Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyy lapsia jp yhtä vähän kuin nälkävuosina

Vierailija
08.09.2020 |

Suomen Väestöliitto patistaa nyt suomalaisia synnyttämään Suomeen lisää lapsia. Väestöliiton tavoite on 6 miljoonaa suomalaista vuoteen 2050 mennessä:

https://yle.fi/uutiset/3-11528495

Kommentit (330)

Vierailija
181/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan samat edut kuin Virossa niin ihmiset jaksaa ja on varaa tehdä lapsia.

Vierailija
182/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nuori aikuinen, en halua lapsia koska ne ovat vittumaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan samat edut kuin Virossa niin ihmiset jaksaa ja on varaa tehdä lapsia.

Siellä miehet tekeekin jotain. Virolainen mies on puuhakas <3

Vierailija
184/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako media ja punavihreet nyt sit hamuamaan/toitottaan lisää ihmisiä etelän maista?

Vierailija
185/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se on kun naiset eivät osaa suhteuttaa hypergamiaansa nykyiseen tilanteeseen kun heidän koulutus -ja tulotasonsa on kohonnut valtavasti, jopa tasa-arvoiseksi miehen kanssa.

Edelleen vaatidaan sitä paremmin tienaavaa ja koulutetumpaa, vaikka on itsekin jo korkeasti koulutettu.

Lopputuloksena pareja ei synny ja syntyvyys laskee kin lehmän häntä

Oletko valmis maksamaan naiselle korvausta kotona olosta? Suomessa kotirouvan pitäminen on kallista puuhaa. Jotenkin arvelen sieltä tulevan se klassinen: rahoittakoon itse lapset.

Newsflash: En rahoita.

Eihän tässä kukaan mitään kotirouvan hankkimisesta tai pitämisestä puhunut?

Vaan puhuttiin siitä että ehkä naisten olisi aika katsoa peiliin ja tarkistuttaa vaatimuslistaansa.

Sen sijaan että se korkeakoulutettu hyvin tienaava nainen edelleen vain hypergamioi ja vaatii parempaa kuin itse on, hän voisikin ottaa yhtä paljon tienaavan ja saman tason koulutuksen omaavan miehen.

Katsos kun se hypergamia toimii sillon kun naisella itsellään ei ole koulutusta, tai on matala koulutus, mutta kun suurimalla osalla naisista on korkeakoulutus, hypergamiointi johtaa nykyiseen tilanteeseen jossa pareja ei enää synny ja syntyvyys laskee kuin lehmän häntä.

Saanko vääntää rautalangasta? Minulla on yliopistokoulutus, oman alan työpaikka, ei opintolainaa ja vielä 50k säästöjä, näillä spekseillä saan ostettua itselleni kivan sinkkukämpän ja luotua kivan elämän itselleni. Jos otan köyhän, työttömän, ja vaikka velkaisen miehen, niin joudun jakamaan omastani, eli jään miinukselle suhteessa sinkkutilanteeseen (ja entisenä avovaimona voin sanoa että mies taloudessa ei lisää asuinmukavuutta, vaan päinvastoin.) Mies olisi täytenä nettosaajana. Eksälläni oli esim. 40k velkoja, ja tajusin että hitsi vie, me ei ikinä saataisi ostettua yhteistä kunnon taloa kun toisen velat nollasivat täysin omat säästöni. Kuulostaako kivalta?

Jos taasen ottaisin samantasoisen tai paremman kumppanin, niin voisimme yhdessä luoda molemmille paremman elintason kuin kummallekaan yksinään. Eli tietenkin pysyn sinkkuna, ellen löydä samantasoista tai parempaa kumppania. Kivempi olla yksin kuin nettoantajana, naisen kun odotetaan muutenkin panostavan parisuhteeseen enemmän kuin miehen. Sinkkuna ei kyllä hirveästi tehdä niitä vauvojakaan.

Miksi pitää väen vängällä vääntää tämä siihen että jos ei naista korkeammin koulutettua miestä saa, niin se toinen vaihtoehto sitten on ulosotossa oleva elämänkoululainen?

Siinä välissä on vähän kaiken muunkinlaisia miehiä!

Olisiko kamala ajatus korkeakoulutetulle naiselle ottaa se kaupan matalasti koulutettu, vähemmän tienaava mutta hyvin talouttansa hoitava mies.

Ainiin tottakai se olisi, miksi edes kysyn. Ei tuota lasketa edes mieheksi teidän hypergamiamaailmassanne

Miksi et itse tyydy tasoiseesi naiseen vaan pitäisi saada hyvätuloinen ja korkeakoulutettu nainen?

Kyse on matematiikasta; Jos yhtä suurempi ja suurempi osa naisista korkeakouluttautuu, niin ei niitä matalasti koulutettuja naisia vain ole enää tarjolla riittävästi matalasti koulutetuille miehille.

Ymmärrätkö?

Juuri tästä on ihan lehtijuttujakin tehty miten nämä kaksi ryhmää ovat ne suurimmat yksineläjät (Joka johtuu naisten hypergamiasta)

Mene ulkomaille hakemaan nainen. Saat halvalla. Ei korkeakoulutetut naiset ota elintasonsa laskijaa elätiksi. Jos ei kelpaa, ole yksin kuten moni korkeakoulutettu nainen.

Itse olen kouluttamaton mutta älykäs, minulla on älykäs koulutettu tyttöystävä, enkä pelkää koulutettuja naisia tai ole katkera heille.

Omassa kaveripiirissä koulutetut miehet ja hyvin toimeentulevat ja työpaikalla osaavat naiset, ovat niitä joilla ei ole lapsia, mutta idiootit jotka eivät pysty läpäisemään alkeellisinta kouluakaan ovat kyllä lisääntyneet ja eronneet jotkut useamman kerran eri naisten kanssa. Tyypillinen nainen joka lisääntyy on juuri se joka ei edes osaa sanoa kuka minkäkin lapsen isä on.  

T. eri 

Ensin te valitatte, että naiset ei ota tavallisia (tai huonoja) miehiä, ja sitten valitatte siitä, että idioottimiehetkin ovat onnistuneet lisääntymään. 

Vierailija
186/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta älykäs nyt vaan ei jätä koulutusta hankkimatta.

Vierailija
187/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole työelämäni aikana kokenut kuukautta, jolloin ei olisi joku Kelan tuki juossut palkan päälle. Pahimmillaan juoksee kolmekin Kelan tukea ja palkka. Joskus jos käteen jää enemmän kuin toimeentulotuen perusosa tulee sähkölasku tai pitää hakea astmalääkkeet. Vuokra-asunto on pieni, halpa ja hirveä läävä mutta jos vuokra ei nouse niin sähkön ja ruoan hinta nousevat.

Ja sitten on vielä opintolaina. Kyllähän sen makselee helposti pois kun valmistumisen jälkeen menee töihin. Varmaan joo jos työelämä ei ole silppua. Tällä menolla olen lainaton 2030 ja olen tuolloin 37. En ala tekemään lasta tilanteeseen jossa minimituita vastaavasta summasta menee pari sataa euroa kuussa lainan lyhennykseen. Ja joo, on yritetty pidentää laina-aikaa ja pienentää erää mutta ei onnistunut.

En voi muuta sanoa kuin että olisi kannattanut mennä amikseen lukion ja yliopiston sijaan. Ei olisi hirveää opintolainaa, työllisyys olisi ainakin sama ellei parempi ja opintolaina olisi jo maksettu tässä vaiheessa niillä minimituillakin.

37-vuotiaana ehdin ehkä saada lapsen tai sitten en ehdi. Jos käteen jäisi edes minimituet niin pärjättäisiin lapsen kanssa kyllä koska nytkin pärjätään minimitukia pienemmällä summalla joka kuukausi. Eri asia on se, että haluanko käyttää rahat lapseen vai elää ensimmäistä kertaa elämässäni elämää jossa raha riittää muuhunkin kuin aivan välttämättömään.

Vierailija
188/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitöis tietää mitä tekee itse omassa elämässään.

Vierailija
189/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ei hommaa lapsia yksin? Ruotsissa on ihan yleistä se että siellä naiset hommaavat lapsia yksin joten miksi suominaisille se ei käy?

Vierailija
190/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suurimmat syyt syntyvyyden laskuun ovat ensinnäkin se, että naiset opetetaan koulusta lähtien siihen, että valkoihoinen suomalainen mies on pahin olento, mitä maa päällään kantaa, ja niistä on syytä pysyä erossa. Toiseksi miehetkin ovat jo omaksuneet sen, että he ovat niin huonoja, ettei kannata edes haaveilla lisääntymisestä.

Vierailija
191/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistävä tekijä liittyy turvpaikan hakemiseen.

Niinpä. En minä halua saada lapsia näin turvattomaksi tulleeseen maahan. Suomi on muutaman vuoden sisään pahempi kuin Ruotsi, ja minä opiskelin Ruotsissa 10 vuotta sitten vuoden, ja tämä näyttää menneen samaan suuntaan täällä Helsingissä ainakin.

Vierailija
192/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ei hommaa lapsia yksin? Ruotsissa on ihan yleistä se että siellä naiset hommaavat lapsia yksin joten miksi suominaisille se ei käy?

Ei ruotsalaisnaisetkaan halua enää lapsia kun maa on muuttunut turvattomaksi.

Vierailija
193/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan parhaillaan esikoista ja olen kolmekymppinen. Halusimme todella lapsen, mutta myös käytännön asioilla oli väliä:

-meillä molemmilla on miehen kanssa vakityöt, eikä alamme ole ns. tuulinen

-talous on muutenkin kunnossa, on säästetty vauva- ja lapsiaikaa varten

-molemmat meistä jäävät kotiin hoitovapaalle vuorollaan, koska molemmilla on sama palkka, niin sama olla vuorotellen kotona

-mies ottaa vastuuta kotitöistä jo nyt ja myöhemmin tulevan lapsen hoidosta

-haluamme kasvattaa lapsen hyvin ja arvostamme koulutusta

-parisuhde on tasapainossa

-toiset isovanhemmat ovat tukiverkkona ja tarjoavat apua mielellään

En voisi kuvitellakaan saavani lasta, mikäli puolisoa ei kiinnostaisi vastuun kantaminen siinä missä minuakin. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät halua perustaa perhettä, kun nämä asiat eivät ole kunnossa eikä yhteiskunnan tuki riitä.

Olet löytänyt hyvän miehen.

Vierailija
194/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi pitäisi?

Mieti huolella ja vastaa vasta sitten.

Vierailija
195/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ammatti, parisuhde ja vakituinen työpaikka, sitten vasta lapsia. 

Vierailija
196/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan parhaillaan esikoista ja olen kolmekymppinen. Halusimme todella lapsen, mutta myös käytännön asioilla oli väliä:

-meillä molemmilla on miehen kanssa vakityöt, eikä alamme ole ns. tuulinen

-talous on muutenkin kunnossa, on säästetty vauva- ja lapsiaikaa varten

-molemmat meistä jäävät kotiin hoitovapaalle vuorollaan, koska molemmilla on sama palkka, niin sama olla vuorotellen kotona

-mies ottaa vastuuta kotitöistä jo nyt ja myöhemmin tulevan lapsen hoidosta

-haluamme kasvattaa lapsen hyvin ja arvostamme koulutusta

-parisuhde on tasapainossa

-toiset isovanhemmat ovat tukiverkkona ja tarjoavat apua mielellään

En voisi kuvitellakaan saavani lasta, mikäli puolisoa ei kiinnostaisi vastuun kantaminen siinä missä minuakin. Ymmärrän hyvin, että kaikki eivät halua perustaa perhettä, kun nämä asiat eivät ole kunnossa eikä yhteiskunnan tuki riitä.

Olet löytänyt hyvän miehen.

Niin olen ja arvostan häntä todella paljon. Muistan kertoa asian joka päivä hänelle.❤️

Vierailija
197/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä juttuja, kun jätetään aina mainitsematta, ettei enää vuosikymmeniin ole riittänyt 1-2 lapsen synnyttäminen, vaan hedelmällisessä iässä olevat naiset pitäisi synnyttää 4-6 lasta, jotta synnytys olisi aikaisempien vuosikymmenien tasolla, koska niitä synnytysiläisiä naisia on vähän.

Ja kyllähän naiset edelleen synnyttävät, muistaakseni jotain 1.4 lasta, kun vastaava luku oli 70-luvulla 1.6 lasta, mutta silloin oli suuret ikäluokat hedelmällisessä iässä ja naisia paljon.

Jotenkin surullista tämän päivän ainainen syyllistäminen, vaikka synnyttävät samaan malliin kuin aikaisempina vuosikymmeniä.

Vierailija
198/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa äitiyslomaa täydellä palkalla 1,5 vuotta.

Vierailija
199/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteiskunta voisi tehdä että naiset tekisivät enemmän lapsia? 🤔 Miehillä varmaankin lastentekohaluja laskee se että he joutuvat maksamaan elareita eikä miehiä niin kiinnosta lasten hoitaminen.

Saisiko rahapalkinto naisia tekemään enemmän lapsia vai verokevennys? 🤔

En usko, että rahapalkinto auttaisi tässä asiassa. Aikoinaan työlainsäädäntöä muutettiin siten, ettei raskauden ja vanhempainvapaan aikana saanut irtisanoa työntekijää. Tämän oletettiin vaikuttavan naisten haluun hankkia lapsia. Tästä kuitenkin seurasi, että nuorten naisten oli aiempaa vaikeampaa saada vakituista työsuhdetta. 

Niinhän siinä kävi ja tämä nykyinen on siitä kumuloituvaa vaikutusta.

Vierailija
200/330 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä juttuja, kun jätetään aina mainitsematta, ettei enää vuosikymmeniin ole riittänyt 1-2 lapsen synnyttäminen, vaan hedelmällisessä iässä olevat naiset pitäisi synnyttää 4-6 lasta, jotta synnytys olisi aikaisempien vuosikymmenien tasolla, koska niitä synnytysiläisiä naisia on vähän.

Ja kyllähän naiset edelleen synnyttävät, muistaakseni jotain 1.4 lasta, kun vastaava luku oli 70-luvulla 1.6 lasta, mutta silloin oli suuret ikäluokat hedelmällisessä iässä ja naisia paljon.

Jotenkin surullista tämän päivän ainainen syyllistäminen, vaikka synnyttävät samaan malliin kuin aikaisempina vuosikymmeniä.

Ja jälleen syyllistetään naisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi