Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan pieniä tapoja ilahduttaa ihmisiä (ja miksei myös kokeilla heti tänään)

Vierailija
07.09.2020 |

Yksi tosi hyvä on jättää panttikolikko ostoskärryyn. Useimmilla meistä on hyvin varaa siihen, ja se ilahduttaa löytäjäänsä ihan suhteettoman paljon arvoonsa nähden.

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on just nyt iltavuorossa. Tuli viesti, että todella rankka vuoro ollut ja ei jaksais millään. Kävin tämän ketjun innoittamana ostamassa isot, mehevät naudanlihapihvit ja pullon punkkua. Nyt on sitten vaimolle yllätyksenä pihviä, punkkua, tuoretta parsakaalia ja tomaatti-mozzarellasalaattia tuoreella basilikalla ja balsamicolla. 🤤

Vierailija
102/237 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttele yksinäisille mummoille ja papoille kaupungilla.

Meidän pieni tyttö tekee tätä. Esimerkiksi kehuu käsilaukkua tai sanoo, että onpa kaunis huivi ja kysyy mitä sinulle kuuluu. Tätä ei tytölle opetettu vaan keksi sen ihan itse. Kannustettiin sitten jatkamaan.

Vierailija
104/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun inspiroimana annoin tänään kiittävää palautetta yritykselle josta tilasin puutarhakasveja ja sain kaupan päälle istutus- ja hoito-ohjeita plus pienen yllätyslahjan.

Vierailija
105/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudottele seteleitä kaupan lattialle.

Vierailija
106/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttele yksinäisille mummoille ja papoille kaupungilla.

Meidän pieni tyttö tekee tätä. Esimerkiksi kehuu käsilaukkua tai sanoo, että onpa kaunis huivi ja kysyy mitä sinulle kuuluu. Tätä ei tytölle opetettu vaan keksi sen ihan itse. Kannustettiin sitten jatkamaan.

Ihanaa. Moni ihminen vaikuttaa jurolta, vaikka labran odotusaulassa tai missä vain. Kun aloittaa rohkeasti juttelun niin he iloisena juttelevat kuin papupadat. Niin vanhat kuin nuoretkin.

Vierailija
107/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin HSL:n kertalipun edelleen käytettäväksi, henkilölle joka oli ostsmassa kertalippua lipouautomaatilta kun kävelin siitä ohi, ja olin jo oman matkani matkustanut ja vaihtoaikaa oli vielä reilusti.

Vierailija
108/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun inspiroimana annoin tänään kiittävää palautetta yritykselle josta tilasin puutarhakasveja ja sain kaupan päälle istutus- ja hoito-ohjeita plus pienen yllätyslahjan.

Minä en tarvitse mitään vauvapalstan ketjuja, ihan itse olen antanut hyvää palautetta silloin kun siihen on aihetta. Täällä päin liikkuu paljon samoja taksikuskeja ja yksi heistä on lempparini, aina niin ystävällinen ja mukava. Annoin 4 tähteä ja kehuin asiakaspalvelutaitoja.

En tosin taksia paljon käytä, yhdessä vaiheessa jouduin käyttämään vähän enemmän, niin tuli vakkarikuskit tutuiksi.

Kyllä ne asiakaspalvelutaitoiset henkilöt ja yritykset erottuvat edukseen, ja minusta on ihan päivänselvää antaa hyvää palautetta, koska hyvä asiakaspalvelu ei ole itsestäänselvyys. Monissa paikoissa lupaillaan tyhjiä, odotutetaan asiakasta (turhaan), myydään ei oota, ei vastata viesteihin, piilov...llaan ja lista jatkuu.

Vierailija
109/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieltäni piristi ja lämmitti se kun päästin autolla erään nuoren pariskunnan suojatien yli ja tämä nainen hymyili jotenkin niin lämpimästi osoittaakseen kiitosta ja tyytyväisyyttä päästessään yli. Tuli hyvä mieli.

Liikennesääntöjä noudattavat kuskit ovat mielettömän liikkiksiä😪

Vierailija
110/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettää postikortti, synttäriksi, nimppariksi tai ihan muuten vain.

Vierailija
111/237 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kuulumiset pihan mummeleiden kanssa. Siinä piristyy sekä mummeli että juttukaveri. Kutsu naapuri yllättäen kahville. Se onnistuu kyllä näin korona-aikaankin. Jos sää sallii, kahvit voi nauttia ulkonakin.

Vierailija
112/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups taas!

Vierailija
113/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on just nyt iltavuorossa. Tuli viesti, että todella rankka vuoro ollut ja ei jaksais millään. Kävin tämän ketjun innoittamana ostamassa isot, mehevät naudanlihapihvit ja pullon punkkua. Nyt on sitten vaimolle yllätyksenä pihviä, punkkua, tuoretta parsakaalia ja tomaatti-mozzarellasalaattia tuoreella basilikalla ja balsamicolla. 🤤

Jollakin vegaanilla taisi mennä tunteisiin, kun piti käydä alapeukuttamassa.

Vierailija
114/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku kertoo vaikeasta tilanteesta, sen sijaan että alan kertomaan ”hyviä vinkkejä” ja mitä minä tekisin, yritän muistaa kysyä että mikä häntä auttaisi parhaiten ja voinko minä auttaa jollakin tavalla.

Vierailija
115/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joku kertoo vaikeasta tilanteesta, sen sijaan että alan kertomaan ”hyviä vinkkejä” ja mitä minä tekisin, yritän muistaa kysyä että mikä häntä auttaisi parhaiten ja voinko minä auttaa jollakin tavalla.

Ja mieluiten ei ala siinä kohtaa kertomaan kaikista omista vaikeuksistaan...

Vierailija
116/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu toisen ulkonäköä. Se ei ole tapana Suomessa ja ilahduttaa aina.

Vierailija
117/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut huomaavinani, että ihmiset tykkäävät, kun heiltä kysyy neuvoa! Ei niin, että kovasti olisi aina vaivaamassa ja vaatimassa, mutta pienemmissä asioissa, joihin on helppo antaa nopea neuvo. Äidit tykkäävät, jos kysyt, mitähän siinä-ja-siinä-tilanteessa pitäisi tehdä vauvan kanssa. Pullantuoksuiset mummot tykkäävät, jos kysyt vinkkejä, millä tavalla he tekevät omenapiirakan/pullataikinan/tms. Puutarhaharrastaja tykkää, jos kysyt vinkkiä, mitähän kasveja tähän-ja-tähän voisi laittaa. Ihmisistä on tärkeää tuntea olevansa tarpeellinen.

Mutta älä sovella tätä työasioihin! Siitä taas ihmiset eivät tykkää, että lääkäriltä kysellään aina terveysasioita ja juristilta pikkuisen vinkkiä lakiasioihin jne.

Vierailija
118/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä juttu, miten joku oli pelastanut toisen parkkisakoilta, kun maksettu aika oli mennyt umpeen:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mystinen-parkkikeiju-pelasti-kuopio…

Vierailija
119/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehu toisen ulkonäköä. Se ei ole tapana Suomessa ja ilahduttaa aina.

Eipä kannata tätä tehdä. On pian keskellä me too -kohua.

Vierailija
120/237 |
12.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Fazerin herkkuboksi lahjaksi/yllätykseksi :)

https://fi.fazer.com/collections/lahjaksi