Kuinka moni antaa lapsellensa hpv-rokotteen?
Mä olen luullut koko ajan sen olevan hyvä juttu, mutta nyt on alkanut kuulua huhuja, että ei ehkä olekaan. Tälläisenä tavallisena tallaajana on tosi vaikea tietää kannattaako tuokin rokote antaa vai ei.
Kommentit (114)
Mitä tilastomatematiikalla on tämän kanssa tekemistä? Lukekaa tuo syöpäsäätiön linkki, siinäkin on paljon enemmän kysymyksiä kuin vastauksia?
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:51"]
Mitä tilastomatematiikalla on tämän kanssa tekemistä? Lukekaa tuo syöpäsäätiön linkki, siinäkin on paljon enemmän kysymyksiä kuin vastauksia?
[/quote]
Tämä on juuri se ongelma. Sinä et ymmärrä todennäköisyyksiä ja teet päätökset tunteella etkä tiedolla.
No kerro mulle neropatti,, mitä se tieto tässä tapauksessa on? Sitä ei ole.
Lapseni onneksi vasta 10v, joten hänelle sitä ei anneta vielä. Kysymys - voiko tuon antamisen kieltää jo nyt myös tuleville vuosille?
Omat tyttäret ovat jo isoja, mutta jos heille olisi tuo rokote tarjolla, niin ilman muuta kehottaisin rokotuksen ottamaan.
Mä en anna.
Ei enää yhtään ylimääristä rokotusta. Sikapiikkiäkään ei otettu.
Suoraa tietoa rokotteen vaikutuksista syövän ilmaantuvuuteen ei ole. Kuinka paljon rokottaminen vaikuttaa esiasteiden kokonaismäärään, on vielä selvittämättä.-Tämä tuosta syöpäsäätiön linkistä, mitäpä tähän tilastotieteellä on sanomista?
Tyttömme vielä niin nuori, että muutamia vuosia kerkeää kulua, ennen kuin hänen rokottaminen tulee ajankohtaiseksi, joten on aikaa miettiä, mutta nykyisillä tiedoilla en rokotuttaisi.
Sikapiikin aikaan sairastuttiin kaikki sikatautiin, juuri ennen rokotusten alkamista ja soitellessa asiantuntijoille toiset sanoivat, että kannattaa piikki ottaa vaikka olemme jo sairastaneetkin. Toiset sanoivat, että emme todellakaan tarvitse sitä. Itse teimme ratkaisun, emmekä ottaneet. Onneksi!
Cancer.fi-sivu lienee n. 10 vuotta vanha sisällöstä päätellen!
Jos tyttärenne sairastuu kohdunkaulansyöpään niin kelpuutatteko silloinkin 10 vuotta vanhaa tietoa mm. syövän hoidosta?
tässä tuoreempaa todennäköisyyttä.
http://www.informationisbeautiful.net/2011/is-the-hpv-vaccine-safe-v-2-0/
Meillä tyttö on jo saanut rokotteen pari vuotta sitten.
Ja syy on se että hpv:n saa suurin osa naiseista jossain vaiheessa elämää ja vain todella harva saa rokotteesta mitään haittoja.
Minulla on itselläni ollut hpv:n aiheuttamia solumuutoksia kohdunkaulalla parikymppisenä ja nyt syövänpelko on ikuinen.
Ja todellakaan en ole ollut mikään hutsu koskaan eli ei ole montaa miestä elämäni aikana ollut.
Jos olisi ajankohtainen meillä, niin varmasti se rokote otettaisiin.
Ei anneta. Missään nimessä. Tämä rokote toimiessaan ei suojaa edes niiltä alapään syyliltä sillä rokotteessa on vain kaksi virustyyppiä. Gardasilissa olisi ollut 4. Mutta kun halvalla saadaan, niin tutkitaan Suomessa...
En minä sitä rokotetta anna, kyllä se on terkkarin tehtävä.
Tyttärenne päättävät ottavatko rokotteen. Voitte tietenkin perustella kantanne, mutta kyllä yksilö päättää lopulta itse mitä piikkejä ottaa. Jos joku vetoaa siihen, että parempi olla ottamatta, jos on riski kuolla, niin kai te hyvät ihmiset tiedätte myös kuinka monta kertaa todennäköisempää on, että tyttärenne kuolevat esim. auto-onnettomuudessa, kuin tuohon rokotteeseen. Yli 20 miljoonasta rokotetusta vain 20 kuollutta vuoden sisään rokotteen ottamisesta!! Se ei ole mitään! Käyttäisitte aikanne vaikka siihen, että opetatte tyttärille, että eivät harrasta seksiä ennen avioliittoa, niin olis parempi.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 03:08"]
Tyttärenne päättävät ottavatko rokotteen. Voitte tietenkin perustella kantanne, mutta kyllä yksilö päättää lopulta itse mitä piikkejä ottaa. Jos joku vetoaa siihen, että parempi olla ottamatta, jos on riski kuolla, niin kai te hyvät ihmiset tiedätte myös kuinka monta kertaa todennäköisempää on, että tyttärenne kuolevat esim. auto-onnettomuudessa, kuin tuohon rokotteeseen. Yli 20 miljoonasta rokotetusta vain 20 kuollutta vuoden sisään rokotteen ottamisesta!! Se ei ole mitään! Käyttäisitte aikanne vaikka siihen, että opetatte tyttärille, että eivät harrasta seksiä ennen avioliittoa, niin olis parempi.
[/quote]
Rokote ei suojaa kolarilta, minkä tulen kyllä tyttärelleni kertomaan. kerron myös, että rokote ei todennäköisesti suojaa häntä miltään muultakaan, mutta saattaa aiheuttaa vakavia neutologisia oireita kuten päänsäryn loppuiäksi tai halvaantumisen. Toki tyttö itse saa päättää, haluaako hän ottaa riskin lääketehtan puolesta.
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 08:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 03:08"]
[/quote]
Rokote ei suojaa kolarilta, minkä tulen kyllä tyttärelleni kertomaan. kerron myös, että rokote ei todennäköisesti suojaa häntä miltään muultakaan, mutta saattaa aiheuttaa vakavia neutologisia oireita kuten päänsäryn loppuiäksi tai halvaantumisen. Toki tyttö itse saa päättää, haluaako hän ottaa riskin lääketehtan puolesta.
[/quote]
VMP
[quote author="Vierailija" time="24.10.2013 klo 10:21"]
Miettikäähän nyt. Tuleeko tytölle syöpä jos hän EI OTA rokotetta. Vai tulisiko kenties syöpä siitä, että ihmisellä on väärä ruokavalio. Ei syöpä tule siitä, että keho ei saisi jotain kemikaalicoktailia. Länsimainen lääketiede hoitaa syövän oiretta ei synnyn syytä. Eikö kukaan näe tuota ristiriitaa? Ja mikä taho tässäkin rikastuu ?Lääkefirmat.
[/quote]
Tämä rokotehan nimenomaan hoitaa sitä "synnyn syytä", suorastaan estää sen.
Sanon tyttärelleni, ettei ota sitä.
Turhia rokotuksia kannattaa välttää ja tämä on juuri sellainen.
[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 14:38"]
Jälleen joutuu ihmettelemään, miksi kaikista tärkeintä matematiikan osa-aluetta, tilastomatematiikkaa, opetetaan kunnolla vasta yliopistossa.
[/quote]
samaa mieltä! Toki jos ei ole suhteellisuuden tajua niin ei siinä tilastojen ja suhdelukujenkaan ymmärrys auta.