Nyt harmittaa ... ripsienpidennykset :(
En tiedä mikä minuun meni. Keski-iän kriisi varmaan. Menin ja otin ripsipidennyksen. Haaveissani heräisin aamulla hehkeänä silmät päässä ;) Ok. Liima kirveli helvetillisesti. Kuului kuulemma asiaan. Ripset olivat kaikkea muuta kuin kauniit. Osa ei ollut edes ripsilinjassa. Siinä penkillä sitten korjailtiin vähän kun sanoin että puristaa ja kiristää luomia...
Joo, mutta ihan kauheet nämä on. Mulla ei ole ollut ennen pidennyksiä mutta ei nämä kyllä siltä näytä mitä muilla. Ja oikeestiko kaikki ripset kuuluu olla saman pituisia. Ihmettelin sitä jo laitettaessa. Itku tässä kohta tulee. Taidan yrittää öljytä nämä irti.
Kommentit (59)
Voin uskoa harmituksesi Ap!
Itselle kävi niin että kävin ensimmäisellä kerralla kunnon paikassa laitattamassa ripset. Niistä tuli kauniit ja luonnolliset sekä niissä oli käytetty eri pituisia ripsiä luonnollisuuden parantamiseksi. Ripsien laittaja myös kysyi mielipidettäni ripsien pituuden ja kaarevuuden suhteen. Olin tyytyväinen kaikinpuolin.
Toisella kerralla piheys iski ja menin sellaiseen ulkomaalaisten pitämään ripsi- ja kynsistudioon. Ripsienlaittaja ei puhunut lainkaan suomea tai edes englantia. Liima kirveli ihan pirusti ja silmät muuttuivat kirkkaanpunaisiksi ja verestäviksi. Ripset oli kaikki tasapitkiä ja sellaisia "tuksu"tyyppisiä luonnottoman näköisiä. Ripset kestivät ehkä reilun viikon, jonka jälkeen ne alkoivat irtoilla usean ripsen tuppoina. Reklamoin tästä ja he "korjasivat" ripset veloituksetta. Sitten ripsiä alkoi taas irtoilla isoina tukkoina. Välillä yhden oman ripsen mukana irtosi viisi keinoripseä, vaikka oikein laittettuna ripsistä on yksi keino/yksi aito ripsi. Ripset myös koko ajan ärsyttivät ja hankasivat silmiä. Lopputuloksena oli se että niin omani kuin keinoripset olivat irronneet muutaman viikonpäätä ja olin yläluomestäni lähes kalju.
Jos päädyn jossain vaiheessa ottamaan vielä ripset niin maksan mieluusti enemmän ja menen hyvään ja suositeltuun paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:03"]
Voin uskoa harmituksesi Ap!
Itselle kävi niin että kävin ensimmäisellä kerralla kunnon paikassa laitattamassa ripset. Niistä tuli kauniit ja luonnolliset sekä niissä oli käytetty eri pituisia ripsiä luonnollisuuden parantamiseksi. Ripsien laittaja myös kysyi mielipidettäni ripsien pituuden ja kaarevuuden suhteen. Olin tyytyväinen kaikinpuolin.
Toisella kerralla piheys iski ja menin sellaiseen ulkomaalaisten pitämään ripsi- ja kynsistudioon. Ripsienlaittaja ei puhunut lainkaan suomea tai edes englantia. Liima kirveli ihan pirusti ja silmät muuttuivat kirkkaanpunaisiksi ja verestäviksi. Ripset oli kaikki tasapitkiä ja sellaisia "tuksu"tyyppisiä luonnottoman näköisiä. Ripset kestivät ehkä reilun viikon, jonka jälkeen ne alkoivat irtoilla usean ripsen tuppoina. Reklamoin tästä ja he "korjasivat" ripset veloituksetta. Sitten ripsiä alkoi taas irtoilla isoina tukkoina. Välillä yhden oman ripsen mukana irtosi viisi keinoripseä, vaikka oikein laittettuna ripsistä on yksi keino/yksi aito ripsi. Ripset myös koko ajan ärsyttivät ja hankasivat silmiä. Lopputuloksena oli se että niin omani kuin keinoripset olivat irronneet muutaman viikonpäätä ja olin yläluomestäni lähes kalju.
Jos päädyn jossain vaiheessa ottamaan vielä ripset niin maksan mieluusti enemmän ja menen hyvään ja suositeltuun paikkaan.
[/quote]
Voi itkujen itku ... tuota minäkin pelkään. Tosiaan silmät oli kuin tomaatit ja eilen kun nyppäsin hankalan tuntuisen ripsen niin yhteen omaan ripseen oli kiinnittyneenä usea keinoripsi. Voi miksi menin tekemään noin. Omat ripset on ihan ok pituus ja tuuheus. Ainoa miinus että ovat kärjestä vaaleat. Ja nyt jos ne lähtee kokonaan.. olis pitänyt vaan tyytyä värjäilemään.
-ap-
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 09:52"]
Mistä sitten tietää kuka on oikea ripsiteknikko?
[/quote]
Esim siitä, että heillä on esittää siitä jonkunlainen todiste. Heillä on yleensä liiketilat jossa tekevät ne, ei kotona pimeästi.
Kauanko tuon uusien ripsien laiton pitäisi kestää? Mulla tunnin ja jälki oli kauheaa.
KENEN mieleen edes juolahtaa hankkia jotkut pysyvät tekoripset? Halvan näköistä.
Onko se väistämätöntä, että siinä vaiheessa kun huollot lopettaa, omat ripset on alkuun harvat tyngät?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:42"]
Kauanko tuon uusien ripsien laiton pitäisi kestää? Mulla tunnin ja jälki oli kauheaa.
[/quote]
2-3 tuntia koko ripsiin. Huolellisesti.
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:46"]
Onko se väistämätöntä, että siinä vaiheessa kun huollot lopettaa, omat ripset on alkuun harvat tyngät?
[/quote]
Aikalailla. Omat ripset saa moninkertaisen kuorman joka huollon yhteydessä, joten heikossa kunnossa ne ovat.
Toisaalta taas ripset myös näyttävät tyngemmiltä pitkien ripsien jälkeen, tottumiskysymys.
Kaikilla ripset ei nimittäin katkea, mutta osalla se on väistämätöntä.
Voiko noita ripsiä leikata lyhyemmäksi?
Kamalilta näyttävät ne koulutettujen ammattilaistenkin vääntämät hämähäkkiripset. En tienyt mitä olisin sanonut, kun tapasin kahvilassa ystäväni, joka oli mennyt moiset hirviykset hankkimaan. Olin niin järkyttynyt ja yllättynyt siitä, että hän oli tehnyt ulkonäölleen sellaista, mikä saa hänet näyttämään aivan toopelta. Älkää laitattako ripsenpidennyksiä/tuuhennuksia siskot, eivät näytä hyvältä.
Ranskassa kun olen asunut ja olen nyt ranskalainen niin todellakaan ranskalaisilla ei ole ranskassa näitä ripsien pidennyksiä.
-Ranskassa asuva ranskalainen
Ranskassa kun olen asunut ja olen nyt ranskalainen niin todellakaan ranskalaisilla ei ole ranskassa näitä ripsien pidennyksiä.
-Ranskassa asuva ranskalainen
[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 10:57"]
Voiko noita ripsiä leikata lyhyemmäksi?
[/quote]
En suosittele, ellet ole varma missä omien ripsiesi raja menee ettet leikkaa samalla omiasi.
Ripsiteknikko vastaa: Uusien ripsien laitto kestää n. 2h.. riippuen siitä, kuinka tuuheat asiakkaan ripset ovat, ja kuinka paljon pidennyksiä laitetaan. jotkut tekijät kun laittavat vain puoliin ripsistä ja jotkut kaikkiin.
Kokemuksesta voin sanoa, että se onko pidennykset olleet kalliit vai halvat ei ole mitäänmerkitystä. Itse olen joutunut poistamaan 100e maksaneita merkkiliikkeen tekemiä ripsiä. ripsipidennyskoulutukset ovat huonoja ja vain kokemus opettaa. Suurin osaliikkeistäkin tekee huonoa jälkeä. Oikein tehdyt pidennykset eivät satu, eikä vahingoita omia ripsiä. Ne tippuu yksi kerrallaan oman luonnollisen ripset mukana, jos ei ole lähtenyt hankaamisen seurauksena. Kotitekijät monesti parempia kuin liikkeet.
Todellakin halvalla ja kalliilla on merkitystä. Jotkut tilaavat liimat EBAYSTA, KIINASTA. Tutkimatta mitä ne edes sisältää..
Lisäystä vielä ripsiteknikolta:
Oikein tehdyt ripset osoittavat myös samaan suuntaan kuin luonnollinen ripsi. näitä hämähäkki ripsiä näkee kyllä paljon, ja silloin on kyse pahoista yhteenliimauksista ym. nämä sattuvat, ovat rumat, pilaavat omat ripset jne.. pahimmassa tapauksessa maksavatkin paljon.
halvalla ja kalliilla voi olla merkitystä tai sitten ei :) itse teen suht. edullisesti, hyvillä tuotteilla.. en tod. ebaystä tilatuilla.. ne jotka näin tekee, tuskin ovat saaneet edes sitä yhden päivän koulutusta.
sorry pitkät linkit... en nääs oo mikään tekniikan ihmelapsi
Mistä sitten tietää kuka on oikea ripsiteknikko?