Ammattikoulun käynyt opetusministeriksi, riittää kun on kommunisti!
Näin alas on suomi vajonnut vuonna 2020.
Tulevalta opetusministeriltä jäi lukio kesken poissaolojen vuoksi – ”Valmensin neljää salibandyjoukkuetta” https://www.is.fi/politiikka/art-2000006628028.html
Kommentit (7)
Mahtaa sulla olla köyhä elämä, jos ainoa oikea pätevyys on korkeakoulu. Onpa niitä ministereitä pelkästään yo-taustallakin. Ja opetusta hän on kokenut siellä ammattikoulussakin, muuta varten on sitten erityisasiantuntijat.
Kommunisti opetusministerinä ei ole koskaan hyvä. Yliopistot alkavat jo muutenkin olla liian politisoituneita. Tämä vaikuttaa kaikkeen toimintaan yhteiskunnassa, myös itse akateemisuuden ja tutkimuksen arvostuksen vähenemiseen.
Kommunistit ovat vähän kuin amisheja. Yhtä vanhanaikaisia.
Aika jännä on tämä yhtäkkinen kommunismin pelko mikä on nostettu esiin. Mutta pitäisin hyvänä että on käynyt amiksen, se koulutushan on kärsinyt viime aikoina paljon. Kokemusta on myös lukiosta.
Nojaa, Sipilän hallituksessa oli amis työministerinä, persu. Tosin hänhän sitten itse myönsikin, ettei osaa tarpeeksi suoriutuakseen tehtävistään.
Vierailija kirjoitti:
Kommunisti opetusministerinä ei ole koskaan hyvä. Yliopistot alkavat jo muutenkin olla liian politisoituneita. Tämä vaikuttaa kaikkeen toimintaan yhteiskunnassa, myös itse akateemisuuden ja tutkimuksen arvostuksen vähenemiseen.
Yliopistot eivät kuulu opetusministerille vaan tiede- ja kulttuuriministerille, joka on siis Anneli Saarikko.
"Useimmilla hallituksen ministereistä on takanaan yliopistotason koulutus ja muutamilla korkein tutkinto on ylioppilastutkinto."