Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni antaa lapsellensa hpv-rokotteen?

Vierailija
23.10.2013 |

Mä olen luullut koko ajan sen olevan hyvä juttu, mutta nyt on alkanut kuulua huhuja, että ei ehkä olekaan. Tälläisenä tavallisena tallaajana on tosi vaikea tietää kannattaako tuokin rokote antaa vai ei.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:40"]

Olen ymmärtänyt, että vanhemmat eivät voi päättää, saako tytär tämän rokotuksen vai ei... Tytär itse päättää. Aion kyllä keskustella tyttäreni kanssa ja kerron hänelle, että toivoisin hänen jättävän rokotuksen ottamatta. Mutta jos hän kaikesta huolimatta päättää piikin ottaa, niin en voi sille mitään.

[/quote]

Näinpä juuri, on herttaisen yhdentekevää miten suu vaahdossa av-mammat täällä misinformaatiota levittävät ja suureen ääneen toistelevat että minun tyttärelleni ei ainakaan rokotusta anneta. Yläasteikäiset tytöt katsotaan jo sen verran kypsiksi että mikäli he rokotuksen haluavat niin he myös sen saavat, vanhempien mielipiteistä huolimatta. Toivoa vain sopii että tytöillä on hieman enemmän järkeä/fiksuja esikuvia kuin äideillään - kysehän on kuitenkin heidän kehoistaan ja tulevaisuudestaan.

Vierailija
102/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tasan 1 seksikumppani, miehellä 3 ja silti olen saanut papillomavirustartunnan. Olemmeko seksuaalisesti vastuuttomia?

Ja vaikka miten seulonta on hyvää ja hyödyllistä niin yksikään teistä ei voi tietää miten aikuinen tyttärenne tulee seulontoihin osallistumaan. Suurin osa naisista ei käy tarpeeksi usein papassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:59"]

58 ei todellaan KASVA syövän saaminen jos et ota rokotetta. Juuri tuollaisen paskan takia, moni pilaa terveytensä ja lastensa terveyden.  

Aika erikoista, että monet ihmiset ovat parantuneet syövästä, oikean ruokavalion ja oikeiden ruokayhdisteiden takia, mutta sekös lääkärinalkua harmittaa, kun ihminen voi parantua ilman lääkefirmojen myrkkyjä. Ja kannattaa hiukan ottaa asioista selvää. Länsimainen lääketiede hoitaa OIRETTA ei paranna alkuperäistä syytä. 

Lääkärinä sinun pitäisi tietää, mitä kehon happamuus tekee vuosien saatossa kehossa, mitä se aiheuttaa, mitä tauteja ja sairauksia se luo. Sinä määräät niihin lääkettä, jotka lievittävät oiretta, minä hoidan alkupreäisen syyn ruokavaliolla. 

[/quote]

Väärin. Tähän rokotteet perustuvat: ne vähentävät todennäköisyyttä sairastua siihen sairauteen, mitä vastaan ne annetaan. Ja btw, ne eivät häiritse luontaista immuunipuolustusta vaan toimivat sen kautta. Jos onnistut parantamaan ihmisen syövän luontaistuotteillasi, olen vilpittömän iloinen parantuneen henkilön puolesta. Ja edelleenkään en kiistä ravinnon merkitystä, eikä kukaan lääkäri. Sairaudet kuten syöpä ovat kuitenkin niin monimutkaisia syntytavaltaan että kukaan järkevä ei voi luvata että kun syöt näin ja näin vältyt varmasti syövältä. Veikkampa kuitenkin että tositilanteessa ihan oikealle, tutkitulle lääketieteelle on tilausta. 

Ja kuule, tasan tiedän mitä asidoosi aiheuttaa.

Vierailija
104/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joskus gyne sanoi, että kun minä ja mieheni ollaan toistemme ainoat kumppanit, siis kummallakaan ei ole ollut koskaan ketään muita, niin en voi saada tuota syöpämuotoa. Mutta onko siis niin, että sen voi saada silti jotain muuta kautta?

Vierailija
105/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tietoa teille huuhaauskovaisille: http://blogi.kolome.fi/2013/10/uskokoot-ken-haluaa-tai-miten-huuhaasta.html

Oikeastaan olisi ihan hyvä että että kaltaisenne eivät ottaisi rokotteita...

Vierailija
106/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:18"]

En anna. Sikainfluenssarokote oli "tosi turvallinen" vaikka tutkimus oli vielä puolitiessään. Mä olen myös sitä mieltä että ahneet lääkefirmat haluaa rahastaa, eikä sillä ole mitään tekemistä ihmisten hyvinvoinnin kanssa. Täytyy olla paljon enemmän tutkimustietoa ennekuin lapseeni saa tuikata jotain rokotteita. Lääketehtaiden koekaniiniksi en lastani anna.

[/quote]

Miten paljon enemmän sitä tutkimusta täytyy sinusta olla? WHO:n kesällä julkaiseman raportin mukaan HPV-rokotteen on saanut nyt 175 MILJOONAA naista ympäri maailmaa, ja siltä pohjalta rokotteen hyötyä pidetään suurempana kuin mahdollisia haittoja. Että en kyllä menisi väittämään tätä rokotetta vähän tutkituksi...

Mulla ei ole tyttöjä, mutta jos olisi, niin rokote otettaisiin, koska suvussamme on taipumusta syöpiin.

Vierailija
107/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastomatematiikka mammoille.

Suomessa on 31.12.2013 ollut 2 760 052 naista. Tästä joukosta 80% saa elämänsä aikana papilloomaviruksen eli 2 208 416 henkeä. THL:n mukaan vuosittain sairastuu kohdunkaulansyöpään 150 henkeä, joista kuolee 1/3, siis 50 henkeä. Väestötasolla kohdunkaulansyöpään sairastumisen riski on 0,00679 % ja kuolleisuuden riski on 0,00226%. Rokottamisen jälkeen sairastumisriski pysyy samana mutta kuolleisuuden riski vähenee ja rokotetuilla se on 0,00079 %.

Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2011 kohdunkaulansyöpään kuoli 19 naista ikäluokassa 15-64 vuotta. Syöpäjärjestön tietojen mukaan vuonna 2005 kuoli 7 alle 50 vuotiasta eli osin sitä ryhmää, jota rokottaminen koskee. Tilastot eivät kerro montko kuollutta alle 30 vuotiaiden joukossa oli. Tasaisesti jakaen niitä laskennallisesti on 2,8. THL ei viitsi mainita että kolmasosa jotka välttyisivät mahdollisesti kuolemalta rokotuksen ansiosta tarkoittaa 0,85 tyttöä. Näiden 0,85 tytön teoreettisen henkiinjäämisen vuoksi THL tahtoo rokottaa monta ikäluokkaa rokotteella josta syöpäjärjestöt sanovat seuraavaa; Suoraa tietoa rokotteen vaikutuksista syövän ilmaantuvuuteen ei ole. Kuinka paljon rokottaminen vaikuttaa esiasteiden kokonaismäärään, on vielä selvittämättä.

THL, oikeasti mitä siellä virmasssa ajatellaan. Kaikista pahinta on että mm tämän päivän Kalevassa lääkärismies pelottelee kuolemilla jos rokotetta ei oteta. Siis rokotetta, jonka vaikutuksesta syöpien esiintymniseen ei ole tutkimustietoa! Miten kukaan voi enää ihmetellä sitä, miksi THL on menettänyt niin monen suomalaisen silmissä uskottavuutensa ja näyttäytyy ainoastaan lääketehtaiden mannekiininä. Tämänkin rokotteen takana on GSK.

Vierailija
108/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:38"]

Syöpä tappaa pitkälle päästyään kyllä, siihen ei auta enää mikään, mutta syövän syntyyn jokainen voi vaikuttaa. On helppo syödä itsensä sairaaksi, siihen ei paljon vaadita, ja helppo vain valita lääkkeistä mitä napsia, on helppo olla sokea ja helppo sulkea korvansa ja silmänsä asioilta, joita ei ymmärrä.

[/quote]

Samat sanat sinulle... Kai suuressa viisaudessasi tiedät syöpien syntymekanismin ja ymmärrät, että ruokavalio on VAIN YKSI syöpien ilmenemiseen vaikuttava tekijä? En tiedä mistä olet "ymmärtämäsi asiat" kaivanut, mutta ruokavalio yksistään ei todellakaan vaikuta syöpiin niin suuressa määrin kuin annat ymmärtää. Esim. omiin perintötekijöihinsä ei ruokavaliolla voi vaikuttaa.

Vierailija
109/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 12:32"]

Miten paljon enemmän sitä tutkimusta täytyy sinusta olla? WHO:n kesällä julkaiseman raportin mukaan HPV-rokotteen on saanut nyt 175 MILJOONAA naista ympäri maailmaa, ja siltä pohjalta rokotteen hyötyä pidetään suurempana kuin mahdollisia haittoja. Että en kyllä menisi väittämään tätä rokotetta vähän tutkituksi...

[/quote]

En tiedä mitä rokotetta tuossa on tutkittu mutta Cervarixiä ei ainakaan Syöpäjärjestöjen tiedonannon mukaan ei ole tutkittu. Tai on tutkittu mutta mitään näyttöä siitä, että rokotteella olisi mitään vaikutusta syöpien ilmaantumiseen ei ole löytynyt. Rokote, jolla suomalastytöt siis aiotaan rokottaa on tutkitusti merkityksetön syöpien ilmaantumisen suhteen. Rokotteen hyöty on siis nolla!

Vierailija
110/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Te rokotteen vastustajat, miksi luotatte enemmän epämääräisiin huhuihin kuin tieteelliseen, laajaotantaiseen tutkimukseen?

Vierailija
111/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 12:54"]

Hohhoijaa... Te rokotteen vastustajat, miksi luotatte enemmän epämääräisiin huhuihin kuin tieteelliseen, laajaotantaiseen tutkimukseen?

[/quote]

Mitähän mahdat tarkoittaa? Ainoa taho, joka todistettavasti on tässä asiassa puhunut niin totta kuin osaa on THL. Pitää toki muistaa että THL:n takana asiassa kuin asiassa ovat ne tuhannet tutkimukset joita ei tosi paikan tullen ole olemassakaan.

Fakta on, että Cervarix rokote Syöpäjärjestöjen mukaan on tutkimusten mukaan tehoton.

"Suoraa tietoa rokotteen vaikutuksista syövän ilmaantuvuuteen ei ole. Kuinka paljon rokottaminen vaikuttaa esiasteiden kokonaismäärään, on vielä selvittämättä."

Mikä vika tässä asiantuntija tahossa on? Tämä on maamme johtavan syöpäasiantuntijan järjestön lausunto rokotteesta jolla suomalaiset on tarkoitus rokottaa. Pitäisikö asiasta kirjoittaa magneettimediassa että mammatkin uskoisivat?

Vierailija
112/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi henkilääkärini internetissä kertoi rokotuksen olevan avaruusolentojen salajuoni planeetan depopuloimiseksi. Vastuullisena vanhempana en lapselleni UFOjen avaruusrokotetta anna. Taudit ovat sentään peräisi kotiplaneetaltamme.

Vierailija
113/114 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas rokotteiden fanaattiset puolustajat menivät siis sanattomiksi ja alkoivat sekoilla. Miten ennalta arvattavaa.

Vierailija
114/114 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan on rokote tehnyt kauppansa? Meilläpäin ei edes joka toinen tyttö sitä ottanut, oli just lehdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi