen. Haluan että poninhäntä tai nuttura on siisti ja siksi hiukset on tupeerattava, lakattava jne. Hiukseni ovat siis tyypillisen suomalaiset, paljon ohutta hiusta.

Ainoa syy miksi en ole leikkauttanut hiuksiani taas lyhyeksi on kampaajani äitiysloma, uutta en halua etsiä, toivottavasti ei jää ainakaan pitkälle hoitovapaalle.

Halvemmaksihan tämä tulee.

Vierailija
30/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkautin juuri eilen pitkät hiukseni lyhyeksi, tyyliin Audrey Hepburn. Ja voin sanoa, että ihanan raikas look tuli. Olen sairaanhoitoalalla ja töissä piti aina olla hiukset kiinni ja yleensä vielä leikkausmyssyn alla. Samoin vapaa-ajalla, koska käyn aktiivisesti kuntosalilla. Tämä oli nyt tällainen uskalias teko, että miltäköhän mahtaisi näyttää =) Ja kun joku sanoi aikaisemmin, että polkkatukkainen ap olisi kateellinen pitkahiuksisille, niin en usko. Kukin tyylillään.

Vierailija
31/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset on aina pakko laittaa, mutta niiden latitaminen on nopeaa.

Pitkät hiukset on harvalla kauniit, jos ne vaan roikkuvat päässä ja niiden laittaminen on pajlon työläämpää kuin lyhyiden hiusten. Toisaalta, sitten kun ne laittaa, kampausvaihtoehtoja on paljon enemmän kuin lyhyissä malleissa.

Ponnarille/kiinni laittaminen on nopea tapa saada huoliteltu kampaus.

Vierailija
32/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kampausten tekemisen jalo taitaa olla aika yleisesti hukassa, siksi monet luulevatkin, että pitkät hiukset kiinni=pikaisesti väsätty surkea ponnari tai joku tosi alkeellinen suttuinen nuttura.

Itse rakastan tehdä erilaisia kampauksia. Kuten joku mainitsikin, pitkillä hiuksilla kiinni kammattuina voi saada päähän volyymia haluttuihin kohtiin. Ne voi laittaa ilmavasti ja pöyhkeästi tai sitten sliipata tiukasti, ihan miten parhaalta tuntuu. Kiireessä ne on tietty helppo sutaista ponnarille, mutta jos yhtään on aikaa, itse ainakin tykkään väkertää vaivalloisempiakin kampauksia.

En tiedä, miten lyhyillä hiuksilla voisi saada aikaan niin erilaisia ilmeitä. Pitkissä hiuksissa mahdollisuudet tuntuvat miltei rajattomilta. Voi tehdä vaikka feikkipolkkatukan ilman että sitä seuraa vuosien tuskaisa hiusten takaisinkasvatusprojekti.

Vierailija
33/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös niitä jotka (ei työn vaatimusten vuoksi) pitävät pitkää tukkaa aina kiinni, koska tukan kauneus ei pääse silloin esille vaan useimmilla se sitten on vaan päätä myöten liiskattu malli.  Lyhyemmässä tai siinä polkassa on kuitenkin enemmän volyymia "pään ympärillä". Toki paksun tukan ilmava ja taidolla tehty nuttura on kaunis, mutta harvalla sellaista näkee. Ainakin ohuen hiirenharmaan ponnaritukan voisi vaikka värjätä piristykseksi ;-)

Vierailija
34/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kaikki mahdollisia hiusmalleja ja hiusten pituuksia, ja olen valinnut sen, joka on HELPOIN.

Lyhyet hiukset ovat hankalimmat: joutuu koko ajan käymään kampaajalla (vie myös paljon rahaa), joka aamu hiukset pitää kastella ja käyttää muotoilutuotteita, ja laittaa hiukset nätisti (=vie rutosti aikaa).

Pikät hiukset ovat helpoimmat: kampaajalla pitää käydä kerran vuodessa, hiukset ovat ok jopa herätessä (eivät sojota sinne tänne niinkuin lyhyet), ja muuta ei tarvitse siistiin lookkiin kuin ponnarin (=sekunnissa valmis). Auki olevia hiuksia sen sijaan pitää harjata useita kertoja päivässä ja niitä saa koko ajan huiskia pois kasvoilta.

Vierailija
35/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut on saattanut nähdä useinkin hiukset kiinni. levitän aamulla hiuksiin hoitoaineen ja kääräisen hiukset nutturalle kihartumaan hetkeksi. yleensä vain tahdon unohtaa koko nutturan ja huomaan vasta illalla avata ne. no, onpahan miehelle aina kauniit kiharat ilona kotiin tullessaan. =D

Vierailija
36/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä kasvatan pois lyhyttä... Ja aion pitää kiinni pääosin tukkaa sitten kun se on sen verran pitkä että saa kiinni. 

Syy miksi haluan pitkän: en jaksa käydä kampaajalla kerran kuussa. Lisäksi minulla on taipuisa, paksu tukka joka vaatii todella paljon laittamista lyhyenä, ettei näytä täysin räjähtäneeltä. Joka aamu on pestävä, föönättävä, suoristettava suoristusraudalla, laitetava geeliä ja lakkaa. Ei kiitos tätä. Haluan että saan laitettua sen ponnarin vaan.

Vierailija
37/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sama asia. Mutta sinä et ymmärrä asiaa, jos sinulla on lyhyet hiukset.

Vierailija
38/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lyhyt polkkatukka on kaikista tylsin vaihtoehto. Itselläni oli sellainen vuosia. Nyt kasvatan. Pitkään tukkaan saa paljon enemmän vaihtelua kuin muihin tukkapituuksiin. Pitkää voi pitää auki, kihartaa, suoristaa, raidottaa, letittää mitä erilaisimmiksi lettikampauksiksi, laittaa nutturalle... jne. Tylsin vaihtoehto on sitten se ponnari. Se on nopein, jos ei muuta ehdi.

Lyhyt tukka vaatii eniten: pakko käydä kampaajalla kuukauden, parin välein. Sitä on pakko laittaa erilaisilla tuotteilla (ainakin, jos omaa suoran tukan) ja se ei yleensä näytä hyvältä, jos sitä ei värjää (jos lähtökohtaväri on vaaleanruskea). Pitkässä tukassa hiusten oma värikin pääsee paremmin esille eikä tarvitse edes värjätä.

Olen kokeillut kaikki hiusten pituudet aivan lyhyestä pitkään ja tosi monta vuotta meni siinä tylsässä polkassa, kun en muutakaan keksinyt. Pitkään myös (turhaan) värjäsin tukkaani. Nyt säästyy rahaa ja aikaa, kun on jo pidempi tukka.

Vierailija
39/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ovat naisen kruunu.

-m28-

Vierailija
40/47 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyssä ne ovat valtoimenaan...