Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joustava etätyö antaa arkeen lisää tunteja

Vierailija
08.02.2023 |

Yksi päivä viikossa työpaikalla, muut etänä . Päivän saa valita. Voi olla vaikka viitenä päivänä tietysti, muttei ole pakko
Mielestäni oikein hyvä systeemi. Näkee kuitenkin työkavereita ja voi vaihtaa kuulumisia.
Käyn yleensä keskiviikkoisin, joskus useampanakin päivinä.
Joskus viikon mökillä tms. niin menee useampi viikko, etten käy työpaikalla ollenkaan.

Työn joustavuus on lisääntynyt ja myös laatu ja teho parantunut ja oon siitä tosi tyytyväinen, vaikkei muutoin mikään unelmahomma minulla olekaan.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ohjeena 2-3 päivää toimistolla, loput saa olla etänä (kotona). Eipä tuosta toimistolla olemisesta ole paljon hyötyä yleensä, kun meillä on niin pieni toimipiste, että jos joku muu meistä 4:stä sattuu samana päivänä toimistolle, niin on kyllä ihme. Ja vielä enemmän ihme on, jos tämä toinen ihminen ehtii samaan aikaan lounaalle kuin itse.

Joskus tuntuu, että hittojakos mä tuota 15 km työmatkaani turhaan ajelen...

Vierailija
2/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin työhaastattelussa ja tuli puhe etätyöstä. Mainostivat että heillä saa joustavasti tehdä etätöitä. Todellisuudessa toimistolla pitää käydä kahtena päivänä viikossa joista pakollinen päivä on keskiviikko. Mitä ihmeen joustava etätyö tämä on?! Työn luonne sellainen ettei vaadi läsnäoloa.

Edellisessä työpaikassa oli 1pv/vko toimistolla ja kerran kuukaudessa tiimipalaveri (joka kerran viikossa) oli lähipalaveri. Ei myöskään katsottu kieroon jos jonain viikkona et käynyt ollenkaan toimistolla.

Olen huomannut nyt töitä hakiessa et mainostetaan tuota joustavaa etätyötä ja todellisuus on pakollisia toimistopäiviä on noin 2-3pv/vko eikä niistä jousteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimipisteellä on kolme työntekijää, joista yksi on osa-aikainen. Periaatteessa työnantaja antaa vapaat kädet olla toimistolla tai etänä, mutta toiveena on, että tapaisimme ainakin kerran viikossa toisemme. Siksi me on sovittu tietty toimistoiltapäivä, jolloin kaikki ovat paikalla. Siis ei edes koko päivää, vaan muutama tunti, jolloin nähdään toisiamme livenä. Se on ihan jees ja aivan riittävästi. Yleensä keskitän tuohon sitten kaikki muutkin sellaiset työasiat, jotka vaatii kotoa liikahtamista. En koe, että työni olisi tällä tavalla mitenkään yksinäistä. Näen kauempana olevia työkavereita Teamsissa päivittäin ja vähintään joka toinen viikko pitää käydä tapaamassa muutamaa asiakasta. Etätyö on tosiaan tuonut päiviin lisää tunteja ja koen, että se parantaa palautumistani huomattavasti. Minullekaan tämä itse työ ei välttämättä ole mikään unelmien pesti. Jos pitäisi olla koko ajan toimistolla, luultavasti ainakin miettisin toisen työn hakemista. Mutta etätyömahdollisuus kallistaa vaa'an siihen, että haluan jatkaa tässä. 

Vierailija
4/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin työhaastattelussa ja tuli puhe etätyöstä. Mainostivat että heillä saa joustavasti tehdä etätöitä. Todellisuudessa toimistolla pitää käydä kahtena päivänä viikossa joista pakollinen päivä on keskiviikko. Mitä ihmeen joustava etätyö tämä on?! Työn luonne sellainen ettei vaadi läsnäoloa.

Edellisessä työpaikassa oli 1pv/vko toimistolla ja kerran kuukaudessa tiimipalaveri (joka kerran viikossa) oli lähipalaveri. Ei myöskään katsottu kieroon jos jonain viikkona et käynyt ollenkaan toimistolla.

Olen huomannut nyt töitä hakiessa et mainostetaan tuota joustavaa etätyötä ja todellisuus on pakollisia toimistopäiviä on noin 2-3pv/vko eikä niistä jousteta.

Meillä ei varsinaisesti valvota etätyöhommia, siinä panostetaan siihen että säilyisi hyvä fiilis töissä. Se on tuloksen kannalta tosi tärkeää ja nykyinen esimies on ymmärtänyt asian mainiosti

ap

*työpaikalle lähdössä *

Vierailija
5/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen joka päivä toimistolla, koska olen silloin tehokkaampi. Kokemukseni on, että myös toimistolla olevat kollegat ovat paremmin saavutettavissa kuin etänä työskentelevät. Moniin asioihin löydetään tiimityönä nopeasti ratkaisu, ilman mitään raskaita palavereita. Lisäksi on todella hyvä lounasravintola.

Totta kai riippuu työnkuvasta ja työyhteisöstä, mutta toivon että nämäkin edut tunnustetaan ennen kuin konttorit on ajettu alas säästöjen toivossa.

Vierailija
6/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt isossa organisaatiossa ollessa olen huomannut, että mitä vanhempi pomo sen enemmän läsnätyötä. Nuoremmat pomot oman kokemukseni mukaan ymmärtävät etätyön hyödyt ja edut sekä ovat varmaan näppärämpiä tietotekniikan kanssa. Vanhemmat pomot toivovat alaisiaan enemmän toimistolle töihin.

Vierailija
7/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on niin itsenäistä, että onnistuu täysin etänä eikä konttorilla ole toisia työntekijöitä. 

Vierailija
8/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt isossa organisaatiossa ollessa olen huomannut, että mitä vanhempi pomo sen enemmän läsnätyötä. Nuoremmat pomot oman kokemukseni mukaan ymmärtävät etätyön hyödyt ja edut sekä ovat varmaan näppärämpiä tietotekniikan kanssa. Vanhemmat pomot toivovat alaisiaan enemmän toimistolle töihin.

Alemmalla tasolla se menee toisinpäin. Nuoremmat työntekijät tykkäävät työnteon sosiaalisesta puolesta, eläkeikää lähestyvät tykkäävät mennä viikoksi mökille ja tehdä sieltä hommat just kuten ovat tehneet viimeiset 20 vuotta.

Vierailija
9/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 etäpäivä/vk ja maanantait on pakollinen toimistopäivä kaikille kun pidetään silloin viikkopalaveri.

Toisaalta, ihan ok, tulee tehtyä enemmän oikeita töitä kun on toimistolla ja hyvä kun voi vaan suoraan kysellä työkaverilta eikä tartte soittaa. Toisaalta taas, kun ei vaan ole hommia siellä töissä, niin on aika turhauttavaa istua työpaikalla kun kotona olisi vaikka ja mitä asoita mitä voisi hoitaa siinä sivussa.

Mutta en valita, asiat on nyt näin, ja hyvin ovat, mukava työyhteisö ja palkka on ok.

Vierailija
10/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ohjeena 2-3 päivää toimistolla, loput saa olla etänä (kotona). Eipä tuosta toimistolla olemisesta ole paljon hyötyä yleensä, kun meillä on niin pieni toimipiste, että jos joku muu meistä 4:stä sattuu samana päivänä toimistolle, niin on kyllä ihme. Ja vielä enemmän ihme on, jos tämä toinen ihminen ehtii samaan aikaan lounaalle kuin itse.

Tämä hybridi malli on mikromanagerin ja narsististen esimiesten keksintö sillä heidän on pakko päästä istumaan alaisten selän takana ja valvoa kaikkia alaisten liikkeitä...

Muutoin 100% etätyö olisi kaikkein paras ja kustannustehokas ratkaisu monelle...

Vierailija
11/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen joka päivä toimistolla, koska olen silloin tehokkaampi. Kokemukseni on, että myös toimistolla olevat kollegat ovat paremmin saavutettavissa kuin etänä työskentelevät. Moniin asioihin löydetään tiimityönä nopeasti ratkaisu, ilman mitään raskaita palavereita. Lisäksi on todella hyvä lounasravintola.

Totta kai riippuu työnkuvasta ja työyhteisöstä, mutta toivon että nämäkin edut tunnustetaan ennen kuin konttorit on ajettu alas säästöjen toivossa.

Todellakin riippuu työnkuvasta, tämä pitää muistaa. On töitä, joissa samaa työtä tekeviä on samassa toimipisteessä ja työn tekeminen vaatii yhteistyötä. Tätä etätyö kyllä vähän haittaa. Mutta sitten on oma työni, jossa minun "asiakkaani" ovat joka tapauksessa pääasiassa eri paikkakunnalla ja osa eri maassa. Eli heidän kannaltaa on käytännössä ihan sama, olenko toimistolla, kotona, mökillä (jos olisi), laskettelukeskuksessa vai palmun alla, jos vaan yhteydet toimii. Siksi välillä turhauttaa ajella toimistolle ollakseen siellä yksinään.

-1

Vierailija
12/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin myös kokeilla etätöitä

T.laitoshuoltaja

Vierailija
13/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Mulla on työpaikalle matkaa 80km, mutta saan aika joustavasti päättää milloin haluan sinne mennä. 2-3 pv viikossa käytännössä käyn ja useimmiten vielä kimppakyydillä, matkaan menee aika tasan tunti. Nyt ois tarjolla töitä kotikaupungissa, jolloin työmatka olisi vain 10km, mutta ei etätöitä. Tuo 10km ois sit kaupungin halki eli joutuis ajamaan aamuruuhkassa, ellei sit menis polkupyörällä. Loppujen lopuksi työmatkaan menee aika sama aika viikkotasolla nyt, kuin tuossa toisessa paikassa menisi. En tiedä viitsinkö enää lähteä siihen että on joka päivä pakko olla työpaikalla tiettyyn aikaan, vaikea päätös.

Vierailija
14/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% etätyö. En ymmärrä kun joissain on tuo kyttäämis lastentarha meininki, että konttorilla pitää käydä pölisemässä kerran viikossa.

Vierailija
15/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alemmalla tasolla se menee toisinpäin. Nuoremmat työntekijät tykkäävät työnteon sosiaalisesta puolesta, eläkeikää lähestyvät tykkäävät mennä viikoksi mökille ja tehdä sieltä hommat just kuten ovat tehneet viimeiset 20 vuotta.

Tää kyllä riippuu ihan työntekijästä, ei voi yleistää. Kyllä jotkut eläkeikää lähestyvätkin tykkää sosiaalistua siellä työpaikalla, siellä voi olla tullut läheisiäkin kaverisuhteita kun on vuosikaudet samassa työpaikassa oltu. Nuorissa sitten on esim. pikkulasten vanhempia, jotka mieluusti ottaa kaikki arkea helpottavat keinot käyttöön ja tekee etänä mahdollisimman paljon.

Vierailija
16/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hybridi malli on mikromanagerin ja narsististen esimiesten keksintö sillä heidän on pakko päästä istumaan alaisten selän takana ja valvoa kaikkia alaisten liikkeitä...

Muutoin 100% etätyö olisi kaikkein paras ja kustannustehokas ratkaisu monelle...

Erittäin kustannustehokasta, kun esimerkiksi työpisteen järjestäminen siirtyy työnantajalta työntekijän hoidettavaksi.

Vierailija
17/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen että vielä joskus saisi tehdä etätöitä. Nykytyössä mahdotonta.

Vierailija
18/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin kustannustehokasta, kun esimerkiksi työpisteen järjestäminen siirtyy työnantajalta työntekijän hoidettavaksi.

Juu ja sähkölaskut, vesilaskut, vessapaperit, siivous, taukokahvit jnejne. Siinä on iso säästö työnantajalle kun ei tarvitse vuokrata/hommata niin isoja toimistotiloja jos ollenkaan.

Vierailija
19/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.laitoshuoltaja

Odota vielä 10 vuotta, kohta teidät on korvattu roboteilla ja jäljelle jää yksi tyyppi jonka tehtävä on valvoa etänä robottien toimintaa mahdollisten ihmistä tarvitsevien häiriötilanteiden varalta. Parempaa palkkaa tosin tuskin on luvassa.

Vierailija
20/35 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T.laitoshuoltaja

Siitä vaan sitten opiskelemaan :) Näin minäkin tein. Nyt paljon etänä, palkka reilusti parempi eikä tarvitse enää moppia heiluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän