Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kampaajalla, halusi ottaa kuvia hiuksista työn jälkeen

Vierailija
10.09.2020 |

Tuli vähän typerä olo. Minkä takia mun täyden hinnan maksaneet hiukset saisi käyttää ilmaisena kuvamateriaalina portfolioon tai nettisivuille? Kampaaja otti siis monesta eri kulmasta kuvat ja vielä lopuksi lyhyen videon (!) missä heilutan hiuksiani. Ei olisi pitänyt suostua moiseen pelleilyyn, pitäisi varmaan soittaa sinne ja sanoa että poistaa ne kuvat. Jos olisin ollut hiusmallina, niin sitten ymmärtäisin, mutta tosiaan maksoin ne ihan itseäni varten.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys ap: Miksi et sanonut että ei, minun hiuksistani ei saa ottaa kuvia?

Vierailija
42/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin sun fiilikset ton jälkeen. En tykkää itsekään siitä että löytäisin itseni kampaamon instasta, edes tunnistamattomana. Eikä sun tarvii sitä hävetä tai anteeksi pyydellä ettet halua ottaa kuvia tai ainakaan niitä julkaistuna. Olet maksanut palvelusta etkä mitään velkaa kampaajalle. Toki jos kampaaja kysyy ystävällisesti että saako ottaa kuvia niin eri asia mutta todella ärsyttävää nykytyyli että kuvat ns muka kuuluisivat asiaan. Jatkossa kannattaa ihan vain ystävällisesti sanoa että "ei kiitos" kun kampaaja ottaa kännykän esiin. Ei sitä tarvitse sen enempää selitellä ja jos kampaaja on toisenkin käynnin arvoinen niin se on hänelle täysin ok ja hän käyttäytyy niin, eikä osoita mieltään. Jos osoittaa niin silloin on aika etsiä toinen kampaaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sitten suostuit, jos se oli noin kauheeta. Oma kampaajani ottaa miltei joka kerta ennen ja jälkeen kuvat kampaamon insta-sivuille. Minusta on vain kiva itsekin jälkikäteen sivuilta katsoa että millainen muutos oikeasti tuli ja millaisia värjäyksiä kampaaja on tehnyt. Lisäksi itse olen jo vuosia käynyt samalla kampaajalla ja vaikka maksankin aina täyden hinnan, mielelläni annan ottaa kuvat eikä mieleen tulisi edes, että pitäisi saada jotain hyvitystä siitä. Tuen mielelläni yrittäjää ja omaan kampaajaani voin luottaa että aina tulee upeaa työnjälkeä, ja jos kuvat hiuksistani osaltaan edistävät hänen liiketoimintaansa ja kampaamon toiminnan jatkumista, saa ottaa niin paljon kuvia hiuksistani kuin haluaa. Ei siinä kuvaussessiossa edes mene kovin paljon aikaa. Sitä paitsi ainakin oma kampaajani aina käynnin yhteydessä värin ja leikkauksen kanssa myös laittaa pienen kampauksen tai kihartaa hiukset ja mielestäni tämäkin on kampaajalta ikään kuin ylimääräistä palvelusta eikö suoraan hintaan kuuluvaa.

Kyllä ne kampaamon hinnat on aika kovat, että siinä tulee jo tuettua. vaikka ymmärrän, että Suomessa kaikenlaisia  vero- ja lakijuttuja minkä vuoksi pakkokin olla. Ja kihartaminen tai suoristaminen lopussa on hiusten muotoilua mikä kyllä pitääkin kuulua palveluun, ei ole mitään erityistä ekstraa tai tuttavanpalvelusta! Eihän siinä muuten näe, miten uusi kampaus toimii ja olisi se kampaajallekin noloa jos asiakas lähtis häneltä hiukset epämääräisiin suuntiin sojottaen, kun ei kampausta laitettu. Suomalaiset on niin kilttejä ja vaatimattomia... kaikesta pulitetaan nätisti ja ilman tinkimistä, ja kaikki tehdään mitä pyydetään, jos joku kyseenalaistaa käytäntöjä niin lynkataan av:lla :D Kyllä asiakkaan pitää olla pahoillaan, että on kampaajan vaivoiksi mennyt.  Ap

Arvostelet suomalaisia liiasta kiltteydestä kun itse annoit vain kuvata etkä uskaltanut siinä tilanteessa purnata vastaan. Olisit sanonut viimeistään kuvausvaiheessa, että riittää jo kun mielestäsi oli kuvattu tarpeeksi.

Klassinen esimerkki siitä, kuinka ihmisiä ärsyttää juuri ne ominaisuudet, joita heillä itsellään on (mutta eivät tajua sitä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi