Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoin tarjottava jota olette juhlissa saaneet?

Vierailija
09.03.2023 |

Minä aloitan .

Sokeriton juustokakku. En ymmärrä, jos leivotaan, miksi siinä ei käytetä sokeria! Ja jos itse on sokerittomalla dieetillä, miksi vieraiden pitää kärsiä siitä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahti jota tyrkytettiin vaikken saata juoda sitä. Maista nyt kuitenkin tämä on maailman parasta sahtia. Pieni kulaus lasista ja äkkiä sivummalle lannoittamaan puskia. Ne oli kesähäät heinola-hartola suunnalla. Sielläpäin sahti on jokin paikallinen juttu.

Vierailija
2/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleksi jäässä oleva kolmioleipä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteessä muhivia karjalanpiirakoita ja nesteeksi sulanutta munavoita. Olivat esillä auringonpaisteessa. En ottanut. Ei moni muukaan ja emäntä loukkaantui.

Vierailija
4/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäistä lohifileetä. Edellisenä yönä valmistettu ja liian myöhään nostettu sulamaan.

Vierailija
5/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savustettu nahkiainen. Vedet silmissä ja yrjö kurkussa sai nieleksiä.

Vierailija
6/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohipiirakkaa, jossa oli hius

Vierailija
7/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku linssikeitto. 🤮

Vierailija
8/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään vieraan mukanaan tuoma suklaarasia ja mukillinen teetä, jota saatiin, kun yksi kehtasi erikseen kysyä. Ihan siis kutsuttuina oltiin menty illanviettoon, tarjolla ei ollut _mitään_. 

Vierailija
9/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kerran juhlissa, että oli hyvännäköistä paistia. Vasta maistamisen jälkeen totesin lapanneeni lautaselle reilun annoksen maksaa. Se rautainen maku viipyilikin suussani koko loppupäivän. 

Vierailija
10/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiasa trippa: lehmän mahalaukkusuikaleista valmistettu kamaluus. Ei auttanut, vaikka kuin oli tomaattiliemi ja mausteita. Ne suikuleet olivat kumimaisia karmeuksia. Oli perheen juhlapäivällisen pääruoka, jota mainostettiin ruoasta pitämättömille lapsille etukäteen, että suomalainenkin vieras tykkää. Oli aika vaikia rasti se.

Vierailija
11/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiasa trippa: lehmän mahalaukkusuikaleista valmistettu kamaluus. Ei auttanut, vaikka kuin oli tomaattiliemi ja mausteita. Ne suikuleet olivat kumimaisia karmeuksia. Oli perheen juhlapäivällisen pääruoka, jota mainostettiin ruoasta pitämättömille lapsille etukäteen, että suomalainenkin vieras tykkää. Oli aika vaikia rasti se.

Tasan samaa mieltä. Vuosikymmeniä sitten tutustuin Saksassa jo tähän ruokaan, tosin siellä ei tehdä tomaattikastikkeesen, nimi on "saure Kutteln" siellä. Maistoin lusikallisen ja aivan kamalaa oli. Parin vuosikymmenen päästä maistoin toisen kerran, kamalaa oli. Italiassa sitten taas ja nyt tomaattisoosissa: kamalaa oli. Ei minulla ole kuin pari ruokalajia joita en kertakaikkiaan syö, muuten olen kaikkiruokainen, mutta tää lehmänmahasuikaleruoka on kyllä ihan viimeisen päälle kaameaa. 

Vierailija
12/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään sukulaiseni 50 - vuotisjuhlat, jotka pidettiin lavatanssipaikassa. Pelkkiä sämpylöitä, ei täytetty millään, ei edes voilla. Jos halusi juotavaa, piti itse ostaa... Ei edes kahvia ollut tarjolla. Ei kakkuakaan. Rouva vielä kehtasi pyytää lahjaksi rahaa, jotain matkaa varten.

Vierailija
13/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan samaa mieltä. Vuosikymmeniä sitten tutustuin Saksassa jo tähän ruokaan, tosin siellä ei tehdä tomaattikastikkeesen, nimi on "saure Kutteln" siellä. Maistoin lusikallisen ja aivan kamalaa oli. Parin vuosikymmenen päästä maistoin toisen kerran, kamalaa oli. Italiassa sitten taas ja nyt tomaattisoosissa: kamalaa oli. Ei minulla ole kuin pari ruokalajia joita en kertakaikkiaan syö, muuten olen kaikkiruokainen, mutta tää lehmänmahasuikaleruoka on kyllä ihan viimeisen päälle kaameaa. 

Aika sissi olet, kun kuitenkin kolme kertaa kokeilit. Ei voi ainakaan nirsoksi syyttää.

Vierailija
14/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anjovispiirakka pelkiltään. Ei meinannut mennä millään alas.

Vierailija
15/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvapuusti juustokakku

En tiedä oliko vika tekijässä vai missä, mutta juustokakku ja korvapuusti ovat molemmat kyllä mieleeni, mutta en voinut tuota yhdistelmää sanoa hyväksi.

Vierailija
16/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaanhan se on kylläkin 200 gramman annos makaronilaatikkoa.

Vierailija
17/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhan sukulaistätini juhlissa tarjotut kermatäytekakut. Tädin itsensä tekemät.

Itse kakku likilaskuinen. Päällä voiksi asti vatkattu kellertävä kermavaahto, koristeena nomparelleja jotka ovat värjänneet kermavaahtoa ympäriltään.

Kakkua on säilytetty parvekkeella valmistamise jälkeen päivä pari juhlia odottamassa.

Todella suloinen täti mutta niitä jakkuja en suostu syömään.

Vierailija
18/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kakkuja.

Vierailija
19/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava kermakakku joka oli värjätty räikeän turkoosiksi ja päällystetty punaherukoilla. Nolointa oli, että kakku oli tarjolla meidän vauvan ristiäisissä.

Vierailija
20/47 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytekakku ilman täytettä ja kuorrutusta. Vain hedelmiä päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän