Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kampaajalla, halusi ottaa kuvia hiuksista työn jälkeen

Vierailija
10.09.2020 |

Tuli vähän typerä olo. Minkä takia mun täyden hinnan maksaneet hiukset saisi käyttää ilmaisena kuvamateriaalina portfolioon tai nettisivuille? Kampaaja otti siis monesta eri kulmasta kuvat ja vielä lopuksi lyhyen videon (!) missä heilutan hiuksiani. Ei olisi pitänyt suostua moiseen pelleilyyn, pitäisi varmaan soittaa sinne ja sanoa että poistaa ne kuvat. Jos olisin ollut hiusmallina, niin sitten ymmärtäisin, mutta tosiaan maksoin ne ihan itseäni varten.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sitten suostuit, jos se oli noin kauheeta. Oma kampaajani ottaa miltei joka kerta ennen ja jälkeen kuvat kampaamon insta-sivuille. Minusta on vain kiva itsekin jälkikäteen sivuilta katsoa että millainen muutos oikeasti tuli ja millaisia värjäyksiä kampaaja on tehnyt. Lisäksi itse olen jo vuosia käynyt samalla kampaajalla ja vaikka maksankin aina täyden hinnan, mielelläni annan ottaa kuvat eikä mieleen tulisi edes, että pitäisi saada jotain hyvitystä siitä. Tuen mielelläni yrittäjää ja omaan kampaajaani voin luottaa että aina tulee upeaa työnjälkeä, ja jos kuvat hiuksistani osaltaan edistävät hänen liiketoimintaansa ja kampaamon toiminnan jatkumista, saa ottaa niin paljon kuvia hiuksistani kuin haluaa. Ei siinä kuvaussessiossa edes mene kovin paljon aikaa. Sitä paitsi ainakin oma kampaajani aina käynnin yhteydessä värin ja leikkauksen kanssa myös laittaa pienen kampauksen tai kihartaa hiukset ja mielestäni tämäkin on kampaajalta ikään kuin ylimääräistä palvelusta eikö suoraan hintaan kuuluvaa.

Vierailija
22/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti kuvat ettei tarvi maksaa asiakkaalle jälkikäteen, toiset kun tulee katumapäälle myöhemmin nukuttuaan yön yli ja vinkuvat rahoja takaisin. Hiuksiasi kun huiskuttelit, niin kyllä siitä videosta välittyy, että asiakas on tykännyt uusista hiuksistaan. Ja naapurin juorukerhossa kiva näyttää kuvaa kun olet niiden kohteena. Ilmainen vinkki: Vaihda parturia!! Epärehellisiä ja juoruilijoita aika moni parturi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sitten suostuit, jos se oli noin kauheeta. Oma kampaajani ottaa miltei joka kerta ennen ja jälkeen kuvat kampaamon insta-sivuille. Minusta on vain kiva itsekin jälkikäteen sivuilta katsoa että millainen muutos oikeasti tuli ja millaisia värjäyksiä kampaaja on tehnyt. Lisäksi itse olen jo vuosia käynyt samalla kampaajalla ja vaikka maksankin aina täyden hinnan, mielelläni annan ottaa kuvat eikä mieleen tulisi edes, että pitäisi saada jotain hyvitystä siitä. Tuen mielelläni yrittäjää ja omaan kampaajaani voin luottaa että aina tulee upeaa työnjälkeä, ja jos kuvat hiuksistani osaltaan edistävät hänen liiketoimintaansa ja kampaamon toiminnan jatkumista, saa ottaa niin paljon kuvia hiuksistani kuin haluaa. Ei siinä kuvaussessiossa edes mene kovin paljon aikaa. Sitä paitsi ainakin oma kampaajani aina käynnin yhteydessä värin ja leikkauksen kanssa myös laittaa pienen kampauksen tai kihartaa hiukset ja mielestäni tämäkin on kampaajalta ikään kuin ylimääräistä palvelusta eikö suoraan hintaan kuuluvaa.

Kyllä ne kampaamon hinnat on aika kovat, että siinä tulee jo tuettua. vaikka ymmärrän, että Suomessa kaikenlaisia  vero- ja lakijuttuja minkä vuoksi pakkokin olla. Ja kihartaminen tai suoristaminen lopussa on hiusten muotoilua mikä kyllä pitääkin kuulua palveluun, ei ole mitään erityistä ekstraa tai tuttavanpalvelusta! Eihän siinä muuten näe, miten uusi kampaus toimii ja olisi se kampaajallekin noloa jos asiakas lähtis häneltä hiukset epämääräisiin suuntiin sojottaen, kun ei kampausta laitettu. Suomalaiset on niin kilttejä ja vaatimattomia... kaikesta pulitetaan nätisti ja ilman tinkimistä, ja kaikki tehdään mitä pyydetään, jos joku kyseenalaistaa käytäntöjä niin lynkataan av:lla :D Kyllä asiakkaan pitää olla pahoillaan, että on kampaajan vaivoiksi mennyt.  Ap

Vierailija
24/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis saada edes jonkunlainen korvaus (just vaikka tuotelahja) koska annat "kasvosi" hänelle mainokseen.

Vierailija
25/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä pitäis saada edes jonkunlainen korvaus (just vaikka tuotelahja) koska annat "kasvosi" hänelle mainokseen.

Niin, kun mä jäin miettimään, että tossa tilanteessa olisin voinut tavallaan sanoa, että lähetä mullekin ne kuvat. Eihän ne siitä olisi voineet kieltäytyä, koska mun hiukset, mun pää jne... Mutta eihän kampaajien kanssa yleensä mitään yhteystietoja vaihdeta ja kuvia lähetellä (en käytä esim. instaa, joten puhelimen/sähköpostin kautta olisi pitänyt). Ja minusta näin ollen jos kuvien lähettäminen asiakkaalle ja yhteystietojen vaihtaminen ei ollut tilanteessa luontevaa, niin ei ollut silloin kuvien ottaminenkaan. Ap

Vierailija
26/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan itse asiassa huomenna viestiä sinne,että en halua että kuviani käytetään missään. Olen oikeasti aika yksityinen ihminen (nykypäivään) enkä jaa somessa paljon mitään. Minua ei miellytä ajatus, että jotkut tuttuni esim huomaisivat jostain internetissä pyörivistä kuvista, missä käyn kampaajalla. En edes pyytänyt katsoa kuvia, kun olin nälkänen sen pitkän istumisen jälkeen, en tiedä jos niissä viistosti takaa otetuissa näkyy osa mun kasvoista/nenää, poskea mistä voi ihan tunnistaa ihmisen. Olis tietenkin pitänyt tajuta itse kieltäytyä, mutta jotenkin olin nyt hidas siinä sitten tajuamaan. Ap

Vierailija
27/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen kerran: Suu pitää osata avata eikä märistä jälkikäteen. Ainakaan vauvapalstalla. Kas kun et soittanut iltapäivälehteen.

Mistä olisin etukäteen tiennyt, että se on oikein kuvaussessio mikä siinä pitää vetää 🙄Ap

kuola valuen odotit koska se ehdottaa sinua ammattimalliksi ja petyit pahasti. haasta se kampaaja oikeuteen ja pyydä miljoona kärsimyksistäsi.

Vierailija
28/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kuva takaa ja ehkä toinen sivulta niin ettei naama näy, saattaisin vielä suostua. Sen enempää en jäisi malliksi. Videon kohdalla vastaus olisi suora ja selkeä EI.

Vierailija
29/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n elämä on nyt selvästi pilalla. Kyynel.

Vierailija
30/43 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kattoo sen kampaamon instasta (toimii ilman tunnuksiakin selaimella) joko kuvasi on siellä.

Vierailija
31/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, jos maalari vaikka maalaisi teille kotona ja tuumais ennen lähtöään, että otetaan huoneesta hänelle kunnon kuvat vielä, niin hienot seinät tuli! Ap

Meillä teki remppafirma kylpyhuoneremontin ja kysyi saavatko ottaa kuvat ja laittaa nettisivuilleen. Annettiin lupa. Kylppäri oli superhieno ja kivalta tuntui meistäkin, että se oli remppafirmastakin onnistunut ja halusivat sillä mainostaa.

Vierailija
32/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kampaamon hinnat on aika kovat, että siinä tulee jo tuettua. vaikka ymmärrän, että Suomessa kaikenlaisia  vero- ja lakijuttuja minkä vuoksi pakkokin olla. Ja kihartaminen tai suoristaminen lopussa on hiusten muotoilua mikä kyllä pitääkin kuulua palveluun, ei ole mitään erityistä ekstraa tai tuttavanpalvelusta! Eihän siinä muuten näe, miten uusi kampaus toimii ja olisi se kampaajallekin noloa jos asiakas lähtis häneltä hiukset epämääräisiin suuntiin sojottaen, kun ei kampausta laitettu. Suomalaiset on niin kilttejä ja vaatimattomia... kaikesta pulitetaan nätisti ja ilman tinkimistä, ja kaikki tehdään mitä pyydetään, jos joku kyseenalaistaa käytäntöjä niin lynkataan av:lla :D Kyllä asiakkaan pitää olla pahoillaan, että on kampaajan vaivoiksi mennyt.  Ap

Tarkoitik kyllä ihan kampausta, ei hiusten muotoilua. Ehkä oli väärin käyttää termiä hiusten kihartaminen kun tarkoitin että kampaaja todella tekee kampauksen hiuksiin jos haluaa. Eli yleensä tiedustelee, että suoristetaanko, laitetaanko kiharaa vai tehdäänkö joku kampaus. Mielestäni, jos hiukset laitetaan hääkampaukseen verrattavissa olevalle nutturalla esimerkiksi, on kyse ekstrapalvelusta.

Mutta ap:lla on selkeästi joitain yksityiseen liittyviä ongelmia, joita olisi hyvä ratkoa ammattilaisen avulla. Tiedätkö, että julkisella paikalla voit myös tulla kuvatuksi, eikö kuvaamista julkisella paikalla voi estää.

Vierailija
33/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP vaikuttaa ihmiseltä, joka jää aina jauhamaan kaikenlaisia asioita ja vääntää ja vatvoo niitä viimeiseen asti. Sinun olisi heti pitänyt sanoa että et halua kuvia. Piste. Turha täällä sitä vikistä jälkeenpäin.

Mutta onhan se hyvä, ettei AP:lla ole ilmeisesti todellisia ongelmia kun tästä tuli noin valtavan suuri asia.

Vierailija
34/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sanonut vaan ei? Että et halua että kuvat otetaan.

Ja voit edelleen ilmoittaa että et halua kuvia käytettävän. Itsekään en tykkäisi jos kuviani olisi jossain. Kampaaja ymmärtää kyllä jos pyydät kuvien poistoa. En itse ymmärrä ollenkaan tätä kuvaamista ja kerran yksi kampaaja onneksi oli ihanan ymmärtäväinen, kun menin aivan lukkoon kun kampaaja alkoi kysellä saako kuvata - että tajusi sitten itse että oli tahditon ja että kaikista ei tarvitse saada kuvaa.

Kampaamo on palveluala ja asiakkaille ei haluta aiheuttaa huonoja fiiliksiä. Jo siitä syystä kehottaisin olemaan yhteydessä kampaajaan ettei asia jää hampaankoloon.

Vierailija
35/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostelet suomalaisia liiasta kiltteydestä kun itse annoit vain kuvata etkä uskaltanut siinä tilanteessa purnata vastaan. Olisit sanonut viimeistään kuvausvaiheessa, että riittää jo kun mielestäsi oli kuvattu tarpeeksi.

Vierailija
36/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva katsoa oikeille asiakkaille tehtyjä kampauksia esim. instasta. Ei niistä ketään tunnista. Kaikki eivät ole onneksi sellaisia kyyliä kuin ap ilmeisesti itse on kun hänelle tulee edes mieleen että joku kävisi läpi kampaamojen instagram-tilejä ja vertailisi, että kenenkähän hiukset tässä mahtaa olla.

Vierailija
37/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa? Minusta on päinvastoin hienoa, jos kampaaja haluaa ottaa juuri minun hiuksistani kuvan! Myös kosmetologini ottaa joskus geelilakkauksistani kuvan jos on jokin erityisen onnistunut idea. 

Ongelma on mielestäni siinä, että ap nyhverö ei saanut suutaan auki.

Vierailija
38/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lirulettiä ei kampaaja suostu edes kuvaamaan. Mieti sitä. Hiuksesi näyttävät varmasti tosi hyvältä, ole iloinen!

Vierailija
39/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitää sanoa heti siinä tilanteessa jos joku asia ei ole ok. Tai jos aluksi ok asia muuttuu ei-ok:ksi, niin senkin voi keskeyttää, että nyt riittää, kiitos. En halua esiintyä videolla, kiitos.

Jälkeenpäin jurputtaminen keskustelupalstoilla, facessa tai avautuminen iltapulussa ei ole ok. Jos on niin lammas, ettei saa siinä suutaan auki niin sitten elää sen kanssa mihin on suostunut.

Vierailija
40/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kampaaja ottaa joskus kuvia, mutta ei muistaakseni ole niitä laittanut instaan tai faceen. Ehkä näyttää niitä kollegalleen tai kerää muuten vaan kuvia työstään. Onhan se helpompaa näyttää että tuollainen tuli, kun laitettiin sitä tai tätä. Kampaajani joskus juttelee esim kouluttautumisestaan jonkun tuotemerkin kanssa, ehkä he käyttävät kuvia siellä ja puhuvat niistä? Ei mua kyllä häiritse yhtään, saahan nyt omaa työtään kuvata. Jos häiritsisi, sanoisin että älä ota kuvia, kiitos. Insta on nykypäivää ja hyvää mainosta kampaajalle, siitä voi jokainen katsoa että toi olis kiva, pystyykö näihin hiuksiin tekemään? Ja onhan se asiakkaalle jonkinlainen takuu, että lopputulos on juuri tuossa paikassa jotain muuta kuin ne kauhupalkkiraidat tai marsunperse :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi