Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)

Vierailija
07.09.2020 |

Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aivan pakko tuijottaa vastaantulevaa lenkillä, voi aivan hyvin myös hymyillä ja sanoa hei. (Tämä viesti etenkin Savon suuntaan.)

Vierailija
142/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä jalankulkija kadun yli.

Jos jalankulkija käyttää suojatietä, lakikin edellyttää antamaan esteetömän kulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut aika monta itsestään selvää käytöstä. Kiitä ravintolassa, tervehdi naapuria/kassaa/bussikuskia yms

Aika outoa, ettei näin tehtäisi kohteliaana käytöksenä automaattisesti.

Maksoin edellisen asiakkaan muovikassin, oli unohtanut ostaa, eikä ollut kolikoita. Hämmästyi valtavasti, kiitoksista ei meinannut tulla loppua. Sanoin vaan, että tee joskus hyvää jollekin toiselle.

Vierailija
144/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se Wuorion matolla.

Vierailija
145/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän ja sanon moikat kassoille aina lähtiessäni kaupasta, myös toivon hyvää päivänjatkoa takaisin. 

Ai eikö tämä ole ihan vaan normaalia käytöstä?

Vierailija
146/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilee reippaasti tervehtiessään kaupankassaa, tuntematonta naapuria, bussikuskia ym..

Ja tämä.

Vierailija
147/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelläni kassajonossa olevalta loppui kolikot kesken, laskuvirhekö vai mikä lie, siinä sitten nolona pähki, jättääkö leipä vai makkara pois ostoksista. Jono venyi, kassahenkilö jo työlääntyi ja alkoi tylyttää häntä. Maksoin hänen alta vitosen laskunsa. Tämä nuorimies hyppäsi kaulaani kyyneleet silmissään. Hyvä mieli tuli molemmille!

Vierailija
148/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuseksi

Vierailija
149/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö tämä ole ihan vaan normaalia käytöstä? Siis jos jalankulkija käyttää suojatietä.

Vierailija
150/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kaksi jonotusnumeroa. Kun olet jonottanut jo lähelle omaa numeroasi, anna ylimääräinen lippu jollekin vanhukselle tai muulle sopivalle jonottajalle, jonka jonotusaika olisi vielä pitkä.

Vierailija
151/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotaan koiran kakat kaduilta ja viedään niitä kukkapenkkeihin.

Vierailija
152/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi iloiseksi kun löytäisin esim. leivän.

Vierailija
153/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällainen hyvänmielen ketju täytyy pilata noilla "hauskoilla" letkautuksilla?

Itselle tulee hyvä mieli kun joku kehuu koiraani, joten sanon että muiden lapsien tai lemmikin kehuminen.

Tein tätä toisen koiran kehumista jonkin aikaa, kun muutettiin uudelle paikkakunnalle, mutta kun lähes jokainen koiranomistaja tuijotti mua kuin hullua, lopetin. Kehuin siis esim ulkoilutilanteessa, missä koirat haistelivat toisiaan luvan kanssa. Yritin siis rupatella, tuloksetta.

Vierailija
154/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Kun on ollut yötä hotellissa ja tekee lähtöä, voi pussilakanan, lakanan ja tyynyliinan poistaa ja viikata sängyn päälle valmiiksi, niin siivoojan ei tarvitse sitä tehdä :)

Tästähän on ollut keskustelua, että ei välttämättä toimi käytännössä. Kerrossiivoojan pitää kuulemma aukaista viikkaukset tai mytty ja tsekata, ettei poimuissa ole mitään ikäviä yllätyksiä.

Itse en haluaisi nähdä edes paljasta patjaa tai tyynyä hotellissa, edes hyvätasoisessa.

Hotellihuoneen voi muuten jättää siistiksi, laittaa tietysti roskat roskikseen jne.

Vierailija
155/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin suurissa kaupungeissa vieraille jutteleminen on riski.

Vieraille ei niissä puhu kuin hullut ja humalaiset. Sinua ruvetaan karttamaan.

Vierailija
156/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai eikö tämä ole ihan vaan normaalia käytöstä? Siis jos jalankulkija käyttää suojatietä.

Itseasiassa se on ihan laki, mutta autoilijat kuvittelee että se on joku helkkarin hyväntahtoisuuden ele 😂🤯

Vierailija
157/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poisteta koko keskustelua palstalta vain siksi, että jollakin on paha mieli.

Tai siksi, että keskustelu ei etene haluamaasi suuntaan

Vierailija
158/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monta kertaa päästänyt kassajonossa minusta ohi sellaisen asiakkaan, jolla on vain pienet ostokset. Minulla on yleensä ison perheen ostokset, eli kärry vähintään puolillaan. Ei ole juurikaan minua hidastanut, mutta on kyllä ilahduttanut muita.

Vierailija
159/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tekee sinulle suuren palveluksen, anna pieni kiitoslahja. Jää mieleen paremmin kuin sanat. :) Minä olen antanut joskus esim. työkaverille ja esimiehellekin. Toki esimiehelle lahjan pitää olla tarpeeksi pieni ettei lasketa lahjukseksi tai nuoleskeluksi.

Vierailija
160/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus ostanut karkkirasioita ja jättänyt niitä hisseihin, kirjaston hyllyille jne. Toivottavasti joku ilahtunut.

Noista herää aina mieleen joku myrkytys/muu kepponen. Vaikka muovit olisi päällä, niin en söisi. Heittäisin lähimpään roskikseen.

Aivan yhtä hyvin sen myrkkykarkkirasian voisi sijoittaa kaupan hyllyyn ja vielä maksat siitä