Mitä vastata onnitteluihun vääränä päivänä?
Saanut jo kolmet onnittelut tänään, synttärit oli eilen. Vastaanko jotain että "kiitos, vaikka väärä päivä", vai sanonko vaan kiitos?
Kommentit (16)
Enpä tullut onnitellessani sanoneeksi että "myöhästyneet onnittelut", vaikka tiesinkin henkilön tåyttäneen vuosia edellisenä päivänä, onnittelin vain.
Voihan sitä tuostakin vetää hernettä nenään.
Toisaalta itse en opi muistamaan veljeni syntymäpäivää, vaikka monia vieraampia muistankin.
Itse haluaisin onnittelijana tietää jos minulla on väärä päivä. Onnittelun vastaanottajana en kuitenkaan kehtaisi korjata, joten sanoisin ja olen sanonutkin vaan kiitos. Mutta onhan tuo vähän vaikea asia! Pikku juttu mutta silti :)
Ei se oo paha, et synttärit oli vasta eilen, kiittäisi vaa. Eriasia jos ois vasta viikon päästä tai ollut kuukausi sitten, nii sit mainitsisin kiitoksessa oikeesta päivästä.
Ystävä laittaa iloiset synttärionnittelut aina vääränä päivänä.
Vastaan "Kiitos, oli eilen".
Sama toistuu joka vuosi. Joskus tuntui kurjalta, ettei toinen viitsi tuon vertaa painaa mieleensä oikeaa päivämäärää.
Vastaisin: "Tää oli viimeinen pisara."
Mä olen joskus vastannut jotain ympäripyöreää, kuten vaikka että "kiitos, eilen samppanja maistui" tms. En oo itsekään osannut päättää että pitäiskö korjata vai ei. Kuten joku tuossa sanoikin niin itse kuitenkin haluaiisn tietää jos onnittelen vääränä päivänä. Toisaalta mun paras ystäväni on kahtena viime vuonna onnitellut mua vääränä päivänä (ja vielä eri päivinä) ja hänelle en ole vastannut muuta kuin kiitos. Se on niin outoa, kun ollaan vielä synnytty samana päivänä vaikka eri kuussa, ja aina ollaan siitä puhuttukin että " me x päivän lapset" niin nyt kun on alkanut sekoilemaan päivissä niin jotenkin en vaan kehtaa korjata. Ehkä hänellä kova stressi ja siksi muistaa väärin, ja annan muistaa väärin jatkossakin.
Ja itse muuten teen silleen että jos en oo varma päivästä, niin onnittelen jotenkin että "Muistanko oikein oliko sulla tänään syntympäivä? Jos, niin onnea, jos ei, niin mukavaa päivää muuten vaan" tms. :D
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin: "Tää oli viimeinen pisara."
:D :D
Heh, tuli mieleen teiniaikojen poikaystävä. Minulla on synttärit joulukuussa, mutta tämä poikaystävä luuli, että ne on heinäkuussa ja järjesti kyllä ihan kivan yllätyksen. Kävi ilmi, että hänen entinen tyttöystävä oli syntynyt heinäkuussa ja pojalla oli mennyt tytöt sekaisin. Erosimme elokuuhun mennessä.
Kiitos! Virallisestihan päivä oli eilen, mutta yhtälailla muistamisesi lämmittää mieltä.
Eli voi huomauttaa, mutta tekee sen nätisti ettei anna vaikutelmaa, että loukkaantuu yhdellä päivällä vikaan menneestä päivästä.
Kuten aina vaikeissa asioissa, paras tapa välittää viesti on tanssi.
Pitäisin kyllä typerä tuollaista päivästä nillittäjää eriasia jos tunkis synttäreille päivän myöhässä. Mut ei sillä ole viestin kannalta mitään merkitystä niinku ei koko synttäreilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Kuten aina vaikeissa asioissa, paras tapa välittää viesti on tanssi.
😂😂😂....😂😂... aah... aijai, aijai 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin kyllä typerä tuollaista päivästä nillittäjää eriasia jos tunkis synttäreille päivän myöhässä. Mut ei sillä ole viestin kannalta mitään merkitystä niinku ei koko synttäreilläkään.
Ja koska synttäreillä ei ole sinulle mitään merkitystä sinua ei onnitella koskaan etkä itse onnittele ketään koskaan, mutta silti sinun piti tulla tähän ketjuun "nillittämään". Amazing ;)
No mikä ihmeen merkitys sillä synttäripäivällä todella onkaan, aikuisella ihmisellä. Jotkut pyöreät vuodet on eri asia, jos nyt oikeasti on nekään. Mua ei koskaan kukaan onnitellut 30-vuotispäivänä, hyvä jos noteerattiin. En muista 20-vuotispäivästäkään, tuskinpa vaan silloinkaan.
Jos onnittelee postikortilla, voi aina syyttää postia. Ei se aina niin metrilleen kulje, voi saada korttinsa viikon päästä tai ei koskaan.
Minä en pitäisi minään, jos minua onniteltaisiin vääränä päivänä. Kiittäisin vaan kovasti muistamisesta. Minusta olisi jo sekin kiittämisen arvoista, että edes muistetaan, että sillähän taitaa olla näinä aikoina syntymäpäivä. Itse asiassa aina tökeröksi minä itseni tuntisin, jos menisin vielä muistuttelemaan, että niin ne oli muuten eilen. Eikö muka onnitella voi minään muuna päivänä, kuin juuri tasan sinä syntymäpäivänä?
Pikkulapset on asia erikseen. Eikä nyt aina niin nekään. Ne nyt ilahtuu vaikka saisivat sen synttärilahjansakin muuna päivänä, kunhan vaan saavat!
Kiitos.
Jos on läheisiä sukulaisia, niin seuraa, onko heillä alkanut muistisairaus. Jos taas on vieraampia, niin ole onnellinen, että muistavat suurin piirtein.