Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksulliset alkoholit häissä

Vierailija
23.10.2013 |

Täällä tää iänikuinen ongelma ravintolahäät ja alkoholi..

Olemme järjestämässä häitä ravontolassa ja haluamme tarjota hyvän ruuan ja siksi tämä paikka valinta. Ruoka itsessään maksaa jo 5000e (100henk). Tämän lisäksi tarjoamme myös alkoholilliset alkumaljat sekä 2 kaatoa viiniä ruuan kanssa. Eli siis mikäli haluaa lisää juoda hääjuhlan aikana täytyy käydä hakemassa baarista omaan piikkiin.

Jatkoille tulee tallinnasta viinakset ja niitä riittää varmasti yllinkyllin kaikille jotka jatkoille haluavat lähteä.

Tarjoammeko mielestäsi liian vähän alkoholia? Olen kuullut jo monen monta kertaa sen että se kuka häät järjestää sen täytyy kaikki tarjota. Kuitenkin noihin alkoholeihin joita vaan ravintolassa tarjoamme menee jo 1600e joten mielestäni ei ole enempää järkevää maksaa muuten häiden hinta kohoaa pilviin(eikä meillä edes varaa olisi juottaa 100 henkilöä ravintolassa humalaan). Omasta mielestäni on parempi panostaa erittäin hyvään ruokaan kuin alkoholiin.. Alkoholiahan kaikki saa baarista omaan piikkiin jos ennen jatkoja haluaa mutta ruokaa ei oikein voi tilata mikäli tyytyisimme vaatimattomampaan ruokaan.

Onko mielestäsi siis järkevämpää panostaa ruokaan viimeisen päälle vaiko sitten alkoholiin jolloin ruuan laatu kärsii? Toki hyvää ruokaa saa ehdottomasti halvemmallakin ja tietysti myös kalliimmalla..

Haluan todella että vieraat viihtyvät, siksi täällä tyhmiä kyselen.Tuntuisi kamalalta että vieraat lähtisivät kesken jatkamaan juhlia muualle kun alkoholista täytyy maksaa. Kyllähän tietysti saa järjestää vaikka alkoholittomat häät jos siltä tuntuu. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämäänkö te niihin häihin menette?

Meillä oli aika pienet häät, vain alle 100 henkeä. Olimme menneet etukäteen maistraatissa naimisiin, joten varsinaiset juhlat pidettiin sitten muutamaa viikkoa myöhemmin. Pidimme ne juhlapaikassa, jossa on todella hyvää ruokaa. Mainitsimme kutsussa juhlan keston ja noutopöydän menun (alkudrinkin, ruuat, jälkkärit ja ruokajuomat). Tässä juhlapaikassa oli viinitarjoilu ruuan kanssa, ja sopimukseen kuului, että ruuan kanssa sai käydä hakemassa lasinsa täyteen niin monta kertaa kuin halusi. Avatut pullot myös sai käydä ryystämässä loppuun ruokailun päätyttyä. Baaritiskiltä sai käydä myöhemmin ostamassa lisää viinaksia (lapset saivat käydä hakemassa limsaa sieltä meidän piikkiimme). Juhlat kestivät neljä tuntia, ihmiset juttelivat iloisesti, suvut tutustuivat toisiinsa. Ei ollut mitään ongelmaa kenelläkään. Ihmisillä oli niin mukavaa, että piti juhla-ajan loppuessa erikseen sanoa, että nyt olisi kotiinlähdön aika. En tullut edes ajatelleeksi, että pitäisi kutsussa erikseen mainita baaritiskistä. Suvussamme on paljon alkoholisteja, joten en missään nimessä halunnut mitään suurryyppäjäisiä.

Jatkoja emme olleet järjestäneet, mutta kun kaveripiiriä oli kokoontunut kauempaakin paikalle, yhdet (juomiseen taipuvaiset) kaverit saivat päähänsä kutsua kaikki jatkoille luokseen, ja siellä oli sitten siideriä ja olutta. Olihan se ihan mukavaa, mutta ilmankin oltaisiin pärjätty, kun kyllähän tuollaisten juhlien järjestäminen ja juhlakaluna oleminen aika väsyttävää on.

Vierailija
22/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 12:36"]

Ei kai kukaan normaali aikuinen edes juo alkoholia yhessä illassa enempää kuin sen kaksi viinilasia? 

Jaa niin, nämä häät taisi olla Suomessa...

[/quote]

Otetaan sitä hääjuhlissa muuallakin. Jo Raamatussa kerrotaan päiviä kestävästä paikallisesta hääjuhlasta jossa porukka ryyppäsi viinillä itsensä känniin mutta pahus meinasi juomat loppua kesken, niin täytyi Jeesuksen auttaa ;-)

Itse oon ollut italiassa yksissä sukulaiseni häissä ja siellä ainakin ihmiset myös joi ihan reippaasti alkoholia, ei mitään tyyliin 2 lasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:45"]

24, itse olet rahvas kun verrastat oluen ruokajuomana lonkeroon. Vinkki: toisella on monituhatvuotinen historia ja kulttuuri ruokajuomana, toisella ei.

[/quote]

Joo mutta kun joku tulisi kuitenkin napisemaan vielä siitä oluestakin, kun kovin moni ei siitäkään pidä. Minun häissäni kaikki joivat napisematta viiniä tai saivat sitten tyytyä veteen. Kyllä siellä joku mulkku kehtasi kysyä, että onko lonkeroa tai siideriä niin piti ihan älähtää että EI OLE, menkää persepubiin jos ei huvita olla kunnon häissä ja häätarjoilujen mukaisesti.

[/quote]

Ootko tosissasi?

T. Eräs ei viinistä EIKÄ oluesta pitävä

Vierailija
24/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, itse olet rahvas kun verrastat oluen ruokajuomana lonkeroon. Vinkki: toisella on monituhatvuotinen historia ja kulttuuri ruokajuomana, toisella ei.

Vierailija
25/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 19:45"]

[/quote]

Joo mutta kun joku tulisi kuitenkin napisemaan vielä siitä oluestakin, kun kovin moni ei siitäkään pidä. Minun häissäni kaikki joivat napisematta viiniä tai saivat sitten tyytyä veteen. Kyllä siellä joku mulkku kehtasi kysyä, että onko lonkeroa tai siideriä niin piti ihan älähtää että EI OLE, menkää persepubiin jos ei huvita olla kunnon häissä ja häätarjoilujen mukaisesti.

Vierailija
26/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, vaikka ei enempää tarjoa!! Teillähän on ne jatkot, jossa tarjotaan sitten lisää.

Muistuu mieleen kaverin häät, jotka järkättiin jossain ravintolassa, ei niin hirveen hieno ees ollu ravintola ja ruoka buffetti. Viiniä oli tarjolla ruuan kanssa lasi- kaks, loput piti ostaa tiskiltä. No, ihan ok oli mulle. Se vaan, että mun kaveri oli niin pihi, että kävi sanomassa meidän pöydässä, että "näitten ruokaviinien lisäksi voitte käydä OSTAMASSA baarin puolelta lisää juotavaa". Jälkeenpäin hänen miehensä sanoi minulle että, jäittekö vielä pitkäksi aikaa ravintolaan kun me lähdettiin, olihan siellä heillä se piikki mihin häävieraat sai ostaa juomaa!!!! :D Kaverini muutenkin jo entinen kaveri, vastaavanlaisen itsekkyyden lisäksi. Varmaan valitsi pöydät, keille sanoi, että juoma on ilmaista ja keille sano, että voitte OSTAA lisää juomaa :D.. Ja mä olin vielä hänen KAASO!!

Vierailija
27/27 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei TIETENKÄÄN mitään olutta, siideriä tai jumalauta lonkeroa viinin korvikkeena! Niille joille ei viini kelpaa voivat lipittää vettä! Oletteko ihan rahvaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän