Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)

Vierailija
07.09.2020 |

Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.

Kommentit (237)

Vierailija
121/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nettikeskustelussa tulee mainio tilaisuus nokkelalle vitsille tai mehukkaalle tölväisylle, mutta kaikille ei tulisi siitä hyvää mieltä, voisi kokeilla sitä, että EI sanokaan sitä... Ei aina ole pakko.

Vierailija
122/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni viesti jollekulle. Ihan vaikka vain että ”Mitä kuuluu?”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adolfina Mielivalta kirjoitti:

Kun on ollut yötä hotellissa ja tekee lähtöä, voi pussilakanan, lakanan ja tyynyliinan poistaa ja viikata sängyn päälle valmiiksi, niin siivoojan ei tarvitse sitä tehdä :)

Samaan kategoriaan menee muun muassa tarjottimen vieminen sille palautustelineelle kahviloissa yms. Jossain Teboililla siinä telineessä oli vielä osuva teksti: Pieni vaiva Teille, suuri apu meille.

Kerran eräässä hotellin ravintolassa lähdin lounaan jälkeen astioitani viemään pöydästä enkä löytänyt sitä astioiden palautuspistettä mistään. Minun piti sitten kysäistä eräältä tarjoilijalta että missä se on. Tämä vastasi että heillä astiat vain jätetään pöydälle, mutta arvosti kuitenkin sitä huomaavaisuuttani.

Vierailija
124/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmänisku ja hymyileminen satunnaiselle vastaantulijalle.

Vierailija
125/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehu toisen ulkonäköä. Se ei ole tapana Suomessa ja ilahduttaa aina.

Eikä ilahduta. Mä en halua mitään kommentteja minusta tai ominaisuuksistani.

Vierailija
126/237 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on maalarinteippirulla autossa jos sattuu jäämään pysäköintiaikaa parkkilippuun, laitan maalarinteippipalasella lipun kiinni parkkimittariin. Pari kertaa olen maksanut kaupassa ostokset, vanhus joka laski kymmensenttisiä jäljessäni, oli maito ja leipä ja toisella kerralla lapsi, jolla puuttui jokunen euro ostoksista.

Jätän hotellissa ollessani aina tipit kerrossiivojalle, vaikuttaa aika rankalta työltä ja muutenkin yritän pitää huoneen siistinä.

Näytän vilkkua hyvissä ajoin, kun olen poistumassa liikenneympyrästä, tuntuu että kaikki eivät näin tee.

Pienillä teoilla voi helpottaa kanssaihmisten elämää, tai edes saada jollekin hyvän mielen.

Vierailija
127/237 |
16.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioi lapset ihmisinä! Joskus on tilanteita, joissa on aikuisia sekä lapsia, aikuiset keskenään tervehtivät ja hymyilevät, mutta lapset ovat kuin ilmaa. Lasta voi tervehtiä ja hänelle voi hymyillä ihan samalla tavalla kuin aikuisellekin.

Vierailija
128/237 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä taloyhtiön ilmoitustaululle jokin positiivinen lappu. Kiitoksia naapureille, hyvän mielen runonvärssy, tai miksei vaikka lehdestä leikattu hauska sarjakuva.

Vierailija
129/237 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatan itse kehua ihan ventovieraiden vaatteita, meikkejä tai mitä ikinä, ihan vaan jos näen jotain joka sopii kivasti kantajalleen. Ja ei, kukaan ei ole säikähtänyt tai katsonut oudosti, kun aloitan aina hei anteeksi, halusin vaan tulla sanomaan, että kylläpä sulla on hieno asu tms.

Ihmiset ilahtuvat ihan hurjasti näin pienestä asiasta!

Vierailija
130/237 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
131/237 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ehkä kliseiseltä, mutta soita vanhukselle!

Vierailija
132/237 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joulun alla taas hyvän mielen ketjua ylös

Vierailija
133/237 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun inspiroimana annoin tänään kiittävää palautetta yritykselle josta tilasin puutarhakasveja ja sain kaupan päälle istutus- ja hoito-ohjeita plus pienen yllätyslahjan.

Minä en tarvitse mitään vauvapalstan ketjuja, ihan itse olen antanut hyvää palautetta silloin kun siihen on aihetta. Täällä päin liikkuu paljon samoja taksikuskeja ja yksi heistä on lempparini, aina niin ystävällinen ja mukava. Annoin 4 tähteä ja kehuin asiakaspalvelutaitoja.

En tosin taksia paljon käytä, yhdessä vaiheessa jouduin käyttämään vähän enemmän, niin tuli vakkarikuskit tutuiksi.

Kyllä ne asiakaspalvelutaitoiset henkilöt ja yritykset erottuvat edukseen, ja minusta on ihan päivänselvää antaa hyvää palautetta, koska hyvä asiakaspalvelu ei ole itsestäänselvyys. Monissa paikoissa lupaillaan tyhjiä, odotutetaan asiakasta (turhaan), myydään ei oota, ei vastata viesteihin, piilov...llaan ja lista jatkuu.

Mielenkiintoinen kommentti tässä ketjussa.

Vierailija
134/237 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa kassajonossa toisen asiakkaan ostokset.

Vierailija
135/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoa koirasi kakat hoidetuilta alueilta ja tietenkin kulkuväyliltä.

Tiedän,että tämä on oikeasti järjestyssäännöissäkin määrätty tehtäväksi, mutta kyllä sekin on varmasti kaikkia ilahduttava tapa, että todellakin noudattaa tätä.

Älä anna koirasi myöskään kuseksia postilaatikonjalkaan, rakennuksien kivijalkoihin ym paikkoihin, joissa kusi jää haisemaan pitkäksi aikaa. Eipä ole kovin sivistynyttä käytöstä antaa koiransa kuseksia toisten omaisuuteen. Ja silti tätä näkee jatkuvasti...

Vierailija
136/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatan itse kehua ihan ventovieraiden vaatteita, meikkejä tai mitä ikinä, ihan vaan jos näen jotain joka sopii kivasti kantajalleen. Ja ei, kukaan ei ole säikähtänyt tai katsonut oudosti, kun aloitan aina hei anteeksi, halusin vaan tulla sanomaan, että kylläpä sulla on hieno asu tms.

Ihmiset ilahtuvat ihan hurjasti näin pienestä asiasta!

Samaa mieltä! Tässä pari kuukautta sitten olin ulkona kun vastaani tuli nainen, joka kehui mekkoani ja kysyi mistä olen sen ostanut. Oli kiva kuulla kehuja, tuli hyvä mieli :)

Vierailija
137/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele yksinäisille mummoille ja papoille kaupungilla.

Mistä voi tietää, ovatko he yksinäisiä? Yksinolo ei aina merkitse yksinäisyyttä.

Vierailija
138/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 2020, voi olla tasan 5 vuotta sitten?

Metrolipun voi jättää jonkun löydettäväksi.

Vierailija
139/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele yksinäisille mummoille ja papoille kaupungilla.

Tämä!

Vierailija
140/237 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilee reippaasti tervehtiessään kaupankassaa, tuntematonta naapuria, bussikuskia ym..

Miten hymyillään reippaasti?