Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Spotify ilmainen palvelu? Auttakaa minua idioottia!

Vierailija
28.10.2013 |

Olen täysi tumpelo näissä tietoteknisissä asioissa.

Nyt mietin, mistä voisi ladata musiikkia ilmaiseksi vai onko se nykypäivänä täysin kiellettyä?

Onko Spotify ilmainen palvelu vai maksaako musiikin lataaminen sieltä? 

Mistä te ylipäätään lataatte musiikkia nykyisin: mistä voi kätevästi hankkia (uusia) levyjä ja kappaleita? Vai maksaako kaikki youtuben videoita lukuunottamatta?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mikseri.net/

Mikseri.net on tarkoitettu ainoastaan käyttäjien itse tekemän musiikin jakeluun.

http://fin.mp3lizard.com/

Suomalaisen musiikin promoamiseen erikoistunut sivu, joka tarjoaa musiikkia ilmaiseksi MP3-muodossa itsenäisiltä artisteilta.

Ei se juutuupinkaan aineisto aina laillista ole.

Vierailija
2/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify on suoratoistoa. Muutaman tunnin saa kuunnella kuukaudessa ilmaiseksi. Muuten maksaa sen vitosen kk:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify on saatavilla ilmaisena, mainosrahoitteisena versiona RuotsissaNorjassaSuomessaTanskassaIsossa-BritanniassaYhdysvalloissaRanskassaEspanjassa,AlankomaissaBelgiassaSveitsissäItävallassaSaksassa ja Australiassa.[2] Mainoksia soitetaan ajoittain kappaleiden välissä, ja niitä on sijoitettu myös ohjelmiston käyttöliittymään. Ilman mainoksia palvelu maksaa 9,99 (Spotify Premium) tai 4,99 (Spotify Unlimited) euroa kuukaudessa. Paitsi että maksavalla käyttäjillä ei ole mainoksia, he saavat myös muita etuja, esimerkiksi ennakkojulkaisuja monien artistien levyistä ja singleistä. Lisäksi Premium-käyttäjien äänenlaatu toistettaessa on 320 kbps kun ilmaiskäyttäjillä se on noin 160 kbps. Premium-käyttäjät voivat tallentaa enintään 3 333 kappaletta kuunneltavaksi ilman Internet-yhteyttä.

Huhtikuussa 2011 Spotify ilmoitti 1.5. voimaan tulevista muutoksista ilmaisiin Spotify Free ja Open -palveluihin. Uusien rajoitusten mukaan käyttäjä saa soittaa samaa kappaletta korkeintaan viisi kertaa kuuden kuukauden koeajan jälkeen. Ilmaisversion kuunteluaikaa laskettiin 10 tuntiin kuukaudessa.

Jotkut artistit ja levy-yhtiöt ovat olleet tyytymättömiä Spotifylta saamiinsa korvauksiin musiikkinsa käytöstä. Esimerkiksi ruotsalainen Magnus Uggla halusi musiikkinsa pois Spotifysta, koska hänen mukaansa puolen vuoden aikana hänelle oli maksettu ”saman verran kuin surkea katusoittaja tienaa päivässä”.[21] Norjalainen levy-yhtiö Junior Racing sai Spotifylta noin kaksi euroa korvauksia siitä, että heidän artistiensa musiikkia oli kuunneltu yli 55 000 kertaa.[22]Suomalaisen Mokoma-yhtyeen kappaleita oli kuunneltu 118 119 kertaa heinä–syyskuun välisenä aikana vuonna 2009, mistä Spotify maksoi Mokoman levy-yhtiölle Sakara Recordsille 31,40 euroa.[23] Ruotsalaisen Expressen-lehden mukaan Spotifyn soitetuin artisti Lady Gaga ansaitsi palvelussa miljoona kertaa soitetusta Poker Face -kappaleestaan tekijänoikeustuloja 2 300 kruunua (noin 224 euroa). Tämä summa jaettiin vielä esittäjän ja kappaleen tekijöiden kesken.[24] Myös Poets of the Fallin laulaja Marko Saaresto kritisoi Spotifyta keväällä 2012, koska bändi sai vain 14 senttiä 26 000 kuuntelukerrasta. [25] Spotify huomasi, ettei väitetty summa pidä paikkansa ja otti Saarestoon yhteyttä. Saaresto kertoi Radio Cityn haastattelussa tarkistaneensa laskelmat, ja huomasi, että yksittäisen kappaleen yli 15 000 soittokerrasta oli maksettu 66 euron korvaus.[26]

http://fi.wikipedia.org/wiki/Spotify

Vierailija
4/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:25"]

Spotify on suoratoistoa. Muutaman tunnin saa kuunnella kuukaudessa ilmaiseksi. Muuten maksaa sen vitosen kk:ssa.

[/quote]

Tai kympin jos haluat ohjelman toimivan tabletilla ja puhissa. Paras 10e mitä voi kuukaudessa käyttää.

Vierailija
5/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify, ilmainen versio: voit asentaa sen koneellesi ja kuunnella sitä kautta mitä tahansa musiikkia mitä sinne on ladattu. Ilmaisessa versiossa tulee välillä "radiomainoksia".

Spotify, maksettu versio: voit joko maksaa kk-maksua luottokortilla tai ostaa esim. R-kioskilta ns. lahjakortin, jonka kanssa voit joko kuunnella 3 kk musiikkia ilman mainoksia, lisäksi voit käyttää spotify-palvelua esim. kännykällä. Jos taas haluat ladata musiikkia Spotifyn kautta koneellesi, sekin onnistuu olikohan n. 40 kappaleen verran tms. 

Mulla on ollut tuo lahjakortti-systeemi; 30 € maksoi ja vaihtoehtoina oli joko

- 3 kk kuunnella musiikkia sekä tietokoneelta että kännykästä rajattomasti tuona aikana

- olisko ollut nyt sit se 40 kpl (en siis muista kappalemäärää) musiikkikappaleen lataaminen verkosta itselle

- 6 kk rajaton käyttö mutta vain yhdessä ainoassa koneessa.

Vierailija
6/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko annettu salasana vaihdettava?

Vierailija
7/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vingutaan, että pitäis olla luottokortti jotta voi maksaa Spotifyn ja seuraavaksi hehkutetaan, että ilman luottokorttiakin pärjää elämässä helvetin hyvin. Siis mitä?

Vierailija
8/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.video2mp3.net/fi

^Tuon avulla voit muuttaa vaikka youtube videot mp3 tiedostoiksi.

Vierailija
9/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut Spotify jo neljä vuotta, vaikka en kuuntele sitä kovin paljon. Viisi euroa kuitenkin niin pieni summa kuussa, että ei huomaa maksua. Lisäksi viidenkin euron versiota voi kuunnella niin monella koneella kuin haluaa, eli musiikki on aina mukana, mistä vain löytyy tietokone ja netti. Tykkään. Ja kiva kun tulee heti kaikki uutuudet sinne.3377

Vierailija
10/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö Spotifyn ilmaisversiolla itse kokoamaan haluamansa soittolistan, niin kuin iTunesilla?Haluaisin kuunnella musaa kännykästä myös ilman nettiä, toimiiko Spotify siis myös ilman nettiyhteyttä?

Vierailija
11/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta Spotfyssa on näemmä nyt tarjous, jolla voi kokeilla Premiumia ilmaiseksi 60 päivää. Eikö olisi viisainta tarttua tuohon tarjoukseen? Tai sitten ladata se ilmainen ja kokeilla?

Vierailija
12/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mitä te sekoilette että samaa kappaletta saa kuunnela jonkun ja jonkun verran. Mulla on tabletilla spotifyn ilmaisversio, oon tehny soittolistan ja kuuntelen niitä biisejä kyllä niin paljon kuin huvittaa ja ainoastaan mainokset on paskoja.. latasin sitten puhelimeenki sen, mutta puhelimessa toimii huonosti, ei saa vaihdettua biisiä tosta noivaan, vaan soittaa mitä sattuu.

Vierailija
13/32 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kännyssä ilmainen Spoti iät ajat. Teinityttöni asensi.

Vierailija
14/32 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 06:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 01:45"]Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia eikä tule koskaan olemaan, eikä mitään erityisiä hankaluuksia ole ollut.[/quote]

Et taida ihan hirveästi ostella netistä mitään, tavaraa tai palveluita? Myöskin matkustaessa olen kokenut tuon kovinkin tarpeelliseksi. Auton tai hotellin saaminen ilman luottokorttia voi olla joskus kovinkin hankalaa.

[/quote]

Noihinkin se Visa Electron tai Visa Debit käy ihan hyvin... Ei noissa mitään LUOTTOA tarvita..

Vierailija
15/32 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 06:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.10.2013 klo 01:45"]Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia eikä tule koskaan olemaan, eikä mitään erityisiä hankaluuksia ole ollut.[/quote]

Et taida ihan hirveästi ostella netistä mitään, tavaraa tai palveluita? Myöskin matkustaessa olen kokenut tuon kovinkin tarpeelliseksi. Auton tai hotellin saaminen ilman luottokorttia voi olla joskus kovinkin hankalaa.

[/quote]

Noihinkin se Visa Electron tai Visa Debit käy ihan hyvin... Ei noissa mitään LUOTTOA tarvita..

[/quote]

Jenkeissä voi olla yllättävän hankalaa. Lisäksi en koskaan luottaisi pelkkiin online-kortteihin.

Lisäksi, koko pointti oli siinä mitä turvaa luottokortti antaa kuluttajalle nettiostoksissa. Tätä nyt suositellaan ihan jokaisen instanssin toimestakin.

Vierailija
16/32 |
29.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:29"]

[/quote]

Tai kympin jos haluat ohjelman toimivan tabletilla ja puhissa. Paras 10e mitä voi kuukaudessa käyttää.

[/quote]

Vaatii maksutavakseen luottokortin. Kaikilla ei sitä ole.

[/quote]

Voi myös ostaa sen lahjakortin R-kioskilta, minimi taisi olla 30 euroa.

Vierailija
17/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kannattaa ladata musiikkia esim. puhelimeen tai soittimeen?

iTunesista? Mitä muita maksullisia palveluita on olemassa?

Vierailija
18/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:29"]

[/quote]

[/quote]

Vaatii maksutavakseen luottokortin. Kaikilla ei sitä ole.

Vierailija
19/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 20:57"]

Mistä kannattaa ladata musiikkia esim. puhelimeen tai soittimeen?

iTunesista? Mitä muita maksullisia palveluita on olemassa?

[/quote]

http://digianttila.com/

http://music.nokia.com/fi/fi/store

Vierailija
20/32 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä iPadissa grooveshark. On ilmainen, mutta karvalakimpi kuin Spotify, mutta mulle silti ihana!