Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vain Suomessa on katastrofaalisen huono syntyvyys?

Vierailija
08.09.2020 |

Monelta jää pohtimatta se, että miksi juuri Suomessa - maailman onnellisimmassa maassa - on tämä tilanne. Missään muussa maassa ei tilanne syntyvyyden kanssa ole näin huono. Sosiaaliturvakin on meillä maailman paras. Mikä siis mättää juuri Suomessa?

Kommentit (986)

Vierailija
741/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsien tekemisen väheneminen on vain hyvä asia. Ikunen kasvu on harhaa tämä on seurausta olemassa olevasta tilanteesta, eikä mitään muuta. Miksi he eivät lisäännyt jotka väittävät muita itsekkäiksi, miksi he eivät lisäännyt jotka syyttävät ympäristötietoisia tästä?? Siitä vaan 10 lapsen urakkaa pukkaa, juuri teille, muiden vikaa se ei ole. Jokainen joka asiata valittaa alkaa vaan nyt heti tekemään ITSE niitä lapsia kun kerran niitä haluaa. 

Niin me ollaan niitä jotka niitä on tehty. Hoidamme raskaan työn ja vielä ne useat lapsetkin.

Minkä raskaan työn? Vapavapalstalla trollaamisen. On sinullakin työ. Aivoja siinä ei ainakaan tunnu tarvistsevan. Lapsia tekee vain juntit on kerjussa ilmi tuleva asia.

Mä olen esim tekniikan lisensiaattija teknologiajohtaja joll on lapsia. Olen tällä hetkellä vuosilomalla. Itse olet mt-kuntoutuja sairaseläkeläinen.

Vierailija
742/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tee lapsia koska en halua tasa-arvoa vaan haluan yhteiskunnan missä naiset on naisia ja miehet on miehiä sukupuolirooleineen eikä sukupuolieroja pyrittäisiin häivyttämään pois. Toiseen maahan en muuta vaan elän lapsettoman elämän täällä suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaanhan uuden ihmisen teko tänne koska "mÄ hALuAn VaUvAn" on itsekästä. Kukaan ei hanki vauvaa, koska Suomi tarvitsee veronmaksajia. Uusi lapsihan kuluttaa tajuttomasti verorahoja vuosikausia. Ainoa syy on itsekäs haluaminen.

Ei ole mikään upea teko maailmalle pursauttaa alapäästä tähän maailman uusi suomalainen valittava tuppisuu, joka ehkä joskus 26 vuoden päästä tuo verotuloja sen jälkeen, kun on vuosikausia kuluttanut niitä. 🤨

Muista maista tulevat veronmaksajat olisi hyvä juttu ja eivät edes ole vauvasta saakka kuluttaneet meidän verorahoja, mutta täällä Suomessa on vahva kulttuuri sille, että pitää puhua täydellistä suomea ja työnsaanti on monella ennakkoasenteiden ja jopa syrjinnän takia vaikeaa. Tähän kun lisätään se, että töitä ei edes ole tarpeeksi tarjolla, niin ei toimi ei.

Harhainen vela taas riehuu. Uusi lapsi kuluttaa verorahoja: ei kuluta. Lapsilisä on 96e kuussa ja tarhapaikan OIKEA kustannus on 4000e vuodessa. Mä maksan palkastani veroa jo 4000e KUUKAUDESSA. Olen perheellisenä todellakin nettoveronmaksaja ja tuotan verotuottoja aika hiton paljon enemmän kuin mitä lapsi muka kuluttaa.

Lapsi maksaa about useamman tonnin vuodessa yhteiskunnalle kaikkien koulutusten neuvoloiden synnytysten lääkäreiden jne muodossa. Se vela MAKSAA sinun lapsesi kulut osaltaan. 

Vierailija
744/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
</p>

<p>Vaimo käy meillä myös töissä, mutta mitä tekemistä tällä on feminismisaasteen kanssa?[/quote kirjoitti:

Ette ole silloin perinteinen talous vaan ihan tavallinen 50/50

Eiköhän suurimmassa osassa suomalaisia perheitä molemmat vanhemmistä käy töissä. Vähemmistössä taitavat olla perheet, missä nainen on kotona ja mies tuo leivän pöytään. Edelleenkään näillä ei ole mitään tekemistä feminismisaasteen kanssa.

Vierailija
745/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat itsekkäämpiä kuin muut maailman ihmiset.

Voisiko joku perustella, että miksi lapsettomuus on itsekästä joidenkin mielestä?

En ymmärrä.

Lapsettomuus on meidäntyyppisessä yhteiskunnassa vapaamatkustamista toisten kustannuksella. Itse nautitaan edut, jotka yhteiskunta sijoittaa yksilöön, jotta se jatkaisi yhteiskunnan olemassaoloa, mutta ei anneta mitään takaisin. Lapseton ei tuota muuta kuin oman yleensä vaatimattoman taloudellisen aktivititeettinsa ja häviää kiertokulusta kunhan on ensin nostanut eläkkeet ja sairaanhoitokulunsa muiden tekemien lasten taskuista. Häneltä ei jää ketään pyörittämään taloutta, eli kaikenlainen kysyntä ja toiminta loppuu häneen. Suomi tyhjenee, omaisuuden arvo romahtaa, palkat verotetaan vanhusten ylläpitoon, talous kaatuu ja vihreät miehet keräävät hedelmät.

Tämä. Kohta joku vela kirkuu että lapseton maksaa veroja! No minäkin usean lapsen äiti maksan veroja3800e kuukaudessa eli todellakin katan lapseni tarhamaksut reaalisesti JA LISÄKSI näen sen vaivan ja vastuun mikä lapsista tulee.

Lasten kasvatus on helkkarin vaativaa ja aikaa ja rahaa vievää. Sitä vaivannäköä sit vaan velat ei vaivaudu näkemään.

Vika ei ole yksilön eikä velan vaan yhteiskunnan. Lpsien tekemisistä pitäisi palkita tai lapsettomuudesta rangaista.

No huoh. 😂

Lastenteosta ei todellakaan tulisi palkita, kun jokainen urpo siihen pystyy jos värkit toimii.

Niitä lapsia kuule kasvatettu kaikkialla, esim. maailman köyhimissä paikoissa tuhansia vuosia.

Et ole mikään arjen sankari etkä tee mitään kunnioitettavaa.

Itsekkäästi olet vaan nusaillu puskenut uusia ihmisiä tähän ylikansoitettuun maahan kuluttajaan luonnonvaroja ja meidän verorahoja.

Sun verorahat eivät korvaa päiväkotia, neuvolaa, terveydenhuoltoa, peruskoulua, toiseen asteen kouluja, korkeakouluja ja kaiken maailman muuta kirjasto- ja nuorisotoimintaa.

Jos lapset on niin ihania ja kasvatus jaloa, niin olisit hakenut pari jo olemassa olevaa vaikka Aasiasta.

Vierailija
746/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUOJA. KIITOS velat kuolee sukupuuttoon. Parasta!

Vierailija
747/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa vihataan työntekijöitä. Taviksen lapset joutuvat töihin elättämään isotuloisia ja ilmaiseläjiä. Ei kai kukaan sellaista halua omalle lapselleen.

Me suomalaiset joudamme kuolemaan sukupuuttoon. Ei työtä vihaava kansakunta voi oikeasti olla onnellinen eikä tule pärjäämään jatkossa.

Vierailija
748/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa miehet ovat miehiä ja naiset naisia. Ei ole mitään viidensiä sukupuolia. Tytöt tuntevat jo nuorena olevansa naisia. Selkeät sukupuoliroolit ja näin sen pitää ollakin.

Suomessa vielä parikymppisetkin eivät kaikki ole varmoja sukupuolestaan. Ihmekös se.

Sukupuolella ei ole mitään tekemistä vanhemmuuden kanssa.

Kyllä lapsen vanhemmat muodostuvat isästä ja äidistä, joten kyllä tässä kahdella eri sukupuolella on selkeä merkitys.

Homotkin voi saada lapsia ja olla vanhempia.

Homot eivät voi saada lapsia keskenään. Biologinen mahdottomuus. Kyllä luonto opettaa.

Lapsettomuushoidot on keksitty. Amerikassa homoparit vuokraa kohtuja.

Vierailija
749/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on maailman nirsoimmat naiset? Ei kelpaa kiltti ja kunnollinen mies koska ei ole "kipinää"

Haluatko sinä loppuelämäsi kestävän parisuhteen sellaisen naisen kanssa, jota vain siedät, mutta et rakasta? Miten sitten käy, jos oikeasti rakastut toiseen?

Laajenna maailmankuvaasi tuon mustavalkoisuuden ulkopuolelle.

Naisten rakastuminen ja kipinä on nähty. Vaikka kuinka sukat pyörii jaloissa ja on kemiaa niin muutaman vuoden päästä suhde onkin jo ihan paska ja joutaa kiertoon. Naiset ottavat 70-80% parisuhde-eroista.

Naisten mieli on helposti kyllästyvä, muuhunkin kuin mieheen.

Naiset ottavat valtaosan eroista, kun miehet eivät viitsi sitä tehdä. Ihmiset nyt ovat epätäydellisiä, yksi alkoholisoituu ja toinen ei pysty pitämään näppejään erossa muista. Joskus joutuu päättämään, haluaako asua siellä missä on vai muuttaa puolison haaveiden perässä jonnekin korpeen, jossa ei ole töitä eikä mitään itselle.

Kun tuo kemiaa-termi on sinulle niin outo, niin millä tavalla sinä olet valinnut nykyiset ystäväsi? Eikö sinulla ole koskaan tullut kenenkään kanssa tutustuessa tilannetta, että tulette heti juttuun ja tuntuu kuin olisitte tunteneet jo pitkää? Sitä samaa se on parhaillaan tulevan puolison kanssa, siihen tulee mukaan vain romanttinen virite.

Vierailija
750/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsien tekemisen väheneminen on vain hyvä asia. Ikunen kasvu on harhaa tämä on seurausta olemassa olevasta tilanteesta, eikä mitään muuta. Miksi he eivät lisäännyt jotka väittävät muita itsekkäiksi, miksi he eivät lisäännyt jotka syyttävät ympäristötietoisia tästä?? Siitä vaan 10 lapsen urakkaa pukkaa, juuri teille, muiden vikaa se ei ole. Jokainen joka asiata valittaa alkaa vaan nyt heti tekemään ITSE niitä lapsia kun kerran niitä haluaa. 

Niin me ollaan niitä jotka niitä on tehty. Hoidamme raskaan työn ja vielä ne useat lapsetkin.

Minkä raskaan työn? Vapavapalstalla trollaamisen. On sinullakin työ. Aivoja siinä ei ainakaan tunnu tarvistsevan. Lapsia tekee vain juntit on kerjussa ilmi tuleva asia.

Mä olen esim tekniikan lisensiaattija teknologiajohtaja joll on lapsia. Olen tällä hetkellä vuosilomalla. Itse olet mt-kuntoutuja sairaseläkeläinen.

Aivan sama mitä esität olevasi. Juntti on juntti vaikka mitä teeskentelisi, tai oikeastaan vielä selvemmin paljastuit sellaiseksi tuolla vuodatuksellasi. Oikein "mä oon koulutettu joll o lapsiii, ite oot hullu". Kuinka yksinkertaisena muita pidät? 

Vierailija
751/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Aikuiset ihmiset ovat jo tehneet lapsia. Ikiteinit jatkavat leikkejään hautaansa asti.

Vierailija
752/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin vapaaehtoinen lapsettomuus olisi periytyvä ominaisuus. Mistäs tiedät, ettei omat lapsesi ole sellaisia?

Vierailija
753/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

<p>Vaimo käy meillä myös töissä, mutta mitä tekemistä tällä on feminismisaasteen kanssa?[/quote kirjoitti:

Eiköhän suurimmassa osassa suomalaisia perheitä molemmat vanhemmistä käy töissä. Vähemmistössä taitavat olla perheet, missä nainen on kotona ja mies tuo leivän pöytään. Edelleenkään näillä ei ole mitään tekemistä feminismisaasteen kanssa.

Niin Suomessa perinteisyys on sitä että naisen työpäivä jatkuu vielä työpäivän jälkeenkin. Osa joutuu ottamaan lainaa pyörittääkseen perheen menoja vieläpä naisen roolissa. Onpa ihanan perinteistä!

Vierailija
754/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiocracy kunniaan. 

Vierailija
755/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muissa maissa miehet ovat miehiä ja naiset naisia. Ei ole mitään viidensiä sukupuolia. Tytöt tuntevat jo nuorena olevansa naisia. Selkeät sukupuoliroolit ja näin sen pitää ollakin.

Suomessa vielä parikymppisetkin eivät kaikki ole varmoja sukupuolestaan. Ihmekös se.

Kyllä lapsen vanhemmat muodostuvat isästä ja äidistä, joten kyllä tässä kahdella eri sukupuolella on selkeä merkitys.

Homot eivät voi saada lapsia keskenään. Biologinen mahdottomuus. Kyllä luonto opettaa.

Tuo on keinotekoista. Eivät homot voi saada biologisia lapsia keskenään. Kyllä luonto opettaa.

Vierailija
756/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Silti vaan jauhatte perinteisistä arvoista, mutta miehet eivät silti tee omaa osuuttaan. Oikeasti kyse on siitä, että te olette laiskoja.

Vierailija
757/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis nimenomaanhan uuden ihmisen teko tänne koska "mÄ hALuAn VaUvAn" on itsekästä. Kukaan ei hanki vauvaa, koska Suomi tarvitsee veronmaksajia. Uusi lapsihan kuluttaa tajuttomasti verorahoja vuosikausia. Ainoa syy on itsekäs haluaminen.

Ei ole mikään upea teko maailmalle pursauttaa alapäästä tähän maailman uusi suomalainen valittava tuppisuu, joka ehkä joskus 26 vuoden päästä tuo verotuloja sen jälkeen, kun on vuosikausia kuluttanut niitä. 🤨

Muista maista tulevat veronmaksajat olisi hyvä juttu ja eivät edes ole vauvasta saakka kuluttaneet meidän verorahoja, mutta täällä Suomessa on vahva kulttuuri sille, että pitää puhua täydellistä suomea ja työnsaanti on monella ennakkoasenteiden ja jopa syrjinnän takia vaikeaa. Tähän kun lisätään se, että töitä ei edes ole tarpeeksi tarjolla, niin ei toimi ei.

Näin tyhmää ihmistä ei voi olla. Siis oikeasti. Kenen luulet maksavan eläkkeesi, vanhuudenhoivasi ja palvelusi? Infran ja yhteiskunnan tukipalvelut? Helinä-keijun?

Moni muu maa on kummasti saanut ulkoisen työvoiman käytön toimimaan. Ei kehitysmaista ihmiset lopu.

Kai sä ymmärrät, että vaikka latvialainen työntekijä, joka tulee tänne veroja maksamaan ei ole vauvasta saakka KULUTTANUT meidän verorahoja?!

Ja selvästi Suomen tukisysteemi ei ole kestävä!

Näyttää siltä, että olisi vaan parempi siirtyä siihen, että ihmiset itse säästävät eläkepäiviä varten ja maksavat itse osa sairauskuluista.

Nykyajan maailmassa kaikki eivät automaattisesti hanki lapsia, joten yhteiskunnan tulee muuttua. 😁

Ei se ole mikään ratkaisu, että nyt tehdään vauvoja kuluttamaan verorahaa, jotka sitten 20-30 vuoden päästä menee töihin.

Vierailija
758/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Aikuiset ihmiset ovat jo tehneet lapsia. Ikiteinit jatkavat leikkejään hautaansa asti.

Lapsellista jos mikä tämä vuodatuksesi. Mä oon aikuisempi kuin lapseton... Ihan oikeasti nyt. Kyllä tämä paljastaa että vain idiootit tekee lapsia. On vain ajan kysymys kun ihmiskunta taantuu näiden tasolle kokonaan. 

Vierailija
759/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
</p>

Silti vaan jauhatte perinteisistä arvoista, mutta miehet eivät silti tee omaa osuuttaan. Oikeasti kyse on siitä, että te olette laiskoja.

Nainen luotiin miehen kylkiluusta.

Vierailija
760/986 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on keinotekoista. Eivät homot voi saada biologisia lapsia keskenään. Kyllä luonto opettaa.

HOMOUS EI OLE SUKUPUOLI!

Mikä teitä vaivaa?!

Sanoin, että sukupuolella ei ole mitään merkitystä vanhemmuuden kannalta. Sukupuolen, ei seksuaalisen suuntautumisen.

Parikymppinen sukupuolestaan epävarma nainen VOI HANKKIA VAUVAN. Sukupuolihämminki EI LIITY VANHEMMUUTEEN.

A-seksuaali ja sukupuoleton "nainen" VOI HANKKIA LAPSEN.

Sukupuolettomuus ei tarkoita, että tämä henkilö ei halua lapsia.

Hyyyvin harva nainen haluaa olla mies ja korjauttaa sukupuolensa samalla menettäen hedelmällisyytensä.

On typerää niputtaa yhteen SUKUPUOLIHÄMMENNYS JA LAPSEN SAANTI.