Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyy lapsia jp yhtä vähän kuin nälkävuosina

Vierailija
08.09.2020 |

Suomen Väestöliitto patistaa nyt suomalaisia synnyttämään Suomeen lisää lapsia. Väestöliiton tavoite on 6 miljoonaa suomalaista vuoteen 2050 mennessä:

https://yle.fi/uutiset/3-11528495

Kommentit (330)

Vierailija
321/330 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaiset lapsettomuushoidot niitä tarvitseville ja kohdunvuokraus valvotuissa oloissa ja hyvällä rahalla lailliseksi niin sillä jo saataisiin lisää nimenomaan niitä paljon toivottuja lapsia. Ei mitään vahinkoja.

+ ikärajat hoidoista pois!!💕

Tämä olisi järkevää. Hus myös eväilee hoitoja aivan mielivaltaisilla säännöillä, lasketaan kuukausia, milloin täyttää 40 jne. Virallisissa ohjeissa mainitaan vain 40 vuoden ikä, mutta tuo raja onkin 39,5 eli selityksiä riittää. Ulkomailla hoidetaan vaikka kuinka vanhoja naisia, koska luovutetuilla munasoluilla voi tulla raskaaksi 50-vuotiaanakin. Kaikilla pitäisi olla yhtäläiset oikeudet hedelmöityshoitoihin. Nyt niin ei ole. Vielä viime vuonna Hus ei suostunut antamaan hoitoja itsellesi naisille ollenkaan. Kuinka kauan tähän on varaa? Poliitikot herätkää syntyvyyden laskuun!

Ei ikärajoja kannata kokonaan poistaa, onhan se irvokasta kun vanhuuseläkeläinen synnyttää lapsia. Intiassahan seitsenkymppinenkin nainen synnytti vauvan.

Tuo yksityisten klinikoiden nykyinen ikäraja on fiksu. Jos yli 47-vuotiaana tulee raskaaksi, on äiti täyttänyt 65 ennen kuin lapsi täyttää 18. Eli nykyisellä ikärajalla lapsen pitää ehtiä virallisesti aikuiseksi ennen kuin äidistä tulee virallisesti vanhus. Sama 47 ikävuoden ikäraja pitäisi saada julkisellekin puolelle, mutta siitä ei enää pitäisi ikärajaa nostaa.

Tulevaisuudessa eläkkeelle päästään vasta noin 70-vuotiaana, joten 65-vuotias ei ole mikään vanhus. Nuo rajat julkisella ovat järjettömät ja kuvastavat lapsivihamielisyyttä.

Vierailija
322/330 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääkäri määrää pillerit kaikille ilmaiseksi nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/330 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortin pitäisi olla aina pakollinen.

Vierailija
324/330 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululääkäri määrää pillerit kaikille ilmaiseksi nykyään.

Todellakin, ne tekee ihmisestä ihan toisenlaisen, mitä olisi ilman pillereitä. Halutkin vievät kokonaan monelta.

Vierailija
325/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosin syys täytyy olla jossakin aineessa, mitä tyttölapsen äiti on saanut elimistöön äidiltään ja kauan sitten. Growth Factor - lanoliinista tehdyissä valmisteissa.

Vierailija
326/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä ei  korvaa laatua.

Kuolleena syntynyt ajatus että atrvitaa lisää ihmisiä tänne.

EI TARVITA.

Vierailija
327/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a.. indeksikorotukset lapsilisiin jäissä ja kotihoidontukea suunnitellaan poistettavaksi.. että pitäisi päiväkotiin pistää se 10kk ikäinen vauva,, enpä usko että teen enempää lapsia.

Vierailija
328/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion hankkia lapset ulkomailla maassa, jossa lapsista ja omasta kansasta välitetään

Vierailija
329/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään päivystää samat lapsettomat,  en ota vastuuta,  en halua kantaa taloudellista taakka. Sano vaan suoraan että olet laiska etkä alua muutenkaan antaa omastas aikaa lapsille. Haluat vain rusinat pullasta. Minusta olisi parempi miettiä miten korvataan vaivat ja rahat niille jotka saavat kasvatettua tänne jopa  3 poikalasta , kolutettua ja normaaliksi vastuullisesksi kansalaiseksi.  Minä ehdotan   äideille alempaa eläkeikää. Tai sitten sitä vanhaa vanhanpiian lisöveroa  verotukseen, 28 vuotiaalle yksinäiselle.

Onko todella niin käsittämätöntä, että lapsettomuuteen voi olla ihan järkevä syy? Itse olen reilu 30-vuotias ja nykyinen parisuhde vetelee todennäköisesti viimeisiään. Olen kohta saamassa jatko-opinnot loppuun ja sitten alkaa työpaikan metsästys. Vaikka olen työelämässäkin ollut ennen nykyisiä opintoja, koskaan en ole vakityössä ollut, vaan määräaikaisia sopimuksia jatkuvasti. Kerrotko miten on vastuunpakoilua etten ole hankkinut lapsia? Ja etten todennäköisesti hankikaan. Mielestäni lapsia pitäisi hankkia _vakaaseen_ parisuhteeseen ja sellaiseen taloudelliseen tilanteeseen, että lapsista on myös varaa huolehtia.

Mielestäni tämä on vastuullista toimintaa. Toisinkuin se, että viisveisaa ehkäisystä ja hetken mielenjohteesta raskautuu ensimmäiselle halukkaalle, koska vauvat on söpöjä.

Vierailija
330/330 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään päivystää samat lapsettomat,  en ota vastuuta,  en halua kantaa taloudellista taakka. Sano vaan suoraan että olet laiska etkä alua muutenkaan antaa omastas aikaa lapsille. Haluat vain rusinat pullasta. Minusta olisi parempi miettiä miten korvataan vaivat ja rahat niille jotka saavat kasvatettua tänne jopa  3 poikalasta , kolutettua ja normaaliksi vastuullisesksi kansalaiseksi.  Minä ehdotan   äideille alempaa eläkeikää. Tai sitten sitä vanhaa vanhanpiian lisöveroa  verotukseen, 28 vuotiaalle yksinäiselle.

Onko todella niin käsittämätöntä, että lapsettomuuteen voi olla ihan järkevä syy? Itse olen reilu 30-vuotias ja nykyinen parisuhde vetelee todennäköisesti viimeisiään. Olen kohta saamassa jatko-opinnot loppuun ja sitten alkaa työpaikan metsästys. Vaikka olen työelämässäkin ollut ennen nykyisiä opintoja, koskaan en ole vakityössä ollut, vaan määräaikaisia sopimuksia jatkuvasti. Kerrotko miten on vastuunpakoilua etten ole hankkinut lapsia? Ja etten todennäköisesti hankikaan. Mielestäni lapsia pitäisi hankkia _vakaaseen_ parisuhteeseen ja sellaiseen taloudelliseen tilanteeseen, että lapsista on myös varaa huolehtia.

Mielestäni tämä on vastuullista toimintaa. Toisinkuin se, että viisveisaa ehkäisystä ja hetken mielenjohteesta raskautuu ensimmäiselle halukkaalle, koska vauvat on söpöjä.

Arvostan edellisen asennetta erittäin korkealle. Valitettavan harvinaista ottaa vastuu omasta elämästä ja valinnoista.

"Kyllä elämä kantaa"-satuilijoille suosittelen tutustumismatkaa räkäisimmän neukkukuutiolähiön sossuelättiyksinhuoltajaperheiden luo. Siellä voi kysellä mitä ihmiset js lapset tykkäävät elämästään.