Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veikatkaa, saadaanko pankista lainaa. Itse valmistaudun itkuun. :)

Vierailija
27.10.2013 |

Kunhan huvikseni kyselen ja pankista päästessä sitten tihrustan, mitä luultavimmin.
Perheen nettotulot 2800, ei säästöjä mutta takaaja kylläkin jolla säästöjä ja omaisuutta. Laina olisi alle 100t ja laina-aika 15 vuotta. Mitä luulette? Laskurit näyttää kivoja summia mutta luulen että virkailijat ei taida innostua livenä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teidän pitää sitten huolellisesti tutustua ostokohteessanne siihen, mitä remontteja on tehty ja mitä remontteja on tulossa. Omistamiseen liittyy enemmän mahdollisia yllätyskuluja kuin vuokralla asumiseen, ei voi vertailla pelkästään vuokraa ja lainaa+ vastiketta. Korotkin nousevat varmasti.

Vierailija
22/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte saadakin, mutta luulen myös, että tarvitaan reaalivakuuksia eli esim. vanhempien asunto tai muuta omaisuutta pantiksi. Reaalivakuuden arvo ei välttämättä ole koko asunnon arvo vaan osa siitä. Pankeissa suhtaudutaan nykyään usein nihkesti pelkkään henkilötakaukseen, vaikka takaaja olisi hyvätuloinenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sen takaajan pitää yleensä olla omavelkaisesti takaajana.

Vierailija
24/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä nyt, mutta mä sain v2011 yksin 1800e/kk bruttotuloilla (määräaikainen työsoppari kaiken lisäksi) lainaa okt:oon 55000e ilman takaajia, omaa oli se 10% talon arvosta. Tosin laina-aikakin on maksimi, erä 300-400e/kk korkoineen.

Vierailija
25/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan 2 eri kertaa ostettu pankilta takaukset asuntolainaan. Ekalla kerralla 2010 ei muuta ollut, kuin pankista ostettu takaus. Toisella kerralla 2012 ostetun takauksen lisäksi oli henkilötakaukset. Ostettuja takauksia nimenomaan saa yksityishenkilöt (ei yritystä).

Vierailija
26/48 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kilpailuttaa pankkeja. Osa antaa pelkällä henkilötakauksella. Tiedän koska reilu vuosi sitten sellaisen saimme.

Lisäksi tietenkin itse asunto vakuutena ja valtion takaus

[quote author="Vierailija" time="27.10.2013 klo 20:51"]

Henkilötakaus ei riitä, tarvitaan vakuus. Eli jos takaajanne suostuu irrottamaan omaisuutta takuuksi.

Kuinka monta henkeä perheessä? Jos monta, niin nettotulot aivan liian pienet lainan maksuun.

[/quote]

Vierailija
27/48 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pankista ei irtoa, niin kannattaa kokeilla netin kautta: http://lainaanyt.fi/

Vierailija
28/48 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa itkeminen ei auta, jos et heittäydy lattialle huutamaan. ;)

Onnea matkaan! Toivon, että saatte pyytämänne lainan.

Vierailija
29/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iainaa netistä ilman vakuuksia - https://hespac.com/crefi.htm Palvelu oli nopea ja sujuva. Rahan sain tililleni puolessa tunnissa.

Vierailija
30/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nadettee kirjoitti:

Iainaa netistä ilman vakuuksia - https://hespac.com/crefi.htm Palvelu oli nopea ja sujuva. Rahan sain tililleni puolessa tunnissa.

Ai 100 000?

Vierailija
31/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin pääkaupunkiseudulla vuokran jälkeen on tosi vaikeaa säästää asuntoa varten, jos on yhtään pienempituloinen. Nyt maksetaan saman verran omistusasunnosta (vastike+laina+korot), kuin mitä joutuisi vuokralla maksamaan. Omalla kohdalla kävi tuuri, ja saatiin laina ennen kuin pankit kiristivät ehtojaan. Takaaja saatiin pankin kautta, maksoi hieman ja saatiin sekin lainaa liitettyä, mutta ei tarvinnut erikseen takaajia pyydellä.

Vuokrakoppeja saa 600 eurolla, keskipalkan ollessa 3500 eur. Jos sattuu hesasta töitä nyt saamaan, kun joka viiden hesalainen työikäinen ei saa töitä. Kyllä siitä 3500 eurosta pitää saada säästettyä.

Vierailija
32/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nadettee kirjoitti:

Ja loppuelämän maksat 50% vuosikorkoa.

Vierailija
33/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte saadakin, mutta luulen myös, että tarvitaan reaalivakuuksia eli esim. vanhempien asunto tai muuta omaisuutta pantiksi. Reaalivakuuden arvo ei välttämättä ole koko asunnon arvo vaan osa siitä. Pankeissa suhtaudutaan nykyään usein nihkesti pelkkään henkilötakaukseen, vaikka takaaja olisi hyvätuloinenkin.

Kusipää sotkisi vanhemmat asuntolainoihinsa.

Vierailija
34/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mörskän saa 100 000 eurolla? Ei ainakaan mitään mihin vanhemmat ja useampi lapsi mahtuisi.

Vierailija
35/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan 2 eri kertaa ostettu pankilta takaukset asuntolainaan. Ekalla kerralla 2010 ei muuta ollut, kuin pankista ostettu takaus. Toisella kerralla 2012 ostetun takauksen lisäksi oli henkilötakaukset. Ostettuja takauksia nimenomaan saa yksityishenkilöt (ei yritystä).

Pankista saa helposti lainaa. Vakuutena käy asunto jonka ostaa ja välittäjän arvio sen arvosta. Jos ei saa maksettua ilmeisesti muutama kk menee ulosotossa, parissa kk saa luottotiedot takaisin ja pääsee uudestaan hakemaan lainaa.

Vierailija
36/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä mörskän saa 100 000 eurolla? Ei ainakaan mitään mihin vanhemmat ja useampi lapsi mahtuisi.

Katsoitko sä miltä vuodelta tää ketju on?

Vierailija
37/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä nyt, mutta mä sain v2011 yksin 1800e/kk bruttotuloilla (määräaikainen työsoppari kaiken lisäksi) lainaa okt:oon 55000e ilman takaajia, omaa oli se 10% talon arvosta. Tosin laina-aikakin on maksimi, erä 300-400e/kk korkoineen.

Mun äidin 62 v bruttotulo 2-kertainen, ei säästöjä kylläkään kun maksoi 15 v k-pää isäni äidin(kin) nimiin tekemiä velkoja, ei saanut lainaa. Stressitestissä 2 riskitekijää eli ikä = työttömyysuhka ja yksin lainan haku. Mikään pankki ei myöntänyt, ei edes S-Pankki josta luottohäiriöisetkin saa ainakin opintolainaa. Äiti jatkaa sitten kallista vuokra-asumista. Hienoa ikärasismiakin vielä pankeilta!

Vierailija
38/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa kun ostatte asunnon että se on omalla tontilla, (tontti) vuokrat kun ovat yleensä nousevia tosin niin myös kiinteistöverotkin myös maapohjasta.

Vierailija
39/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväämmällä alkaa hintojen laskettua saamaan ihan kunnollisia perheasuntojakin.

Vierailija
40/48 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äidin 62 v bruttotulo 2-kertainen, ei säästöjä kylläkään kun maksoi 15 v k-pää isäni äidin(kin) nimiin tekemiä velkoja, ei saanut lainaa. Stressitestissä 2 riskitekijää eli ikä = työttömyysuhka ja yksin lainan haku. Mikään pankki ei myöntänyt, ei edes S-Pankki josta luottohäiriöisetkin saa ainakin opintolainaa. Äiti jatkaa sitten kallista vuokra-asumista. Hienoa ikärasismiakin vielä pankeilta!

Vuokra-asunnon saa 600 eurolla. Jos asuu kalliisti vuokralla voi syyttää omaa laiskuuttaan kun ei etsi halvempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän