Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku lappalainen valittaa, kun suomalainen ei maksa 500 euroa yöstä iglussa

Vierailija
09.09.2020 |

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/matkailualaa-uhkaa-romahdus-su…

50-80 euroa olisi sopivampi hinta, mille tahansa hotelliyölle.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut selvää millaista tulosta nämä firmat tekevät? (Tämä oli siis ihan oikra kysymys). Ehkä he hinnoittelevat palvelunsa sen mukaan että liiketoiminta on kannattavaa eikä sen mukaan että av-mamma ei halua maksaa "mistään mitään".

Vierailija
2/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ottanut selvää millaista tulosta nämä firmat tekevät? (Tämä oli siis ihan oikra kysymys). Ehkä he hinnoittelevat palvelunsa sen mukaan että liiketoiminta on kannattavaa eikä sen mukaan että av-mamma ei halua maksaa "mistään mitään".

No miksi valittavat sitten minulle ja käyvät välillisesti minun rahoihini valtion tukien muodossa kiinni, jos eivät halua minua asiakkaakseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa luksuspalvelua voi saada tuohon hintaan. Meillä on verotus, jonka hedelmistä sinäkin nautit vai haluatko saada huonompaa sairaanhoitoa ja koulutusta? Luuletko vaikkapa opettajien, lääkärien ja hoitajienkaan ilmaiseksi työtään tekevän ilomielin?

Vierailija
4/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä hinta, pitäköön iglunsa ☹

Vierailija
5/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi valittavat sitten minulle ja käyvät välillisesti minun rahoihini valtion tukien muodossa kiinni, jos eivät halua minua asiakkaakseen?

Ei kukaan kai ole sanonut ettei halua sinua asiakkaaksi? Vaan yrityksen täytyy hinnoitella tuotteensa niin että liiketoiminta kannattaa. Ei niin että kaikki on puoli-ilmaista. Laita itse hotelli pystyyn 50e/yö hinnalla, katsotaan miten käy.

Vierailija
6/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kannattavuus pelkällä hinnoittelulla synny! Pitää olla myyntiä myös. Jos koronan takia 500 euron igluöitä menee vain neljösosa entisestä kaupaksi, sinun mallillasi hinta pitäisi nostaa 2000 euroon yöltä ja ongelma olisi ratkaistu. Mutta kun se ei riitä. Pitäisi myös löytää ne, jotka sen 2000 euroa maksavat...

Vierailija
7/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

500€ per yö pelkästä majoituksesta kuulostaa kyllä aika kovalta, vaikka "hovimestari" kantaisikin tavarat mökkiin. Hinta olisi siedettävä jos siihen sisältyisi ateriat ja jotain ohjelmaa. Nyt ohjelmapalvelut veloitetaan vielä tuon päälle.

Vierailija
8/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 500 aivan törkeä hinta yhdestä yöstä. Nestori sanoi, että sillä saa jo thaimaassa monta kilometriä makkaraa takalistoon ladyboylta

Vierailija
9/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sinne igluun lähtisin jos olisi varaa. Vaan tavalliselta (alle) keskipalkkaiselta työssäkäyvältä ei ole järkevää hassata tuollaista määrää johonkin iglussa yöpymiseen. Suomessa ei paljoa taida olla kiinalaisten ja venäläisten yms. kaltaisia upporikkaita, joille tuo on pikkurahaa.

Vierailija
10/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrättekö kuinka paljon kyseiset firmat maksavat meille veroja?

Vierailija
11/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palkkaa noin 1600 euroa kuukaudessa ja en millään raaskisi laittaa siitä 500 euroa yhden yön yöpymiseen. :D

Vierailija
12/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin näkee ilman iglua taivasalla.

Vierailija
13/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on monessa maassa, ei paikallisilla useinkaan ole varaa eikä kiinnostustakaan niihin luksuslomiin mitä turisteille kaupataan. Kulurakenne tietysti yrityksillä sen mukainen.

Minä en oikein näe mitään syytä ilkkua lappilaisten ahdinkoa. Ei se kenenkään etu ole että hyvin rahaa Suomeen tuonut bisnes kaatuu ja kortisto täyttyy työttömistä.

Vierailija
14/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi törkeää ottaa huskyjä nälkiintymään tälläisena aikana :(

Vierailija
15/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pian yhtään jos ei ole asiakkaita.

Vierailija
16/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakslauttanen iglufirma on saanut miljoonia ely-keskukselta ja business finlandilla tukia, kun jakanut omistajille osinkoa. Lisäksi kärähtänyt orjatyövoimasta, maksoi 2e tunti tuntipalkkaa.

Vierailija
17/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tuon hinnan, silloin kun matkailu vetää. Sillon kun tuote ei käy kaupaksi, voisi vähän palveluita supistaa (vaikka se hovimestari pois) ja hintaa alentaa, niin vois kelvata suomalaisillekin. Parempi kai sen luulis olevan saada 200 yöltä, kuin nolla euroa yöltä, kun joka tapauksessa niitä pitää lämmittää ja ylläpitää.

Vierailija
18/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Onko joku pakottanut sinut matkustamaan Lappiin? En itsekään käytä kalliita tuotteita, koskee muutakin kuin matkailua. Ostan kirpputoreilta, vältän auton käyttöä joten säästän rahaa ja ilmastoa. Asun niin kauniissa paikassa etten kaipaa matkailua. Ei mua häiritse kenekään bisnekset. Niistähän tulee veroeuroja meidän hyväksemme. Tai siis italialaisille, Suomi on varakas maa. Voidaan jakaa rahaa muillekin kun itse säästetään.

Vierailija
19/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä sinne igluun lähtisin jos olisi varaa. Vaan tavalliselta (alle) keskipalkkaiselta työssäkäyvältä ei ole järkevää hassata tuollaista määrää johonkin iglussa yöpymiseen. Suomessa ei paljoa taida olla kiinalaisten ja venäläisten yms. kaltaisia upporikkaita, joille tuo on pikkurahaa.

Suomen rikkaat lomailevat eri suunnassa kuin Lappi on. En ole itsekään kiinnostunut Lapin matkailusta, en kesällä enkä talvella.

Vierailija
20/113 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siellä kausibisnes. Tili on tehtävä talvella. Kallistahan se on silti tavalliselle ihmiselle, menisin jos olisi varaa mutta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän