Veikatkaa, saadaanko pankista lainaa. Itse valmistaudun itkuun. :)
Kunhan huvikseni kyselen ja pankista päästessä sitten tihrustan, mitä luultavimmin.
Perheen nettotulot 2800, ei säästöjä mutta takaaja kylläkin jolla säästöjä ja omaisuutta. Laina olisi alle 100t ja laina-aika 15 vuotta. Mitä luulette? Laskurit näyttää kivoja summia mutta luulen että virkailijat ei taida innostua livenä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Pankissa itkeminen ei auta, jos et heittäydy lattialle huutamaan. ;)
Onnea matkaan! Toivon, että saatte pyytämänne lainan.
Kyllä naisen itku on sellainen että kun itkee saa mitä tahansa läpi. Nyyhnyyh ja kaikki käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä nyt, mutta mä sain v2011 yksin 1800e/kk bruttotuloilla (määräaikainen työsoppari kaiken lisäksi) lainaa okt:oon 55000e ilman takaajia, omaa oli se 10% talon arvosta. Tosin laina-aikakin on maksimi, erä 300-400e/kk korkoineen.
Mun äidin 62 v bruttotulo 2-kertainen, ei säästöjä kylläkään kun maksoi 15 v k-pää isäni äidin(kin) nimiin tekemiä velkoja, ei saanut lainaa. Stressitestissä 2 riskitekijää eli ikä = työttömyysuhka ja yksin lainan haku. Mikään pankki ei myöntänyt, ei edes S-Pankki josta luottohäiriöisetkin saa ainakin opintolainaa. Äiti jatkaa sitten kallista vuokra-asumista. Hienoa ikärasismiakin vielä pankeilta!
Vuokra-asunnon saa 600 eurolla. Jos asuu kalliisti vuokralla voi syyttää omaa laiskuuttaan kun ei etsi halvempaa.
Miksi pankki myöntäisi lainaa eläkeikäiselle mummelille jolla voi olla vaikka alkava dementia? Eihän pankki ikinä saa rahojaan takaisin.
Olisi kiva tietää, millaiseen asuntoon ap päätyi vuonna 2013. Jos teki fiksut kaupat, on asunnon arvo saattanut kohota mukavastikin.
Meillä oli tismalleen sama tilanne ja lähes kaikki pankit torppasivat lainahaaveemme. Vain yksi pankki suostui myöntämään meille lainan. Tarvitsimme lainaa vain 60 000 €. Isoa lainaa tuskin olisimme saaneetkaan.
Me ollaan oltu kohta 30 vuotta yhdessä eikä saada lainaa, koska mies on kaupan alalla ja itsellä vain määräaikaisia töitä. Lapset muttaa kohta pois kotoa ja minä menen lääkäriin ja sanon, että ei ole elämän halua ja että olen masentunut.
Tässä joitain yleisiä ehtoja:
-Vähintään 18-25 vuoden ikä
-Hyvät luottotiedot
-Vakituinen osoite Suomessa
-Säännölliset tulot
-Verkkopankkitunnukset ja henkilökohtainen matkapuhelinliittymä
Yleisten ehtojen lisäksi hakijan pitää läpäistä lainapalvelun tai pankin oma luottoarvio, johon voi kuulua esimerkiksi:
-Tulot ja menot
-Työsuhde – Työsuhteen kesto ja muoto (vakituinen, osa-aikainen, yrittäjä, jne.) vaikuttavat olennaisesti lainan saamiseen
-Muut lainat pankissa
-Asiakassuhde pankissa sekä aiemmat lainat
-Yhteishakija sekä yhteishakijan tiedot
-Asumismuoto ja -kustannukset – Velaton omistusasunto on yleensä pankin kannalta paras vaihtoehto
-Mahdolliset lainan vakuuden tai takaajan tiedot, jos kyseessä on vakuudellinen laina
Toki nämä eivät ole mitään kiveen kirjoitettuja paitsi nuo yleiset ehdot on kyllä samat varmati joka pankilla.
Rohkeasti vain kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan oltu kohta 30 vuotta yhdessä eikä saada lainaa, koska mies on kaupan alalla ja itsellä vain määräaikaisia töitä. Lapset muttaa kohta pois kotoa ja minä menen lääkäriin ja sanon, että ei ole elämän halua ja että olen masentunut.
Kun nuorin lapsi täyttää 18 niin sossu ei voi enää puuttua. Se on hyvä aika mennä lääkäriin ja sanoa, että on niin masentunut, että ei jaksa nousta sängystä ylös.
Mihin lainaa tarvitsette?
Haluatteko ostaa omakotitalon jostain maalta?
Ainakin ihmisten ilmoilla on nykyään paljon hyviä vuokra-asuntoja tarjolla. Laskeppa paljonko teillä olisi kuukausimaksut lainan kanssa ja kun jatkuvasti tulee korjauksia ja huoltoja. Entä jos sattuu homeasunto kohdalle?
Kenelle haluat säästää tai antaa perittäväksi sen asunnon myyntihinnan? Lapsille? He ovat lähemmäs 60v kun sen rahan saavat. Hautaan et saa niitä rahoja.
Töölössä on 100 neliön asuntoja hienostorakennuksissa 1500 euroa kuussa. Muualla varmasti paljon halvempaa. Korot nousevat, sähkön hinta katossa.
Itse olen asunut homekämpässä ja joutunut hävittämään irtaimistoni, en tarvitse lainaa enää koskaan.