Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)
Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Kysy autottomalta kaveriltasi haluaisiko hän lähteä kyydissäsi kirppikselle, hautausmaalle, kirjastoon, museoon, järvenrantaan kävelemään jne jonnekin mihin hän mielellään menisi mutta ei ilman kyytiä pääse.
Happamat alapeukuttajat kävelköön
Vierailija kirjoitti:
Olisin liikuttunut kyyneliin ihan mistä vain pienestä hyvää tarkoittavasta eleestä lapsiani tai itseäni kohtaan.
Nyt niin tiukoilla henkiseti, taloudellisesti jne.
t. yh
Kyllä asiat järjestyvät ja kääntyvät paremmaksi 😊💕
Meidän pulloautomaatin vieressä on ilmoitustaulu. Silloin tällöin jätän pullokuitin ilmoitustaulun alimmalle riville, jotta ehkä voi joku lapsikin löytää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttele yksinäisille mummoille ja papoille kaupungilla.
Meidän pieni tyttö tekee tätä. Esimerkiksi kehuu käsilaukkua tai sanoo, että onpa kaunis huivi ja kysyy mitä sinulle kuuluu. Tätä ei tytölle opetettu vaan keksi sen ihan itse. Kannustettiin sitten jatkamaan.
Mä tehnyt tuota lapsesta asti. Vielä tänäkin päivänä teen. Jotenkin se vaan tuli se tapa alle kouluikäisenä ja on pysynyt. Toinen on että oon teititellyt vanhempia ihmisiä lapsesta saakka.
Kassatyöntekijän hymy ja moikkaus asiakkaalle, iloinen mieli tarttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pieni tyttö tekee tätä. Esimerkiksi kehuu käsilaukkua tai sanoo, että onpa kaunis huivi ja kysyy mitä sinulle kuuluu. Tätä ei tytölle opetettu vaan keksi sen ihan itse. Kannustettiin sitten jatkamaan.
Tyttö on kuullut jonkun puhuvan noin tai hänelle itselleen on niin sanottu jossain ja on tykännyt siitä.
Kun julkisella paikalla joku edelläsi kulkeva pitää sinulle ovea auki sen sijaan, että ovi paiskautuisi sinua päin, olisi pieni "kiitos" tai "kiitti" ilahduttava asia. Tämä on yllättävän harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Pudottele seteleitä kaupan lattialle.
Kolhiintuneen näköinen nuori mies pyysi surullisin silmin bussirahaa kerran.
Oli onnellinen kun annoin 40 € ja halasi itku silmässä.
Mulle se ei ollu paljoa, mutta hän kertoi, ettei ole syönyt pitkään aikaan mitään ja oli pahassa krapulassa, lompakko tyhjänä.
Auton ikkunasta "persmooning". Kaikki tulee hyvälle tuulelle.
Mitä kuuluu?? Tekee mieli vastata: Kaikki mikä lujaa kuuluu. Tuntuisi paremmalta kun kysyttäisiin: Miten sinä voit ja jaksat.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudottele seteleitä kaupan lattialle.
Kolhiintuneen näköinen nuori mies pyysi surullisin silmin bussirahaa kerran.
Oli onnellinen kun annoin 40 € ja halasi itku silmässä.
Mulle se ei ollu paljoa, mutta hän kertoi, ettei ole syönyt pitkään aikaan mitään ja oli pahassa krapulassa, lompakko tyhjänä.
Että ryyppäämiseen menee nekin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Jättää pankkikortti automaatille pin-koodeineen.
Vielä parempi jos se on vaikka jonkun muun kortti.
Alku oli hyvä Voivatko ihmiset nyt niin huonosti, että ovat kyynistyneet?
Muista hyvät tavat, hymyile ihmisille, ole palvelualtis (miten voin auttaa jne).
Tehdään elämästä parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se lyö kepillä tai sateenvarjolla päähän? Tai huristaa rollaattorills vapailleni? Tai puree terävillä teksteillä? Ei uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se lyö kepillä tai sateenvarjolla päähän? Tai huristaa rollaattorills vapailleni? Tai puree terävillä teksteillä? Ei uskalla.
Yrittänyttä ei laiteta...
Itse olen joskus jättänyt muiden lukijoiden löydettäväksi kirjoja, joita en enää tarvitse tai halua pitää. Kanteen vain lappu, jossa lukee "löytäjä saa pitää" tai vastaavaa, ja kirja sopivaan kätköön yleisellä paikalla. Näin löytäjä saa myös itse päättää, tarttuuko tilaisuuteen vai ei. :)
Sanoa "kiitos" 😊