Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää hyvät ihmiset jättäkö vuokrianne maksamatta tai rästejä roikkumaan!!

Vierailija
23.10.2013 |

Jos taloudellisessa tilanteessanne tapahtuu jotain, niin olkaa heti yhteydessä vuokranantajaanne ja sopikaa lisämaksuajasta. Yleensä sitä kyllä saa, kun toimii reilusti. Ja jos lupaatte jotain (esim. että maksatte tiettynä päivänä), niin PITÄKÄÄ LUPAUKSENNE. Älkää valehdelko, älkää vetkutelko, vaan kantajaa vastuunne ja olkaa rehellisiä. Jos vuokranmaksu ei kerta kaikkiaan onnistu, niin menkää sossuun. Hakekaa apua, toimikaa.

Olen vuokrantanajana joutunut todella kurjaan tilanteeseen, jossa vuokralainen ei pidä mitään lupauksiaan eikä maksa vuokriaan. Ihmisiä me vuokranantajatkin olemme, ja pitkälti varsin kärsivällisiäkin. Mutta koettakaa tajuta, että kotinne on kuitenkin meidän omaisuuttamme, ja meidän oma taloudellinen tilanteemme voi hyvinkin olla riippuvainen siitä, että vuokrat maksetaan ajallaan. Toimimalla typerästi te sössitte paitsi oman, myös vuokranantajanne elämän. Onko se koskaan juolahtanut mieleen?

Entä onko teistä oikeudenmukaista syyttää vuokranantajaa "riistäjäksi" tai "hulluksi" siksi, että hän pitää kiinni omista laillisista oikeuksistaan vuokraan ja omaisuutensa hyvään kohteluun? Tiedoksenne, että ette te niitä rästejänne pakoon pääse. Jos ette reagoi maksukehotuksiin ettekä perintätoimiston kirjeisiin, niin asia menee käräjäoikeuteen ja teiltä tullaan ulosotossa hakemaan vaikka tuhkat pesästä. Pystyttekö edes siinä vaiheessa ajattelemaan, että olisi kannattanut hoitaa asiansa ajoissa kuntoon?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:23"]

Minäkin olen yksityinen vuokranantaja. Voin luvata ettei kanssani tule mitään pulmaa, kunhan

- maksat vuokrat ajallaan tai vähintään ilmoitat viivästyksistä (ja hoidat ne)

- et hajota asuntoani tai likaa sitä ylenpalttisesti (tyyliin seinät sotkettu paskaan)

- ilmoitat asianmukaisesti kaikki vuokrasuhteeseen, asuntoon, avaimiin tms. liittyvät asiat, jotka minun tulee tietää.

Käänteisesti tästä voi sitten päätellä, minkälaisissa tilanteissa vuokralainen joutuu kanssani "hankaluuksiin".

[/quote]Mitä avaimiin liittyvää sinulle muka pitäisi kertoa? Se on vuokralaisen koti ja avaimet ovat hänen asiansa.

[/quote]

Urpo. Jos esim. avaimet katoavat. Avaimet eivät ole vuokralaisen asia. Hänellä on avaimet asuntoon jonka vuokranantaja omistaa. 

t. yksi vuokralainen jolla maailman ihanimmat vuokranantajat (yksityinen)

Vierailija
42/47 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 17:18"]

Minäkin olen yksityinen vuokranantaja. Voin luvata ettei kanssani tule mitään pulmaa, kunhan

- et hajota asuntoani tai likaa sitä ylenpalttisesti (tyyliin seinät sotkettu paskaan)

- ilmoitat asianmukaisesti kaikki vuokrasuhteeseen, asuntoon, avaimiin tms. liittyvät asiat, jotka minun tulee tietää.

Käänteisesti tästä voi sitten päätellä, minkälaisissa tilanteissa vuokralainen joutuu kanssani "hankaluuksiin".

[/quote]Mitä avaimiin liittyvää sinulle muka pitäisi kertoa? Se on vuokralaisen koti ja avaimet ovat hänen asiansa.

[/quote]

Urpo. Jos esim. avaimet katoavat. Avaimet eivät ole vuokralaisen asia. Hänellä on avaimet asuntoon jonka vuokranantaja omistaa. 

t. yksi vuokralainen jolla maailman ihanimmat vuokranantajat (yksityinen)

[/quote]

Avaimen katoaminen on ehdottomasti kerrottava vuokranantajalle. Samoin se, jos itse teettää lisää avaimia (pätee vanhoihin abloy-avaimiin, nykyäänhän on onneksi useimmissa taloissa turva-avaimet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasuhteen purku maksaa käräjillä pari satasta ja sen maksaa vuokralainen. Jos ei ole rahoja, menee summa ulosottoon ja siinä sitä sitten onkin luottotiedottomana ja hankala saada uutta asuntoa.

Vierailija
44/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:54"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:56"]

Vuokran voi jättää maksamatta ja silti saa asua vähintään puoli vuotta. Kyllä riistäjävuokranantaja joutaa odottamaan vuokriaan, ei tarviste aina olla käsi vuokralaisen kukkarolla.

[/quote]Ei todellakaan saa, kun vuokra on kaksi kuukautta myöhässä niin vuokrasuhde puretaan ja saa lähteä heti. Kärjäjiltäkin tulee yleensä häätö viikoissa jos ei muuten lähde.

[/quote]

No siksi sitä vuokraa roikotetaankin ihan kiusallaan aina vain kuukausi tai korkeintaan puolitoista. Siinähän kapitalisti kärsii ja punainen paukuttaa henkseleitään sohvalla.

[/quote]

Taidanpa tästedes ihan kiusallani alkaa vaatia kolmen kuukauden vuokravakuuden. 1,5 kk rästivuokriin ja loput muiden mahdollisten vahinkojen korjaamiseksi. Lisäksi lasken nyt pyytämääni kohtuulliseen vuokraan ihan kiusallani päälle sellaisen summan, että siitä riittää vähän suurempienkin vahinkojen korjaustöihin. Ts. vuokrani kallistuu sinun kaltaistesi loiseläjien ansiosta.

Muistathan käydä esittäytymässä ja kertomassa toiminnastasi niissäkin ketjuissa, joissa ihmiset valittavat vuokrien kalleutta!

T. vuokranantaja

Vierailija
45/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:39"]Jos ette reagoi maksukehotuksiin ettekä perintätoimiston kirjeisiin, niin asia menee käräjäoikeuteen ja teiltä tullaan ulosotossa hakemaan vaikka tuhkat pesästä.

[/quote]Tuskin muuta saat kuin ne tuhkat pesästä. Vuokralaisilla harvemmin on omaisuutta ja tulojenkin kanssa on vähän kehnoa, jos vuokratkin ovat jääneet maksamatta. Eihän kukaan ryssi asioitaan jos ne ovat kunnossa. Vuokran maksamatta jättäminen tarkoittaa sitä että kaikki alkaa olla menetetty.

[/quote] Miksi luulet että vuokralla asuu vain köyhiä? Minä tulen toimeen ihan mukavasti, omaisuuttakin on jonkin verran ja asun vuokralla.

Vierailija
46/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos esimerkiksi avaimia katoaa, minun on hyvä tietää asiasta. Lukot joudutaan mahdollisesti silloin vaihtamaan. Vaikka se on vuokralaisen koti, asunto on kuitenkin minun omaisuuttani.

Vierailija
47/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:53"]

Miksi luulet että vuokralla asuu vain köyhiä? Minä tulen toimeen ihan mukavasti, omaisuuttakin on jonkin verran ja asun vuokralla.

[/quote]

Joo, meidänkin naapuritalossa asuu eräskin metallialan yrittäjä. Pari komeaa autoa on pihalla ja tuntuu sillä hommia riittävän. Silti asuu yksiössä kaupungin vuokratalossa, kun hänelle muut asiat merkkaavat enemmän kuin komea (velkainen) talo. :)

Ja on se minullakin vuoden vanha auto, vaikka täällä vuokrakaksiossa asustan. ;)

13&19&28