Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)

Vierailija
07.09.2020 |

Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku tekee sinulle suuren palveluksen, anna pieni kiitoslahja. Jää mieleen paremmin kuin sanat. :) Minä olen antanut joskus esim. työkaverille ja esimiehellekin. Toki esimiehelle lahjan pitää olla tarpeeksi pieni ettei lasketa lahjukseksi tai nuoleskeluksi.

Tai siis voi kiitoslahja olla suurikin, lähinnä mietin tuota esimiestä kirjoittaessani "pieni kiitoslahja".

Vierailija
162/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot rahoissas, tarjoudu maksamaan jonkun ostokset.

Anna kukkia satunnaiselle vastaantulijalle ja toivota hyvää päivää.

Tarjoudu kantamaan jonkun mummelin tai ukkelin ostokset autoon tai kotiovelle.

Hymyile vastaantulijoille ja uskalla jutella bussipysäkillä, jos tyyppi näyttää siltä että juttuseura kelpaa. Nopeasti sen huomaa, jos juttuseura ei kiinnosta sillä erää. Vain hölmö pelkää, että luullaan hulluksi, jos on ystävällinen tai uskaltaa puhua kaupungilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ikinä, siis koskaan, lähetä korttia kenellekään ilman että siinä on oma nimesi mukana. On erittäin traumaattista saada kortti pimeydestä. Uhkaavaa ja pelottavaa. Vaikka se olisi joulukortti/yst.pväkortti tms. Siis, älä tee toiselle sitä pahaa. Et voi tietää mitä toisen ihmisen elämässä tapahtuu.

Tämä ihan vaan muistutuksena, ettei kukaan ajattele et hei, onpa kiva idea ilahduttaa jotakin hlöä kortilla tuntemattomana.

EI KOSKAAN.

Vierailija
164/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, rakkaat ihmiset, ketkä olette huomavaisia toinen toisia kohti. Täällä Suomessa on hyvää asua teidänlaisten ihmisten kanssa! Olen aina iloinen, tavatessasi jonkun, kuka on kohtelias ja avulias. Meidän ympärillä ja keskuudessa on todella hyviä ihmisiä ja se lämmitää mieltä ja autaa meitää kaikkia jaksamaan. Kiitos kannustuksesta, huomavaisuudesta, avusta mitä teette päivittäin. Olete inhimmilisiä ja Ihmisiä isolla kirjaimella. Itse teen sitä samaa päivittäin toisia kohti elikä se on luontessasi ja se on elämäntyyli aina ollut. Kivaa, kun hyvää laitettaan kiertämään. Tässä maassa on hyvää asua- kiitos teille! Hymyllään kun tavataan ja autettaan toinen- toisiamme ja tuetaan- niin jaksamme me kaikki paremmin. On onni asua teidänlaiste ihmisten keskuudessa. Kiitos teille kaikille!

Vierailija
165/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti.

Vierailija
166/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ystäväni huolia puhelimessa kaksi tuntia, hän oli helpottuneen oloinen puhelun päätteeksi.

Hymyilen ihmisille kaupassa tai kadulla - toivottavasti se ilahduttaa jotakuta.

Vierailija
167/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä jalankulkija kadun yli.

Muuten hyvä, mutta tämähän lukee laissa että näin tulee toimia.,,

Vierailija
168/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava tulla duunista himaan, kun herkkuja valmiina nautittavaksi..

https://youtube.com/shorts/hg1ecNaViIk?feature=shared

Vierailija
169/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vieraat ihmiset rauhaan, kun matkustat junassa. Tarkkaile merkkejä, haluaako joku kenties matkustaa rauhassa. Pakkopullakeskustelu on kamalaa.

Vierailija
170/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisessa saunassa kysy poislähtiessäsi kanssa saunojilta, että heitetäänkö lisää löylyä.

Vierailija
171/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin ylimääräisen muovipussin pitkään (vuosia) ja sanoin myyjälle että anna seuraavalle. Kuulin myöhemmin että ei antanut vaan pisti takaisin sinne missä on muovipusseja.

Vierailija
172/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju kiitos kaikille ideoista.

Itse olen kunnostautunut kirjeitä kirjoittamalla. On niin kivaa saada ilahtunut whatsup viesti vastaanottajalta.

Varsinkin nuorison edustajat ovat olleet yllättyneitä, kun eivät koskaan ole saaneet oikeaa kirjettä.

Vierailija
173/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyily 😊

Vierailija
174/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ikinä, siis koskaan, lähetä korttia kenellekään ilman että siinä on oma nimesi mukana. On erittäin traumaattista saada kortti pimeydestä. Uhkaavaa ja pelottavaa. Vaikka se olisi joulukortti/yst.pväkortti tms. Siis, älä tee toiselle sitä pahaa. Et voi tietää mitä toisen ihmisen elämässä tapahtuu.

Tämä ihan vaan muistutuksena, ettei kukaan ajattele et hei, onpa kiva idea ilahduttaa jotakin hlöä kortilla tuntemattomana.

EI KOSKAAN.

Aika jännä, kun mulle tuli just tänä aamuna tällainen ajatus mieleen jostain kumman syystä, ettei minkäänlainen positiivinenkaan "palaute" olisikaan nimettömänä mukava saada, koska se jäisi niin vaivaamaan kuka sen on lähettänyt.

Ja nyt luin tämän saman "ajatuksen" täältä.

Olen joskus ajatellut laitella tuntemattomien yksinäisten vanhuksien postilaatikoihin joulutervehdyksiä, mutta onneksi en ole laittanutkaan.

Näin se vaan on, että kannattaa kahdesti miettiä onko se omasta mielestään hyvä teko sittenkään hyvä, sen toisen näkökannalta.

Vierailija
175/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pukeudun saadakseni muut hymyilemään. Tulen itsekin hyvälle mielelle siitä, kun joku vastaantulija katsoo minua ja hymyilee.

Enkä nyt tällä tarkoita sitä, että pitäisi hilata tissit leukaan miehiä ilahduttaakseen, vaikka miehet ne minulle enimmäkseen hymyilee. Luulen, että on täysin tapauskohtaista, millaiset vaatteet milläkin ihmisellä herättävät muissa sen hyvän mielen. Mutta tämä on pieni ja helppo tapa piristää vastaantulijoita: tarkkaile miten ne reagoivat ja pukeudu sitten sen mukaan. Bonuksena itseäsi kohdellaan paremmin!

Vierailija
176/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI KOSKAAN.

Aika jännä, kun mulle tuli just tänä aamuna tällainen ajatus mieleen jostain kumman syystä, ettei minkäänlainen positiivinenkaan "palaute" olisikaan nimettömänä mukava saada, koska se jäisi niin vaivaamaan kuka sen on lähettänyt.

Ja nyt luin tämän saman "ajatuksen" täältä.

Olen joskus ajatellut laitella tuntemattomien yksinäisten vanhuksien postilaatikoihin joulutervehdyksiä, mutta onneksi en ole laittanutkaan.

Näin se vaan on, että kannattaa kahdesti miettiä onko se omasta mielestään hyvä teko sittenkään hyvä, sen toisen näkökannalta.

Tämä on hyvä näkökohta. Itsekin mietin tätä ketjua lukiessa, että puolet näistä ilahduttavista teoista ilahduttavat tasan tekijää, ja vastaanottajasta ovat luultavasti vain kiusallisia, jos ei satu olemaan samaa ylitsepursuavaa persoonallisuustyyppiä.

Itse en esimerkiksi todellakaan ilahtuisi, jos joku ventovieras antaisi minulle ruusun kadulla. Mitä minä sillä tekisin kesken ostosreissun? Ja muutenkin, olen puutarhuri amk ja tiedän vähän liikaa leikkokukkatuotannosta halutakseni olla osa sitä. (Vinkki: epäeettistä kertakäyttökulttuuria.)

Joulukortti ventovieraalle? Mistä tiedät, että ko. ihminen viettää joulua ensinkään? 

Pitäisin myös todella kiusallisena, jos joku ventovieras olisi maksanut kahvini kahvilassa etukäteen. Mitä hemmettiä minä tekisin sillä "palveluksella"? Jos minulla ei olisi varaa kahviin, en menisi kahvilaan. Tarjotkaa tutuillenne, jos on pakko tarjota.

Aika usein ihmisten halussa auttaa ja ilahduttaa on kyse vain siitä, että saa itse olla esillä. Tämä nähtiin hyvin Ukrainan sodan alkuvaiheessa; hyvää tarkoittavat hölmöt menivät sinne täysine autoineen, vaikka jokainen täysjärkinen tietää, että yksityishenkilöt sotatoimialueella aiheuttaa vain häslinkiä ja kaaosta eivät auta ketään. Kummasti tuokin auttamishalu muuten on vähentynyt, kun sillä ei enää saa huomioita.

Jos haluaa oikeasti auttaa ja ilahduttaa, kannattaa tehdä se vakiintuneiden kanavien kautta. Silloin saajakin todennäköisesti on auttamisen tai ilahduttamisen tarpeessa.

Kun iso osa meistä ei tarvitse ventovierailta muuta, kuin rauhaan jättämistä.

Itsekin elän sen mukaan, että tee, mitä tahtoisit toisten tekevän sinulle. Enkä kiinitä niihin mitään huomiota.

Vierailija
177/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun voittaa sen jättipotin lotossa tai eurojackpotissa, nostaa muutaman satasen ja käy livauttamassa ne lempikirjojensa väliin kirjastossa. Ehkä pienen lapun kera, ettei joku rehellinen sielu palauta niitä. Toisaalta, jos palauttaa kirjaston tädeille ja sedille niin menee sekin hyvään paikkaan.

Paljastin juuri erään lottovoittoon liittyvän fantasiani :)

Useimpien ihmisten mielestä olisi vaan hemmetin kiusallista löytää kirjaston kirjan välistä satanen viestillä, että ole hyvä.

Vierailija
178/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos oot rahoissas, tarjoudu maksamaan jonkun ostokset.

Anna kukkia satunnaiselle vastaantulijalle ja toivota hyvää päivää.

Tarjoudu kantamaan jonkun mummelin tai ukkelin ostokset autoon tai kotiovelle.

Hymyile vastaantulijoille ja uskalla jutella bussipysäkillä, jos tyyppi näyttää siltä että juttuseura kelpaa. Nopeasti sen huomaa, jos juttuseura ei kiinnosta sillä erää. Vain hölmö pelkää, että luullaan hulluksi, jos on ystävällinen tai uskaltaa puhua kaupungilla.

Älä tee tota kukkajuttua. Yleensä samettihämeväki harrastaa tätä että työnnetään ruusu käteen ja sitten tulee serkkupojat kyselemään maksun perään. Ei kukaan täysijärkinen ota mitään vieraalta ihmiseltä. Vähän rajaa näihin!

Vierailija
179/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästä jalankulkija kadun yli.

Muuten hyvä, mutta tämähän lukee laissa että näin tulee toimia.,,

Niin, jos jalankulkija käyttää suojatietä. Muutoin on omalla vastuullaan ajoradalla. Jos jotain käy, ei autoilijaa mielestäni pidä oletusarvoisesti rankaista.

Vierailija
180/237 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon ensin:

Listataan pieniä tapoja laihduttaa ihmisiä ;)

Mutta mikä tulee siihen alkuperäiseen kysymykseen, niin itselleni tulee pienen herkun ostaminen. Naiselle suklaapatukka, miehelle yksi kylmä lasipullo hyvää olutta. Nuo on pieniä, halpoja ja helppoja.