Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää hyvät ihmiset jättäkö vuokrianne maksamatta tai rästejä roikkumaan!!

Vierailija
23.10.2013 |

Jos taloudellisessa tilanteessanne tapahtuu jotain, niin olkaa heti yhteydessä vuokranantajaanne ja sopikaa lisämaksuajasta. Yleensä sitä kyllä saa, kun toimii reilusti. Ja jos lupaatte jotain (esim. että maksatte tiettynä päivänä), niin PITÄKÄÄ LUPAUKSENNE. Älkää valehdelko, älkää vetkutelko, vaan kantajaa vastuunne ja olkaa rehellisiä. Jos vuokranmaksu ei kerta kaikkiaan onnistu, niin menkää sossuun. Hakekaa apua, toimikaa.

Olen vuokrantanajana joutunut todella kurjaan tilanteeseen, jossa vuokralainen ei pidä mitään lupauksiaan eikä maksa vuokriaan. Ihmisiä me vuokranantajatkin olemme, ja pitkälti varsin kärsivällisiäkin. Mutta koettakaa tajuta, että kotinne on kuitenkin meidän omaisuuttamme, ja meidän oma taloudellinen tilanteemme voi hyvinkin olla riippuvainen siitä, että vuokrat maksetaan ajallaan. Toimimalla typerästi te sössitte paitsi oman, myös vuokranantajanne elämän. Onko se koskaan juolahtanut mieleen?

Entä onko teistä oikeudenmukaista syyttää vuokranantajaa "riistäjäksi" tai "hulluksi" siksi, että hän pitää kiinni omista laillisista oikeuksistaan vuokraan ja omaisuutensa hyvään kohteluun? Tiedoksenne, että ette te niitä rästejänne pakoon pääse. Jos ette reagoi maksukehotuksiin ettekä perintätoimiston kirjeisiin, niin asia menee käräjäoikeuteen ja teiltä tullaan ulosotossa hakemaan vaikka tuhkat pesästä. Pystyttekö edes siinä vaiheessa ajattelemaan, että olisi kannattanut hoitaa asiansa ajoissa kuntoon?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, vuokranantajankin pitää mennä sossuun, jos talous menee kuralle...

Vierailija
2/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan on kyllä turha mennä sossuun, koska sieltä vain käsketään myymään se vuokralla oleva asunto. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralaisen kannattaa aina roikottaa vuokria, sitten kun aletaan uhkailemaan käräjillä niin maksetaan heti vähän vuokraa ja katsotaan miten kapitalisti selviää tilanteesta.

Vierailija
4/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee myös pienyrittäjien asiakkaita. Maksakaa laskunne, asiakkaat!

Vierailija
5/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:39"]Jos ette reagoi maksukehotuksiin ettekä perintätoimiston kirjeisiin, niin asia menee käräjäoikeuteen ja teiltä tullaan ulosotossa hakemaan vaikka tuhkat pesästä.

[/quote]Tuskin muuta saat kuin ne tuhkat pesästä. Vuokralaisilla harvemmin on omaisuutta ja tulojenkin kanssa on vähän kehnoa, jos vuokratkin ovat jääneet maksamatta. Eihän kukaan ryssi asioitaan jos ne ovat kunnossa. Vuokran maksamatta jättäminen tarkoittaa sitä että kaikki alkaa olla menetetty.

Vierailija
6/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut ku mä haluun sen ihkun tonnin Luiska Vuiskan laukun mieluummin ku et mä joutusin maksaan mun kämpästä vuokraa niinku joka ei oo edes mun oma ja ku emmä siellä kauheesti edes aikaa vietä ni miks pitäis maksaa siitä muille ylihintasta vuokraa siis!?

t. Seiska tms julkkikseksi haluava

Vierailija
7/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin yksi vuokralainen tiputteli aina pikkusummia vuokrasta. Lopulta piti antaa häätö ja edelleen maksaa ulosoton kautta vuokriaan.

Vierailija
8/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli kerran ihan hullu vuokranantaja! Väitti että talon kunnossapito kuuluu maksaa omasta pussista.Nyt olen kaupungin vuokratalossa,enkä enää ikinä lähde yksityiselle.

Ps.maksoin vuokran AINA ennen eräpäivää.

Vierailija
9/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota, lainaatko sä sitten meille rahaa? Pakko jättää aika ajoin joitakin maksuja maksamatta, että riittää rahaa ruokaan.

Juu ja en ole sössinyt elämääni, olen vaan jäänyt ilman töitä ja asuntokin myytiin jo.

Vierailija
10/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran voi jättää maksamatta ja silti saa asua vähintään puoli vuotta. Kyllä riistäjävuokranantaja joutaa odottamaan vuokriaan, ei tarviste aina olla käsi vuokralaisen kukkarolla.

Vierailija
11/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 13:54"]

Vuokralaisen kannattaa aina roikottaa vuokria, sitten kun aletaan uhkailemaan käräjillä niin maksetaan heti vähän vuokraa ja katsotaan miten kapitalisti selviää tilanteesta.

[/quote]

Tähän, tämä on sopiva käytäntö. Tehty ja kokeiltu monta kertaa eikä kapitalistiriistäjä saa mitään tuomioita kun vähän maksaa silloin tällöin.

Vierailija
12/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]

No mulla oli kerran ihan hullu vuokranantaja! Väitti että talon kunnossapito kuuluu maksaa omasta pussista.Nyt olen kaupungin vuokratalossa,enkä enää ikinä lähde yksityiselle.

[/quote]

Jep, myös minulla oli kerran seinähullu vuokranantaja (nainen). Sitten muutin asuntoon, jonka omisti eräs yritys, ja siellä vietin monta rauhallista vuotta, kunnes yritys päätti luopua kaikista vuokra-asunnoistaan. Ostajaksi tuli taas seinähullu vuokranantaja (mies), jonka terroria kestin vajaan vuoden. Nyt asun kaupungin vuokratalossa, ja täällä on mukavan rauhallista, ympäristö on entistä parempi ja ennen kaikkea ei yksityistä vuokranantajaa. Isännöitsijä on huippukiva eikä minulla ole valittamista mistään.

Ja kaikki vuokrat minäkin olen maksanut viimeistään eräpäivänä. Ehkä vain on niin, että asuntoihin rahojaan sijoittavat ihmiset luulevat vuokralaistensa olevan heille jonkinlaisia orjia ja heitä pitäisi keisareina ja keisarinnoina kumartaa ja mielivaltaa kestää? En tiedä, mutta kokemukseni perusteella en enää koskaan suostuisi yksityiselle vuokraa maksamaan.

Vierailija
13/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:57"]

[/quote]

Tähän, tämä on sopiva käytäntö. Tehty ja kokeiltu monta kertaa eikä kapitalistiriistäjä saa mitään tuomioita kun vähän maksaa silloin tällöin.

[/quote]

Häätöä pukkaa ja sana kiertämään roskaväestä... :)

Ja aina on hyvä tuntea muutama reipasotteinen tyyppi jolle voi myydä vuokrarästit.

Vierailija
14/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kaikessa sijoittamisessa on riskinsä. Jos riskistä ei pysty vastaamaan turha parkua, kun maito lasi on nurin.

Vierailija
15/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksityinen vuokranantaja. Voin luvata ettei kanssani tule mitään pulmaa, kunhan

- maksat vuokrat ajallaan tai vähintään ilmoitat viivästyksistä (ja hoidat ne)

- et hajota asuntoani tai likaa sitä ylenpalttisesti (tyyliin seinät sotkettu paskaan)

- ilmoitat asianmukaisesti kaikki vuokrasuhteeseen, asuntoon, avaimiin tms. liittyvät asiat, jotka minun tulee tietää.

Käänteisesti tästä voi sitten päätellä, minkälaisissa tilanteissa vuokralainen joutuu kanssani "hankaluuksiin".

Vierailija
16/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:23"]

Minäkin olen yksityinen vuokranantaja. Voin luvata ettei kanssani tule mitään pulmaa, kunhan

- et hajota asuntoani tai likaa sitä ylenpalttisesti (tyyliin seinät sotkettu paskaan)

- ilmoitat asianmukaisesti kaikki vuokrasuhteeseen, asuntoon, avaimiin tms. liittyvät asiat, jotka minun tulee tietää.

Käänteisesti tästä voi sitten päätellä, minkälaisissa tilanteissa vuokralainen joutuu kanssani "hankaluuksiin".

[/quote]

No näin juuri. En tajua, mikä tällaisessa listassa on liikaa pyydetty.

Vierailija
17/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:57"]

[/quote]

[/quote]

No ei kyllä ole. Kahden kuukauden vuokria vastaavat rästit oikeuttavat jo vuokrasopimuksen purkuun välittömästi. Aiemmin oli noita puoli vuottakin roikkuvia, ei enää. Purku ja perintä voidaan tehdä yksipuolisella päätöksellä, vaikka vuokralainen yrittäisi olla olematta tavoitettavissa.

Symppaan sinua, ap. Meilläkin oli aiempi asuntomme vuokrattuna henkilölle, jolta löytyi selitys poikineen ja vuokrarästit vain kasvoivat. Kun yritimme neuvotella niiden maksusta, hän haukkui riistäjiksi ja manaili, kuinka raha pilaa ihmisen jne. Olimme siis todella kärsivällisiä, hän oli jo noin puolen vuoden vuokrat meille velkaa.. Oli kyllä ikävä tilanne, koska meidän lainanmaksukykymme on tietenkin riippuvainen siitä, että vuokralainen maksaa vuokransa ajallaan. Lopulta oli pakko luovuttaa, kun tuon ihmisen kanssa ei voitu mistään sopia. Ilmeisesti hän oli sitä mieltä, että asunnossa olisi pitänyt saada asua ilmaiseksi! :(

Nyt siellä on kunnon vuokralainen asumassa, eikä enää mitään ongelmia. Edellisen velat ulosotossa, eipähän tarvitse enää itse yrittää sopia niiden maksusta kun peritään automaattisesti. Se harmittaa että varmasti hänelle tulee ulosotosta ja luottotietojen menettämisestä ongelmia, mutta kaikkemme kyllä yritimme, että siltä olisi voitu välttyä. Mikään ei vain tehonnut, valitettavasti.

Vierailija
18/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:23"]

[/quote]

Sinä olisit ilmeisesti ollut hyvä vuokranantaja minullekin. Minä kun sain sellaisen, joka kävi kerran kuussa tarkistamassa, että parkettilattiat olivat kunnossa (nainen) ja 30 vuotta vanhojen jääkaapin ja hellan tilalle oltiin tuomassa melkein yhtä vanhoja käytettyjä (suullinen sopimus oli ollut ihkauusista - jonka sain lakimiestuttavan avulla vihdoin pitämään; mies), että koin itseni vain vuokranantajien rahaatuottavaksi orjaksi. Ja nuo esimerkit olivat vain jäävuoren huippu; paljon kaikenlaista ikävää sain kokea yksityisellä puolella. Ja minä olen aina ollut ns. hyvä vuokralainen, siksi koin erittäin suurta epäoikeudenmukaisuutta tilanteesta. Mutta nyt todellakin minulla on hyvä olla. :)

13

Vierailija
19/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 15:30"]

Edellisen velat ulosotossa, eipähän tarvitse enää itse yrittää sopia niiden maksusta kun peritään automaattisesti. Se harmittaa että varmasti hänelle tulee ulosotosta ja luottotietojen menettämisestä ongelmia, mutta kaikkemme kyllä yritimme, että siltä olisi voitu välttyä. Mikään ei vain tehonnut, valitettavasti.

[/quote]

Hei, kiitos kommentistasi. Kyllä ketuttaa minuakin tämä tilanne. Kauanko teillä meni asian vireillepanosta siihen, että ulosoton kauttaa rupesi tulemaan rahaa? Jouduitteko hakemaan häädön? Jos jouduitte, niin kauanko sen toteuttamiseen meni?

ap

Vierailija
20/47 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:56"]

Vuokran voi jättää maksamatta ja silti saa asua vähintään puoli vuotta. Kyllä riistäjävuokranantaja joutaa odottamaan vuokriaan, ei tarviste aina olla käsi vuokralaisen kukkarolla.

[/quote]Ei todellakaan saa, kun vuokra on kaksi kuukautta myöhässä niin vuokrasuhde puretaan ja saa lähteä heti. Kärjäjiltäkin tulee yleensä häätö viikoissa jos ei muuten lähde.