Olen lähihoitaja, joka on katkeroitunut kun palkan netto-osuudesta lähes puolet menee vuokraan, mutta samaan aikaan tuilla elävä kaverini saa samanhintaisen asunnon tuilla ja hänelle jää sen jälkeen käteen melkein yhtä paljon.
Ei voi olla oikein, todella rasittavaa. Tiputtakaa tukia tai nostakaa palkkoja. Tai no: nostakaa palkkoja. Tämä tilanne on ihan järjetön. Tyyppi on asunut kämpässä viisi vuotta ja aina on kehoitettu hakemaan pienempää asuntoa. On tehnyt jotakin hakemuksia, joita sitten pitää Kelaan/sossuun toimittaa todisteina, mutta eihän luottotiedoton mitään uutta asuntoa saa ja saa jatkaa asumistaan ylihintaisessa asunnossa ilmaiseksi ja vielä hyvällä paikalla Helsingissä.
Ei pidä käsittää väärin: en halua häntä asunnottomaksi. Mutta se, että hän ei tee mitään, korkeintaan polttelee ja dokailee ja surffaa netissä, on väärin. Itse väännä niska limassa hommia, pyyhin takapuolia ja kuuntelen haistattelua ja saan nyrkistä aina joskus. Ja miksi? Saman saisi olemalla tekemättä mitään. Mutta minä en saa jäädä työttömäksi, minut pakotetaan töihin. Häntä ei ahdistella, saa jatkaa touhua ilman että kukaan jaksaa puuttua.
Jossakin menee raja ja minulla se on lähellä. Heka ei asuntoja anna, työsuhdekämpät menee ulkopaikkakunnilta muuttaville. Siksi pitää olla markkinahintaisessa kämpässä, eikä lainaa saa ikinä omaan. Edes Aso-asuntoja ei ole mahdollista saada, kun jononumerot on pitkät. Ja mihinkään asumistukiin en ole oikeutettu (mistä sellainen kuvitelma ihmisillä edes on?)
Kommentit (902)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ruvetaan maksamaan tämän korona ajan hintaa niin olen erittäin katkera jos ei tukia kuten asumistukia pudoteta. Palkkoja, eläkkeitä ollaan valmiina pudottamaan mutta tuilla elämisestä on tehty kansalaisoikeus johon ei saa koskea negatiivisessa mielessä.
Niin kauan kun ollaan EU:ssa niin tukiin on mahdollisuus ihmisillä. Myös perustuslaissa on kohta joka turvaa ihmisen toimeentulon, jos töitä ei ole saatavilla.
Pitäisi pikemminkin hyökätä agressiivisesti vuokranantajia kohtaan. HE tässä vetävät työtätekevien rahoja itselleen. He ovat ne siat joilta pitäisi ottaa rahaa takaisin työtätekeville. Rahat tänne jo sieltä tileiltä. Kyllä me haistamme ne rahat. Haisee selvästi rahalle.
Jos minulla on asunto, jota en itse käytä asumiseen ja sinä haluat siinä asua, sinä luonnollisesti maksat siitä. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ei sinun pakko ole juuri siinä minun asunnossani asua eikä minun sitä sinulle vuokrata. Luuletko sinä, että saat ajella minun autollanikin?
Jos minä jumalauta olen neljäkymmentä vuotta vuokralla samassa asunnossa ja olen maksanut neljänkymmenen vuoden ajan vuoraa moninkertaisesti kämpän arvon verran yli, niin se kämppä kuuluu jumalauta minulle !!! Saatana!
Sitten sä varmaan ostat sen.
Ootko tyhmä vai ymmärrätkö tahallasi väärin? Eihän tällä nyt ole mitään tekemistä ap:n kuvaaman tilanteen kanssa! Totta helv*tissä se on väärin että toinen saa saman ilmaiseksi minkä eteen toisen on tehtävä töitä 8h päivässä viitenä päivänä viikossa’