Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita naisia, jotka ihmettelevät sitä, etteivät varakkaammat käytä lastenhoitajia, vaan hoitavat lapsensa itse?

Vierailija
08.09.2020 |

Itse ainakin voisin hankkia vaikka viisi lasta, jos olisi vain mahdollisuus elää niin, ettei heitä tarvitsisi itse kasvattaa.

Kommentit (172)

Vierailija
121/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tämä on joku kivikissahörhön pahanolonpurkausketju. Poistunpa toisiin puuhiin. 

Ei ole, vaan tässä mietitään sitä, miksi rikkaatkin, joilla on varaa palkata lastenhoitaja, mieluummin huutavat itse omille lapsilleen?

Nyt olisi hyvä siirtyä googlen pariin etsimään tietoa siitä, mitä on kasvattaminen. Itse en maksaisi eurokaan ihmiselle, joka huutaa lapsilleni, pikemmin pitäisin todella loitolla. 

Vierailija
122/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että enpä kyllä tajua, että minkälainen ihminen haluaa itse huutaa lapsilleen ja sillä tavalla pilata oman suhteensa heihin ja ennen kaikkea heidän äitisuhteensa tai isä-.

Se on lapselle kaikkein pahin kokemus, eihän se vanhemman elämää niinkään haittaa.

Ja kuvittelet, että ne palkkahoitajat kasvattavat lapsia huutamalla? 

No eivät, mutta vanhemmat kasvattaa.

Ja siis jos ei, niin nyt kysyttiin varkkaista, eli varakas on tässä ketjussa se, jolla siihen olisi VARAA, niin heistä osa varmasti huutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, tämä on joku kivikissahörhön pahanolonpurkausketju. Poistunpa toisiin puuhiin. 

Ei ole, vaan tässä mietitään sitä, miksi rikkaatkin, joilla on varaa palkata lastenhoitaja, mieluummin huutavat itse omille lapsilleen?

Nyt olisi hyvä siirtyä googlen pariin etsimään tietoa siitä, mitä on kasvattaminen. Itse en maksaisi eurokaan ihmiselle, joka huutaa lapsilleni, pikemmin pitäisin todella loitolla. 

Ei se hoitaja huutaisikaan, mutta mikseivät vanhemmat palkkaa lastenhoitajia, vaan huutavat lapsilleen?

Vierailija
124/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että enpä kyllä tajua, että minkälainen ihminen haluaa itse huutaa lapsilleen ja sillä tavalla pilata oman suhteensa heihin ja ennen kaikkea heidän äitisuhteensa tai isä-.

Se on lapselle kaikkein pahin kokemus, eihän se vanhemman elämää niinkään haittaa.

Ja siis jos ei, niin nyt kysyttiin varkkaista, eli varakas on tässä ketjussa se, jolla siihen olisi VARAA, niin heistä osa varmasti huutaa.

Kukaan huutaja ei taatusti eräänä aamuna ala miettiä, että palkkaanpa tuolle lapselle kasvattajan, joka ei sille huuda. Jos joku käytökseensä havahtuu niin onnittelut ja soisin hänen alkavan kehittämään itseään, jotta huuto lakkaisi. 

Vierailija
125/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis vaikka lapsilleen ei huutaisikaan, niin onhan ne omat jutut ja oma eläminen paljon mielekkäänpää, kuin joku äitiys ilman lastenhoitajaa.

Vierailija
126/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan huutaja ei taatusti eräänä aamuna ala miettiä, että palkkaanpa tuolle lapselle kasvattajan, joka ei sille huuda. Jos joku käytökseensä havahtuu niin onnittelut ja soisin hänen alkavan kehittämään itseään, jotta huuto lakkaisi. 

Niin, lastenhoitajan käyttöön olisi paljon muitakin syitä, mm. oma elämä.

Vierailija
127/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa vanhemmista ei maksa lastenhoitajille siitä, ettei lapsille huudettaisi, vaan huutaa heille itse.

Vierailija
128/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Ihmettelen lähinnä Räikkösiä ja Selänteitä. Et ole ikinä heistä kuullut?

Ehkä jotkut oikeesti tykkää lapsistaan?

Eikä hanki niitä... lapsilisien takia? Tai kuvittele et just ne mun geenit ansaitsee lisääntyä holtittomasti? Tai ne on jopa kuunnelleet koulun ehkäisyvalistustunneilla? Tai kantaa vastuunsa maailman ylikansoittumisen ongelmasta ?

Me ollaan varmaan varakkaita? Meillä kyllä käy siivooja ja ikkunanpesijä ja pihan huoltaa ammattilainen, Jne ja toki lapsia joskus jätetään hoitajalle hoitoonkin - mut sehän on ihan parasta kun saa viettää aikaa lapsiensa kanssa 🤷

Vierailija
129/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on taas katsellut amerikkalaisia elokuvia. Lastenhoitajaan on Suomessa varaa vain jos on peritty varallisuutta.

Eikä hanki niitä... lapsilisien takia? Tai kuvittele et just ne mun geenit ansaitsee lisääntyä holtittomasti? Tai ne on jopa kuunnelleet koulun ehkäisyvalistustunneilla? Tai kantaa vastuunsa maailman ylikansoittumisen ongelmasta ?

Me ollaan varmaan varakkaita? Meillä kyllä käy siivooja ja ikkunanpesijä ja pihan huoltaa ammattilainen, Jne ja toki lapsia joskus jätetään hoitajalle hoitoonkin - mut sehän on ihan parasta kun saa viettää aikaa lapsiensa kanssa 🤷

Hankkiiko sun mielestä varakkaat lapsia lapsilisien takia??

Vierailija
130/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun ois taas pitänyt laittaa palstan köyhiä varten ratakiskosta tämäkin aloitus, niin ihmiset eivät olisi kuvitelleet varattomia aloituksessa tarkoitetuiksi varakkaiksi. 🤦‍♀️

Olisit laittanut vaikka näin: Hei! Mä oon K i v i k i s s a ä i t i eli Ä i t i h u l l u. Haluaisin taas avata ketjun, jossa jankataan siitä, että mun äiti on kamala ja sen takia mäkin saan olla. Haluan myös haukkua teitä ja kiroilla, kun ette tajua, että mä oon täydellinen. Tossa on ratakiskoa tarpeeksi.

Vierailija
131/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pihan huoltaja tekee? Kuinka monta tuntia viikossa / kuukaudessa työskentelee? Älä nyt sano, että se on postinkantaja vain, joka leikkaa teidän nurmikon.

Vierailija
132/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan kukaan halunnut tai osannut keskustella siitä, miksi varakkaat hoitavat lapsensa itse. Siis jos lähinnä henkisiä syitä mietitään. Eikä käytännön esteitä.

Vierailija
133/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis tämän ketjun takana on sinun äititraumasi. Olisit heti sanonut. Ei olisi tarvinnut kymmeniä viestejä asian vietestä. Sinulla on siis kaamea äiti. Ei se tarkoita, että muilla on tai että lapsi automaattisesti inhoaa kasvattajaansa.

Kun sinulla on isääsi niin läheiset välit, kai juttelet hänen kanssaan näistä jutuista?

Ei ole se takana. Vaan kasvattajat ovat yleisestikin p e r sees tä käja lapsilla on paljon kivempaa ihmisten, jotka eivät ole kasvattajia, seurassa. Heiltä voi saada emotionaalista tukea, sen ei tarvitse olla kasvattaja, jolta se saadaan.

Aloitus koski juuri sitä, mitä aloituksessa ja otsikossa lukeekin, lue se sieltä, v i tun p öll ö, jos et muuten asiaa sisäistänyt etkä osaa aiheesta keskustella. Kunhan mietin vain. Itse ainakin nimittäin haluaisin lapsilleni lastenhoitajan, mutta ei ikävä kyllä ole ollut varaa. En halua itse olla se, joka heille huutaa jne.

Apua! Miksi lapsille täytyy huutaa kun niitä kasvattaa?

Meillä 3 lasta jo lähes aikuisia - huudettu ollaan varmaan max 10 kertaa (ja silloin on ollut joku tosi ääliömäinen ja vaarallinen tempus takana) Mitä me ollaan tehty väärin?

Mun kokemus on, että puhuminen menee paljon paremmin perille 🤷 En mä itsekään jaksaisi kuunnella jos joku mulle huutais.

Toivottavasti ei menny hyvät lapset ihan piloille 😳

Vierailija
134/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeastaan kukaan halunnut tai osannut keskustella siitä, miksi varakkaat hoitavat lapsensa itse. Siis jos lähinnä henkisiä syitä mietitään. Eikä käytännön esteitä.

Vaikka kuinka monta kertaa sulle on vastattu. Se vastaus ei vain kiinnosta sua, koska sä vihaat äitiäsi.

Vierailija
135/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lasten jättäminen hoitoon ei ole käytännön kasvatushetkien ulkoistamista, joka ois lastenhoitajassa just se porkkana.

Vierailija
136/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka monta kertaa sulle on vastattu. Se vastaus ei vain kiinnosta sua, koska sä vihaat äitiäsi.

Ethän ole. Kuka täällä on mukamas miettinyt asiaa varakkaan näkökulmasta? Ei kukaan.

Vierailija
137/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän ole. Kuka täällä on mukamas miettinyt asiaa varakkaan näkökulmasta? Ei kukaan.

No kun ne varakaat eivät eroa muista ihmisistä sen puolesta, että ne eivät haluaisi olla omien lastensa kanssa. Haluavat ne. Mutta sä et voi tajuta tätä, koska sun äiti ja isi yhyy.

Vierailija
138/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se pihan huoltaja tekee? Kuinka monta tuntia viikossa / kuukaudessa työskentelee? Älä nyt sano, että se on postinkantaja vain, joka leikkaa teidän nurmikon.

No se on yksi kolmen naisen firma, joka leikkaa pensaat, nyppii rikkaruohot, laittaa kevät/syyslannoitteet, pussittaa tietyt halut keväällä auringon suojaan jne mitä nyt katsovat tarpeelliseksi (meillä ei oo sitä nurmikkoa) - käyvät siis n 4krt/vuosi päivän pari huoltamassa aika pitkälti heidän oman käsityksen mukaan tarpeelliset jutut.

Vierailija
139/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne varakaat eivät eroa muista ihmisistä sen puolesta, että ne eivät haluaisi olla omien lastensa kanssa. Haluavat ne. Mutta sä et voi tajuta tätä, koska sun äiti ja isi yhyy.

No, miksi he haluavat olla lastensa kanssa, kun ei olisi pakko? Muut ihmiset ymmärtää, että eivät voi valita, mutta se, joka voi?

Vierailija
140/172 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on yksi kolmen naisen firma, joka leikkaa pensaat, nyppii rikkaruohot, laittaa kevät/syyslannoitteet, pussittaa tietyt halut keväällä auringon suojaan jne mitä nyt katsovat tarpeelliseksi (meillä ei oo sitä nurmikkoa) - käyvät siis n 4krt/vuosi päivän pari huoltamassa aika pitkälti heidän oman käsityksen mukaan tarpeelliset jutut.

*havut siis tietenkim

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi