Miksi niin monilla naisilla on kova pätemisen tarve. Tämän huomaa mm. työpaikoilla
Olen pistänyt merkille, että moni nainen kokee nykyään jonkin sortin pätemisen tarvetta suhteessa miehiin. Monilla naisilla on jonkinlainen alemmuskompleksi ja mm. miehiltä tulevia neuvoja ei kyetä ottamaan vastaan. Tämä naisten pätemisen tarve, saattaa ilmetä myös alati jatkuvana puuttumisena, huolehtimisena, käskyttämisenä olipa nainen rividuunari tai sitten esimies asemassa. Itse olen erään talon leivissä työskennellyt 5 vuotta ja huvittavaa on huomata, että eräskin naishenkilö jättää meille muistilistan asioista joita on vielä tekemättä ja joita meidän muiden pitäisi hoitaa sillä välin, kun hän on vapaalla. Otetaan vielä toinen esimerkki: esimiesasemassa oleva nainen ei sietänyt vastaanottaa miespuoliselta alaiseltaan neuvoja vaan heidän välilleen syntyi kisma siitä, kumpi suunnilleen tietää enemmän työtehtäviin liittyvistä yksityiskohdista. Lopulta naisella tilanne otti niin paljon tunteisiin, että hän päätti savustaa miehen talosta ulos. Pienestä asiasta siis paisui naisen tunnemaailmassa suuri asia. Tunnemaailma onkin suurin syy, miksi naisella voi mennä pakka sekaisin ja suhteellisuudentaju unohtuu.
Kommentit (49)
Olen huomannut tuota enemmän miehillä.
Huomasin jo nuorena, että useilla naisilla on valmiina hyökkäys- ja tylytysasenne miehiä kohtaan. Pakko yrittää jotenkin näyttää kuinka kova tyyppi on ja miehen yläpuolella. Surullista.
Naisten pätemisentarve juontaa alemmuudentunteesta ja siitä tosiasiasta että naiset ovat fyysisesti heikompia. Nyt kun feminismi pyrkii tasapäistämään naiset ja miehet, niin eihän se koskaan voi edm syistä johtuen onnistua. Nämä tällaiset pätemiset ovat tavallaan pyristelyn lieveilmiöitä, kun nainen koittaa olla vahva äijä, mutta on kuitenkin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hauska palsta. Jokainen vähänkään naisia kritisoiva aloitus lynkataan välittömästi. Jos sukupuolet olisi ollut toisinpäin, niin yläpeukkua olisi satanut.
100 kertaa tämä! Peukutuksesta näkee suoraan, että naisilla on kovin vaikea ottaa vastaan miesten mielipiteitä ja neuvoja. Jos miehen mielipide on epämiellyttävä niin sitten siskot, heti hyökkäykseen!
Huono itsetunto ja pätemisen tarve
mies52v
Nainen on luotu keittiöön ja kodinhengettäreksi ja pitämään huolta lapsista. Mies on perheyksikön suunnannäyttäjä ja johtaja.
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi osata olla hiljaa useammin.
Turhan paljon heidän suusta tulee mitään järkevää asiaa. En ole sovinisti vaan ajattelen että naiset ja miehet on erilaisia.
M28
Voi ei! Naiset puhuvat liikaa järkeviä. Kyllähän siinä vähän yksinkertaisempi mies ahdistuu. Jaksuhali!
Itse olen huomannut aivan saman. Monesti on naispuolisten kolleegoiden kanssa mennyt sukset ristiin. Toki sillain kohteliaasti sukset ristiin, että emme ole samoissa projekteissa. Jos huomataan virheitä tai puutteita, niin miesten kanssa näitä katsotaan asiallisesti. Naisilla on tapana alkaa itkemään "tarkkuutta" tmv. Välillä ei meinaa hermo pitää.
Pitkällä kokemuksella pankkialalla tunnistan tyypin, kyseessä yleensä vastavalmistuneet miehet ja naiset, uraohjukset ja työelämän spandex-pyöräilijät, jotka uskovat tietävänsä kaiken ja halveksivat kaikkea siihen asti tehtyä ja hyväksi havaittua.
Myös automaattisesti pitävät yli nelikymppisiä tyhminä ja kelkasta pudonneina, kun nämä eivät oitis innosta hihkuen lähde uusiin käytäntöihin, vaan haluavat ensin nähdä, onko muutoksesta yhtään mitään hyötyä.
Pankissa nämä ovat suurelta osin miehiä, mutta enimmäkseen pitäisin sukupolviongelmana.