Pukeutuminen hautajaisiin?
Ei olekaan näin aikuisiällä sattunut hautajaisia kohdalle, joten miten alle kolmekymppisen naisen tulee pukeutua? Mustaa tottakai, mutta onko pakko olla suorat housut tai hame, kauluspaita ja jakku? Vai voiko olla vaikka vaan jotkut mustat housut ja musta neule? Entäpä millainen takki vai tarviiko sitä näillä säillä edes? Entäpä kengät?
Ei kai taaperon tarvitse olla päästä varpaisiin mustassa? Eikö lapsella voi olla ihan hyvin muitakin hillittyjä ja siistejä värejä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli lapsena, joskus 8-12v. yleensä sitä mitä kaapeista löytyi. Esimerkiksi tummansininen hame ja vaaleansininen paita, violetti paita, mustat housut tai hame ja valkoinen, vaalea tai violetti paita.
Muistan, että 60-luvun lopulla olin hautajaisissa ja minulla oli tummanruskea puolihame ja pusero, jota silloin ajattelin mokkajäätelön väriseksi (oli mun ehdoton lempijäätelömakuni) eli hieman beigeä tummempi. Vainajan lastenlapsilla oli yksillä siskoksilla vaaleanharmaat mekot, toisella sisarusparvella vaaleansiniset, pojilla suorat housut ja vaaleat paidat. Jos sellaiset kelpasivat silloin, kaipa nytkin.
Miksei mustia vaatteita?
Miksi olisi pitänyt, outo kysymys. En muista nähneeni koskaan lapsilla mustia vaatteita hautajaisissa.
Ainakin meidän lapsilla on aina ollut mustat puvut pojilla ja tytöillä mustat mekot kuten kuuluu. Kaikilla mustat juhlakengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli lapsena, joskus 8-12v. yleensä sitä mitä kaapeista löytyi. Esimerkiksi tummansininen hame ja vaaleansininen paita, violetti paita, mustat housut tai hame ja valkoinen, vaalea tai violetti paita.
Muistan, että 60-luvun lopulla olin hautajaisissa ja minulla oli tummanruskea puolihame ja pusero, jota silloin ajattelin mokkajäätelön väriseksi (oli mun ehdoton lempijäätelömakuni) eli hieman beigeä tummempi. Vainajan lastenlapsilla oli yksillä siskoksilla vaaleanharmaat mekot, toisella sisarusparvella vaaleansiniset, pojilla suorat housut ja vaaleat paidat. Jos sellaiset kelpasivat silloin, kaipa nytkin.
Miksei mustia vaatteita?
Miksi olisi pitänyt, outo kysymys. En muista nähneen
Ainakin meidän lapsilla on aina ollut mustat puvut pojilla ja tytöillä mustat mekot kuten kuuluu. Kaikilla mustat juhlakengät.
No onko ne hautajaiset erilaiset noissa pukimissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mustia vaatteita?
Miksi olisi pitänyt, outo kysymys. En muista nähneen
Missä piireissä kuuluu?
Koulutetuissa piireissä missä hautajaiset on surun juhla mihin puetaan mustaa ja piste. Naiset pukee leningin ja miehet puvun. Lapset myös tytöt ja pojat.
Vierailija kirjoitti:
Koulutetuissa piireissä missä hautajaiset on surun juhla mihin puetaan mustaa ja piste. Naiset pukee leningin ja miehet puvun. Lapset myös tytöt ja pojat.
Ajattelin, että jossa lahkolaispiireissä... Koulutettuja on monenlaisia, kaikki ei ole konservatiiveja.
Vierailija kirjoitti:
Ei vissiin empatiaa tunneta kuitenkaan eikä sitä mikä on hautajaisissa tärkeintä. Toki te varmaan menette hautajaisiin lähinnä tuntemaan kuviteltua paremmuuttanne oman pukeutumisenne suhteen.
Miksi olisi pitänyt, outo kysymys. En muista nähneeni koskaan lapsilla mustia vaatteita hautajaisissa.